Dagcrème + UV filter
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:44
Ik ben nu ruim dertig en ik moet zeggen dat ik in het verleden niet erg gretig gebruik heb gemaakt van crèmepjes. Ik heb geen slechte huid en ik vond het gewoon nooit zo nodig. De eerste rimpels beginnen nu te verschijnen. Die zien er - vind ik - niet onaardig uit, maar het maakt me er wel bewust van dat mijn huid ouder wordt.
Ik vind dagcrèmes over het algemeen behoorlijk aan de prijs en er zijn nogal wat varianten. Vrijwel alle vrouwen in mijn omgeving gebruiken het (soms ook nachtcrèmes), maar mannen zelden. Dat vind ik zo apart. Werken ze echt? Wat zijn jullie ervaringen en welke crèmes zijn goed? Ik begrijp dat dit afhangt van de huid, maar toch ben ik benieuwd.
Daarnaast ben ik een zonliefhebber. Ik ga niet naar de zonnebank, maar ik breng wel veel tijd buiten door en ben veel in het (warme) buitenland. Ik heb een huidtype dat zelden tot nooit verbrandt. Is dagelijkse UV-bescherming echt een must? Iemand zei me laatst verbaasd dat ik gek was dat ik het niet standaard gebruikte in een dagcrème en dat ik later veel spijt zou krijgen. Als ik op een zomerdag een lange wandeling maak of naar het strand ga smeer ik me trouwens natuurlijk wel in. Gebruiken jullie dagelijks UV-bescherming?
Ik vind dagcrèmes over het algemeen behoorlijk aan de prijs en er zijn nogal wat varianten. Vrijwel alle vrouwen in mijn omgeving gebruiken het (soms ook nachtcrèmes), maar mannen zelden. Dat vind ik zo apart. Werken ze echt? Wat zijn jullie ervaringen en welke crèmes zijn goed? Ik begrijp dat dit afhangt van de huid, maar toch ben ik benieuwd.
Daarnaast ben ik een zonliefhebber. Ik ga niet naar de zonnebank, maar ik breng wel veel tijd buiten door en ben veel in het (warme) buitenland. Ik heb een huidtype dat zelden tot nooit verbrandt. Is dagelijkse UV-bescherming echt een must? Iemand zei me laatst verbaasd dat ik gek was dat ik het niet standaard gebruikte in een dagcrème en dat ik later veel spijt zou krijgen. Als ik op een zomerdag een lange wandeling maak of naar het strand ga smeer ik me trouwens natuurlijk wel in. Gebruiken jullie dagelijks UV-bescherming?
.
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:53
Een uv -filter is het beste om rimpels te voorkomen en verder zo min mogelijk parfum, alcohol en kleurstoffen voor je huid, dat kan alleen maar irriteren en doet je huid geen goed. Alcohol bijvoorbeeld droogt de huid uit....
Ik gebruik de creme van kruidvat eigen merk daarom. De paarse lijn. Géén alcohol ,parfum en kleurstoffen en factor 30.
En het kost iets van 4 euro......ik gebruik er ook de reiniger van.
Ben ook ruim in de 30
Ik gebruik de creme van kruidvat eigen merk daarom. De paarse lijn. Géén alcohol ,parfum en kleurstoffen en factor 30.
En het kost iets van 4 euro......ik gebruik er ook de reiniger van.
Ben ook ruim in de 30
sadie007 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 17:55
28.47% gewijzigd
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:54
[quote=Maaique post_id=27633949 time=1507304972 user_id=127013]
UV bescherming is echt een must als je geen rimpels wil!
De dagcreme van de Lidl of eigen merken Kruidvat / Etos zijn ook prima. Het hoeft niet duur
die van de Aldi zijn ook goed kan ik uit ervaring zeggen.
UV bescherming is echt een must als je geen rimpels wil!
De dagcreme van de Lidl of eigen merken Kruidvat / Etos zijn ook prima. Het hoeft niet duur
die van de Aldi zijn ook goed kan ik uit ervaring zeggen.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 18:02
1.27% gewijzigd
vrijdag 6 oktober 2017 om 18:01
vrijdag 6 oktober 2017 om 18:16
Smeer hem dan zonnebrand aanOKcomputer schreef: ↑06-10-2017 18:01Ok, top, ik ga eens naar die goedkope merken kijken. Ik zag bij wat gegoogle ook al dat die huismerken behoorlijk goed uit testen komen. Gebruiken mannen in jullie omgeving gezichtscrèmes? Misschien smeer ik mijn vriend er ook meteen een aan (ha-ha), hij zit nog veel meer in de zon dan ik.
Internagelaktisch
vrijdag 6 oktober 2017 om 18:46
Ik ben 50, geen rimpels en tot 10 jaar geleden ook nooit wat gesmeerd.
Nu gebruik ik de nachtcrème voor de rijpere huid (of zo? iets met Q10?) van de Aldi 's morgens en 's avonds omdat ik hem wat dikker vind dan de dagcrème en hij smeert wel lekker uit.
Als ik buiten ben en de zon schijnt probeer ik eraan te denken om zonnebrand te smeren (denk ik in de zomer wel aan, in de winter eigenlijk niet).
Ik denk dat rimpels krijgen een combinatie van factoren is: aanleg en smeren. (bij mij is het dus een kwestie van aanleg dat ik geen rimpels heb en inmiddels vind ik het een prettig ritueel om te smeren)
Nu gebruik ik de nachtcrème voor de rijpere huid (of zo? iets met Q10?) van de Aldi 's morgens en 's avonds omdat ik hem wat dikker vind dan de dagcrème en hij smeert wel lekker uit.
Als ik buiten ben en de zon schijnt probeer ik eraan te denken om zonnebrand te smeren (denk ik in de zomer wel aan, in de winter eigenlijk niet).
Ik denk dat rimpels krijgen een combinatie van factoren is: aanleg en smeren. (bij mij is het dus een kwestie van aanleg dat ik geen rimpels heb en inmiddels vind ik het een prettig ritueel om te smeren)
zakdoek wijzigde dit bericht op 06-10-2017 18:47
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
11.85% gewijzigd
vrijdag 6 oktober 2017 om 19:01
Ik smeer iedere dag factor 50 op mijn gezicht. Zal ook wel moeten aangezien ik s'avonds tretinoïne smeer. Je kunt van duur tot goedkoop gaan, een rondje Google en je weet welk soort crème past bij jouw prijsklasse en huidtype. Mijn enige tip: koop niets dat in een glazen of plastic potje zit. Ga voor tubes of pompjes.
vrijdag 6 oktober 2017 om 19:40
Dat is niet enkel vanwege een bekende 'make-up troela'. Werkzame stoffen blijven niet stabiel in een potje. En het is onhygiënisch omdat je er steeds met vingers ingaat (ook al was je je handen zorgvuldig en zandstraal je eerst jouw halve gezicht). Kost geen cent méér, tubevorm ipv potje.
Denk maar aan alle crèmes en smeersels die je op recept krijgt. Dat zit allemaal in een tube om zo de actieve bestanddelen te beschermen. Het merendeel van die crèmes via de dermatoloog moet je ook drie maanden na opening wegkieperen.
vrijdag 6 oktober 2017 om 19:55
TO: je huid is het grootste orgaan van je lichaam, ja die moet gehydrateerd en absoluut tegen de zon beschermd worden, anders droogt hij uit en krijg je droogtelijntjes en uiteindelijk rimpels, en raakt de huid beschadigd, zeker door de zon. (En vaak verbranden is ook gevaarlijk ivm huidkanker)
Een megadure creme is onzin, maar crèmes onder een tientje heeft weinig nut, dat is namelijk vooral water.
Beter ook geen crèmes in potten maar in een tube, anti oxidanten en uv vervliegen namelijk snel in potten.
Een megadure creme is onzin, maar crèmes onder een tientje heeft weinig nut, dat is namelijk vooral water.
Beter ook geen crèmes in potten maar in een tube, anti oxidanten en uv vervliegen namelijk snel in potten.
vrijdag 6 oktober 2017 om 20:19
We gaan nu de donkere winter in, minder zon, minder daglicht. Is het echt nodig op dagcreme met uv te gebruiken in de donkere maanden?
Daarbij blijft zo'n filter toch geen uren lang werkzaam? Stel je smeert het in de ochtend op en smiddags ga je buiten winkelen, dan denk je dat je beschermd bent maar dat ben je niet. Verbranden zul je niet van dit weer, maar de rimpels bestrijden doe je op dat moment niet.
Daarbij blijft zo'n filter toch geen uren lang werkzaam? Stel je smeert het in de ochtend op en smiddags ga je buiten winkelen, dan denk je dat je beschermd bent maar dat ben je niet. Verbranden zul je niet van dit weer, maar de rimpels bestrijden doe je op dat moment niet.