Relatie-'druk'

18-09-2017 10:43 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin houd totaal niet van WhatsApp.
Ik daarentegen wel, maar that's not the thing;

Het punt is dat ik mezelf mentaal kan slopen ('ze wil me niet meer' denken etc.) over dingetjes als;
Geen goeiemorgen (terug)krijgen / Lang geen antwoord krijgen / Lange tijd geen enkel berichtje ontvangen

Dat ligt aan mijn eige nzelfverzekerdheid, dat weet ik.
Maar ik heb er bij niemand anders last van: bij mijn vrienden niet, bij klasgenoten niet, bij mijn baas niet, bij mijn ouders niet.
Noem maar op.

Ik ben 20, en ik ken mijn vriendin nu een jaar (en een paar maand).
Wat kan ik ertegen doen, vind het nu wel vervelend worden van mezelf
anoniem_354866 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 20:29
1.59% gewijzigd
Nee, zo wil je geen relatie hebben.
Goed zelfinzicht! :applause:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Nu sochtends, komt het telkens wel wat meer binnen. Ik houd mijn gedachten op dat het beter is zo, maar alsnog is het erg vervelend wel... Het is het eerste waar ik natuurlijk aan denk. Ik neem aan dat dat wel wegzakt in de loop van de weken. Iemand nog wat tips voor wat ik het beste kan doen?
Afleiding zoeken! Ga sporten, spreek met vrienden af of die iets anders wat je leuk vindt. Wat ook helpt is haar overal van te verwijderen, dan kan je haar ook niet meer 'volgen' en zet je je er sneller overheen.
Nummer uit je mobiel verwijderen, geeft zoveel meer rust op whatsapp.
En verwerken wat naar voelt, wat tijd nodig heeft. Accepteer het, ga er niet in gedachten tegenin. Het is de realiteit. En zeker afleiding zoeken, wat eerder werd gezegd. :)
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Driekeer schreef:
18-09-2017 11:16
Maar hoe kan het dan dat zij me soms ook wel gewoon een 'goeiemorgen' berichtje stuurt?
Bijna nooit hoor, maar soms wel. Slaaplekker doet ze bijvoorbeeld ook wel eens niet

Ik ben gewoon bang dat ze me vergeet of zo
Omdat jij diegene bent die dat al doet.

Ik deed het altijd bij mijn ex; liep achter hem aan en benauwde hem.

Deze relatie deed mijn vriend dat. En werd ik afstandelijk en was hij diegene die me benauwde.

Hoe meer jij haar loslaat, hoe meer zij de ruimte krijgt om jou aandacht te geven. Dit kost meestal wel tijd.

Ps; ik irriteerde me kapot aan het claimen (oorzaak verlatingsangst). Ook toen ik het zelf deed. Het overheersde zo erg,dat ik niet meer met de relatie bezig was,maar met hoe ik dat patroon doorbrak.

Het is leren vertrouwen op jezelf dat je leuk bent,ondanks wat de ander van je vindt. Leren omgaan met gevoel van afwijzing (ze reageerd niet). Haal niet je zelfvertrouwen bij haar vandaan,maar bij jezelf.

Ik deed dit ook niet bij vrienden, daar hechtte ik toen minder waarde aan. Maar mijn vriend was toendertijd belangrijker, puur omdat ik een intieme verbinding met die persoon aanging.
Ikkuz schreef:
30-09-2017 11:41
Omdat jij diegene bent die dat al doet.

Ik deed het altijd bij mijn ex; liep achter hem aan en benauwde hem.

Deze relatie deed mijn vriend dat. En werd ik afstandelijk en was hij diegene die me benauwde.

Hoe meer jij haar loslaat, hoe meer zij de ruimte krijgt om jou aandacht te geven. Dit kost meestal wel tijd.

Ps; ik irriteerde me kapot aan het claimen (oorzaak verlatingsangst). Ook toen ik het zelf deed. Het overheersde zo erg,dat ik niet meer met de relatie bezig was,maar met hoe ik dat patroon doorbrak.

Het is leren vertrouwen op jezelf dat je leuk bent,ondanks wat de ander van je vindt. Leren omgaan met gevoel van afwijzing (ze reageerd niet). Haal niet je zelfvertrouwen bij haar vandaan,maar bij jezelf.

Ik deed dit ook niet bij vrienden, daar hechtte ik toen minder waarde aan. Maar mijn vriend was toendertijd belangrijker, puur omdat ik een intieme verbinding met die persoon aanging.
Omdat je verliefd was en dat is een tijdelijke toestand van het brein. Dan vertoon je ander gedrag. Ook ik had dat rare gedrag. :biggrin:
Eslarealidad schreef:
30-09-2017 12:30
Omdat je verliefd was en dat is een tijdelijke toestand van het brein. Dan vertoon je ander gedrag. Ook ik had dat rare gedrag. :biggrin:
Ja verliefdheid doet rare dingen O_O
Ikkuz schreef:
30-09-2017 12:45
Ja verliefdheid doet rare dingen O_O
Hele rare dingen, rijp voor opvang. :nut:
Eslarealidad schreef:
30-09-2017 12:47
Hele rare dingen, rijp voor opvang. :nut:
:hug: :sun: nu kan het zonnetje weer schijnen
Als ik druk bezig ben idd, komt het wel goed met me.
Ik krijg nu echt van alle hoeken uit mijn leven te horen dat mijn ex niet normaal deed in onze relatie e.d.
Ik blijf natuurlijk altijd respectvol met haar omgaan - maar ergens voelt dat toch goed om te horen.
Ikkuz schreef:
30-09-2017 16:48
:hug: :sun: nu kan het zonnetje weer schijnen
Zo is dat! :D :hug: :sun:
Driekeer schreef:
30-09-2017 17:53
Als ik druk bezig ben idd, komt het wel goed met me.
Ik krijg nu echt van alle hoeken uit mijn leven te horen dat mijn ex niet normaal deed in onze relatie e.d.
Ik blijf natuurlijk altijd respectvol met haar omgaan - maar ergens voelt dat toch goed om te horen.
Komt zeker goed met jou :cheers: en ook natuurlijk altijd respectvol met jezelf om blijven gaan.

Hoor je het ook eens van een ander. Volgende keer dan niet meer zo over jouw grenzen laten gaan.
Zo makkelijk is het eigenlijk.
Nu ongeveer een week later, voel ik me erg opgelucht. Ik hoor van bijna al mijn vrienden/vriendinnen (& mensen om me heen in het algemeen) dat ik er veel relaxter uitzie en dat ik me veel fatsoenlijker gedraag. Ik merk dat ik veel minder stress heb. Erg chill!

Ik mis mijn ex natuurlijk wel - zal ook wel ff duren. Zij mist mij denk ik nèt iets meer - want sinds dat het uit is, appt ze me bijna dagelijks. Ik reageer nergens op (tenzij het nuttig is - oftewel ik heb haar 1 keer geappt 😂)... Het blijkt dat ze deze hele week op school heeft lopen janken, maar ja - not my problem.
Raar dit.
Of is het zo dat jij gewoon naar haar pijpen moet dansen.
Je ex het niet kan hebben.
En jij had niets liever gewild als dit.
Wat schrijft ze jou dan? Dat ze jou mist?
Het lijkt nog steeds een spel zo.
Aantrekken en afstoten.

Ben blij dat het beter met je gaat of is het nu omdat ze je misschien mist, (wat ik niet geloof als zijnde voor een liefdesrelatie gezien de afgelopen acties naar jou toe) en jij het voortouw nu hebt?
Je daardoor sterker voelt?
Dat komt bij mij naar boven.

Nice day! :sun:
Eslarealidad schreef:
06-10-2017 13:27
Raar dit.
Of is het zo dat jij gewoon naar haar pijpen moet dansen.
Je ex het niet kan hebben.
En jij had niets liever gewild als dit.
Wat schrijft ze jou dan? Dat ze jou mist?
Het lijkt nog steeds een spel zo.
Aantrekken en afstoten.

Ben blij dat het beter met je gaat of is het nu omdat ze je misschien mist, (wat ik niet geloof als zijnde voor een liefdesrelatie gezien de afgelopen acties naar jou toe) en jij het voortouw nu hebt?
Je daardoor sterker voelt?
Dat komt bij mij naar boven.

Nice day! :sun:
Ik voel me gewoon goed... geen idee waardoor dat precies komt. Minder stress, denk ik...

En nee, ze schrijft niet dat ze me mist - maar wel komt ze 9vd10 keer met de meest nutteloze berichtjes;

“Ik heb een nieuw leren jasje!”

of

“Ik ben nu bij ......... voor huiswerk”

Ik reageer er gewoon niet op.
Driekeer schreef:
07-10-2017 14:46
Ik voel me gewoon goed... geen idee waardoor dat precies komt. Minder stress, denk ik...

En nee, ze schrijft niet dat ze me mist - maar wel komt ze 9vd10 keer met de meest nutteloze berichtjes;

“Ik heb een nieuw leren jasje!”

of

“Ik ben nu bij ......... voor huiswerk”

Ik reageer er gewoon niet op.
:biggrin:
Ik heb nu wel wat vaker dat ik mijn ex-vriendin mis. Maar dat komt denk ik doordat ik nu (pas) denk aan alle 'leuke' dingen in onze relatie... Tuurlijk waren die ook wel aanwezig.

Ik ben erg druk met school & vrienden etc. maar toch vind ze wel een gaatje in mijn hoofd. Ik denk dat het hoort hoor... Het is nog geen twee weken uit - en ik neem aan dat iedereen er in het begin wel wat last van heeft, maar ik heb het (natuurlijk) liever niet, haha...
Is normaal hoor.
Liefdesverdriet voelt rot.
De ene keer is het erger dan de ander keer als een relatie uitgaat.
Ligt eraan.
Ik hoop dat jij de minst erge hebt. :)

Sterkte met de verwerking!
Komt goed. Lekker zonder stress.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven