Happy single topic!
woensdag 4 oktober 2017 om 22:51
Naar aanleiding van een ander topic, hier issie dan:
Het Single-zijn-heeft-ook-heel-veel-voordelen-topic.
Natuurlijk dromen wij singles allemaal van onze prins of prinses op het witte paard en vinden we onszelf soms heel sneu en zielig, maar hier is geklaag en gemopper over single zijn verboden: hier alleen maar voordelen en leuke berichten over het single-schap
Iedereen die single is is welkom.
Ik zal zoals het hoort braaf aftrappen:
Ik vind het heerlijk om na een drukke dag de deur achter me dicht te trekken, mn comfi outfit aan te trekken inclusief verschrikkelijk lelijke konijnenpantoffels, te eten waar ik zin in heb en lekker de series te bingen (The fall nu voor de 2e x, Jamie in zn blootje
) zonder gemekker aan mijn hoofd!
I love it!
Shoot, zolang het maar positief is
(Ps nee dit is geen kijk-mij-volmaakt-gelukkig-in-mijn-eentje-zijn-single-zijn-is-the-bomb-stelletjes-zijn-stom-topic, en dat hoeft ook niet, we zijn allemaal mensen..)
Het Single-zijn-heeft-ook-heel-veel-voordelen-topic.
Natuurlijk dromen wij singles allemaal van onze prins of prinses op het witte paard en vinden we onszelf soms heel sneu en zielig, maar hier is geklaag en gemopper over single zijn verboden: hier alleen maar voordelen en leuke berichten over het single-schap
Iedereen die single is is welkom.
Ik zal zoals het hoort braaf aftrappen:
Ik vind het heerlijk om na een drukke dag de deur achter me dicht te trekken, mn comfi outfit aan te trekken inclusief verschrikkelijk lelijke konijnenpantoffels, te eten waar ik zin in heb en lekker de series te bingen (The fall nu voor de 2e x, Jamie in zn blootje
I love it!
Shoot, zolang het maar positief is
(Ps nee dit is geen kijk-mij-volmaakt-gelukkig-in-mijn-eentje-zijn-single-zijn-is-the-bomb-stelletjes-zijn-stom-topic, en dat hoeft ook niet, we zijn allemaal mensen..)
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 06:52
11.06% gewijzigd
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:14
Zolang je je dierbaren hebt die om je geven en ziet wat je allemaal hebt hier ben je een gezegend mens. Het leven is mooi.spell68 schreef: ↑06-10-2017 23:12Yup. In settings met sociale mensen loopt je batterij dan snel leeg. Ik ben nog een van de meest extraverte introverten, maar ik trek het in een kroeg een uur of 2 en soms 3, maar dan word ik chagrijnig en ga ik heel nors kijken. Tegenwoordig ga ik dan ook meteen weg. Ik voel me niet meer verplicht te blijven. Moet je nagaan hoe snel de batterij van iemand die nog veel introverter is, leeg is.
Overigens als ik een geanimeerd gesprek heb met iemand in een drukke kroeg dan heb ik er geen last van, omdat ik me volledig focus en dus geen prikkels krijg. Maar ik ben er beter in in 1 op 1 situaties. Dat is ook kenmerkend voor introverten. Ze komen dan voor anderen vaak over als extravert.
Als introvert heb ik ook niets met small talk. Ik praat alleen als ik iets te zeggen heb. Daarom doe ik niet aan daten. Dat is gemaakt voor extraverten. Ik ga pas praten als ik me op mijn gemak voel, zoals jij al aangaf.
Maar het lijkt me dat jouw reden om niet te daten veel meer te maken, heeft met angst voor afwijzing, omdat dat voor jou alleen maar je negatieve zelfbeeld zou bevestigen. Probleem is volgens mij dat je wel bevestiging nodig hebt dat je er wel toe doet en daarom het daten wel nodig hebt. Dat is een Dr. Jekyll en Mr Hyde verhaal.
Maar in het einde maakt het niet uit of je wegrent van tinder of niet, want het lost je probleem niet op. Overigens is het een contradictie dat je enerzijds zegt dat je je goed voelt, maar anderzijds een negatief zelfbeeld hebt. Je probeert dat jezelf rationeel wijs te maken. Eigenlijk ben je een hond die zijn eigen staart najaagt, dat werkt ook niet.
yasinaa wijzigde dit bericht op 16-01-2018 17:30
15.87% gewijzigd
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:18
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:20
Als je zou mogen kiezen tussen een hele gelukkige (lat)relatie of het vrijgezellenleven, wat zou jij dan kiezen?redbulletje schreef: ↑07-10-2017 09:56Maakt mij niet uit dat jij uiteindelijk liever in 'n relatie zit, maar nadat ik 'n ander happy single topic ook al 'ns in 'n topic waarin men dateervaringen ging delen heb zien transformeren, dacht ik nu eindelijk 'ns gelijkgestemden te treffen: mensen die beseffen dat ze oprecht veel gelukkiger zijn als single dan in 'n relatie.
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:45
Waarom zou je moeten kiezen? Zelf heb ik geen zin in een relatie,wat moet je dan met zo,n keuze? Doet me denken aan een kinderspelletje.
wij slapen nooit.
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:50
Hoeft ook niet hoor wilde alleen maar weten of er een voorkeur is. Vroeg het gewoon uit interesse.valentinamaria schreef: ↑07-10-2017 14:45Waarom zou je moeten kiezen? Zelf heb ik geen zin in een relatie,wat moet je dan met zo,n keuze? Doet me denken aan een kinderspelletje.
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:50
Echt single, 100%.
Kan steeds slechter tegen prikkels en sociale verplichtingen, dus zelfs 'n latrelatie zou mij veel te veel energie kosten.
Ik ben oprecht graag alleen.
zaterdag 7 oktober 2017 om 14:54
Ok duidelijk! Wel echt fijn! Ik kan zelf ook goed alleen zijn en ik houd ook niet zo van verplichtingen. Vrijheid is een groot goed.redbulletje schreef: ↑07-10-2017 14:50Echt single, 100%.
Kan steeds slechter tegen prikkels en sociale verplichtingen, dus zelfs 'n latrelatie zou mij veel te veel energie kosten.
zaterdag 7 oktober 2017 om 17:49
Ik lees wel dat jij heel anders in elkaar zit dan ik. Een dromer vs een realist. Jij komt in mijn ogen heel passief over, terwijl ik geloof ik actie. Niks weglopen, omdat je afgewezen voelen je pijn doet. Aanpakken die handel.Yasinaa schreef: ↑07-10-2017 14:14Het probleem zit hem nu juist wanneer je angst hebt voor afwijzing dat je, als je pech hebt, steeds mensen aantrekt die die oude pijn en/of die angst weer triggeren en hem ook nog erger maken. Als je merkt dat je dit patroon hebt kun je beter stoppen met daten want anders raak je alleen maar meer beschadigd. Daar word je ook niet blij van. Dan kun je het beter omarmen en het leuke is dat wanneer je accepteert dat het zo is en er beetje mee lacht dat die ook minder wordt/geneest. Is beter dan steeds zou in de wond blijven strooien door steeds met verkeerde kerels te daten. Bevestiging uit jezelf halen is het beste. Zolang je je dierbaren hebt die om je geven en ziet wat je allemaal hebt hier in de westerse wereld (veiligheid, luxe, etc) ben je een gezegend mens. Het leven is mooi, lief leven.
Daarnaast spreek je jezelf ook tegen, vooral in je voorgaande post. Als je een negatief zelfbeeld hebt dan moet je dat accepteren als een deel van wie je bent en je moet de bevestiging uit jezelf halen. Dat spreekt elkaar totaal tegen, want de enige bevestiging die je krijgt, is dat je niks waard bent.
Ik moet er zelf niet aan denken om om te gaan met mensen met een negatief zelfbeeld, laat staan er iets mee beginnen, want er is niets erger dan iemand die constant bevestiging zoekt. En volgens mij zit geen enkel persoon met een goed zelfbeeld op dat soort mensen te wachten, maar jij gebruikt het als argument om vooral jezelf je laag zelfbeeld te accepteren, want er is vast wel iemand die daar op zit te wachten en dan krijg je weer een goed beeld van jezelf. Externe motivatie werkt op de lange termijn nooit.
zaterdag 7 oktober 2017 om 18:32
Dit hoeft volgens mij niet perse een logisch gevolg te zijn. Wanneer iemand zich bewust is van het feit dat hij weer onterecht negatief over zichzelf denkt, kan hij ervoor kiezen daar niet naar te handelen (geen bevestiging te gaan zoeken). Vraagt wel aardig wat zelfinzicht natuurlijk en vragen als 'waar komt deze emotie vandaan?'.
Het is niet makkelijk, maar het kan wel. En hoe meer je ermee bezig gaat, hoe makkelijker je patronen bij jezelf gaat herkennen en niet meer alles van de ander gaat verwachten.
zaterdag 7 oktober 2017 om 19:01
Dat klinkt onlogisch, want als je zelf bewust bent dat je onterecht negatief over jezelf denkt, denk je dus niet negatief over jezelf. Daar hoef je ook niet naar de handelen.VesperLynd schreef: ↑07-10-2017 18:32Dit hoeft volgens mij niet perse een logisch gevolg te zijn. Wanneer iemand zich bewust is van het feit dat hij weer onterecht negatief over zichzelf denkt, kan hij ervoor kiezen daar niet naar te handelen (geen bevestiging te gaan zoeken). Vraagt wel aardig wat zelfinzicht natuurlijk en vragen als 'waar komt deze emotie vandaan?'.
Het is niet makkelijk, maar het kan wel. En hoe meer je ermee bezig gaat, hoe makkelijker je patronen bij jezelf gaat herkennen en niet meer alles van de ander gaat verwachten.
Het punt is dat negatief zelfbeeld alleen kan ontstaan als iemand zelf vindt dat hij faalt ten opzichte van een norm en/of waarde. Die waarde kan intrinsiek zijn, maar is veelal extrinsiek, wat weer gelijk de connectie vormt met eigenwaarde.
Een positief of negatief zelfbeeld is volgens mij een algemeen beeld dat je van jezelf hebt. Ik geloof niet dat dat nou zo verandert per situatie, want dan zou dat honderden keren per dag veranderen. Bij een negatief zelfbeeld zal iemand bij alles wat er gebeurt wat een emotionele impact heeft daar een negatief gevoel of gedachte aan verbinden.
Het is mijns inziens ook dé onderliggende oorzaak van onzekerheid. En als mensen onzeker zijn over zichzelf, gaan ze bevestiging zoeken. Ik ben nog nooit anders tegengekomen. Ik heb dat regelmatig getest, want als er één ding is wat een onzeker iemand nog onzekerder maakt, is wanneer hij/zij een antwoord krijgt, waar geen bevestiging uit te halen is.
Volgens mij is het ook zo dat wanneer mensen zelfinzicht beginnen te krijgen dat dan ook hun beeld van zichzelf begint te veranderen.
Maar kun je me ook uitleggen hoe je dat doet: toewerken naar een realistischer zelfbeeld? Want hoe weet je of iets realistisch is of niet?
zaterdag 7 oktober 2017 om 20:57
Bedankt voor je compliment! Ik voel me exact zoals jij beschrijft de laatste tijd.Rolami schreef: ↑07-10-2017 08:00Het is ook een interessant topic en ook leuk om te lezen hoe iedereen het happy single zijn ervaart of daar naar streeft.
Ik vind knap hoe bewust jij aan jezelf werkt. Ik hoop voor je dat je inderdaad wat positieve dingen uit dit topic mee neemt. Je komt op mij niet over als iemand die heel veel motivatie nodig heeft overigens. Je lijkt in mijn ogen voldoende gedreven om aan jezelf en je geluk te werken. Dat is veel realistischer dan afwachten en hopen dat het aan komt waaien.
Ik ben 2 maanden terug zoals je dat noemt gigantisch 'op mn snufferd gegaan', alle stress kwam eruit, emotionele dingen van vroeger en ook nog een beginnende nieuwe relatie wat niet goed voor me was, alles kwam er in 1 x uit en ik was totaal oververmoeid. Ik was en ben genoodzaakt om alles om te gooien en anders te doen
Dat bevalt me erg goed, en het motiveert mij inderdaad heel erg want ik kan er alleen maar beter van worden
En ach ik zit soms idd wat te dromen van een wit paard met een prins erop... maar daar ga ik mooi niet op wachten.. alsbie aan komt waaien doet ie zn best maar, ik heb ff geen puf om uit torens te klimmen..
zaterdag 7 oktober 2017 om 21:07
Eerlijk gezegd geldt dit voor mij ook.redbulletje schreef: ↑07-10-2017 14:50Echt single, 100%.
En ik weet eerlijk gezegd helemaal niet of ik in een relatie gelukkiger zou zijn.
In de relaties die ik tot nu toe had was ik dat zeer zeker niet, en ben ik dus alleen gelukkiger.
En daar streef ik naar, 100 % gelukkig. En/maar als er iemand in mijn leven zou komen met wie ik een fijne goede relatie op zou kunnen bouwen, dan ga ik dat niet uit de weg. Maar ik weet niet of ik zo'n persoon tegenkom. (Ik ga igg. daar geen moeite voor doen, kost me te veel energie, en daar word ik weer ongelukkig van)
Ik krijg het idee dat jouw vorige reactie op mij dus een aanname was op mij, en dat vind ik niet leuk, je vult gewoon in voor mij waar ik behoefte aan zou hebben. Dat kan ik volgens mij echter heel goed zelf bepalen en voelen.
Spell: klopt een beetje, niet helemaal. Ik ben zeker niet ongelukkig maar wil en moet nog aan een aantal dingen werken, en dat zal me nog gelukkiger maken. Nogmaals ik ben een paar maanden terug min of meer ingestort dus idd helemaal perfect gaat het nog niet, er zijn verbeterpunten die ik aan het aanpakken ben.
(En idd dat heeft geen bal met single zijn te maken. Dat klopt dan weer wel. En idd, het is voor sommige mensen dan blijkbaar makkelijk om te roepen dat je een unhappy single bent die naar een relatie snakt...)
Yasinaa: over medicijnen, liever niet maar ik ga erover nadenken en het met mijn psycholoog bespreken.
Voor de rest: mooi wat je zegt, herkenbaar ook!
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 21:28
36.30% gewijzigd
zaterdag 7 oktober 2017 om 21:26
Haha, niets mis mee dat iemand op de juiste manier wat moeite voor je doet.
Ik droom niet over zulke dingen, maar als ik dat zou doen dan hoop ik op een prinses op een wit paard. Gewoon beide op een wit paard beetje stoer zijn samen. Behalve dan dat ik paarden te groot vind... Dus het mag ook gewoon een fiets zijn.
Wat ik dus zelf ook nog een voordeel vind is dat ik ook echt nieuwe dingen ga ondernemen die ik niet eerder heb gedaan. Dus nieuwe sport en dat soort dingen.
Ben ook nooit echt zo een reiziger geweest. Altijd gingen andere dingen voor zoals investeringen in mijn huis en dat soort dingen. Dat is denk ik ook maar weer één van die nieuwe dingen die ik maar eens moet gaan uit proberen.
Ik droom niet over zulke dingen, maar als ik dat zou doen dan hoop ik op een prinses op een wit paard. Gewoon beide op een wit paard beetje stoer zijn samen. Behalve dan dat ik paarden te groot vind... Dus het mag ook gewoon een fiets zijn.
Wat ik dus zelf ook nog een voordeel vind is dat ik ook echt nieuwe dingen ga ondernemen die ik niet eerder heb gedaan. Dus nieuwe sport en dat soort dingen.
Ben ook nooit echt zo een reiziger geweest. Altijd gingen andere dingen voor zoals investeringen in mijn huis en dat soort dingen. Dat is denk ik ook maar weer één van die nieuwe dingen die ik maar eens moet gaan uit proberen.
zaterdag 7 oktober 2017 om 23:07
@ Spel dat iemand zich bewust is van zijn/haar zelfbeeld en gedachten wil niet zeggen dat die dan niet negatief kunnen zijn. Je hebt duidelijk geen verstand van psychologie.
@ Alice je kan absoluut aan jezelf(beeld) werken alleen zijn gedachten moeilijk om te buigen. Dit zal veel tijd en energie kosten maar uiteindelijk lukt het je en zit je (nog) beter in je vel.
Vanavond een Bridget Jones filmavondje gehouden, heerlijk de film afgekeken aangezien ik gister kapot was. Morgen de date spannend.
@ Alice je kan absoluut aan jezelf(beeld) werken alleen zijn gedachten moeilijk om te buigen. Dit zal veel tijd en energie kosten maar uiteindelijk lukt het je en zit je (nog) beter in je vel.
Vanavond een Bridget Jones filmavondje gehouden, heerlijk de film afgekeken aangezien ik gister kapot was. Morgen de date spannend.
zaterdag 7 oktober 2017 om 23:11
Hier nog zo iemand.redbulletje schreef: ↑07-10-2017 14:50Echt single, 100%.
Ik had laatst 2 weken vrij (vakantiedagen opmaken, moest van het management). Heerlijk thuis wat aangelummeld en als ik goedemorgen tegen het kassameisje zei dan was dat al veel voor 1 dag.
Misschien was ik in een vorig leven kluizenaar of zo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 7 oktober 2017 om 23:42
Dan zal ik net zoveel verstand hebben van psychologie als jij kunt lezen, bar slecht.Lattemacciato44 schreef: ↑07-10-2017 23:07@ Spel dat iemand zich bewust is van zijn/haar zelfbeeld en gedachten wil niet zeggen dat die dan niet negatief kunnen zijn. Je hebt duidelijk geen verstand van psychologie.
zondag 8 oktober 2017 om 00:02
Ik heb nauwelijks verstand van psychologie, ik begrijp het meestal niet zo goed. Maar dit wel enigszins, en dan met name dat iemand met een laag zelfbeeld aan gebeurtenissen die veel emotionele impact hebben een negatief gevoel/gedachte verbinden.spell68 schreef: ↑07-10-2017 19:01Dat klinkt onlogisch, want als je zelf bewust bent dat je onterecht negatief over jezelf denkt, denk je dus niet negatief over jezelf. Daar hoef je ook niet naar de handelen.
Het punt is dat negatief zelfbeeld alleen kan ontstaan als iemand zelf vindt dat hij faalt ten opzichte van een norm en/of waarde. Die waarde kan intrinsiek zijn, maar is veelal extrinsiek, wat weer gelijk de connectie vormt met eigenwaarde.
Een positief of negatief zelfbeeld is volgens mij een algemeen beeld dat je van jezelf hebt. Ik geloof niet dat dat nou zo verandert per situatie, want dan zou dat honderden keren per dag veranderen. Bij een negatief zelfbeeld zal iemand bij alles wat er gebeurt wat een emotionele impact heeft daar een negatief gevoel of gedachte aan verbinden.
Het is mijns inziens ook dé onderliggende oorzaak van onzekerheid. En als mensen onzeker zijn over zichzelf, gaan ze bevestiging zoeken. Ik ben nog nooit anders tegengekomen. Ik heb dat regelmatig getest, want als er één ding is wat een onzeker iemand nog onzekerder maakt, is wanneer hij/zij een antwoord krijgt, waar geen bevestiging uit te halen is.
Volgens mij is het ook zo dat wanneer mensen zelfinzicht beginnen te krijgen dat dan ook hun beeld van zichzelf begint te veranderen.
Maar kun je me ook uitleggen hoe je dat doet: toewerken naar een realistischer zelfbeeld? Want hoe weet je of iets realistisch is of niet?
Is het dan zo dat wanneer je een vrij evenwichtig zelfbeeld hebt je dan ook minder snel een mening over alles hebt en als je al een mening hebt die mening zowel niet negatief als positief is, maar vooral steekhoudend?
People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
zondag 8 oktober 2017 om 00:27
Psychologie is niet zo moeilijk hoor, dat lijkt het doordat ze er van die leuke moeilijke termen in gooien. Het is niet veel meer dan kijken waar mensen emotioneel op reageren en hoe ze dat doen.Equipoise schreef: ↑08-10-2017 00:02Ik heb nauwelijks verstand van psychologie, ik begrijp het meestal niet zo goed. Maar dit wel enigszins, en dan met name dat iemand met een laag zelfbeeld aan gebeurtenissen die veel emotionele impact hebben een negatief gevoel/gedachte verbinden.
Is het dan zo dat wanneer je een vrij evenwichtig zelfbeeld hebt je dan ook minder snel een mening over alles hebt en als je al een mening hebt die mening zowel niet negatief als positief is, maar vooral steekhoudend?
Ik denk niet dat die twee dingen met elkaar te maken hebben. Er is met mijn zelfbeeld en eigenwaarde niks mis. Ik vind me er zelf goed uitzien, dus als er vrouwen naar me kijken, neem ik automatisch aan dat ze dat doen, omdat ze dat ook vinden. Als ik een negatief zelfbeeld had gehad, had ik waarschijnlijk aangenomen dat ze dat deden, omdat ze me er als een freak uit vinden zien.
Ik heb in mijn leven ervaren dat mensen met een mening vaak totaal geen verstand hebben van het onderwerp waar ze een mening over hebben, maar heel vaak reageren uit onderbuikgevoelens of maar iets roepen, omdat ze in dit informatietijdperk bang zijn om niet gehoord te worden. Als ik het zo schrijf dan zou uitgaande van het laatste het dus wel met elkaar te maken kunnen hebben, Interessant.
Ik heb idd zelden ergens een mening over, omdat ik het simpelweg niet weet en ik ook niet zo nodig gehoord hoef te worden. En als ik het wel weet dan heb ik alles onderzocht en is het voor mij een feit en ga ik verder ook niet in discussie.
zondag 8 oktober 2017 om 13:08
Nou ik ben 7 jaar single, na een huwelijk van 7 maanden jawel 7 maanden.
Ik ben toen eens serieus gaan nadenken, wat ik in een relatie zocht, wat ik met mijn leven eigenlijk wilde.
Ik ben toen bij een activiteiten vereniging gegaan om andere en nieuwe mensen te leren kennen, ieder weekend weggaan wandelen met een groep mensen, of een museum, workshops volgen of anders gezellig onder gelijkgestemde mensen naar de film, en uit eten gaan. Naderhand zijn hier weekendjes weg en vakanties bijgekomen.
Ook kreeg ik 100% keuzevrijheid in mijn inrichting, s' avonds kijken waar ik zin in heb. Muziek opzetten en alleen rekening te hoeven houden met de buren, (wat regelmatig betekende dat de stereo op standje burenruzie stond, helaas waren mijn buren doof.) Eten of gewoon niet eten, echt gewoon doen waar je zin in hebt. Alles poetsen op een manier waarbij ik mij goed bij voelde.
Heb veel gedaan, cursussen gevolgd, ''fotografie'' gewoon omdat ik het interessant vind en er zin in heb,
ik heb een huisdier genomen ''(een hond)''...
Ik heb sinds mei dit jaar een appartement gekocht waar ik zin in heb.
Gewoon het idee dat je geen verantwoording hoeft af te leggen aan een partner.
Ik voel mij rijker en beter dan ooit, ik heb heel veel alleen gedaan en bereikt, ik heb fouten mogen maken en hiervan mogen leren.
En het feit dat bij mij april 2016 een lichte vorm van autisme is geconstateerd, zie ik mezelf niet snel meer iemand leren kennen om hier een relatie mee aan te gaan.
(Alhoewel mocht ik iemand tegenkomen die mijn hart weet te veroveren zodat ik het vertrouwen weer krijg om met haar een mooie toekomst op te bouwen, wil ik deze deur graag op een kier laten staan.)
Maar dan zal het meer een Latrelatie zijn, geniet samen met mijn hond van mijn vrijheid.
Ik ben toen eens serieus gaan nadenken, wat ik in een relatie zocht, wat ik met mijn leven eigenlijk wilde.
Ik ben toen bij een activiteiten vereniging gegaan om andere en nieuwe mensen te leren kennen, ieder weekend weggaan wandelen met een groep mensen, of een museum, workshops volgen of anders gezellig onder gelijkgestemde mensen naar de film, en uit eten gaan. Naderhand zijn hier weekendjes weg en vakanties bijgekomen.
Ook kreeg ik 100% keuzevrijheid in mijn inrichting, s' avonds kijken waar ik zin in heb. Muziek opzetten en alleen rekening te hoeven houden met de buren, (wat regelmatig betekende dat de stereo op standje burenruzie stond, helaas waren mijn buren doof.) Eten of gewoon niet eten, echt gewoon doen waar je zin in hebt. Alles poetsen op een manier waarbij ik mij goed bij voelde.
Heb veel gedaan, cursussen gevolgd, ''fotografie'' gewoon omdat ik het interessant vind en er zin in heb,
ik heb een huisdier genomen ''(een hond)''...
Ik heb sinds mei dit jaar een appartement gekocht waar ik zin in heb.
Gewoon het idee dat je geen verantwoording hoeft af te leggen aan een partner.
Ik voel mij rijker en beter dan ooit, ik heb heel veel alleen gedaan en bereikt, ik heb fouten mogen maken en hiervan mogen leren.
En het feit dat bij mij april 2016 een lichte vorm van autisme is geconstateerd, zie ik mezelf niet snel meer iemand leren kennen om hier een relatie mee aan te gaan.
(Alhoewel mocht ik iemand tegenkomen die mijn hart weet te veroveren zodat ik het vertrouwen weer krijg om met haar een mooie toekomst op te bouwen, wil ik deze deur graag op een kier laten staan.)
Maar dan zal het meer een Latrelatie zijn, geniet samen met mijn hond van mijn vrijheid.
zondag 8 oktober 2017 om 13:28
Rijmt niet echt met het feit dat je aan het Tinderen bent Alice.Alicereturns schreef: ↑07-10-2017 21:07Eerlijk gezegd geldt dit voor mij ook.
En ik weet eerlijk gezegd helemaal niet of ik in een relatie gelukkiger zou zijn.
In de relaties die ik tot nu toe had was ik dat zeer zeker niet, en ben ik dus alleen gelukkiger.
En daar streef ik naar, 100 % gelukkig. En/maar als er iemand in mijn leven zou komen met wie ik een fijne goede relatie op zou kunnen bouwen, dan ga ik dat niet uit de weg.
Geen probleem op zich, heb ik jaren gedaan maar intussen was ik niet aan het verkondigen dat ik happy single was en oprecht gelukkig als single. Want Tinderen kan nogal wat ellende meebrengen (wat het bij jou absoluut doet/deed herinner ik me), 100% gelukkig ga je daardoor dus niet worden.
Zou me dan logischer klinken dat je het daten links laat liggen en aan jezelf gaat werken en het happy single worden, want ik denk niet dat je dat bent.
Wat ook niet hoeft, happy single zijn, ik was dat na enkele jaren ook niet meer maar ik beweerde dan ook niet dat ik het wel was en ging actief op zoek naar een relatie.
zondag 8 oktober 2017 om 18:26
Is wel een goede, niet te veel focussen op 100% gelukkig met jezelf moeten zijn.Hadewychh schreef: ↑08-10-2017 13:28Rijmt niet echt met het feit dat je aan het Tinderen bent Alice.
Geen probleem op zich, heb ik jaren gedaan maar intussen was ik niet aan het verkondigen dat ik happy single was en oprecht gelukkig als single. Want Tinderen kan nogal wat ellende meebrengen (wat het bij jou absoluut doet/deed herinner ik me), 100% gelukkig ga je daardoor dus niet worden.
Zou me dan logischer klinken dat je het daten links laat liggen en aan jezelf gaat werken en het happy single worden, want ik denk niet dat je dat bent.
Wat ook niet hoeft, happy single zijn, ik was dat na enkele jaren ook niet meer maar ik beweerde dan ook niet dat ik het wel was en ging actief op zoek naar een relatie.
(Verder ben ik verdedigings en uitleg moe, dat is niet het doel van dit topic. Iedereen mag denken wat ie wil...)
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 20:10
34.30% gewijzigd
zondag 8 oktober 2017 om 19:23
Juist, dat heb ik al geleerd, echter mn zelfbeeld zit dat nog wel een beetje in de weg.Yasinaa schreef: ↑07-10-2017 14:14Het probleem zit hem nu juist wanneer je angst hebt voor afwijzing dat je, als je pech hebt, steeds mensen aantrekt die die oude pijn en/of die angst weer triggeren en hem ook nog erger maken. Als je merkt dat je dit patroon hebt kun je beter stoppen met daten want anders raak je alleen maar meer beschadigd. Daar word je ook niet blij van. Dan kun je het beter omarmen en het leuke is dat wanneer je accepteert dat het zo is en er beetje mee lacht dat die ook minder wordt/geneest. Is beter dan steeds zou in de wond blijven strooien door steeds met verkeerde kerels te daten. Bevestiging uit jezelf halen is het beste. Zolang je je dierbaren hebt die om je geven en ziet wat je allemaal hebt hier in de westerse wereld (veiligheid, luxe, etc) ben je een gezegend mens. Het leven is mooi, lief leven.
Mooi verder wat je zegt, erg herkenbaar voor mij.
Het klopt wat je zegt, het heeft bij mij zeker een onderliggende oorzaak dat ik op een bepaalde man val. (En van echt lieve mannen raak ik in paniek want dat patroon ben ik niet gewend)
Ik dacht echter dat Tinderen geen kwaad kon aangezien ik het me nu bewust ben.
Het kan zijn dat ik daar inderdaad wat te snel mee ben.
Je moet er overigens weinig van voorstellen, ik date al maanden niet, en ik wilde na 1 dag alweer stoppen, echter nu heb ik toevallig een leuk gesprek met iemand. Meer niet, ik sta ook op verborgen.
anoniem_351879 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 20:14
8.42% gewijzigd
zondag 8 oktober 2017 om 19:34