Wie al verwarming aan?

zondag 8 oktober 2017 om 19:48
Ik ,zit nu bij Oxxio.overstappen begin dec.
doe je ook via gaslicht.com?

zondag 8 oktober 2017 om 20:14
Sorry, even off topic maar daar is toch een site voor waar je dit ook kan berekenen?
Zo ja, heb je de site toevallig?

donderdag 12 oktober 2017 om 05:48
Hier niet uitvoerig getest als CV op temperatuur is slaat hij vaak uren niet aan, dus kun je bij even weg gaan beter aan laten.herfstappeltaart schreef: ↑08-10-2017 19:28Welnee dat is al lang achterhaald. Geadviseerd wordt om zelfs als je maar een paar uur niet thuis bent de verwarming laag te draaien.
donderdag 12 oktober 2017 om 05:51
donderdag 12 oktober 2017 om 12:59
Dat lijkt me idd weinig. Hoeveel electriciteit?
Ik ga binnenkort wat verder met optimaliseren. Met die warmtepomp is het wat lastiger om verschillen weg te werken met thermostaten. Het systeem is ooit gedimensioneerd op hoge watertemperaturen (75 graden) en nu met die warmtepomp worden de temperaturen veel lager. Een warmtepomp heeft het beste rendement als het niet veel hoeft te verwarmen. Een vloervewarming waarbij heel veel water van hooguit 30 graden wordt rondgepompt werkt eigenlijk beter. Maar je moet ook kijken wat het rendement is van eenmalige investeringen en of dat wel loont.
Maar nu is het zo, dat de bovenverdieping duidelijk warmer is, dan de benedenverdieping. Ideaal zou zijn als ik de warmtepomp insteller op een wat lagere streeftemperatuur, zodat het boven waar we leven gewoon lekker warm is maar niet overdreven. Zeker als de zon schijnt wordt het dankzij 3 dubbelglas al snel behoorlijk warm, terwijl beneden dubbelglas is en daar koelt het ook meer af, omdat de vloer niet geweldig geisoleerd is. Ook de muren zijn niet vanhet type spouwmuur. Wel 30 cm dik steen. Met isolatie waar het ondergronds is (huis staat tegen een helling). MAar goed, onze slaapkamer op de benedenverdieping is koeler dan mijn partner prettig vind, dus ik denk dat ik een radiateur ga verwisselen, tussen skaapkamer en keuken. Die hebben dezelfde grootte, alleen is die in de keuken dubbelrijig en die in de slaapkamer enkelrijig. Dus dan zal het wat warmer worden in de slaapkamer en wat koeler in de keuken.
Ik ga binnenkort maar eens een IR thermometer kopen, zodat ik wat beter kan inschatten hoe de radiateuren presteren tov elkaar.

donderdag 12 oktober 2017 om 15:24
Hier schijnt de zon in huis en het is alweer 21 graden. Lekker zo, zo mag het van mij nog wel een paar weken blijven.
We krijgen van de week al heel mooi weer dan kan er weer een leuke hoeveelheid warmte in de muren gepompt worden en daar heb ik dan weer een weekje voordeel van.
Volgens buienradar blijft het een week lang goed weer met 17 graden als laagste temp., tegen die tijd is het alweer de 19de en heeft iedereen het gehaald die op de 17de had gegokt.
Leuk dit.
We krijgen van de week al heel mooi weer dan kan er weer een leuke hoeveelheid warmte in de muren gepompt worden en daar heb ik dan weer een weekje voordeel van.
Volgens buienradar blijft het een week lang goed weer met 17 graden als laagste temp., tegen die tijd is het alweer de 19de en heeft iedereen het gehaald die op de 17de had gegokt.
Leuk dit.

donderdag 19 oktober 2017 om 16:14

zaterdag 21 oktober 2017 om 20:51
Het is nu nog 21 graden in de woonkamer, maar als het morgen zo koud wordt en het is te merken in huis, dan zet ik de verwarming wel aan. Morgen wordt het maar 13 graden en het gaat heel hard waaien en veel regenen dus de kans is groot dat het erg afkoelt binnen, want een buitenmuur op het westen. Misschien dat het lekker blijft met een vest. Ik zie wel.