Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Vandaag voor het eerst even aan gehad, tot het 20 graden was in huis.
Overigens ook vandaag overgestapt op een nieuwe energie leverancier , 250 euro korting.
Doe ik elk jaar , wie van jullie doet dat nog meer?
Lady49 schreef:
08-10-2017 19:36
Overigens ook vandaag overgestapt op een nieuwe energie leverancier , 250 euro korting.
Ik ,zit nu bij Oxxio.overstappen begin dec.
doe je ook via gaslicht.com?
Hier sinds een halve week...ook maar 1 graadje...maar is snel warm hier gelukkig :)
Lady49 schreef:
08-10-2017 19:36
Sorry, even off topic maar daar is toch een site voor waar je dit ook kan berekenen?
Zo ja, heb je de site toevallig? :-$
Hier nog niet hoor. Is 19 graden binnen, dus niet nodig.
Ab imo pectore
Gaslicht.com
hele goede site, regelt de gehele overstap
Hier nog geen verwarming aan hoor. Binnen nog steeds 21 graden. Heb (als de zon schijnt) heel de middag zon binnen, scheelt ook een hoop. Hopelijk voorlopig nog niet nodig de verwarming :)
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 28-11-2017 11:44
98.28% gewijzigd
Lady49 schreef:
08-10-2017 20:38
Gaslicht.com
hele goede site, regelt de gehele overstap
Thanks!! :-)
Hier hebben we hem net voor het eerst aangezet. Was 19,5 in huis en toch wel erg fris.
Vandaag voor het eerst aan, het was 17,5 gr in huis o_o
Hier nog steeds de verwarming niet aan, het is voor mij toch een beetje een hobby om het uit te stellen. Niet tot het punt van vernikkelen, maar ik heb een woonkamer op het zuiden, dus elk streepje zon maakt het zo weer 20 graden, genoeg voor mij.
herfstappeltaart schreef:
08-10-2017 19:28
Welnee dat is al lang achterhaald. Geadviseerd wordt om zelfs als je maar een paar uur niet thuis bent de verwarming laag te draaien.
Hier niet uitvoerig getest als CV op temperatuur is slaat hij vaak uren niet aan, dus kun je bij even weg gaan beter aan laten.
Flower2017 schreef:
09-10-2017 10:59
Thanks!! :-)
In mijn geval zal ik een betere aanbieding.

https://www.essent.nl/content/energie/a ... 002W&nid=6#
slobberbone schreef:
08-10-2017 15:06
Afgelopen jaar 380 M3 gas verbruikt.
Dat lijkt me idd weinig. Hoeveel electriciteit?

Ik ga binnenkort wat verder met optimaliseren. Met die warmtepomp is het wat lastiger om verschillen weg te werken met thermostaten. Het systeem is ooit gedimensioneerd op hoge watertemperaturen (75 graden) en nu met die warmtepomp worden de temperaturen veel lager. Een warmtepomp heeft het beste rendement als het niet veel hoeft te verwarmen. Een vloervewarming waarbij heel veel water van hooguit 30 graden wordt rondgepompt werkt eigenlijk beter. Maar je moet ook kijken wat het rendement is van eenmalige investeringen en of dat wel loont.

Maar nu is het zo, dat de bovenverdieping duidelijk warmer is, dan de benedenverdieping. Ideaal zou zijn als ik de warmtepomp insteller op een wat lagere streeftemperatuur, zodat het boven waar we leven gewoon lekker warm is maar niet overdreven. Zeker als de zon schijnt wordt het dankzij 3 dubbelglas al snel behoorlijk warm, terwijl beneden dubbelglas is en daar koelt het ook meer af, omdat de vloer niet geweldig geisoleerd is. Ook de muren zijn niet vanhet type spouwmuur. Wel 30 cm dik steen. Met isolatie waar het ondergronds is (huis staat tegen een helling). MAar goed, onze slaapkamer op de benedenverdieping is koeler dan mijn partner prettig vind, dus ik denk dat ik een radiateur ga verwisselen, tussen skaapkamer en keuken. Die hebben dezelfde grootte, alleen is die in de keuken dubbelrijig en die in de slaapkamer enkelrijig. Dus dan zal het wat warmer worden in de slaapkamer en wat koeler in de keuken.

Ik ga binnenkort maar eens een IR thermometer kopen, zodat ik wat beter kan inschatten hoe de radiateuren presteren tov elkaar.
Dit weekend kan het weer een beetje opwarmen in huis, veel zon en 20 graden. Scheelt weer stookkosten.
Hier schijnt de zon in huis en het is alweer 21 graden. Lekker zo, zo mag het van mij nog wel een paar weken blijven.
We krijgen van de week al heel mooi weer dan kan er weer een leuke hoeveelheid warmte in de muren gepompt worden en daar heb ik dan weer een weekje voordeel van.
Volgens buienradar blijft het een week lang goed weer met 17 graden als laagste temp., tegen die tijd is het alweer de 19de en heeft iedereen het gehaald die op de 17de had gegokt.
Leuk dit. :)
Wij hebben nu precies een week de verwarming aan, langer uitstellen lukte niet. Maar nu wordt het dit weekend inderdaad weer zo lekker weer. Niet dat ik daar bezwaar tegen heb, heerlijk dat we nog even kunnen genieten van buiten zijn. :)
Veel van jullie hebben de 17de gehaald en nu is het nog steeds lekker weer, we kunnen het zelfs nog een paar dagen volhouden zonder te vernikkelen. :)
Ik heb de laatste dagen zelfs de deur open en met het zonnetje erbij is het nog steeds een comfortabele 22 graden. Een mooie begin van het stookjaar. :)
Vorige week met al die regen even een klein beetje gestookt. Nu net als Cateautje de deur open met een zonnetje. Geen verwarming nodig.
Zondag gaat de temperatuur dalen dacht en weer regen dus dan gaat het misschien echt beginnen.
Het is nu 19 oktober en ik heb de kachel nog niet aangehad.
Maar gisteren wel vals gespeeld door voor de eerste keer de elektrische deken op mijn bed aan te zetten. :p:
Ik heb mij zojuist overgegeven... ik kwam koud en nat thuis.... En de kou was voelbaar in huis. Eventjes hoog gezet voor die eerste warmte! En dat suddert nog even lekker door.
Vandaag nog de ramen open gehad (toen het zonnetje scheen), dus op die ene open haardavond na nog geen kachel aan.
Het is nu nog 21 graden in de woonkamer, maar als het morgen zo koud wordt en het is te merken in huis, dan zet ik de verwarming wel aan. Morgen wordt het maar 13 graden en het gaat heel hard waaien en veel regenen dus de kans is groot dat het erg afkoelt binnen, want een buitenmuur op het westen. Misschien dat het lekker blijft met een vest. Ik zie wel.
Het is nog steeds lekker in huis, dus ik hou nog even vol, dat wil zeggen, ik hoef niet vol te houden, het is gewoon lekker weer in de woonkamer. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven