Bagage bijboeken klm
zondag 8 oktober 2017 om 22:30
Ik wil bagage bijboeken bij mijn klm vlucht.
Iemand enig idee of die prijzen stijgen naar mate je vertrek datum nadert ? Klm
Zwijgt (logisch ) en op de site staat sowieso dat prijzen wisselen per vlucht.
Ik ga pas komende zomer maar als het nu stuk voordeliger is dan kort van te voren dan boek ik nu alvast bij.
En voordat iedereen zich gaat afvragen wat ik in hemelsnaam allemaal mee ga slepen zodat ik aan 23 kg niet genoeg heb
. Ik neem mijn kampeerspullen mee (tent slaapmatten en slaapzakken) voor mijn rondreis
en dat kan ik met beste wil van de wereld niet combineren met mijn kleding.
Iemand ?
Iemand enig idee of die prijzen stijgen naar mate je vertrek datum nadert ? Klm
Zwijgt (logisch ) en op de site staat sowieso dat prijzen wisselen per vlucht.
Ik ga pas komende zomer maar als het nu stuk voordeliger is dan kort van te voren dan boek ik nu alvast bij.
En voordat iedereen zich gaat afvragen wat ik in hemelsnaam allemaal mee ga slepen zodat ik aan 23 kg niet genoeg heb
Iemand ?
zondag 8 oktober 2017 om 22:38
Heb je je vlucht al geboekt?
Meestal is bij het boeken van de vlucht extra bagage bijboeken goedkoper dan dit op een later moment alsnog doen (bij een low-cost in ieder geval, KLM weet ik niet). Dat de prijzen van extra bagage stijgen naarmate de vertrekdatum nadert kan ik me bijna niet voorstellen.
Maar dat zou toch op de site moeten staan?
Meestal is bij het boeken van de vlucht extra bagage bijboeken goedkoper dan dit op een later moment alsnog doen (bij een low-cost in ieder geval, KLM weet ik niet). Dat de prijzen van extra bagage stijgen naarmate de vertrekdatum nadert kan ik me bijna niet voorstellen.
Maar dat zou toch op de site moeten staan?
zondag 8 oktober 2017 om 22:53
Vluchten zijn al geboekt.
Op de site staat nu tarief (bij opties in mijn boeking , 68€ enkele reis per bagage stuk ) maar als ik ga zoeken op de site staat dat tarieven niet vast zijn
Nu kan het zijn dat het per bestemming anders is en dat ik het dus verkeerd interpreteer.
Overigens idioot bedrag 138€ voor extra tas. Maar goed. Daar spullen kopen is duurder
en ik ben erg gesteld op eigen spul. Love mijn exped matten
Op de site staat nu tarief (bij opties in mijn boeking , 68€ enkele reis per bagage stuk ) maar als ik ga zoeken op de site staat dat tarieven niet vast zijn
Nu kan het zijn dat het per bestemming anders is en dat ik het dus verkeerd interpreteer.
Overigens idioot bedrag 138€ voor extra tas. Maar goed. Daar spullen kopen is duurder
zondag 8 oktober 2017 om 22:56
Dat denk ik dus, dat de prijzen verschillen per bestemming. Afstand en luchthaven spelen daarbij een rol.poldervrouw schreef: ↑08-10-2017 22:53Op de site staat nu tarief (bij opties in mijn boeking , 68€ enkele reis per bagage stuk ) maar als ik ga zoeken op de site staat dat tarieven niet vast zijn
zondag 8 oktober 2017 om 22:58
Waar vlieg je heen? Binnen Europa of intercontinentaal. In het laatste geval mag je bij een aantal landen 2 koffers mee. (Wist ik dat maar toen ik de eerste keer zo'n vlucht had...)
Volgens mij is de prijs van de koffer in dollars, wereldwijd, dus daar valt weinig over te zeggen aangezien de dollar nogal springt op het moment.
Ik heb lang geen KLM meer gevlogen, waar ik heen vlieg zijn andere maatschappijen goedkoper. Maar bij een hoop maatschappijen kan je niet meer van te voren een koffer bijboeken, dat kan alleen op het moment van inchecken. Maar weet dus niet hoe dat tegenwoordig bij de KLM geregeld is.
Volgens mij is de prijs van de koffer in dollars, wereldwijd, dus daar valt weinig over te zeggen aangezien de dollar nogal springt op het moment.
Ik heb lang geen KLM meer gevlogen, waar ik heen vlieg zijn andere maatschappijen goedkoper. Maar bij een hoop maatschappijen kan je niet meer van te voren een koffer bijboeken, dat kan alleen op het moment van inchecken. Maar weet dus niet hoe dat tegenwoordig bij de KLM geregeld is.
zondag 8 oktober 2017 om 23:02
Lekker gaan slapen. Morgen is er weer een dag!poldervrouw schreef: ↑08-10-2017 22:59Klinkt logisch. Moet dit soort dingen ook niet doen als ik scheel zie van de hoofdpijn![]()
zondag 8 oktober 2017 om 23:03
feder schreef: ↑08-10-2017 22:58Waar vlieg je heen? Binnen Europa of intercontinentaal. In het laatste geval mag je bij een aantal landen 2 koffers mee. (Wist ik dat maar toen ik de eerste keer zo'n vlucht had...)
Canada.
En helaas. Maar 23 kilo
Bijboeken van bagage kan. Als je maar betaald. Van te voren en op luchthaven maar wil niet risico lopen dat het niet meer kan of idioot duur is. En prijs is in euro.
Emirates was 30 kilo
. Klm betaal je overal voor. Heb Miles gebruikt voor upgrade stoelen maar heb niet genoeg meer voor bagage
Maar goed. Reis kost genoeg dus dit kan er ook nog wel bij
zondag 8 oktober 2017 om 23:14
Stokstaartjenl schreef: ↑08-10-2017 23:12Je kan ook kijken hoeveel het kost om de bagage per 'post' te sturen. Wellicht is dat goedkoper, en scheelt slepen op de luchthaven. Moet je het wel eerder versturen, maar voor kampeerspullen lijkt mij dat geen probleem.
Nou .. dat zal duurder zijn dan 138 euro en wat nou als het kwijtraakt ?
Wel uitzoeken waard op zich
zondag 8 oktober 2017 om 23:31
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik zag het een tijdje geleden in een programma voorbij komen als 'tip', en vond het wel interessant. Ook geen idee wat de prijzen zijn.poldervrouw schreef: ↑08-10-2017 23:14Nou .. dat zal duurder zijn dan 138 euro en wat nou als het kwijtraakt ?
Wel uitzoeken waard op zich![]()
maandag 9 oktober 2017 om 00:26
Inderdaad. Daarmee stoelen upgrade gekocht.
Mijn man heeft ook nog zat Miles. Eens zien of hij ze kan overdragen. Kan volgens mij ook. Ik heb 26000 nodig voor bagage
maandag 9 oktober 2017 om 06:58
Met Flying Blue mag je toch sowieso 2 stuks bagage inchecken? Of is dat alleen op be[paalde reizen? Ik mocht iig twee stuks van 23 kg meenemen, zonder extra kosten.
maandag 9 oktober 2017 om 08:01
Ik ga even bellen ! Ik ben silver dus zou idd mogelijk kunnen zijn. Kreeg wel korting op mijn stoelen omdat ik ff ben. Dan zou bagage ook mee moeten voor nop.GenieInABottle schreef: ↑09-10-2017 06:58Met Flying Blue mag je toch sowieso 2 stuks bagage inchecken? Of is dat alleen op be[paalde reizen? Ik mocht iig twee stuks van 23 kg meenemen, zonder extra kosten.
Stom dat dit niet automatisch wordt aangegeven ? Bug in app ? Sowieso was stoelen al een drama via de app. Boeking bleef dagen in luchtledige hangen. Miles afgeschreven. Boeking werd geannuleerd , miles weg en klantenservice snapte het ook niet
Gelukkig na paar belletjes opgelost maar toch.
Bedankt voor attent maken
maandag 9 oktober 2017 om 08:19
Bij mij ging het mis met de site. Ik zat in Zuid Afrika, maar volgens hen was ik toch echt nog onderweg. Ze hebben wel een geweldige klantenservice. Ik heb een paar keer met ze van doen gehad, bekwaam, snel, attent, heel aardig en met humor. Bij mij stond het tijdens het boeken al aangegeven.
Net even op hun site gekeken. Volgens mij heb je sowieso 23 kg extra bagagevrijstelling. Van hun site:
Flying Blue-voordelen voor Silver-deelnemers
Bagagevoordelen
Extra ruimbagagevrijstelling¹ Naast de bagagevrijstelling die op uw ticket vermeld staat, 1 extra bagagestuk op vluchten die worden uitgevoerd door SkyTeam, HOP! of Aircalin en op vluchten van/naar Corsica die worden uitgevoerd door Air Corsica.²
In ieder geval heel veel plezier!
Net even op hun site gekeken. Volgens mij heb je sowieso 23 kg extra bagagevrijstelling. Van hun site:
Flying Blue-voordelen voor Silver-deelnemers
Bagagevoordelen
Extra ruimbagagevrijstelling¹ Naast de bagagevrijstelling die op uw ticket vermeld staat, 1 extra bagagestuk op vluchten die worden uitgevoerd door SkyTeam, HOP! of Aircalin en op vluchten van/naar Corsica die worden uitgevoerd door Air Corsica.²
In ieder geval heel veel plezier!