scheiden?
woensdag 11 oktober 2017 om 16:42
hallo lieve leden,
Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me enig inzicht kunnen geven in wat ik moet doen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, sinds dat ik met deze man getrouwd ben ken ik alleen maar ellende. De ene week gaat het heel erg goed en de andere week totaal niet. Er is veel ruzie, gescheld en geschreeuw... vaak fysieke ruzies maar ook psychologische ruzies.
Voordat we getrouwd waren leek hij de ideale partner, maar dat bleek absoluut niet zo te zijn. Ik krijg van hem totaal niet het gevoel dat hij me waardeert als vrouw, altijd het gevoel gehad dat ik inruilbaar was voor andere en dan met name zijn moeder. De relatie die die 2 hebben is gewoon ziekelijk. Ik heb het geprobeerd te accepteren, maar zo wil ik niet leven.
we hebben onlangs ruzie gehad en ben naar mijn ouders gegaan omdat ik de situatie niet meer aankon. Ik moest even rust hebben en bijkomen van de situatie. Ik ben inmiddels 3 weken bij mijn ouders en hij heeft nog geen 1 keer gebeld om te kijken hoe het gaat of om voor te stellen om te gaan praten. Dit geintje flikt hij me telkens weer. Altijd moet ik degene zijn die de "gebroken vaas" moet lijmen. Ik ben het zat. Ben verdrietig om het feit dat hij zo koppig is dat hij niet eens probeert in contact met me te komen.
Mijn verstand zijn scheiden van die vent, hij maakt je alleen maar ongelukkig, maar mijn gevoel is bang. Bang om alleen achter te blijven. Bang om niemand meer tegen te komen. Bang dat ik spijt ga krijgen. Bang dat het toch allemaal mijn schuld is.
Ik leef in een tweestrijd met mezelf. Wordt gek hier en weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb zoveel stress dat ik alleen maar kan huilen. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in iemand. Degene die mijn partner voor het leven had moeten zijn. Die door dik en dun achter me zou staan. pfff
Mijn excuses voor de nogal warrige opmaak en uitleg, zo voel ik me op dit moment en moest mijn hart even luchten.\
Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken maar vind het gewoon te moeilijk!
Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me enig inzicht kunnen geven in wat ik moet doen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, sinds dat ik met deze man getrouwd ben ken ik alleen maar ellende. De ene week gaat het heel erg goed en de andere week totaal niet. Er is veel ruzie, gescheld en geschreeuw... vaak fysieke ruzies maar ook psychologische ruzies.
Voordat we getrouwd waren leek hij de ideale partner, maar dat bleek absoluut niet zo te zijn. Ik krijg van hem totaal niet het gevoel dat hij me waardeert als vrouw, altijd het gevoel gehad dat ik inruilbaar was voor andere en dan met name zijn moeder. De relatie die die 2 hebben is gewoon ziekelijk. Ik heb het geprobeerd te accepteren, maar zo wil ik niet leven.
we hebben onlangs ruzie gehad en ben naar mijn ouders gegaan omdat ik de situatie niet meer aankon. Ik moest even rust hebben en bijkomen van de situatie. Ik ben inmiddels 3 weken bij mijn ouders en hij heeft nog geen 1 keer gebeld om te kijken hoe het gaat of om voor te stellen om te gaan praten. Dit geintje flikt hij me telkens weer. Altijd moet ik degene zijn die de "gebroken vaas" moet lijmen. Ik ben het zat. Ben verdrietig om het feit dat hij zo koppig is dat hij niet eens probeert in contact met me te komen.
Mijn verstand zijn scheiden van die vent, hij maakt je alleen maar ongelukkig, maar mijn gevoel is bang. Bang om alleen achter te blijven. Bang om niemand meer tegen te komen. Bang dat ik spijt ga krijgen. Bang dat het toch allemaal mijn schuld is.
Ik leef in een tweestrijd met mezelf. Wordt gek hier en weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb zoveel stress dat ik alleen maar kan huilen. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in iemand. Degene die mijn partner voor het leven had moeten zijn. Die door dik en dun achter me zou staan. pfff
Mijn excuses voor de nogal warrige opmaak en uitleg, zo voel ik me op dit moment en moest mijn hart even luchten.\
Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken maar vind het gewoon te moeilijk!
woensdag 11 oktober 2017 om 21:16
"Ik weet niet meer wat ik moet doen, sinds dat ik met deze man getrouwd ben ken ik alleen maar ellende. De ene week gaat het heel erg goed en de andere week totaal niet. Er is veel ruzie, gescheld en geschreeuw... vaak fysieke ruzies maar ook psychologische ruzies."
Normaal lees ik een OP meestal wel helemaal. Maar hier stopte ik al. Dit lijkt me een no-brainer, TO. Wegwezen. Waar is je zelfrespect en eigenwaarde? Doorzetten en weggaan. Er komt zeker iets beters, want je zit nu met deze man al rockbottom.
Normaal lees ik een OP meestal wel helemaal. Maar hier stopte ik al. Dit lijkt me een no-brainer, TO. Wegwezen. Waar is je zelfrespect en eigenwaarde? Doorzetten en weggaan. Er komt zeker iets beters, want je zit nu met deze man al rockbottom.
woensdag 11 oktober 2017 om 21:19
Je spullen... tja.
Een niet zo nette optie die wel wat geld kost:
Op het moment dat hij aan het werk is (neem even aan dat hij werkt), een verhuisbedrijf regelen. Jij hebt de sleutel en bent er om 09:00 als hij naar zijn werk is. Dan laat je ze alles inladen wat jij wilt hebben en vertrekt. Je kunt dan meteen die enveloppe met de scheidingspapieren op het aanrecht leggen. Dan is een en ander wel meteen heel erg duidelijk naar hem toe.
Op het moment dat hij aan het werk is (neem even aan dat hij werkt), een verhuisbedrijf regelen. Jij hebt de sleutel en bent er om 09:00 als hij naar zijn werk is. Dan laat je ze alles inladen wat jij wilt hebben en vertrekt. Je kunt dan meteen die enveloppe met de scheidingspapieren op het aanrecht leggen. Dan is een en ander wel meteen heel erg duidelijk naar hem toe.
When in doubt, the auditor is always right!
woensdag 11 oktober 2017 om 21:27
Onzin, je bent voor 100% aansprakelijk voor de hypotheek.veensteker schreef: ↑11-10-2017 21:08Zijn jullie getrouwd? In gemeenschap van goederen? Hebben jullie een gezamelijke rekening?
Ben je getrouwd n gemeenschap van goederen dan ben jij eigenaar van de helft van alles, wat je ook betaald hebt. Als je niet in gemeenschap van goederen getrouwd bent of helemaal niet getrouwd en je kan aantonen dat jij de spullen hebt betaald zijn ze van jou. in dat geval met een paar mensen alles ophalen op een dag dat hij aan het werk is.
Haal van een gezamelijke rekening de helft af en meldt de bank dat je geen rekeninghouder meer wil zijn. Je blijft voorlopig wel aansprakelijk voor de helft van de hypotheek als het huis van jullie 2en is.
Ze kan het huis niet te koop zetten zonder zijn toestemmingKan hij bij jouw bankrekening? Meteen veranderen bij de bank. Desnoods zijn pas als verloren melden.
Blokkeer hem op social media en je telefoon. Laat hem maar mailen. Ga niet in discussie met hem. Neem een advocaat als je getrouwd bent. Evt ook vanwege het gezamelijk huis.
Zet het huis te koop of kan 1 van de 2 het helemaal betalen?
Je kunt je wel lekker laten opjutten door sympathie te vragen voor hoe zielig jij bent, TO, maar het enige dat hier feitelijk aan de hand is, is dat jij jullie huwelijk wil beëindigen.Kent hij wachtwoorden ergens van? Verander al je wachtwoorden in iets wat hij niet kan raden.
Gedraag je, wees integer. Dat helpt je ook om verder met jezelf te leven in het volle besef van wie en wat je bent en dat je zult moeten leven met de consequenties van de keuzes die je maakt.
woensdag 11 oktober 2017 om 21:27
Auditor schreef: ↑11-10-2017 21:19Je spullen... tja.
kan dit me juridisch niet verweten worden? straks doe ik het en moet ik alles toch weer terugbrengen?
stel hij is zo slim om foto's van het huis te hebben gemaakt?
woensdag 11 oktober 2017 om 21:30
Je weet vast wel dat je je gewoon fatsoenlijk moet gedragen in plaats van je af te vragen waar je strafrechtelijk of cilivielrechtelijk mee weg kunt komen.
Je bent zelf met hem getrouwd. Vrijwillig. Je weet net zo goed als iedereen dat hij niet de enige schuldige is aan de situatie zoals die er nu is.
woensdag 11 oktober 2017 om 21:39
sorry dat ik het zeg maar ik vind je echt super vervelend. Ik snap je doel niet... continue die negatieve opmerkingen en comments??! ik vraag hier om advies om hulp en niet om sympathie. Kick je erop om iemand die in de put zit nog meer de grond in te stampen?_Amand schreef: ↑11-10-2017 21:30Je weet vast wel dat je je gewoon fatsoenlijk moet gedragen in plaats van je af te vragen waar je strafrechtelijk of cilivielrechtelijk mee weg kunt komen.
Je bent zelf met hem getrouwd. Vrijwillig. Je weet net zo goed als iedereen dat hij niet de enige schuldige is aan de situatie zoals die er nu is.
woensdag 11 oktober 2017 om 21:40
Je moet natuurlijk niet het hele huis leeghalen. Alleen wat van jou is of wat jij hebt betaald als je niet in gemeenschap van goederen getrouwd bent. Ook niet meer dan de helft van de gezamelijke rekening afhalen. Je moet je niet asociaal gaan gedragen. Je kan wel opeisen waar je recht op hebt.
Je blijft inderdaad voor 100% verantwoordelijk voor de hypotheek als je man niet betaalt.
Voor de verkoop van het huis moet je naar de advocaat, vooral als hij niet mee wil werken.
Ben je getrouwd? Hoe ben je getrouwd, in gemeenschap van goederen of onder huwelijkse voorwaarden. Is het huis gezamelijk bezit?
Je blijft inderdaad voor 100% verantwoordelijk voor de hypotheek als je man niet betaalt.
Voor de verkoop van het huis moet je naar de advocaat, vooral als hij niet mee wil werken.
Ben je getrouwd? Hoe ben je getrouwd, in gemeenschap van goederen of onder huwelijkse voorwaarden. Is het huis gezamelijk bezit?
veensteker wijzigde dit bericht op 11-10-2017 21:41
0.16% gewijzigd
woensdag 11 oktober 2017 om 21:40
Je hebt nog een lange weg te gaan. Vooral met jezelf.
woensdag 11 oktober 2017 om 21:42
.ingelise schreef: ↑11-10-2017 16:50Eerlijk gezegd vraag ik me dan of hoe lang jullie een relatie hadden voordat jullie trouwden. En hoe dat ging. Sloegen jullie elkaar toen ook al? Of potje worstelen of welke fysieke ruzie dan ook... Met het omdoen van een ring verandert iemands gedrag en karakter toch niet zoveel? Dat geldt overigens ook voor jou..
Sterkte met je keuze maken, je weet het zo te lezen al...
Ongetwijfeld is die man een zak hooi, maar ik vraag me af of het fair is om alle sores op hem af te schuiven..jullie hebbe fysieke en psychologische ruzies, daarvoor moet je toch met zijn tween zijn? Je koos ervoor om met hem te trouwen, was hij toen helemaal geweldig en pas na de trouwring zo'n dropl*l?
woensdag 11 oktober 2017 om 21:44
ingelise schreef: ↑11-10-2017 21:42.
Ongetwijfeld is die man een zak hooi, maar ik vraag me af of het fair is om alle sores op hem af te schuiven..jullie hebbe fysieke en psychologische ruzies, daarvoor moet je toch met zijn tween zijn? Je koos ervoor om met hem te trouwen, was hij toen helemaal geweldig en pas na de trouwring zo'n dropl*l?
helaas wel ja
woensdag 11 oktober 2017 om 22:10
Of je wilde zo graag getrouwd zijn, dat je blind was tot dat moment, wat mij dan weer een veel plausibelere verklaring lijkt. Of aanvulling op jouw verklaring.JustcallmeTuT schreef: ↑11-10-2017 22:02Ik was 2 jaar samen, 1 jaar samenwonend en 3 dagen na de bruiloft begon “ het gedonder”.
14 maanden, een hoop ellende en 3x vreemdgaan vond ik het welletjes.
Wat een opluchting.
JustcallmeTuT schreef: ↑11-10-2017 21:48Helaas bestaat dit. Als de man zijn partner binnen heeft en een papiertje heeft zijn er mannen die totaal anders worden ook na maanden samenwonen.
Degenen die dat niet geloven mogen blij zijn dat het bijna niet te geloven is want dan (her)kennen zij het niet.
woensdag 11 oktober 2017 om 22:16
hee...TUTJustcallmeTuT schreef: ↑11-10-2017 22:00Uhh, bedoel je dat ze de situatie maar moet accepteren en bij haar man moet blijven?
Grapje toch he...
voor je iets post
LEZEN
graag het hele topic
woensdag 11 oktober 2017 om 22:17