Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja echt bizar. Bij ouders van beiden ook jaren geduurd dus hadden dit wel als laatste verwacht. Wist paar dagen voor ik ongesteld moest worden al dat er iets anders was, vooral lage rugpijn (heb ik echt nooit!) en wat krampjes. Verder nu vooral continu koud 😉 Heel spannend allemaal wat er gaat komen, ene uur denk ik alleen "woehoe" en andere uur ga ik ineens weer piekeren of alles wel gaat lukken; hebben jullie dat niet?
....
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 16:49
Reden: Niet meer actief in topic
99.25% gewijzigd
Charlie, dan is het zeker een verrassing! Maar wel heerlijk! Ik ben eigenlijk alleen maar blij en heb juist zin in alles wat komen gaat. Lage rugpijn herken ik wel van voorgaande dagen. Nu eigenlijk weinig klachten. Ook nog niet vermoeid maar dat zal wel snel komen.

Lente18 haha heb dus ook nog zo'n digitale liggen wil die eigenlijk ook nog doen hihi
Hoi dames ik ben moeder van twee zoontjes een van 5 en een van 8 maanden nu zwanger van mijn derde wondertje. Weet nog niet exact hoe ver ik ben vanwege dat ik zwanger ben geraakt zonder menstruatie maar schat rond de 4 weken, maandag eerste afspraak hoop dat ze een echo willen maken. Mijn kwaaltjes tot nu toe zijn vermoeidheid, misselijkheid en af en toe steken in mijn borsten. Hoop dat we hier leuk kunnen praten over onze ervaringen. :cheer2:
Lente, aan de ene kant ben ik zeer benieuwd naar de reacties, aan de andere kant heb ik in mijn omgeving nog wel meer gezinnen met drie kinderen. Denk dat een hoop het niet meer verwachten en dan is het wellicht een verrassing.

Gefeliciteerd Muisje.
Hai dames, dat van het weer opnieuw testen begrijp ik wel hoor. Hierbij beken ik dat ik ook een tweede test vijf dagen na de eerste test heb gedaan. Puur omdat de eerste test met een licht streepje begon (streep is een streep). De tweede test was meteen een knaltest ook nog eens met middagurine. En om eerlijk te zijn leek het na de tweede test zo van ja het is wel goed en ja ik ben echt zwanger en heb ik het denken en malen over het wat nou als of stel dat los kunnen laten! Gek is dat eigenlijk he
Kersje25 schreef:
10-10-2017 21:54
Nou wat grappig! Zo kort na mij! Wanneer was je nod? Toch ook niet afgelopen woensdag he? Hahah
Die was tussen maandag en donderdag in.. heb niet altijd een heel gelijke cyclus dus mijn menstruatie kwam altijd wel een beetje onverwachts.. maar goed ik had die maandag licht positief getest in ieder geval dus dat was denk ik achteraf nog wel voor nod
Gefeliciteerd muisje en Charlie!

Ik heb ook nog twee keer extra getest. Gewoon voor de check inderdaad; en ook omdat ik gewoon een mooie knalfeest wilde zien ☺️En sowieso vanavond nog een keer omdat dan moeders voor moeders langskomt voor de intake. Doen jullie daar ook aan mee of niet?
Als eerst; gefeliciteerd allemaal!

Ik zou heel graag mee willen schrijven, vanmorgen een positieve test en nu dus 4 weken zwanger! Jeetje wat spannend! Mijn vriend en ik besloten 3 weken geleden dat we er klaar voor zijn en het willen proberen, nooit verwacht dat dit zo snel zoul lukken!
De kwaaltjes vallen mee, beetje last van mijn onderbuik, borsten en moe. Al heb ik wel het idee steeds wat meer misselijk te worden. En de katten zijn niet bij me weg te slaan 😜.

Gezellig zo! Ik hoop dat we in de komende 8 maanden veel aan elkaar hebben 😊
....
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 16:49
99.23% gewijzigd
Ik doe ook niet mee aan moeders voor moeders. Puur omdat ik de eerste dagen gemotiveerd zal zijn en daarna niet meer. Ook zo lullig om dan mee te doen om vervolgens lege flessen mee terug te geven. De nipt test zal ik ook niet gaan doen. Bij mijn vorige zwangerschap ook allemaal niet gedaan. Ben ook veel te bang dat juist wanneer ik al die dingen laat doen er wat met het kindje kan gebeuren. Hoor je volgens mij ook over de vlokkentest/combinatietest (hoe dat dan ook mag heten). Laat lekker alles op zijn beloops en lekker genieten en wachten op het eerste schopje of stompje!
Haha vandaag de 4e en laatste test gedaan. Deze gaf aan zwanger 2-3!

Gefeliciteerd aan alle nieuwe meeschrijfsters! Spannende tijd!

Wat betreft de nipt, deze wil ik wel graag laten doen. Dit kan verder niet schadelijk zijn voor de zwangerschap. Gaat dmv bloedtesten.

Merk dat ik wel heel onzeker ben omdat het allemaal nog zo pril is. Ik weet dat af en toe steekjes en krampjes erbij horen maar zo bang dat t mis gaat. Ben blij Als ik de eerste 12 weken door ben

Verder houd ik altijd wel van een drankje in de weekenden en de nodige feestjes. Echt nog even kijken hoe ik dat ga doen. Jullie nog tips?
Ik heb ook meerdere tests gedaan, vond vooral die goedkope kruidvat/trekpleister tests leuk om de stijging in m'n hormonen op te volgen, haha. Had al getest 2 dagen voor m'n NOD, omdat ik dus van alles voelde en even wat bewijs wilde dat ik mezelf gek aan het maken was (maar die was dus al vaag positief ;)) Maar 4 dagen na m'n NOD was het streepje zo donker dat verder testen niet zoveel info meer gaat geven.

Gisteren wel een aanval van miskraam-angst. Vooral dat ik weet dat de kans echt nog wel rond de 20% is. Vorige week kon ik daar wel mee leven, maar hoe langer m'n menstruatie uitblijft, hoe erger ik het zou vinden. Gelukkig gister weer méér moe en koud, dus m'n hormonen lijken wel lekker door te stijgen ;)

Moeders voor moeders doe ik wel. Komt volgende week iemand voor intake. Ben elke dag van 6 tot 19 van huis, maar dat schijnt niet zo'n probleem te zijn.

Oh en drankjes: niet zoveel moeite mee zelf, drink ook wel eens niet dus dat ik dat nu niet doe valt dan ook niet zo op. Is t bij jou vooral dat je het zelf mist of dat je het opvallend vindt? Met de auto komen misschien ;)
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 16:50
99.37% gewijzigd
Hey dames!
Ik schrijf graag mee. Ik weet sinds twee weken dat ik zwanger ben en ben nu ongeveer 6,5 week. We zijn in september pas begonnen dus het is snel gegaan. 25 oktober staat de eerste echo gepland en volgens onze eigen berekening ben ik 8 juni uitgerekend.

Ik heb last van pijnlijke borsten, soms buikkrampen of steken. Verder weinig klachten, waardoor ik soms ook wel onzeker ben of alles wel goed gaat.
Nipt; gaan we niet doen.. ik wacht de gehele zwangerschap af; als er uit de gewone echo’s niets komt dan zien we het na de bevalling wel. Ik zou zo ontzettend in de stress zitten als er bijvoorbeeld uit de test een kleine kans uitkomt. Dan ben ik liever onwetend..

Charlie; klopt inderdaad dat je de flessen van mvm niet mee hoeft te nemen. Ze zijn blij met de urine die je thuis wél op kunt vangen:.

Madeleine; die onzekerheid herken ik zeker! Ik kan niet wachten totdat we de 12 weken grens voorbij zijn.. voel nu de kwaaltjes wat afnemen, maar weet ook dat ik mijn vorige zwangerschap ook niet continue laat had.. dus dat helpt wel weer relativeren maar het liefst zet ik de tijd even een paar weken vooruit!

Komend weekend heb ik een aantal borrels staan.. nog maar even op de creatieve toer om ‘uitvluchten’ te bedenken.. ik denk dat ik overal maar met de auto heen ga☺️
Ik had vandaag trouwens een gesprek met mijn leidinggevende.. heel positief gesprek (gelukkig!) maar barst ik opeens in tranen uit.. echt géén idee waarom.. ik gaf maar aan dat ik erg moe was en daarom de emoties kwamen, maar schaamde me kapot😅
Heel fijn al die hormonen!
....
98.58% gewijzigd
Hihi lastig dat huilen!
Mijn emoties zijn veel intenser nu. Blijdschap wordt nog sterker, maar de baaldag die ik vandaag heb wordt ook zwaarder. Bah!
Hier ook erg veel last van emoties, ben normaal al snel in tranen maar nu word er zelf soms niet goed van!! En vandaag zooo moe :bonk: de dagen vliegen voorbij hier en heb maandag mijn eerste afspraak met de vk.
....
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 16:51
98.57% gewijzigd
Lastig is dat he Lente...

Ik kan de verleiding niet weerstaan om even in de zon te zitten... Doen jullie dat ook of zijn jullie bang voor een zwangerschapsmasker?
Farah86 schreef:
14-10-2017 16:14
Lastig is dat he Lente...

Ik kan de verleiding niet weerstaan om even in de zon te zitten... Doen jullie dat ook of zijn jullie bang voor een zwangerschapsmasker?
Ik denk dat het nu wel meevalt qua zwangerschapsmasker hoor. De zon heeft niet zo heel veel kracht meer.. daarnaast was ik de vorige keer t/m de zomervakantie zwanger en toen smeerde ik mijn gezicht gewoon in, nooit last gehad van vlekken. Maar goed ik heb me wel eens laten vertellen dat wanneer je er vatbaar voor bent je dit ook kunt krijgen in de schaduw.. dus wat dat betreft kon ik daarmee ook mazzel hebben.
....
97.37% gewijzigd
Ik geniet van de zon, maar smeer wel mijn gezicht in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven