Anne Faber, rust in vrede... (deel 2)

15-10-2017 01:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 29 september werd Nederland opgeschrikt door de mysterieuze verdwijning van Anne Faber die tijdens een fietstocht in Den Dolder plotseling van de radar was verdwenen.
Anderhalf dag later, op 1 oktober, begon de zoektocht en twee dagen later vond een vrijwilliger die aan de zoektocht meedeed een jas bij Huis ter Heide, die weer enkele dagen later, op 6 oktober, van Anne Faber bleek te zijn. Op 9 oktober werd bekend gemaakt dat er een verdachte was, namelijk Michael P. die zeven jaar eerder veroordeeld werd tot 16 jaar gevangenisstraf voor de verkrachting van twee minderjarige meisjes, en in een kliniek woonde in de buurt waar het signaal van Anne Fabers telefoon voor het laatst door zendmasten werd opgepikt.

Op 12 oktober werd in Zeewolde het lichaam van Anne Faber, nadat de verdachte de plek de avond ervoor had aangegeven, eindelijk gevonden.

Linkje naar het vorige deel: viewtopic.php?f=9&t=391791&start=#p27612086

PS Ongefundeerd kritiek sla ik in ieder geval over.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 11:26
10.27% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Hoe vaak pleegt een tbs'er die met verlof is een ernstig delict?

Ongeveer 50.000 keer per jaar gaat een tbs'er met verlof. Gemiddeld leidt dit jaarlijks een à twee keer per jaar tot ernstige incidenten.

https://nos.nl/artikel/2197841-tbs-hoe-zit-het-nu.html

Hollebollegijs had een bericht geplaatst van ongeveer dezelfde strekking.
minnimouse schreef:
15-10-2017 11:34
Ik lach om jou en je idiote gedrag en dat weet je best. Of probeer je weer te stoken?
Zeg het maar, jij weet alles toch beter?
Bobby-Pin schreef:
15-10-2017 11:37
Hoe vaak pleegt een tbs'er die met verlof is een ernstig delict?

Ongeveer 50.000 keer per jaar gaat een tbs'er met verlof. Gemiddeld leidt dit jaarlijks een à twee keer per jaar tot ernstige incidenten.

https://nos.nl/artikel/2197841-tbs-hoe-zit-het-nu.html

Hollebollegijs had een bericht geplaatst van ongeveer dezelfde strekking.
Bestaat er ook een bron waar ze die "cijfers" op baseren?
Siofra schreef:
15-10-2017 11:42
Dat lijkt me wel, dit zuigen ze niet uit de grote duim bij NOS :)
Bobby-Pin schreef:
15-10-2017 11:31
Weet ik niet, ik vind het lastig ( ik weet ook niet of dat hier het geval is ) als er berichten uit een vorig topic met een slotje worden aangehaald en weersproken of verkeerd gelezen zijn.
Dat kwam uit het eigen rechter spelen topic.
En degene die het over 95% had heeft niet eens meegeschreven hier en in het vorige deel.
Siofra schreef:
15-10-2017 11:27
Ik sta open voor bethere suggesties.
Iets algemeens als "TBS'ers op proefverlof" of "falend rechtssysteem". Zoiets, in ieder geval niet gekoppeld aan Anne Faber.
Bruise schreef:
15-10-2017 11:45
Dat kwam uit het eigen rechter spelen topic.
En degene die het over 95% had heeft niet eens meegeschreven hier en in het vorige deel.
Verwarrend :@@:
bethweeter schreef:
15-10-2017 11:47
Iets algemeens als "TBS'ers op proefverlof" of "falend rechtssysteem". Zoiets, in ieder geval niet gekoppeld aan Anne Faber.
Een apart topic daarover openen en daarin verder gaan op het draadje van wel of niet falend rechtssysteem lijkt me wel meer gepast :)
bethweeter schreef:
Check het op een na laatste bericht van het eerste deel.
Bobby-Pin schreef:
15-10-2017 11:51
Een apart topic daarover openen en daarin verder gaan op het draadje van wel of niet falend rechtssysteem lijkt me wel meer gepast :)
Dat is ook een goed plan! Valt veel over te zeggen (en te verdedigen).
Bobby-Pin schreef:
15-10-2017 11:31
Weet ik niet, ik vind het lastig ( ik weet ook niet of dat hier het geval is ) als er berichten uit een vorig topic met een slotje worden aangehaald en weersproken of verkeerd gelezen zijn.

Dat stond in een ander topic over een andere zaak. Maar ik haal het aan omdat het ook met dit onderwerp te maken heeft en dat soort dingen wel belangrijke kennis zijn voor mensen om hun gedachten hierover vorm te geven. Als je denkt dat bijna alle verkrachters dat gewoon weer opnieuw doen dan heb je geen realistische kijk op het probleem en kun je ook niet nadenken over een toepasselijke oplossing. Niet dat wij die oplossing moeten hebben maar wij moeten wel stemmen op partijen die wel oplossingen bedenken. Als je denkt dat bijna alle verkrachters opnieuw gaan verkrachten zul je de meeste voorgestelde maatregelen veel te soft vinden bijvoorbeeld. En voor je het weet staat er weer een zinloos maar geldverslindend referendum op de agenda omdat men de politiek weleens zal laten horen wat het (slecht geïnformeerde) volk ervan vindt.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de familie van Anne nu allerlei fora gaat zitten lezen, die mensen hebben wel iets anders aan hun hoofd en zijn daar vast ook voor gewaarschuwd. En dan nog lijkt het me erger als iedereen haar en deze hele ellendige zaak na drie dagen vergeten is en er niet meer over nadenkt omdat het wordt doodgezwegen. Dan kan de dood van je dochter denk ik beter een maatschappelijke discussie uitlokken dan dat iedereen zijn schouders ophaalt en vrolijk doorgaat. Als het resultaat hiervan is dat we met elkaar gaan nadenken wat we met deze daders moeten dan komt er tenminste nog iets positiefs uit deze vreselijke daad en zinloze dood. De discussie over deze daders loopt al lang maar verstomt na elk incident na een tijdje opnieuw. Wetten liggen al eeuwig op de plank dus het schiet niet op. Door er wel aandacht voor te houden komt er misschien nu ook echt eens een betere oplossing, of gaat men er in elk geval harder aan werken. Blijkbaar heeft wachten op de wetgever tot nu toe gaan zin gehad. En steeds weer vraagt men zich af hoe het steeds opnieuw kan gebeuren. Doordat er niets verandert dus. En er verandert niets omdat er alleen tijdens of direct na een incident aandacht voor is. Als de aandacht van het publiek afneemt is het voor de politiek ook niet zo boeiend meer, die hebben het het liefst over onderwerpen die wel nu spelen bij het volk.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Siofra schreef:
15-10-2017 11:27
Ik sta open voor bethere suggesties.
Discussiëren is niets mis mee en de manier waarop moet iedereen zelf weten. Maar ik heb ook moeite dat dit gelinkt wordt aan bovenstaande topic titel met daarin de naam van een vermoorde meid.

Ik heb in het vorige topic geschreven of het misschien niet beter was de discussie voort te zetten in een nieuw topic, zónder Anne’s naam.
Een topic waarin ieder naar hartelust kan discussiëren over de onderwerpen waar het uiteindelijk over ging.

Noem het dan bijvoorbeeld “discussie topic nav actuele gebeurtenissen” en verwijs dan in OP of reacties naar nieuws etc. waarover je het wilt hebben.
Bruise schreef:
15-10-2017 11:51
Check het op een na laatste bericht van het eerste deel.
Als je gewoon niet wil snappen wat sommige anderen en ik bedoelen, moet je ook consequent zijn en dit topic “vermist anne Faber deel 2” noemen.
Siofra schreef:
15-10-2017 11:42
Ik denk dat die hoogleraar die het interview geeft de bron is.

Hoogleraren onderzoeken dingen.

Maar ik vroeg het al eerder, wat is het alternatief?

Wie het weet mag het zeggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
bethweeter schreef:

Dat lijkt me geen slecht idee. Ik ben alleen tegen het doodslaan van de discussie op zich want die is wel boeiend en belangrijk. Zonder aandacht, geen verandering.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Siofra, ik vind inderdaad ook wel dat de titel van dit topic niet zo past bij de inhoud ervan. En ook niet zo fijnzinnig is.
Het gaat eigenlijk ook helemaal niet meer over haar. Het is een verschrikkelijke aanleiding om over deze zaken van gedachten te wisselen. Je zou een neutrale titel zoals "Zedendelinquenten en TBS" kunnen kiezen.

Hollebollegijs, ik vind het raar dat je de behoefte hebt om walgelijke facebook-berichten te publiceren hier.
Ik snap echt niet wat de meerwaarde daarvan is, behalve mensen schokken, en opnieuw felle reacties uitlokken.
Een zinnige discussie komt hier echt niet verder mee, integendeel.
nounou
Siofra opende dit topic op verzoek van de mod, wat er daarna gebeurde kan je niet in haar schoenen schuiven.
Bruise schreef:
15-10-2017 10:41
HBG, je probeert nu een punt te maken dat een niet Nederlandse naam dat soort uitspraken op FB zet?

Heeft niets met herkomst naam te maken.

Ik laat zien dat er nog steeds mannen zijn die vinden dat het dragen van opzichtige kleding verkrachting uitlokt.

Sterker nog deze man vind het een geval " eigen schuld"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
O, al veel andere suggesties, voor de topictitel, zie ik nu. De mods zullen dat meteen willen veranderen, lijkt me zo.
nounou
Donkere regenjas tot aan haar kin toe gesloten = opzichtige kleding. Juist.
Vienna25 schreef:
15-10-2017 11:54
Discussiëren is niets mis mee en de manier waarop moet iedereen zelf weten. Maar ik heb ook moeite dat dit gelinkt wordt aan bovenstaande topic titel met daarin de naam van een vermoorde meid.

Ik heb in het vorige topic geschreven of het misschien niet beter was de discussie voort te zetten in een nieuw topic, zónder Anne’s naam.
Een topic waarin ieder naar hartelust kan discussiëren over de onderwerpen waar het uiteindelijk over ging.

Noem het dan bijvoorbeeld “discussie topic nav actuele gebeurtenissen” en verwijs dan in OP of reacties naar nieuws etc. waarover je het wilt hebben.
Oke, ik begrijp dat de keuze om haar naam in de topictitel te zetten voor sommige mensen pijnlijk kan zijn. Zal even nadenken over een betere topictitel. Misschien is het een idee om gewoon een compleet nieuw topic te openen en deze door de Mods te laten verwijderen?
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 12:08
0.16% gewijzigd
zazamaenade schreef:
15-10-2017 12:00

Hollebollegijs, ik vind het raar dat je de behoefte hebt om walgelijke facebook-berichten te publiceren hier.
Ik snap echt niet wat de meerwaarde daarvan is, behalve mensen schokken, en opnieuw felle reacties uitlokken.
Een zinnige discussie komt hier echt niet verder mee, integendeel.

Dat hou je altijd.
Wat ik misschien een nuttige aanvulling vind is in jouw ogen onzin.

Heb je er iets aan als ik je vooraf PM om te laten beoordelen of mijn bijdrage zinvol is.
Siofra schreef:
15-10-2017 12:06
Oke, ik begrijp dat de keuze om haar naam in de topictitel te zetten voor sommige mensen pijnlijk kan zijn. Zal even nadenken over een betere topictitel. Misschien is het een idee om gewoon een compleet nieuw topic te openen en deze door de Mods te laten verwijderen?
Lijkt me een goed idee.
nounou
MwTheelepel schreef:
15-10-2017 11:53
Dat stond in een ander topic over een andere zaak. Maar ik haal het aan omdat het ook met dit onderwerp te maken heeft en dat soort dingen wel belangrijke kennis zijn voor mensen om hun gedachten hierover vorm te geven. Als je denkt dat bijna alle verkrachters dat gewoon weer opnieuw doen dan heb je geen realistische kijk op het probleem en kun je ook niet nadenken over een toepasselijke oplossing. Niet dat wij die oplossing moeten hebben maar wij moeten wel stemmen op partijen die wel oplossingen bedenken. Als je denkt dat bijna alle verkrachters opnieuw gaan verkrachten zul je de meeste voorgestelde maatregelen veel te soft vinden bijvoorbeeld. En voor je het weet staat er weer een zinloos maar geldverslindend referendum op de agenda omdat men de politiek weleens zal laten horen wat het (slecht geïnformeerde) volk ervan vindt.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de familie van Anne nu allerlei fora gaat zitten lezen, die mensen hebben wel iets anders aan hun hoofd en zijn daar vast ook voor gewaarschuwd. En dan nog lijkt het me erger als iedereen haar en deze hele ellendige zaak na drie dagen vergeten is en er niet meer over nadenkt omdat het wordt doodgezwegen. Dan kan de dood van je dochter denk ik beter een maatschappelijke discussie uitlokken dan dat iedereen zijn schouders ophaalt en vrolijk doorgaat. Als het resultaat hiervan is dat we met elkaar gaan nadenken wat we met deze daders moeten dan komt er tenminste nog iets positiefs uit deze vreselijke daad en zinloze dood. De discussie over deze daders loopt al lang maar verstomt na elk incident na een tijdje opnieuw. Wetten liggen al eeuwig op de plank dus het schiet niet op. Door er wel aandacht voor te houden komt er misschien nu ook echt eens een betere oplossing, of gaat men er in elk geval harder aan werken. Blijkbaar heeft wachten op de wetgever tot nu toe gaan zin gehad. En steeds weer vraagt men zich af hoe het steeds opnieuw kan gebeuren. Doordat er niets verandert dus. En er verandert niets omdat er alleen tijdens of direct na een incident aandacht voor is. Als de aandacht van het publiek afneemt is het voor de politiek ook niet zo boeiend meer, die hebben het het liefst over onderwerpen die wel nu spelen bij het volk.
Duidelijk en helder, dank je wel Mw. Theelepel :)
zazamaenade schreef:
15-10-2017 12:09
Lijkt me een goed idee.
Prima. Ik zal het wel even aan de Mods vragen. Volgende topic mag iemand anders openen.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 12:17
12.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven