Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Snoesje666 schreef:
07-09-2017 14:12
http://www.midilibre.fr/2017/09/01/cap- ... 554686.php

Cap d'Agde wordt explosief. :rofl:

Vorige week vrijdag 400 meter strand ontruimd ter hoogte van Heliopolis, vanwege resten uit de Tweede Wereldoorlog, die onder water lagen. Helaas heb ik nog geen bericht gevonden of de bom van twee meter inderdaad op scherp stond. Dat zou zaterdag onderzocht worden.
Ik was daar :proud: en bleef nog genoeg strand over hoor. Geen knal gehoord dus zal wel goed afgelopen zijn. Laatste keer dat ik daar was is alweer een jaar of 7 geleden. Helaas heeft daar ook de commercie toegeslagen. Er is ook een lekker zwembad bij het strand maar dat was nu een "Hamam" geworden, met forse entreeprijs uiteraard... jammer
Alle reacties Link kopieren
Even gekeken.
Bedoel je de Kamasutra? Dat ziet er nu wel heel mooi uit. We gingen daar wel met (kleuter)zoon zwemmen als de Mistral waaide, dan kon je niet op het strand zijn. Lekkere ijsco's, daar heb ik mijn eerste "glace au caramel salé" gegeten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nee, het heet ook "Hammam" is aan de kant van Port Nature. En yup, Mistral waaide ook.
Hallo allemaal,
Mijn vriendin en ik hebben dit jaar het naakt recreëren ontdekt..
Tot nu toe is ons dat zeer goed bevallen.
Nu denken we er over om volgend jaar naar een naturistencamping in Kroatie/Istrie te gaan.
Hoe zijn jullie ervaringen met campings in die streek?
Sorry, geen ervaring met die landen.

Hebben jullie de Bloot! al ontvangen? Ik vind het een leuk blad.

Afbeelding
Ja heb m.... ben benieuwd of het een succes wordt in de winkel! Vond m ook leuk!

In Kroatië ken ik alleen Valalta. Megacamping maar wel prima in orde. Rovinj is leuk, de rest van de omgeving vond ik niet heel bijzonder.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Snoesje666 schreef:
13-10-2017 20:46
Sorry, geen ervaring met die landen.

Hebben jullie de Bloot! al ontvangen? Ik vind het een leuk blad.
Heb hem al een tijdje op tafel liggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen om hem te lezen.
Zal het plastic er vast af halen, misschien helpt dat.
Arjan201 schreef:
11-10-2017 05:01
Hallo allemaal,
Mijn vriendin en ik hebben dit jaar het naakt recreëren ontdekt..
Tot nu toe is ons dat zeer goed bevallen.
Nu denken we er over om volgend jaar naar een naturistencamping in Kroatie/Istrie te gaan.
Hoe zijn jullie ervaringen met campings in die streek?
Arjen,

Allereerst gefeliciteerd met jullie ontdekking. Pas alleen op, want het is verslavend.

Er zullen op het forum vast wel mensen zijn die je er over kunnen vertellen, maar er zijn
ook andere bronnen beschikbaar.
Wordt b.v. lid van http://naturisten-forum.nl/ of kijk eens op http://naturismegids.nl/ .
Hoe doen vrouwen dat met ongesteldheid? Lijkt me niet zo prettig zo'n bungelend touwtje.

Toevallig met vriendin een gesprek over dames zonder slipje aan de kroeg in. Bij ons lekt er nog weleens wat zeg maar...hoe doen andere vrouwen dat?
Ikkuz schreef:
15-10-2017 08:22
Hoe doen vrouwen dat met ongesteldheid? Lijkt me niet zo prettig zo'n bungelend touwtje.

Toevallig met vriendin een gesprek over dames zonder slipje aan de kroeg in. Bij ons lekt er nog weleens wat zeg maar...hoe doen andere vrouwen dat?

Touwtje naar binnen
Ik frommel ook het touwtje naar binnen, net als wanneer ik naar de sauna ga. Maar ik heb een paar dagen dat ik heel heftig ongesteld ben, dan blijf ik gewoon zoveel mogelijk bij het huisje. En ik zorg op een donkere handdoek te zitten. Maar dat zou ik met een klerencamping ook hebben, want bij doorlekken helpt zo'n bikinibroekje ook niet echt ;-D
Later is nu
Oh, dit topic was me helemaal nog nooit opgevallen, maar het komt nu als geroepen.

Het naturisme spreekt me al een tijdje aan, maar ik heb er nooit iets mee gedaan behalve naakt zijn thuis en op vakantie in de tuin. Vorige partner vond het namelijk niks.

Ben nu inmiddels vrijgezel en ik zat er voor de vakantie aan te denken met twee vriendinnen naar een terrein te gaan. Eerst even een dagje/weekendje om te kijken of het echt iets voor ons is en daarna misschien naar een camping om lekker te relaxen. Probleem is dat één vriendin niet naakt wil zijn met mannen in de buurt ivm een verleden met seksueel misbruik. Zijn er 'women only' terreinen/campings, is dat iets normaals? Of is dit heel gek?
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Woman-only campings lijken me gedoemd te mislukken, eerlijk gezegd. Klinkt niet aardig van mij, weet ik, maar alleen vrouwen bij elkaar, dat gaat meestal niet goed. Wel jammer voor je vriendin.
Later is nu
Dreamer schreef:
15-10-2017 12:51
Ik frommel ook het touwtje naar binnen, net als wanneer ik naar de sauna ga. Maar ik heb een paar dagen dat ik heel heftig ongesteld ben, dan blijf ik gewoon zoveel mogelijk bij het huisje. En ik zorg op een donkere handdoek te zitten. Maar dat zou ik met een klerencamping ook hebben, want bij doorlekken helpt zo'n bikinibroekje ook niet echt ;-D
Oja duh :)
Zware ongesteldheid herken ik! Ik dacht ook aan doorlekken,maar donkere handdoek is een slim idee. Misschien dat ik ook ooit eens naar zo'n camping ga.
Alleen dat idee van dat touwtje, doorlekken en vochtverlies hielden me tegen.
Flevo Natuur is een laagdrempelig openbaar terrein. Zwembad (binnen- en buiten), sauna's, redelijk restaurant met bar, supermarkt.

Prettig voor een beginnersdagbezoek. Je hebt geen nfn-kaart nodig.

https://www.flevonatuur.nl/dagrecreatie

"Ladies only" lijkt mij helemaal niets. Daar zou ik ook niet heen gaan als het er wel zou zijn.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 11:06
16.96% gewijzigd
Tampongebruik. Inderdaad het touwtje naar binnen frummelen.
Een menstruatiecup is echt een heel prettig ding als alternatief voor een tampon.

Je ziet er niets van en het bespaart veel geld.
Dreamer schreef:
15-10-2017 13:09
Woman-only campings lijken me gedoemd te mislukken, eerlijk gezegd. Klinkt niet aardig van mij, weet ik, maar alleen vrouwen bij elkaar, dat gaat meestal niet goed. Wel jammer voor je vriendin.
Ah ja ik snap wel wat je bedoelt. Maar aan de andere kant begrijp ik de mensen die juist wel women-only campings zouden willen ook weer heel goed. Het zou mijns inziens allebei mogelijk moeten zijn.
Snoesje666 schreef:
16-10-2017 11:02
Flevo Natuur is een laagdrempelig openbaar terrein. Zwembad (binnen- en buiten), sauna's, redelijk restaurant met bar, supermarkt.

Prettig voor een beginnersdagbezoek. Je hebt geen nfn-kaart nodig.

https://www.flevonatuur.nl/dagrecreatie

"Ladies only" lijkt mij helemaal niets. Daar zou ik ook niet heen gaan als het er wel zou zijn.
Daar ga ik even naar kijken, dank je wel voor de tip! :)

Zo te horen is er dus geen terrein of camping alleen voor vrouwen. Nog maar even verder zoeken op Google dan. Vind het wel sneu voor mijn vriendin.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
https://sites.google.com/site/passifleur0212/ Ik weet niet of dit naturistisch is.
http://mondesfrauenlandhaus.com niet-naturistisch, denk ik.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 16-10-2017 12:59
31.87% gewijzigd
Mary-C: misschien juist een uitgelezen kans voor je vriendin om tussen mensen m/v te zijn die heel relaxt, natuurlijk en respectvol met bloot omgaan.
Zodat ze ook weer merkt of kennismaakt met positieve ervaringen, naast deze uiterst negatieve.

Been there in een ver verleden, ik zou willen zeggen: overtuig haar dat het mogelijk is, dát ze (ooit) weer onbevangen kan zijn, dat ze geen genoegen hoeft te nemen met een leven wat bepaald wordt door angst, wantrouwen en schade, dat hoeft niet, ook niet na truamatische ervaring, dat hoéft je leven niet te verzieken, daar is wat aan te doen.
(mbv professionals gaat dat verwerken sneller, misschien EMDR? )
Ze hoeft zich niet neer te leggen bij iets wat hersteld kan worden, ook zij kan weer kwaliteit van leven (her)krijgen.

Mijn ervaring met naturisme is dat het een verademing is tussen mensen waar naakt zijn niet als spannend wordt beschouwd/gevoeld, maar als neutraal, als vrij zijn, jezelf kunnen zijn.
Ik durf te stellen dat er juist minder gegluurd wordt, minder waarde wordt gehecht aan uiterlijk en meer een gevoel van gelijkheid en gelijkwaardigheid heerst en naturisten juist erg vriendelijk, gemoedelijk en open in de omgang zijn, gemakkelijk contact leggen, en men zich geaccepteerd voelt, in alle soorten en maten, jong en oud, incl al dan niet zichtbare littekens (letterlijk en figuurlijk).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Mary-C schreef:
15-10-2017 13:05
Probleem is dat één vriendin niet naakt wil zijn met mannen in de buurt ivm een verleden met seksueel misbruik.

Als er één plek is waar de mannen 'ongevaarlijk' zijn, dan is het wel op een naturistenterrein.
Dat er blote mensen lopen, valt daar totaal niet op. Oké, de eerste 10 minuten misschien,
maar het went zo snel. Ik durf te stellen dat je vriendin, en ieder ander, zich op een naturistcamping
vrijer zal bewegen dan op de gemiddelde kleren-camping.

Mannen zullen heus wel even opkijken als er een groepje dames voorbijkomt, maar zullen
snel weer tot de orde van de dag overgaan en jullie niet nastaren, en zéker niet lastigvallen.
Wij, mijn vrouw en ik zijn al vele jaren naturist, nudist of naaktrecreant, al jaren gaan wij naar naturisten terreinen in binnen,- en buitenland.
Heel vervelend dat jullie vriendin een traumatische ervaring heeft met een man en daardoor (grote)moeite heeft om samen met mannen op een naturisten terrein te zijn.
Het is naar onze ervaringen zeker bij een vereniging`s terrein echt niet nodig om bang te zijn ongewenst lastig gevallen te worden maar ook op vele NFN camping terreinen is er geen enkel probleem.
Jullie zouden bijvoorbeeld eens naar het recreatie park elzendorp kunnen gaan, dagbezoek is hier mogelijk en daar op het strandje bij het meertje kunnen gaan zitten, het is een afgesloten terrein waar bezoekers van buiten tegen betaling gebruik kunnen maken van de mogelijkheid te zwemmen in het meer.
Mijn ervaring is dat als jullie vriendin haar zwemkleding aan houd daar ook niet op aangesproken wordt en het is dan denk ik een goede mogelijkheid om er eens rond te kijken, niemand neemt het je kwalijk al of niet gekleed het terrein rond te lopen, en bij de receptie kun je zeker de gevraagde info opdoen over hoe men hier met naturisme omgaat, succes.
Elsendorp is leuk :)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Trouwens.... gewoon even tegen jullie aanhouden; sinds een half jaar gescheiden, kind van nu 7, meisje. Ik en haar vader hebben beiden weer een andere relatie.

Komende zomer wil hij weer 3 weken met kind naar onze vaste naturistencamping in zuid frankrijk. Heeft hij deze zomer ook gedaan, alleen vader en kind. Voor komende zomer verwacht ik dat hij zijn vriendin meeneemt. En daar heb ik toch zo'n moeite mee. Niet dat ze met z'n drieen op vakantie gaan want dat gaat toch gebeuren maar dat zij daar dus ook bloot rond loopt. Bij mijn dochter.

Dit druist tegen alles in van wat ik normaal van naturisme vind. Ik vind het namelijk iets heel moois, puurs en bevrijdends. Maar de gedachte aan haar in haar nakie bij mijn kind. Stom toch of wel begrijpelijk?

Ik ben trouwens niet van plan om komende zomer met z'n drieën naar een naturistencamping te gaan. Misschien ik wel met haar of met vriend samen.

Loop ik te mutsen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven