Zwanger! Uitgerekend juni 2018

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:58
zwanger! uitgerekend in juni 2018
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Lente en kleine liefde
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Afspraken | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Littledreamer | Tweede | 14 juni | 1 december termijnecho | ![]() |
Madeleine89 | Eerste | 20 juni | 10 november echo | |
Kersje25 | Tweede | 13 juni | 1 november echo | |
Muca | Tweede | 17 juni | 17 november | |
Charlie591 | Eerste | 16 juni | 28 november termijnecho | |
Lientjelotje | ||||
Farah86 | 8 juni | 17 november termijnecho | ![]() | |
Blauwebes | Eerste | 10 juni | eind oktober vk | |
Marie-louise | 7 november echo | |||
Fragolisa | Eerste | 5 juni | goede termijn echo gehad! | ![]() |
Bobbie | Eerste | 10 juni | 9 november echo | ![]() |
Anja34 | Derde | 18 juni | 3 november echo | |
Muisje1117 | Derde | |||
Jippjan | Eerste | juni 2018 | 23 oktober echo | ![]() |
momtobejune | Eerste | 25 juni | 30 november termijn echo | |
vlinder | Tweede | 9november echo | ||
misstiek | Tweede/derde | 22 juni | 7 december termijnecho | ![]() ![]() |

anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
zondag 15 oktober 2017 om 15:42
Ik ga de vk melden dat ik niet precies weet wanneer ik zwanger ben geworden. Dus hoop dat ze me dan door sturen voor een echo. Heb gisteren een clearblue test gedaan en daar stond 3+ op. Het is pittig met een kleintje hij krijgt nu zijn twee boven tanden door en slaapt zo slecht sta wel 4 a 5x op s'nachts. Maar de dagen vliegen wel om zo als je de hele dag bezig bent. Voel me wel moe en af en toe misselijk maar nog 10x beter dan toen met mijn vorige zwangerschappen.

zondag 15 oktober 2017 om 19:15
@muisje; waarom wil je zo vroeg een echo laten maken dan? Wanneer je voor 6 a 7 weken een echo laat maken heb je de kans dat ze nog niet iets kunnen vinden waardoor je je misschien onnodig ongerust maakt.. daarnaast zegt een heel vroege echo ook nog niet heel veel tot aan de 12 weken... Of vermoed je toch verder te zijn dan de 4 weken die je eerder dacht te zijn?

zondag 15 oktober 2017 om 19:20
Ik was het afgelopen weekend veel buiten de deur met etentjes etc.. ik bedacht me opeens (toen ik al zin kreeg in de biefstuk die op het menu stond) dat ik natuurlijk noet meer alles kan eten. Echt zo stom dat ik er niet eerder bij stil heb gestaan.. merk dat ik toch nog steeds moet wennen aan het idee van de zwangerschap. Straks maar weer eens inlezen in de dingen die niet handig zijn om te eten/doen tijdens de zwangerschap..
zondag 15 oktober 2017 om 19:29
Bij de verloskundige waar ik heen ga krijg ik bij de eerste afspraak al een echo; omdat ik de eerste twee weken van november super hectische weken heb (wordt nog wat, ik weet het), heb ik de echo al vlak ervoor, 27 oktober. Dan ongeveer 7 weken zwanger. Ben zeer benieuwd of er al een hartslag te zien is dan. Uiteraard: als alles dan nog goed gaat
(Gisteren een mini-hartaanval gehad, toen ik ineens bloed zag... had in een paar seconden al uitgebreid bedacht wat de consequenties waren, toen ik er achter kwam dat bloed van oppervlakkig wondje "daar" kwam. Pfff, opluchting!)
De krampen van m'n eerste weken zijn nu bijna over, maar begin nu de zere borsten en opgeblazen buik wel te voelen... dus met de hormonen zit het denk ik wel goed
NIPT vind ik wel lastig. Ik voel me er (onterecht) schuldig over dat ik het kind nu al wil checken "of het wel goed is". Word van die gedachte ongelukkig; al zou ik van bv. down wel fijn vinden om vooraf te weten (niet om af te breken, overigens). M'n vriend is niet zo emotioneel als ik en is wel voor de NIPT.. nog even overleg met de verloskundige denk ik

De krampen van m'n eerste weken zijn nu bijna over, maar begin nu de zere borsten en opgeblazen buik wel te voelen... dus met de hormonen zit het denk ik wel goed

NIPT vind ik wel lastig. Ik voel me er (onterecht) schuldig over dat ik het kind nu al wil checken "of het wel goed is". Word van die gedachte ongelukkig; al zou ik van bv. down wel fijn vinden om vooraf te weten (niet om af te breken, overigens). M'n vriend is niet zo emotioneel als ik en is wel voor de NIPT.. nog even overleg met de verloskundige denk ik

zondag 15 oktober 2017 om 20:18
Hi meiden,
Zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven!
Ik had afgelopen donderdag de 12de een positieve test in mijn handen, whiehoeoeoe! Ik ben nog een beetje verbouwereerd want het is in een keer raak.
Als alles goed gaat verwachten wij rond 20 juni ons tweede kindje...
Uit ervaring van de vorige zwangerschap weet ik dat het superfijn is om een groep meiden op het Viva forum te hebben om al het wel en wee rondom de zwangerschap mee te delen!
Gefeliciteerd allemaal!
Zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven!
Ik had afgelopen donderdag de 12de een positieve test in mijn handen, whiehoeoeoe! Ik ben nog een beetje verbouwereerd want het is in een keer raak.
Als alles goed gaat verwachten wij rond 20 juni ons tweede kindje...
Uit ervaring van de vorige zwangerschap weet ik dat het superfijn is om een groep meiden op het Viva forum te hebben om al het wel en wee rondom de zwangerschap mee te delen!
Gefeliciteerd allemaal!

maandag 16 oktober 2017 om 09:02
Lente; bedankt voor je toevoeging.. inderdaad zegt het al veel wanneer je ziet dat het kindje groeit en een kloppend hartje geeft. Ik lees mijn post terug en zie dat ik wel erg stellig heb gereageerd
Ik moet zeggen dat ik sowieso niet gewend ben om al een echo te krijgen bij de vk. Nu heb ik er ook eentje staan bij mijn intake (en dan ben ik 9 weken) maar de vorige keer had ik mijn eerste echo pas bij 13 weken.. hoewel ik dat ook wel gek vond omdat je dan nog echt geen idee hebt of er überhaupt wel iets in je buik zit en je dan toch alweer 3 maanden verder bent..
Charlie; jeetje, ik kan me indenken dat het inderdaad even schrikken is! Gelukkig heeft het bloed niets met je zwangerschap te maken gehad.. rustig weer ademhalen dus
Welkom en gefeliciteerd kleine liefde! Ik vind het ook erg fijn om het hier al over de zwangerschap te hebben terwijl in mijn directe omgeving nog niemand ervan weet (gaat het toch even wat meer leven)..

Charlie; jeetje, ik kan me indenken dat het inderdaad even schrikken is! Gelukkig heeft het bloed niets met je zwangerschap te maken gehad.. rustig weer ademhalen dus

Welkom en gefeliciteerd kleine liefde! Ik vind het ook erg fijn om het hier al over de zwangerschap te hebben terwijl in mijn directe omgeving nog niemand ervan weet (gaat het toch even wat meer leven)..
maandag 16 oktober 2017 om 16:16
Fijn dat er steeds meer meiden kunnen aansluiten!
Allemaal gefeliciteerd!! Wat bijzonder is het toch he
Heb zojuist een afspraak gemaakt bij de VK op 10 nov. Ben dan 8,5 week.
Moet zeggen dat ik me echt goed voel nog! Alleen mn borsten zijn opgeblazen en wat pijnlijk
Krijg er met de dag meer vertrouwen in maar blijft spannend allemaal hoor! Heel fijn om dit forum zo af en toe te hebben hoor!

Allemaal gefeliciteerd!! Wat bijzonder is het toch he
Heb zojuist een afspraak gemaakt bij de VK op 10 nov. Ben dan 8,5 week.
Moet zeggen dat ik me echt goed voel nog! Alleen mn borsten zijn opgeblazen en wat pijnlijk

Krijg er met de dag meer vertrouwen in maar blijft spannend allemaal hoor! Heel fijn om dit forum zo af en toe te hebben hoor!
maandag 16 oktober 2017 om 16:18
Gefeliciteerd aan de nieuwe dames. Hier vanochtend bij de vk geweest en ze was me toch verbaast me terug te zien want ik had haar ook toen mijn kleintje een hielprik moest krijgen. (Woon trouwens in Spanje hier gaan de dingen er iets anders aan toe) ze heeft me door verwezen voor een echo want ik weet ook niet precies hoe ver ik ben 5 of 6 weken. Wacht nu op hun belletje, vind het zelf ook wel een fijne gedachte om te zien hoe het daar binnen aan toe gaat, nu voelt het soms nog niet echt.
maandag 16 oktober 2017 om 19:07
Hallo meiden,
Mag ik hier meeschrijven?
Ik heb 4 oktober positief getest. Mijn ovulatie heb ik 19 september gehad(met testen) en ik ben morgen 6 weken zwanger
De uitgerekende datum ligt ergens in juni.
Ik vind het heel spannend, over twee weken heb ik de echo.
Het is ons eerste kindje.
Soms ben ik zo bang dat het mis zal gaan en ben ik daar heel onrustig door.
Mag ik hier meeschrijven?
Ik heb 4 oktober positief getest. Mijn ovulatie heb ik 19 september gehad(met testen) en ik ben morgen 6 weken zwanger

Ik vind het heel spannend, over twee weken heb ik de echo.
Het is ons eerste kindje.
Soms ben ik zo bang dat het mis zal gaan en ben ik daar heel onrustig door.
maandag 16 oktober 2017 om 21:03
Gefeliciteerd Blauwe bes! Ja haha join the club van de "elke keer is naar de wc gaan weer even spannend"
(in mijn geval dan
Misschien is de rest wat minder zenuwpees
).
Gebruik zelf overigens de website https://datayze.com/miscarriage-chart.php . Mega ongezellig ergens maar ik vind het heel fijn om elke dag de kans weer een beetje te zien zakken. Bovendien heeft de website een hele schattige "reassure me" functie voor de onzekere momentjes

Gebruik zelf overigens de website https://datayze.com/miscarriage-chart.php . Mega ongezellig ergens maar ik vind het heel fijn om elke dag de kans weer een beetje te zien zakken. Bovendien heeft de website een hele schattige "reassure me" functie voor de onzekere momentjes
maandag 16 oktober 2017 om 21:58
Hoi allemaal!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en wat leuk om te lezen dat er meer 'derden' op komst zijn.
Bij mij dus ook en ik zou graag mee willen schrijven. Ik heb (na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een paar miskramen) een prachtige dochter van 6 jaar gekregen en een zoon van 4. Nu al ruim een jaar de wens voor een derde. In april een vroege miskraam gehad (paar dagen na de positieve test werd ik ongesteld) en nu opnieuw een positieve test! Ik ben ca. 18 juni uitgerekend. Het voelt allemaal erg zwanger aan, maar de 'miskraamangst' speelt ook nog steeds.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en wat leuk om te lezen dat er meer 'derden' op komst zijn.
Bij mij dus ook en ik zou graag mee willen schrijven. Ik heb (na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een paar miskramen) een prachtige dochter van 6 jaar gekregen en een zoon van 4. Nu al ruim een jaar de wens voor een derde. In april een vroege miskraam gehad (paar dagen na de positieve test werd ik ongesteld) en nu opnieuw een positieve test! Ik ben ca. 18 juni uitgerekend. Het voelt allemaal erg zwanger aan, maar de 'miskraamangst' speelt ook nog steeds.
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:50
Blauwebes30;
Ik zit ook echt wel een beetje in de zenuwen hoor, idd ook iedere keer bij het plassen (en dat gebeurd vaaaaaak
) even kijken. Ik geloof het ook steeds nog niet. We hebben het van de week wel al aan de ouders van mijn vriend verteld en vanavond aan mijn ouders. Elke keer als ik zo iets doe (ook met bijv. De verloskundige mailen) voelt het alsof het misschien wel niet waar is
. Alsof ik zit te liegen ofzo
Ik zit ook echt wel een beetje in de zenuwen hoor, idd ook iedere keer bij het plassen (en dat gebeurd vaaaaaak
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:19
Handige website! De kans is bij mij nog 12,5% ongeveer. Het loopt in ieder geval af, fijn!
Moeders voor moeders ga ik over een paar weken mee beginnen. Zou niet weten hoe ik dat ongezien moet gaan doen. Ze komt midden november voor een intake.
Ik heb het ook elke keer als ik naar de wc ga.. niet fijn, maar je kan er zelf weinig aan veranderen dan hopen dat het goed gaat
Merk wel dat ik onrustig slaap en echt ontzettend moe ben
Moeders voor moeders ga ik over een paar weken mee beginnen. Zou niet weten hoe ik dat ongezien moet gaan doen. Ze komt midden november voor een intake.
Ik heb het ook elke keer als ik naar de wc ga.. niet fijn, maar je kan er zelf weinig aan veranderen dan hopen dat het goed gaat

Merk wel dat ik onrustig slaap en echt ontzettend moe ben

dinsdag 17 oktober 2017 om 17:19
Lientjelotje, Haha das herkenbaar, het klinkt ook "gek" om het hardop te zeggen. Onwennig nog ofzo.
Met naar de wc gaan kijk je toch automatisch. Heb nu wel standaard lichter ondergoed aan, dat ik bij nattigheid zie dat het geen bloed is oid
.
Nou, ik ben echt heel erg moe. En heel belabberd. Ik kan het me in deze heftigheid niet herinneren van de vorige zwangerschappen. De kinderen hebben niet veel aan mij. Beetje sneu zo tijdens de vakantie
.
Met naar de wc gaan kijk je toch automatisch. Heb nu wel standaard lichter ondergoed aan, dat ik bij nattigheid zie dat het geen bloed is oid
Nou, ik ben echt heel erg moe. En heel belabberd. Ik kan het me in deze heftigheid niet herinneren van de vorige zwangerschappen. De kinderen hebben niet veel aan mij. Beetje sneu zo tijdens de vakantie
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:49
Had ook even op die site gekeken. Vind het nog best een hoog percentage dat het fout kan gaan! Morgen 5 weken dus blijft nog even goed spannend!
Ik kijk ook echt elke keer direct in mn ondergoed haha.
Vanaf wanneer waren jullie echt heel erg moe? Lees overal over de extreme vermoeidheid. Zo ervaar ik het helemaal nog niet. Voel verder ook alleen aan mn borsten dat ik zwanger ben verder totaal niet. Maar wellicht komt dat allemaal nog komende weken!!

Ik kijk ook echt elke keer direct in mn ondergoed haha.
Vanaf wanneer waren jullie echt heel erg moe? Lees overal over de extreme vermoeidheid. Zo ervaar ik het helemaal nog niet. Voel verder ook alleen aan mn borsten dat ik zwanger ben verder totaal niet. Maar wellicht komt dat allemaal nog komende weken!!
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:11
Ik heb het echt heel wisselend. Wel gemerkt dat ik sommige dagen enorm moe ben, maar heb ook wel het idee dat dat op dagen is dat ik er emotioneel veel mee bezig ben geweest of het op een andere manier druk heb gehad. Week geleden enorm moe geweest ‘s avonds, maar daarna weer dagen prima (hoewel ook drukke dagen). Gisteren heel druk en niet bijzonder moe, vandaag een vrije dag en enorm moe... Morgen 5 weken en 4 dagen. Zoals met alles afwachten denk ik