Vochtvasthoudende drankjes
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:12
Weet niet of iemand hier meer over weet, want ik kan er helemaal naast zitten...
De laatste weken probeer ik alcohol te vermijden als ik uitga. Dit lukt aardig, en vervang dit door spuitwater, Tönissteiner en heel af en toe een cola zero (dat laatste vind ik zelfs niet zo lekker, maar een hele avond op Tönissteiner en spuitwater gaat ook vervelen).
Het is zo dat ik mij al 2x heb gewogen de ochtend na zo'n avondje, en het was bij beide weegmomenten schrikken omdat ik een kilo was bijgekomen. Ik moet dan ook 4-5 dagen mijn best doen om dit er weer af te krijgen. Dan drink ik enkel plat water en mijn voeding tot het obsessieve toe afgewogen en gezond. Kan het zijn dat die drankjes veel vocht vasthouden? Qua voeding let ik heel erg op, snoepen doe ik ook niet.
De laatste weken probeer ik alcohol te vermijden als ik uitga. Dit lukt aardig, en vervang dit door spuitwater, Tönissteiner en heel af en toe een cola zero (dat laatste vind ik zelfs niet zo lekker, maar een hele avond op Tönissteiner en spuitwater gaat ook vervelen).
Het is zo dat ik mij al 2x heb gewogen de ochtend na zo'n avondje, en het was bij beide weegmomenten schrikken omdat ik een kilo was bijgekomen. Ik moet dan ook 4-5 dagen mijn best doen om dit er weer af te krijgen. Dan drink ik enkel plat water en mijn voeding tot het obsessieve toe afgewogen en gezond. Kan het zijn dat die drankjes veel vocht vasthouden? Qua voeding let ik heel erg op, snoepen doe ik ook niet.
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:05
Ik ben al eens bij mijn ha geweest om mijn bloed te laten trekken, om te kijken of het niet iets hormonaals of zo is waarom ik zo sukkel met gewicht verliezen. Maar er is niets uit voortgekomen. Ik heb het er kort met haar over gehad, maar werd er niet veel wijzer uit.
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:06
Ik probeer mij altijd op vrijdag te wegen, maar kan het soms niet laten het tussendoor ook te doen... Misschien niet zo slim om na een avondje uit te wegen, maar beseffende dat gewicht schommelt is het daarom net mijn vraag of deze drankjes vochtvasthoudend zijn. Dan heb ik een logische verklaring.
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:28
In het weekend is je hele ritme vaak anders dan door de weeks. Dat kan ook invloed hebben. Plus ik denk dat je op zo'n avond meer vocht binnenkrijgt dan op andere dagen en met meer vocht in je lijf ben je zwaarder, en dat plas je er in de loop van de week vanzelf wel weer uit.
Als je wilt afvallen zou ik zoveel mogelijk geraffineerde suikers en producten vermijden en iedere dag bewegen, minimaal een half uur wandelen of fietsen. Succes!
Als je wilt afvallen zou ik zoveel mogelijk geraffineerde suikers en producten vermijden en iedere dag bewegen, minimaal een half uur wandelen of fietsen. Succes!
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:11
Ik denk zelf van wel ..in zowel mineraalwater en cola zero zit zout.groenebroek schreef: ↑17-10-2017 12:12Zijn niet per se vochtvasthoudend.
Jijzelf gedurende bepaalde periodes in je cyclus wel. Dus dat zou ook je verklaring kunnen zijn.
En zout houd vocht vast.
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:14
Je moet er echt grote hoeveelheden van drinken wil je van die hoeveeldheid zout vocht gaan vasthouden.
In een boterham met kaas zit veel meer zout dan in een liter mineraalwater.
15 mg per 1 liter mineraalwater
625 mg per 100 gr. kaas. Hoeveel plakken zijn dat? 6? Reken het verschil maar uit
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:29
Het is alsof jou verhaal de mijne is.PeppermintPatty schreef: ↑17-10-2017 10:08Heb al diëtist ook geprobeerd, maar dit lag me echt niet... Misschien een andere proberen, kan zijn dat de diëtist zelf me gewoon niet lag... Maar wil niet opnieuw veel geld kwijt zijn voor niets.
Jammer genoeg is obsessief ermee bezig zijn het enigste dat werkt bij mij. Als ik er niet erg mee bezig ben pas ik opeens niet meer in mijn kledij. Niet dat ik dan als een gek mij op pizza stort of zo, ik heb gewoon die vorm van controle nodig.
Zelf moet ik ook heel erg opletten wat ik eet wil ik niet steeds aankomen.
Heb hier ook een topic over geschreven waarop ik veel reacties kreeg , waarin stond dat ik met deze obsessie naar de huisarts of diëtist zou moeten gaan.
Bij de diëtist ben ik eerder geweest en werd daar niet veel wijzer van.
Ik verloor meer euro 's dan kilo 's.
Vraag mij af wat de huisarts dan wil doen
Mij naar een diëtist sturen zeker...pfff
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:34
toch maar doen. Dieetadvies door een diëtist wordt gedeeltelijk gedekt door de basisverzekerings. En je hoeft verder geen eigen risico te betalen als de vergoeding van dieetadvies plaatsvindt via de zogenoemde ‘ketenzorg’ waar huisartsen en diëtisten onder kunnen vallen.
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:23
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:28
Het hoeft niet zo te zijn dat ze je doorsturen naar de diëtiste, wellicht heb je meer aan een psych, een fysio of een combi van meerdere disciplines.Rode_trui schreef: ↑17-10-2017 14:29Het is alsof jou verhaal de mijne is.
Heb hier ook een topic over geschreven waarop ik veel reacties kreeg , waarin stond dat ik met deze obsessie naar de huisarts of diëtist zou moeten gaan.
Vraag mij af wat de huisarts dan wil doen![]()
Mij naar een diëtist sturen zeker...pfff![]()
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:07
Toch iemand die de strijd begrijpt! Inderdaad, het enigste wat de huisarts mij aanraadt is diëtist maar ik ben er ook alleen maar centen verloren ipv kilo's...Rode_trui schreef: ↑17-10-2017 14:29Het is alsof jou verhaal de mijne is.
Vraag mij af wat de huisarts dan wil doen![]()
Mij naar een diëtist sturen zeker...pfff![]()
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:12
Bij mij werd niets gedekt door verzekering. Ik woon wel in België dus weet niet of je het over Nederland of België hebt.lilalinda schreef: ↑17-10-2017 14:34toch maar doen. Dieetadvies door een diëtist wordt gedeeltelijk gedekt door de basisverzekerings. En je hoeft verder geen eigen risico te betalen als de vergoeding van dieetadvies plaatsvindt via de zogenoemde ‘ketenzorg’ waar huisartsen en diëtisten onder kunnen vallen.
Anyhow, in diëtisten geloof ik niet meer, het kan goed zijn dat het bij een ander helpt maar alleszins niet bij mij. Of ik zou echt iemand moeten vinden die niet mijn hele voedingsstijl omgooit, ik kan misschien wel tips en zo gebruiken, maar ik wil echt niet terug iemand die mij voorgetypte menu'tjes meegeeft.
donderdag 19 oktober 2017 om 19:20
donderdag 19 oktober 2017 om 20:54
Prik = koolzuurgas. Heeft niets met suiker te maken.
Spa rood bevat 0 calorieen, dus kan geen suiker bevatten
donderdag 19 oktober 2017 om 20:59
PeppermintPatty schreef: ↑17-10-2017 16:07Toch iemand die de strijd begrijpt! Inderdaad, het enigste wat de huisarts mij aanraadt is diëtist maar ik ben er ook alleen maar centen verloren ipv kilo's...