Zwanger! Uitgerekend juni 2018

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:58
zwanger! uitgerekend in juni 2018
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Lente en kleine liefde
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Afspraken | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Littledreamer | Tweede | 14 juni | 1 december termijnecho | ![]() |
Madeleine89 | Eerste | 20 juni | 10 november echo | |
Kersje25 | Tweede | 13 juni | 1 november echo | |
Muca | Tweede | 17 juni | 17 november | |
Charlie591 | Eerste | 16 juni | 28 november termijnecho | |
Lientjelotje | ||||
Farah86 | 8 juni | 17 november termijnecho | ![]() | |
Blauwebes | Eerste | 10 juni | eind oktober vk | |
Marie-louise | 7 november echo | |||
Fragolisa | Eerste | 5 juni | goede termijn echo gehad! | ![]() |
Bobbie | Eerste | 10 juni | 9 november echo | ![]() |
Anja34 | Derde | 18 juni | 3 november echo | |
Muisje1117 | Derde | |||
Jippjan | Eerste | juni 2018 | 23 oktober echo | ![]() |
momtobejune | Eerste | 25 juni | 30 november termijn echo | |
vlinder | Tweede | 9november echo | ||
misstiek | Tweede/derde | 22 juni | 7 december termijnecho | ![]() ![]() |

anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:49
Ik ben ook nog niet zo extreem moe, maar ik slaap wel onrustig. Vaak wakker 's nachts!
Pijnlijke borsten ook herkenbaar!
Ik heb vanavond gesport, bodycombat. Lastig wat ik nou moet met die buikspieren. Herkennen jullie dat? Je 'mag' nog best rechte buikspieren doen, toch? Maar voelt niet zo goed.
Morgen ben ik ook 5 weken, pff, wat kruipt de tijd...
Pijnlijke borsten ook herkenbaar!
Ik heb vanavond gesport, bodycombat. Lastig wat ik nou moet met die buikspieren. Herkennen jullie dat? Je 'mag' nog best rechte buikspieren doen, toch? Maar voelt niet zo goed.
Morgen ben ik ook 5 weken, pff, wat kruipt de tijd...
woensdag 18 oktober 2017 om 00:59
Ook ik schrijf graag met jullie mee
Sinds 2 weken weten we dat wij zwanger zijn. Nu 6 weken en 3 dagen. 10 juni uitgerekend en volgende week donderdag de eerste echo.
Wij hebben er 2 rondes over gedaan om zwanger te worden, ondanks dat het zeer gewenst en welkom is toch best een shock dat het dan al zo snel zover is haha
Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.
Hier nog niet erg veel last van zwangerschapssymtomen behalve de gevoelige borsten en wat maagzuur op zn tijd.
Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap, en laten we er het beste van maken

Sinds 2 weken weten we dat wij zwanger zijn. Nu 6 weken en 3 dagen. 10 juni uitgerekend en volgende week donderdag de eerste echo.
Wij hebben er 2 rondes over gedaan om zwanger te worden, ondanks dat het zeer gewenst en welkom is toch best een shock dat het dan al zo snel zover is haha

Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.
Hier nog niet erg veel last van zwangerschapssymtomen behalve de gevoelige borsten en wat maagzuur op zn tijd.
Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap, en laten we er het beste van maken

woensdag 18 oktober 2017 om 01:04
Charlie591 schreef: ↑11-10-2017 08:03Ja echt bizar. Bij ouders van beiden ook jaren geduurd dus hadden dit wel als laatste verwacht. Wist paar dagen voor ik ongesteld moest worden al dat er iets anders was, vooral lage rugpijn (heb ik echt nooit!) en wat krampjes. Verder nu vooral continu koudHeel spannend allemaal wat er gaat komen, ene uur denk ik alleen "woehoe" en andere uur ga ik ineens weer piekeren of alles wel gaat lukken; hebben jullie dat niet?
Dat heb ik ook, dit is volkomen normaal

woensdag 18 oktober 2017 om 06:57
Ja, t is een grote verandering en verantwoordelijkheid die eraan komt ook, dus zou ergens ook gekker zijn als je helemaal geen last hebt van onzekerheid (ja, tenzij je er al een paar rond hebt lopen, dat scheelt vast wel).
Qua sport mag volgens mij alles toch? Ik denk dat je gewoon moet voelen dat je zelf wel of niet fijn vindt. Denk dat je zeker in eerste trimester niet echt veel verkeerd kan doen voor baby met trainen.
Qua sport mag volgens mij alles toch? Ik denk dat je gewoon moet voelen dat je zelf wel of niet fijn vindt. Denk dat je zeker in eerste trimester niet echt veel verkeerd kan doen voor baby met trainen.

woensdag 18 oktober 2017 om 08:16
Hallo allemaal!
Na enig twijfelen en meelezen heb ik besloten om me ook maar even voor te stellen hier
Wij verwachten ons eerste kindje op 1 juni 2018, dus ik ben nu 7 weken zwanger.
De eerste echo bij de verloskundige staat gepland op 6 november en omdat we dat een beetje laat vinden gaan we volgende week waarschijnlijk al een vroege echo laten maken bij een echo-centrum. Dan voelt het allemaal wat echter.
Ik heb behalve zeer borsten alleen slaapproblemen, waarbij ik het heel lastig vind dat ik geen glaasje wijn of melatonine meer mag voor het slapen gaan... Maar verder gaat alles nog goed!
Ik ben heel benieuwd hoe jullie zwangerschappen gaan verlopen, heel veel succes!!
Na enig twijfelen en meelezen heb ik besloten om me ook maar even voor te stellen hier

Wij verwachten ons eerste kindje op 1 juni 2018, dus ik ben nu 7 weken zwanger.
De eerste echo bij de verloskundige staat gepland op 6 november en omdat we dat een beetje laat vinden gaan we volgende week waarschijnlijk al een vroege echo laten maken bij een echo-centrum. Dan voelt het allemaal wat echter.
Ik heb behalve zeer borsten alleen slaapproblemen, waarbij ik het heel lastig vind dat ik geen glaasje wijn of melatonine meer mag voor het slapen gaan... Maar verder gaat alles nog goed!
Ik ben heel benieuwd hoe jullie zwangerschappen gaan verlopen, heel veel succes!!
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 08:57
0.14% gewijzigd
woensdag 18 oktober 2017 om 08:47
Gefeliciteerd ook Fragolisa! 
Ik heb de afgelopen weken wel 2x melatonine gebruikt (slik t maar af en toe), wist van niks
. Kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat dat kwaad kan aangezien je het zelf ook (in veel grotere hoeveelheden dan zo’n pilletje) aanmaakt. Zie dat t ook door onvoldoende onderzoek komt dat ze het afraden. Nja, toch beter niet dan ws

Ik heb de afgelopen weken wel 2x melatonine gebruikt (slik t maar af en toe), wist van niks

woensdag 18 oktober 2017 om 14:18
Hallo iedereen, Zondag 15 oktober positieve test. Geen idee alleen hoelang ik zwanger zou kunnen zijn. (Heb morgen 19 oktober wel al een echo) Was bij mijn dochtertje (14 maanden) namelijk ook al langer dan verwacht.
Nou vroeg ik me af of jullie mij misschien uit mijn raadsel kunnen helpen.
Dinsdag 5 September Stopweek mini pil
Dinsdag 12 September begonnen met de pil
En dan komt die… zondag 17 september heb ik de pil niet meer geslikt.. werd toen 19 september 'ongesteld'..
Tussen 5 september en 12 september was ik dus ook al ongesteld….
En dan 19 september zou ik weer ongesteld moeten zijn geweest.
En op 15 oktober testte ik DIK positief. De test lijn was donkerder. Dat terwijl ik uit zou gaan van dat ik vanaf 19 setember mijn cyclus zou beginnen.. ik pas vanaf 18 oktober kon testen.
(Was een test van de action, geen vroege)
Sorry voor mijn lange verhaal, NATUURLIJK IEDEREEN GEFELICITEERD!!!!!
Nou vroeg ik me af of jullie mij misschien uit mijn raadsel kunnen helpen.
Dinsdag 5 September Stopweek mini pil
Dinsdag 12 September begonnen met de pil
En dan komt die… zondag 17 september heb ik de pil niet meer geslikt.. werd toen 19 september 'ongesteld'..
Tussen 5 september en 12 september was ik dus ook al ongesteld….
En dan 19 september zou ik weer ongesteld moeten zijn geweest.
En op 15 oktober testte ik DIK positief. De test lijn was donkerder. Dat terwijl ik uit zou gaan van dat ik vanaf 19 setember mijn cyclus zou beginnen.. ik pas vanaf 18 oktober kon testen.
(Was een test van de action, geen vroege)
Sorry voor mijn lange verhaal, NATUURLIJK IEDEREEN GEFELICITEERD!!!!!
woensdag 18 oktober 2017 om 15:50
Gefeliciteerd! Zo met pilgebruik kan je er niks van zeggen denk ik, je kan in principe een eisprong krijgen als je even laag zit in pil-hormonen en licht bloedverlies kan natuurlijk ook bij zwangerschap (dus wat dat betreft zou ik zeggen meest waarschijnlijk ovulatie binnen 2 wk na stoppen met de pil) En donkere streep zegt ook niet alles omdat hormonen in t begin zo hard stijgen; dat had ik 4 dagen na m’n NOD ook al (maar kan uiteraard dus ook van veel langer). Misschien zegt een clearblue test iets meer, maar een echo is natuurlijk het beste! Spannend! Ben je er wel blij mee?

woensdag 18 oktober 2017 om 16:01
Ja we zijn er erg blij mee, alleen wel een maandje sneller dan we zelf in gedachte hadden. (ik rookte nog en zou per 20 oktober stoppen vanwege verhuizing ) Helaas mocht dat dus al eerder en baal ik er van dat ik toch de eerste weken gerookt heb.
ik dacht dat als ik zou stoppen, eerst nog moest ontpillen. Ben erg benieuwd naar de echo morgen om 18:15! IK hoop dat ik verder ben dan gedacht, dit scheelt weer een paar onzekere weken.
Heb continu het gevoel nog dat ik ongesteld moet worden, en heb extreem veel witte afscheiding (ruikt niet). hihi
ik dacht dat als ik zou stoppen, eerst nog moest ontpillen. Ben erg benieuwd naar de echo morgen om 18:15! IK hoop dat ik verder ben dan gedacht, dit scheelt weer een paar onzekere weken.
Heb continu het gevoel nog dat ik ongesteld moet worden, en heb extreem veel witte afscheiding (ruikt niet). hihi
woensdag 18 oktober 2017 om 17:56
Welkom Marie Louise! Je echo's zullen uitsluitsel moeten geven over de termijn denk ik.
Wij hoeven nog maar een week geduld te hebben tot de echo. Doordat we daar naartoe kunnen leven wordt het wat minder onwerkelijk.
Ik ben behoorlijk moe, met name op dagen dat ik de tijd heb om rustig aan te doen. M'n borsten doen wel gruwelijk veel zeer en sommige dingen vind ik minder lekker om te eten.
Wij hoeven nog maar een week geduld te hebben tot de echo. Doordat we daar naartoe kunnen leven wordt het wat minder onwerkelijk.
Ik ben behoorlijk moe, met name op dagen dat ik de tijd heb om rustig aan te doen. M'n borsten doen wel gruwelijk veel zeer en sommige dingen vind ik minder lekker om te eten.
woensdag 18 oktober 2017 om 18:57
Misschien is het leuk om een Tabel te maken, is er iemand die dat toevallig kan?
Dan kunnen we in het tabel zetten:
je naam, leeftijd van jezelf en partner, hoeveelste kind, en wanneer echo..
En Farah, vind het knap dat jullie al een week kunnen wachten sommige nog langer. Ik wil echt dezelfde week altijd nog. Komt denk ook door dat ik gerookt heb en dan toch weer een extra bevestiging wil waarom ik ben gestopt.
Heb je ook last juist van heel veel willen eten? ik heb maar druiven in huis gehaald haha, dan snoep ik af en toe dat maar tussendoor en cashewnoten. Zoveel mogelijk gezond.
Dan kunnen we in het tabel zetten:
je naam, leeftijd van jezelf en partner, hoeveelste kind, en wanneer echo..
En Farah, vind het knap dat jullie al een week kunnen wachten sommige nog langer. Ik wil echt dezelfde week altijd nog. Komt denk ook door dat ik gerookt heb en dan toch weer een extra bevestiging wil waarom ik ben gestopt.
Heb je ook last juist van heel veel willen eten? ik heb maar druiven in huis gehaald haha, dan snoep ik af en toe dat maar tussendoor en cashewnoten. Zoveel mogelijk gezond.

woensdag 18 oktober 2017 om 20:13
Wat een gezellige drukte op dit topic, zal proberen op iedereen te reageren 
Het onrustig slapen en de vermoeidheid herken ik wel! Overdag kan ik de hele tijd in slaap vallen maar verder ben ik in de avond en nacht steeds wakker.. best wel irritant want dan blijft het in stand gehouden. Daarnaast kan ik ook niet echt rusten door het werk en mijn dochter, maar goed uiteindelijk wordt de vermoeidheid wel weer minder denk ik (hoop ik!)
Anja; op dit moment train ik nog wel rustig aan mijn buikspieren en heb begrepen dat je dit in het eerste trimester nog wel kan doen maar daarna wordt afgeraden.. vooral omdat je spieren dan bol gaan staan en dit niet goed gaat..maar ik herken je gevoel dat het niet goed voelt.. ik doe nu voornamelijk cardio waar ik daarvoor erg de focus had op kracht.. die train ik na mijn zwangerschap wel weer.
Welkom Bobbie en gefeliciteerd!
Fragolisa; gefeliciteerd! Wel lastig he om in te slapen.. had je dat voor je zwangerschap ook of juist sindsdien?
Marie-Louise, gefeliciteerd! Spannend morgen, laat je weten hoe het ging?
Farah; die ongeduld herken ik wel.. wij moeten nog ruim 2 weken wachten, ik weet dat het wel snel voorbij gaat maar liever vandaag dan morgen
Qua cravings heb ik nog niet echt specifieke dingen, hoewel ik niet af kan blijven van rijstwafels met chocopasta..
Ik zal eens kijken of ik een tabel kan fixen.. ik heb het topic geopend dus denk dat het wel moet lukken
Het onrustig slapen en de vermoeidheid herken ik wel! Overdag kan ik de hele tijd in slaap vallen maar verder ben ik in de avond en nacht steeds wakker.. best wel irritant want dan blijft het in stand gehouden. Daarnaast kan ik ook niet echt rusten door het werk en mijn dochter, maar goed uiteindelijk wordt de vermoeidheid wel weer minder denk ik (hoop ik!)
Anja; op dit moment train ik nog wel rustig aan mijn buikspieren en heb begrepen dat je dit in het eerste trimester nog wel kan doen maar daarna wordt afgeraden.. vooral omdat je spieren dan bol gaan staan en dit niet goed gaat..maar ik herken je gevoel dat het niet goed voelt.. ik doe nu voornamelijk cardio waar ik daarvoor erg de focus had op kracht.. die train ik na mijn zwangerschap wel weer.
Welkom Bobbie en gefeliciteerd!
Fragolisa; gefeliciteerd! Wel lastig he om in te slapen.. had je dat voor je zwangerschap ook of juist sindsdien?
Marie-Louise, gefeliciteerd! Spannend morgen, laat je weten hoe het ging?
Farah; die ongeduld herken ik wel.. wij moeten nog ruim 2 weken wachten, ik weet dat het wel snel voorbij gaat maar liever vandaag dan morgen
Qua cravings heb ik nog niet echt specifieke dingen, hoewel ik niet af kan blijven van rijstwafels met chocopasta..
Ik zal eens kijken of ik een tabel kan fixen.. ik heb het topic geopend dus denk dat het wel moet lukken

woensdag 18 oktober 2017 om 21:04
Littledreamer, Super!!!! Het is voor mij mijn tweede, (maar ik ga morgen toch voor de echo, zal dan gelijk even nieuwe update geven) en dan kan het hopelijk allemaal tegelijk aangepast worden..
Ik ben zooooooo gespannen. IK heb nu al een dikkere buik, (darmen i know;)) Maar vind dat toch al snel, stel ik zou nu 4 weken zwanger zijn.. Ik hoop stiekem op een tweeling. Komt in mijn moeders kant heel veel voor, en mijn zus was ook zwanger van een tweeling helaas is er eentje vroeg in de zwangerschap gestopt met groeien. Mijn vriend wil namelijk maar twee kinderen, en ik wil er 3 hahah!!
Ik ben zooooooo gespannen. IK heb nu al een dikkere buik, (darmen i know;)) Maar vind dat toch al snel, stel ik zou nu 4 weken zwanger zijn.. Ik hoop stiekem op een tweeling. Komt in mijn moeders kant heel veel voor, en mijn zus was ook zwanger van een tweeling helaas is er eentje vroeg in de zwangerschap gestopt met groeien. Mijn vriend wil namelijk maar twee kinderen, en ik wil er 3 hahah!!

woensdag 18 oktober 2017 om 23:13
Hoi meiden,
Gefeliciteerd allemaal! Graag zou ik ook mee schrijven in dit topic, het is inderdaad fijn om al je gevoelens en onzekerheden te kunnen delen terwijl je het voor de rest van de wereld nog een beetje geheim houdt..
Ik ben 36, we hebben reeds een dochtertje van net 3. Eigenlijk zouden we deze maand voor de tweede gaan (na veel overtuiging van de man) want vorige maand kreeg de man de mannengriep vlak voor de ovulatie, dus ik ging ervan uit geen actie=geen kindje, maar blijkbaar waren een paar sterke zwemmers nog actief van het weekend ervoor en testte ik vorige week positief!
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik zwangerschaps cholestase dus ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar verloskundige in het ziekenhuis.
Volgens eigen berekening ben ik 17 juni uitgerekend. Mocht er weer cholestase komen (wel een grote kans), zal het waarschijnlijk drie weken eerder worden, omdat ze dan bij 37 weken halen, maar hoop dat het dit keer voorspoedig verloopt!
Gefeliciteerd allemaal! Graag zou ik ook mee schrijven in dit topic, het is inderdaad fijn om al je gevoelens en onzekerheden te kunnen delen terwijl je het voor de rest van de wereld nog een beetje geheim houdt..
Ik ben 36, we hebben reeds een dochtertje van net 3. Eigenlijk zouden we deze maand voor de tweede gaan (na veel overtuiging van de man) want vorige maand kreeg de man de mannengriep vlak voor de ovulatie, dus ik ging ervan uit geen actie=geen kindje, maar blijkbaar waren een paar sterke zwemmers nog actief van het weekend ervoor en testte ik vorige week positief!
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik zwangerschaps cholestase dus ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar verloskundige in het ziekenhuis.
Volgens eigen berekening ben ik 17 juni uitgerekend. Mocht er weer cholestase komen (wel een grote kans), zal het waarschijnlijk drie weken eerder worden, omdat ze dan bij 37 weken halen, maar hoop dat het dit keer voorspoedig verloopt!
donderdag 19 oktober 2017 om 08:13
Oh nee Grutt wat mega balen! Sterkte!
Had me zo voorgenomen er even lekker voor te gaan zitten en op iedereen te reageren maar ik ben tegelijk met mijn dreumes t bed ingedoken. Die krijgt kiezen dus heb momenteel nachtelijke avonturen
dus geen desinteresse!
Super het schema! Ik heb als aanvulling dat ik op 8 november de eerste echo heb.
Fijne dag allemaal!
Had me zo voorgenomen er even lekker voor te gaan zitten en op iedereen te reageren maar ik ben tegelijk met mijn dreumes t bed ingedoken. Die krijgt kiezen dus heb momenteel nachtelijke avonturen

Super het schema! Ik heb als aanvulling dat ik op 8 november de eerste echo heb.
Fijne dag allemaal!