Waar ligt de grens?
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:10
Een collega vind mij overduidelijk leuk. We kunnen goed met elkaar overweg. Hij is getrouwd en heeft kinderen, dus ik heb het nooit gezien als meer dan een vriendschappelijke klik. We appen niet en we zien elkaar ook niet buiten werktijd. Toch zoekt hij mij steeds vaker op en we praten steeds meer over prive. Hij zoekt ook veel oogcontact.
Ik kan het niet makkelijk meer loslaten. Hij is heel erg mijn type. Ik probeer wel afstand te bewaren, maar ik merk dat ik toch langzaam smelt voor zijn charmes.
Wanneer gaan we een grens over? Er gebeurt niets, maar hij laat wel duidelijk merken dat hij mij leuk vindt. Hij zegt dat hij werk en prive gescheiden houdt. Ik ben ook niet geïnteresseerd in vreemdgangers. Hij weet dat ook. Maar ondertussen loopt de spanning langzaam op.
Ik kan het niet makkelijk meer loslaten. Hij is heel erg mijn type. Ik probeer wel afstand te bewaren, maar ik merk dat ik toch langzaam smelt voor zijn charmes.
Wanneer gaan we een grens over? Er gebeurt niets, maar hij laat wel duidelijk merken dat hij mij leuk vindt. Hij zegt dat hij werk en prive gescheiden houdt. Ik ben ook niet geïnteresseerd in vreemdgangers. Hij weet dat ook. Maar ondertussen loopt de spanning langzaam op.
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:44
Waar ligt dan de grens? Zolang er niet wordt gerampetampt in de lift ben je gewoon collega's met een erg goede klik?lilalinda schreef: ↑20-10-2017 10:37je hebt toch gewoon collega´s waar het erg goed mee klikt? Ik heb ook mannen op mijn werk, die ik liever naast me heb in de pauze. En dan praat je (graag zelfs) over privé dingen, en niet over werk.
Dat wil niet zeggen, dat ik met ze rampetamp in de lift, zou geen tijd van werken overhouden.
als je het opzoekt in VanDale, is vreemdgaan trouwens: seks hebben met een ander dan de vaste partner
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:45
fantastica schreef: ↑20-10-2017 10:44Waar ligt dan de grens? Zolang er niet wordt gerampetampt in de lift ben je gewoon collega's met een erg goede klik?
When they go low, we go high. (M.Obama)
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:51
Jep. Rampetampen in de lift is de enige grens.fantastica schreef: ↑20-10-2017 10:44Waar ligt dan de grens? Zolang er niet wordt gerampetampt in de lift ben je gewoon collega's met een erg goede klik?
Dat biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor het bezemhok. Of gewoon, in zijn bed als zijn vrouw op zakenreis is.
Maar serieus, als je je dit echt afvraagt, zou ik hem voortaan maar afkappen. Hoe leuker jij hem gaat vinden, hoe meer de grens zal gaan verschuiven, en niet de goede kant op zeg maar.
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:52
Ga voor jezelf na waar de grens zou liggen als je collega jouw vriend zou zijn en jij zijn vrouwelijke collega. Zou je het leuk vinden als je vriend zulke blikken naar een ander zou werpen, hij haar steeds vaker opzoekt, seksuele spanning voelt voor die vrouw die hij dagelijks ziet, misschien zelfs uit de school klapt over zijn matige relatie met jou, etc.
anoniem_64e4e73acf440 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 11:02
0.70% gewijzigd
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:55
Natuurlijk is dat erg awkward en niet heel slim.
Maar iemand kan je toch raken, gebonden, vrijgezel, oud jong collega of geen collega. En daar mag je best over fantaseren.
Misschien is de vraagstelling wel andersom, wat zou voor haar een grens zijn om tegen de collega te zeggen "en nu kap je er mee!"
Ik geloof dat seks nog niet eens aan de orde was hier.
Ze moet het gewoon pareren en daar zijn heel veel tactvolle manieren voor zodat het werken met die collega geen hele opgaaf wordt.
Misschien een idee dat je tegen hem zegt dat je helemaal hotel de botel bent... van een ander.
anoniem_319507 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 10:56
Reden: tahlphout
Reden: tahlphout
0.25% gewijzigd
Dit is mijn motto
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:57
voordeel van rampetampen in de lift, is wel, dat je zeker weet, dat je de grens wel over bent. Hoef je niet meer te twijfelenfantastica schreef: ↑20-10-2017 10:44Waar ligt dan de grens? Zolang er niet wordt gerampetampt in de lift ben je gewoon collega's met een erg goede klik?
[quote=julius post_id=27686276 time=1508489514 user_id=132925]
Jep. Rampetampen in de lift is de enige grens.
Dat biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor het bezemhok. Of gewoon, in zijn bed als zijn vrouw op zakenreis is.
Jemig hoe moet dat dan als er in het gebouw geen lift is????
maar serieus, wat mij betreft ga je deze man glas hard negeren en stop je vertellen over je privé leven!!
Jep. Rampetampen in de lift is de enige grens.
Jemig hoe moet dat dan als er in het gebouw geen lift is????
maar serieus, wat mij betreft ga je deze man glas hard negeren en stop je vertellen over je privé leven!!
Jouw ex mocht vanalles met zijn vrouwelijke collega's doen behalve ze in de lift stevig nemen?fantastica schreef: ↑20-10-2017 10:44Waar ligt dan de grens? Zolang er niet wordt gerampetampt in de lift ben je gewoon collega's met een erg goede klik?
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:00
julius schreef: ↑20-10-2017 10:51Jep. Rampetampen in de lift is de enige grens.
Maar serieus, als je je dit echt afvraagt, zou ik hem voortaan maar afkappen. Hoe leuker jij hem gaat vinden, hoe meer de grens zal gaan verschuiven, en niet de goede kant op zeg maar.
Graag mijn reactie in context plaatsen.lilalinda schreef: ↑20-10-2017 10:37je hebt toch gewoon collega´s waar het erg goed mee klikt? Ik heb ook mannen op mijn werk, die ik liever naast me heb in de pauze. En dan praat je (graag zelfs) over privé dingen, en niet over werk.
Dat wil niet zeggen, dat ik met ze rampetamp in de lift, zou geen tijd van werken overhouden.
als je het opzoekt in VanDale, is vreemdgaan trouwens: seks hebben met een ander dan de vaste partner
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:01
Helemaal waar. Dat kan overal en altijd gebeuren. Ik heb het zelf wel meegemaakt en zou juist daarom nooit op die manier zijn aandacht voeden.
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:09
Ik denk dat je jezelf de verkeerde vraag stelt.fantastica schreef: ↑20-10-2017 10:44Waar ligt dan de grens? Zolang er niet wordt gerampetampt in de lift ben je gewoon collega's met een erg goede klik?
Niet waar ligt de grens van vreemdgaan, maar waar ligt de grens dat ik mezelf een vreselijk liefdesverdriet ga aandoen. Ik denk dat die laatste grens al bereikt is. Alles wat je jezelf hierna toelaat is een glijdende schaal die leidt tot een verslaving aan hem waarbij je principes over vreemdgaan gewoon aan de kant worden gezet.
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:25
De grens ligt bij het moment dat hij geheel uit eigen beweging besluit om van zijn vrouw te scheiden. Tot dat moment wordt er door jullie niet gerampetampt, gezoend of anderszins aan lichamelijk contact gedaan.fantastica schreef: ↑20-10-2017 10:44Waar ligt dan de grens? Zolang er niet wordt gerampetampt in de lift ben je gewoon collega's met een erg goede klik?
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:40
God, zo'n leuke band of flirt op kantoor kan ook leuk zijn.
Ik heb het wel eens gehad hoor. Dat er in die hele groep van mensen 1 man zit die leuker is dan de rest en dat hij jou kennelijk ook echt wel leuk vindt want hij doet altijd heel leuk tegen je en jullie trekken echt een beetje naar elkaar toe. Daar krijg je dan wat vlinders van en je gaat er af en toe over een afstandje over mijmeren en dan ga je weer over tot de orde van de dag. Je staat alleen 's ochtends iets langer voor de spiegel en draagt opeens killerheels naar kantoor
.
Voor mij ligt de grens bij expliciet seksuele toespelingen en aanrakingen. Het moet tussen jullie gewoon heel duidelijk zijn dat er een klik en leuk collegiaal-vriendschappelijk contact is, maar dat er verder niets meer in zit. Daar stuurt hij ook niet op aan, lees ik. Dus dan gedraagt hij zich gewoon keurig en...: leuk.
Maar ik ben inmiddels ook niet meer bang dat een 'crush' verandert in een pijnlijk lijden en eeuwige eenzaamheid omdat je zo iemand onterecht als liefde van je leven beschouwt..
Blijf ondertussen in je eigen leven ook daten en leuke mannen ontmoeten.
Ik heb het wel eens gehad hoor. Dat er in die hele groep van mensen 1 man zit die leuker is dan de rest en dat hij jou kennelijk ook echt wel leuk vindt want hij doet altijd heel leuk tegen je en jullie trekken echt een beetje naar elkaar toe. Daar krijg je dan wat vlinders van en je gaat er af en toe over een afstandje over mijmeren en dan ga je weer over tot de orde van de dag. Je staat alleen 's ochtends iets langer voor de spiegel en draagt opeens killerheels naar kantoor
Voor mij ligt de grens bij expliciet seksuele toespelingen en aanrakingen. Het moet tussen jullie gewoon heel duidelijk zijn dat er een klik en leuk collegiaal-vriendschappelijk contact is, maar dat er verder niets meer in zit. Daar stuurt hij ook niet op aan, lees ik. Dus dan gedraagt hij zich gewoon keurig en...: leuk.
Maar ik ben inmiddels ook niet meer bang dat een 'crush' verandert in een pijnlijk lijden en eeuwige eenzaamheid omdat je zo iemand onterecht als liefde van je leven beschouwt..
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:42
Inderdaad, het emotionele vreemdgaan, stiekem en broeierig met een collega de soulmate uithangen en thuis gaat het dan alleen nog over de weekboodschappen en de lekkende kraan.
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:45
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:54
Kun je dit toelichten?Hillegonda1 schreef: ↑20-10-2017 11:40God, zo'n leuke band of flirt op kantoor kan ook leuk zijn.
Ik heb het wel eens gehad hoor. Dat er in die hele groep van mensen 1 man zit die leuker is dan de rest en dat hij jou kennelijk ook echt wel leuk vindt want hij doet altijd heel leuk tegen je en jullie trekken echt een beetje naar elkaar toe. Daar krijg je dan wat vlinders van en je gaat er af en toe over een afstandje over mijmeren en dan ga je weer over tot de orde van de dag. Je staat alleen 's ochtends iets langer voor de spiegel en draagt opeens killerheels naar kantoor.
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:00
Ik heb inmiddels wel voor hetere vuren gestaan dan een onbeantwoorde of verboden crush. Nou moet ik wel zeggen dat ik bij een voorbeeld als dit nooit de grens ben over gegaan en nooit verboden liefde heb geconsumeerd. Dat lijkt me inderdaad zwaar drama, in zo'n war-zone belanden.
Ik adviseer TO dan ook om de grenzen strak te trekken maar binnen die grenzen op de werkvloer gewoon een beetje te genieten. En je stiekeme gevoelens voor hem uit te dagen door ook anderen te daten. Er bestaan ook leuke charmante vrijgezelle mannen.
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:03
Is het zo moeilijk om te snappen dat sommige mensen op een bepaald moment de volwassenheid en zelfrelativering bereiken waardoor ze weten dat een crush heel lekker kan maar weinig voorstelt?
Dat een paar hormonen je werkdag spannender kunnen maken, zonder dat je gelijk je poes hoeft te trekken of je hele leven overhoop hoeft te gooien?
Het is maar verliefdheid.
Mensen in een jarenlange relatie die beweren nooit meer iets gevoeld hebben voor iemand anders dan de eigen partner geloof ik eigenlijk nooit.