Waar ligt de grens?
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:10
Een collega vind mij overduidelijk leuk. We kunnen goed met elkaar overweg. Hij is getrouwd en heeft kinderen, dus ik heb het nooit gezien als meer dan een vriendschappelijke klik. We appen niet en we zien elkaar ook niet buiten werktijd. Toch zoekt hij mij steeds vaker op en we praten steeds meer over prive. Hij zoekt ook veel oogcontact.
Ik kan het niet makkelijk meer loslaten. Hij is heel erg mijn type. Ik probeer wel afstand te bewaren, maar ik merk dat ik toch langzaam smelt voor zijn charmes.
Wanneer gaan we een grens over? Er gebeurt niets, maar hij laat wel duidelijk merken dat hij mij leuk vindt. Hij zegt dat hij werk en prive gescheiden houdt. Ik ben ook niet geïnteresseerd in vreemdgangers. Hij weet dat ook. Maar ondertussen loopt de spanning langzaam op.
Ik kan het niet makkelijk meer loslaten. Hij is heel erg mijn type. Ik probeer wel afstand te bewaren, maar ik merk dat ik toch langzaam smelt voor zijn charmes.
Wanneer gaan we een grens over? Er gebeurt niets, maar hij laat wel duidelijk merken dat hij mij leuk vindt. Hij zegt dat hij werk en prive gescheiden houdt. Ik ben ook niet geïnteresseerd in vreemdgangers. Hij weet dat ook. Maar ondertussen loopt de spanning langzaam op.
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:08
En waar ligt de grens nu?fantastica schreef: ↑20-10-2017 13:05Als hij mijn man zou zijn, dan zou hij nog geen grens overgegaan zijn. Ik hoef geen man die de onschuld zelve is.
Ja, ik heb invloed op de situatie, maar ik ben ongebonden.
Ik ben niet voor niets een beetje gek hè, ik bèn die verkeerde.Ksenija schreef: ↑20-10-2017 13:05Dan ben je verkeerd bezig als je dat inzet in je prive, dat moet je weten..
Enfin, er zijn altijd sterkere te vinden. Dat hoef ik dan zelf niet te zijn, maar je zou ervoor betalen. Gegarandeerd.
Zo werkt het namelijk bij sommige. Daarom zeg ik, wees niet naïef met wie je zaken doet. Je kan de verkeerde treffen.
fantastica schreef: ↑20-10-2017 13:02Ik heb heel veel. Ik heb hem niet nodig om mijn leven leuk te maken, mijn leven is leuk. Ik maak me daarom niet zo druk over achterblijven met niets. Ik blijf altijd achter met het leven wat ik al heb. Voor mij is het daarom geen tijdverspilling, maar een leuk extra tijdverdrijf.
Voila, hier komt dus de aap uit de mouw. Je vraag wanneer je de grens over gaat is dus een rare. Tijdverdrijf...... misschien moet je dit melden aan je collega? Denk dat het dan snel over is!
Dit vind ik dan weer een slechte. Waar hebben jullie last van?Ksenija schreef: ↑20-10-2017 13:05Dan ben je verkeerd bezig als je dat inzet in je prive, dat moet je weten..
Enfin, er zijn altijd sterkere te vinden. Dat hoef ik dan zelf niet te zijn, maar je zou ervoor betalen. Gegarandeerd.
Zo werkt het namelijk bij sommige. Daarom zeg ik, wees niet naïef met wie je zaken doet. Je kan de verkeerde treffen.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:09
Dus je vraag uit de OP is eigenlijk helemaal geen vraag die je graag beantwoord krijgt door de forummers?fantastica schreef: ↑20-10-2017 13:02Ik heb heel veel. Ik heb hem niet nodig om mijn leven leuk te maken, mijn leven is leuk. Ik maak me daarom niet zo druk over achterblijven met niets. Ik blijf altijd achter met het leven wat ik al heb. Voor mij is het daarom geen tijdverspilling, maar een leuk extra tijdverdrijf.
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:10
Rustig dames! Make love not warKsenija schreef: ↑20-10-2017 13:05Dan ben je verkeerd bezig als je dat inzet in je prive, dat moet je weten..
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:12
En dit is precies waarom je naief overkomt en denkt dat je overal mee wegkomt. Zo werkt het niet meidfantastica schreef: ↑20-10-2017 13:07Het zou wat raar zijn als je je de vrouw met je man vreemdgaat het meer kwalijk neemt dan je eigen man.
anoniem_349992 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 13:12
0.35% gewijzigd
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:12
Zou kunnen, maar nogmaals je weet niet met wie je zaken gaat doen. Je zou nog wel eens voor een verassing komen te staan. Nogmaals bij mij zou je er niet goed vanaf komen en je kan beter aan je eigen veiligheid en dat van je gezin denken dan aan een andere vrouw, waar je geen zak mee hebt te maken. Even hypothetisch, want dat is hier niet aan de orde.
Daarnaast, kan je kan je beter op je man richten, daar energie in steken en dan kom je nooit in een situatie dat je achter een vrouw aan moet.
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:17
Lovemaking lijkt me hoe dan ook een slecht idee
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:20
Ik begrijp je reactie/vraag niet.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 13:21
3.70% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:20
Jij gaat niet vreemd, maar probeer je eens in te denken hoe dat zou voelen voor iemand wiens' partner m/v daadwerkelijk vreemdgaat. Dan vervagen door alle verdriet en ellende soms ook wat grenzen..fantastica schreef: ↑20-10-2017 13:07Het zou wat raar zijn als je je de vrouw met je man vreemdgaat het meer kwalijk neemt dan je eigen man.
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:21
Een verassing nog wel, beetje extreem nietwaar.Ksenija schreef: ↑20-10-2017 13:12Zou kunnen, maar nogmaals je weet niet met wie je zaken gaat doen. Je zou nog wel eens voor een verassing komen te staan. Nogmaals bij mij zou je er niet goed vanaf komen en je kan beter aan je eigen veiligheid en dat van je gezin denken dan aan een andere vrouw, waar je geen zak mee hebt te maken. Even hypothetisch, want dat is hier niet aan de orde.
Daarnaast, kan je kan je beter op je man richten, daar energie in steken en dan kom je nooit in een situatie dat je achter een vrouw aan moet.
Dit is mijn motto
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:23
Dan zou ik toch echt vooral heel boos zijn op mijn partner. De vrouw zou nooit meer mijn beste vriendin worden, maar verder zou ik me niet zo in haar interesseren.
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:25
Ik vind jouw vraag helemaal niet zo gek. Ik denk dat dit vaak gebeurt. Een klik en misschien wat spanning.
Volgens mij ga jij er juist goed mee om.
Hij geeft zijn grens volgens mij ook duidelijk aan, in je OP zeg je dat hij “ werk en privé wil scheiden”. Lijkt mij een duidelijke hint.
Wat de grenzen zijn volgens mij:
- jij begint gevoelens te krijgen: dus neem een beetje gas terug. Flirt niet (terug) maar reageer neutraal op hem als hij dat wel doet. Zo geef jij duidelijk je grens aan, nl. dat je niet meer wilt dan gewoon een leuk contact met een collega.
- Geef aan dat je niet wilt praten over hem en zijn relatie/ zijn vrouw. Vind ik ook een grens om niet over te gaan. Doet hij dat toch, kap dat dan af.
- Jullie appen niet. Houden zo.
- Jullie spreken niet af buiten werktijd. Houden zo.
Ik vind het juist heel eerlijk dat je aan jezelf toegeeft dat je hem meer dan leuk vindt en hoe je daar mee om kan gaan zonder dat er voor wie dan ook een pijnlijke situatie ontstaat. Jullie zijn nu eenmaal collega’s dus zien elkaar vaak.
Ik lees nergens dat jij iets met hem zou willen...
En ook dat zou ik zo houden als ik jou was. Een leuke werkrelatie lijkt mij heel wat meer waard dan een vreemdgangersdrama.
Ietsje gas terug dus, dan geef je hem precies het goede signaal om dat zelf ook te doen.
Volgens mij ga jij er juist goed mee om.
Hij geeft zijn grens volgens mij ook duidelijk aan, in je OP zeg je dat hij “ werk en privé wil scheiden”. Lijkt mij een duidelijke hint.
Wat de grenzen zijn volgens mij:
- jij begint gevoelens te krijgen: dus neem een beetje gas terug. Flirt niet (terug) maar reageer neutraal op hem als hij dat wel doet. Zo geef jij duidelijk je grens aan, nl. dat je niet meer wilt dan gewoon een leuk contact met een collega.
- Geef aan dat je niet wilt praten over hem en zijn relatie/ zijn vrouw. Vind ik ook een grens om niet over te gaan. Doet hij dat toch, kap dat dan af.
- Jullie appen niet. Houden zo.
- Jullie spreken niet af buiten werktijd. Houden zo.
Ik vind het juist heel eerlijk dat je aan jezelf toegeeft dat je hem meer dan leuk vindt en hoe je daar mee om kan gaan zonder dat er voor wie dan ook een pijnlijke situatie ontstaat. Jullie zijn nu eenmaal collega’s dus zien elkaar vaak.
Ik lees nergens dat jij iets met hem zou willen...
En ook dat zou ik zo houden als ik jou was. Een leuke werkrelatie lijkt mij heel wat meer waard dan een vreemdgangersdrama.
Ietsje gas terug dus, dan geef je hem precies het goede signaal om dat zelf ook te doen.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 13:29
0.27% gewijzigd
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:25