Gezondheid alle pijlers

De Pil

20-10-2017 15:23 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds maandag ben ik begonnen met het slikken van de combinatiepil; een klein wit pilletje, boordevol hormonen. Ik voel me suf/moe, eet de hele dag door, zweet als een otter, mijn huid is zo droog als de woestijn en mijn vriend weet waarschijnlijk niet wat hem overkomt met mijn huilbuien en depressieve gedachten.
Het zet mij aan het denken, ben ik nou overgevoelig, of zijn andere vrouwen gestoord dat ze dit middeltje elke dag inslikken? Natuurlijk moet mijn lichaam wennen, maar dit valt zo hard tegen.

Met de verplichtingen die vrouwen van tegenwoordig hebben, zit twee dagen vrij nemen in de maand er niet in. Mijn menstruaties zijn zo heftig en pijnlijk dat ik die twee dagen wel echt nodig heb. Hoe ga ik ooit (fulltime) werken? Ik studeer vanuit huis om mij aan te passen aan mijn situatie. Als ik geen kinderwens had in de toekomst had ik mijn eileiders meteen laten verwijderen, maar voorlopig is dat geen optie.

Ik zit mijn handen in mijn haar, en weet oprecht niet meer wat ik moet doen. Misschien zie ik een optie over het hoofd, wellicht heeft iemand tips?

Alvast super bedankt!
het is pas sinds maandag, slik hem eerst eens een maand, laat je lichaam even wennen.
Als het na enkele weken/maanden niet anders wordt, ga je terug naar de huisarts
Je moet er waarschijnlijk gewoon aan wennen.
Kan tot maximaal 3 maanden duren.
En voor vier dagen geleden had je nooit ergens last van?
lilalinda schreef:
20-10-2017 15:30
het is pas sinds maandag, slik hem eerst eens een maand, laat je lichaam even wennen.
Als het na enkele weken/maanden niet anders wordt, ga je terug naar de huisarts
Je hebt gelijk, uiteraard moet ik er aan wennen, maar misschien zie ik een betere vorm van anticonceptie over het hoofd. Ik ben benieuwd naar ervaringen.
montblanc schreef:
20-10-2017 15:33
En voor vier dagen geleden had je nooit ergens last van?
Nee helemaal niet, misschien dat ik daarom zo van de bijwerkingen schrik.
BlaBlaBla95 schreef:
20-10-2017 15:37
Je hebt gelijk, uiteraard moet ik er aan wennen, maar misschien zie ik een betere vorm van anticonceptie over het hoofd. Ik ben benieuwd naar ervaringen.
dus je eigenlijk vraag is: wat is goede ac, zonder hormonen?

- condooms, ligt dan erg voor de hand
Same. Here. Ik ben als ik ongesteld ben dagen niet aanspreekbaar en dan lig ik in bed. Kan ook echt niet tegen hormonen dus gedoe. Nu mirena. Werkt niet, nog steeds cyclus. Dus tijdje de pil erbij geslikt. Wat een ramp. Nu moet ik wel weer maja, ik wil echt niet.
Dus je bent naar de huisarts gegaan, hebt aangegeven dat je veel last van je menstruatie had en de enige mogelijkheid die hij/zij met je besproken heeft is de pil??

Of heb je zelf deze keuze zo zonder huisarts gemaakt? In dat geval zou het wel een beetje dom zijn. Iets kiezen (blijkbaar niet nadenkend), daarmee beginnen en je dan afvragen of het misschien wel de juiste vorm voor je is.
Bij mij is het andersom: als ik de pil niet slik ben ik zoals jij nu omschrijft.

Ik zou, als dit volgende maand weer gebeurt, naar de huisarts gaan. Ik begrijp dat je de pil voorgeschreven hebt gekregen vanwege klachten tijdens de menstruatie, maar er zijn verschillende pillen. Misschien reageer je beter op een ander merk/andere samenstelling.
Koettie schreef:
20-10-2017 15:51
Same. Here. Ik ben als ik ongesteld ben dagen niet aanspreekbaar en dan lig ik in bed. Kan ook echt niet tegen hormonen dus gedoe. Nu mirena. Werkt niet, nog steeds cyclus. Dus tijdje de pil erbij geslikt. Wat een ramp. Nu moet ik wel weer maja, ik wil echt niet.
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben, want soms voelt het wel zo. Niemand in mijn omgeving heeft pijn tijdens de menstruatie. Ik slik ook maar gewoon door, maar ik weet niet wat ik liever heb tot nu toe...
groenebroek schreef:
20-10-2017 15:51
Dus je bent naar de huisarts gegaan, hebt aangegeven dat je veel last van je menstruatie had en de enige mogelijkheid die hij/zij met je besproken heeft is de pil??

Of heb je zelf deze keuze zo zonder huisarts gemaakt? In dat geval zou het wel een beetje dom zijn. Iets kiezen (blijkbaar niet nadenkend), daarmee beginnen en je dan afvragen of het misschien wel de juiste vorm voor je is.
Kun je aan de pil komen zonder naar de huisarts te gaan? :p
Ik vind vrouwen inderdaad gestoord als ze vrijwillig elke dag die hormonentroep slikken, zéker met de kennis van nu.
Er zijn genoeg alternatieven zoals sterilisatie bij de man, vrijen met condoom of natuurlijke onthouding.
Taralina schreef:
20-10-2017 17:48
Ik vind vrouwen inderdaad gestoord als ze vrijwillig elke dag die hormonentroep slikken, zéker met de kennis van nu.
Er zijn genoeg alternatieven zoals sterilisatie bij de man, vrijen met condoom of natuurlijke onthouding.
Als je leest zie je dat het gaat om menstruatieklachten. Onthouding of een knipje doet het 'm niet hoor.
Taralina schreef:
20-10-2017 17:48
Nu gaat het hier om menstruatieklachten, maar ook mbt anticonceptie is je reactie ook nogal kort door de bocht.
Sterilisatie lijkt me niet handig als er eventueel nog een kinderwens is. Condoom is niet 100% safe, ik zou er persoonlijk niet op durven vertrouwen als enige anticonceptie, en onthouding slaat ook nergens op.

@TO, ik zou het toch nog even aankijken als ik jou was. Misschien stabiliseert alles na een aantal weken wel. Sowieso ben je pas net begonnen, dus je kunt nog niet inschatten of het helpt bij de menstruatieklachten (bij mij doet het dat namelijk wel aanzienlijk). Hou het in de gaten en anders terug naar de huisarts.
BlaBlaBla95 schreef:
20-10-2017 15:23
Hallo allemaal,

Sinds maandag ben ik begonnen met het slikken van de combinatiepil; een klein wit pilletje, boordevol hormonen. Ik voel me suf/moe, eet de hele dag door, zweet als een otter, mijn huid is zo droog als de woestijn en mijn vriend weet waarschijnlijk niet wat hem overkomt met mijn huilbuien en depressieve gedachten.
Het zet mij aan het denken, ben ik nou overgevoelig, of zijn andere vrouwen gestoord dat ze dit middeltje elke dag inslikken? Natuurlijk moet mijn lichaam wennen, maar dit valt zo hard tegen.

Met de verplichtingen die vrouwen van tegenwoordig hebben, zit twee dagen vrij nemen in de maand er niet in. Mijn menstruaties zijn zo heftig en pijnlijk dat ik die twee dagen wel echt nodig heb. Hoe ga ik ooit (fulltime) werken? Ik studeer vanuit huis om mij aan te passen aan mijn situatie. Als ik geen kinderwens had in de toekomst had ik mijn eileiders meteen laten verwijderen, maar voorlopig is dat geen optie.

Ik zit mijn handen in mijn haar, en weet oprecht niet meer wat ik moet doen. Misschien zie ik een optie over het hoofd, wellicht heeft iemand tips?

Alvast super bedankt!
Ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen, werden de klachten minder na een tijdje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven