Uitgerekend (half) juni 2018

11-10-2017 14:46 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die net weten dat ze zwanger zijn? Ik ga zelf echt stuk van de zenuwen! Het was nogal een traject om zover te komen. Bij de eerste twee ICSI pogingen had ik maar twee eicellen en werd er steeds maar eentje bevrucht. Beide pogingen zijn mislukt. De derde ICSI poging is zelfs afgebroken omdat er maar één eiblaasje groeide (ondanks maximale dosis Menopur). Ik ben uiteindelijk zwanger geraakt van de escape-IUI met dat ene eiblaasje! Ik kan het nog steeds bijna niet geloven en ik vind het doodeng!

Ik heb afgelopen zondag positief getest en maandag een goede bloedtest gehad (hCG was 246 op 15 dagen na IUI). Op 30 oktober heb ik mijn eerste echo.
@brianne: idd volgende echo op 9 november gepland hier.
Kon jou echo niet vroeger? Of doen ze echt pas vanaf acht weken?

M'n man gaat ook meegaan, hij was gisteren ook mee, in een wachtzaal vol vrouwen. :biggrin:
Hij was helemaal niet op z'n gemak. Begon de vrouw voor hem plots borstvoeding te geven en toen kreeg ie het helemaal haha :facepalm:
Hallo!

@iedereen, gefeliciteerd!

Kan ik nog meeschrijven?

Ik weet sinds afgelopen maandag dat ik zwanger ben. Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 25 juni uitgerekend. Het wordt onze derde, kinderen zijn 4 en 6 (als de baby er is 5 en 7), we hebben heeeeel lang getwijfeld, en uiteindelijk er toch voor gegaan! Hopelijk blijft alles goed gaan....het voelt nog zo pril nu..

Ik merk vooral dat ik lichter slaap en heel veel droom! Verder nog niet heel veel kwaaltjes, behalve dat ik me gewoon 'anders' voel.
Brianne, ik heb ook 16 nov mijn intake en eerste echo! Spannend😁
Jij dus ook straks 3 kleine kids.
Gaat de oudste dan al naar de basisschool?
Ik heb ze straks eerst alle 3 thuis.... mijn zoon zal in april 3 worden en dochter volgend jaar september 2 en dan de baby. Zal wel lekker druk worden. Maar ze blijven gewoon naar de opvang gaan. Dat is wel lekker.

Nog even spannend appieflappie dus!
Ik duim met je mee....

Ben zo benieuwd hoeveel weken/dagen ok precies zwanger ben. Want ene maand cyclus van 29 dan weer 30-31.
En na 2x ongesteld al zwanger dus kan er ook niet te veel van zeggen.
De vorige 2 waren na 1x ongesteld zijn al een positieve test.

Denk nu 4 weken en 3/4 dagen
hihi appelflappie, ja dat moet even wennen bij de mannen;) Zodra jij eenmaal goed zwanger bent of nadat jullie baby geboren is, is ie wel gewend aan dat soort vrouwen-taferelen;)

En nee bij ons doen ze echt pas vanaf 8 wkn de eerste echo, de tweede dan met 12. Ik vind het ook niet heel erg hoor. In onze vorige woonplaats deden ze maar 1 echo rond 10 wkn. Dus ik weet dat het overal een beetje verschilt en ik vind 8 wkn dus eignelijk al luxe. Ik weet ook van m'n vorige zwangerschappen dat de tijd al snel genoeg gaat, voor je het weet heb je je kind in je armen! Dus heb besloten nu gewoon overal van te gaan genieten en nu probeer ik te genieten van dat ik nog fit ben, dat het nog een geheimpje is, dat ik nog kan fantaseren of hoe ik het ga vertellen, etc etc.. Tuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want het liefst heb ik NU een mooi echo;)

Gefeliciteerd Dajka!! Leuk, bij jou ook de derde! Heb je jongens of meisjes? En best een verschil tussen nr 2 en 3 straks, maar wel leuk ook denk ik. Weer alle tijd voor de baby. Ja het is echt nog pril nu he. Voelt bijna gek hier te schrijven vind ik, bijna het gevoel van 'de goden verzoeken' ofzo, terwijl ik niet perse bijgelovig ben in dat opzicht;) Grappig dat jij je al wel echt anders voelt. dan wordt het iig wel bevestigd door je lijf. Leuk trouwens dat er hier een aantal zijn met 3e zwangerschap! Ik schrijf mee bij topic zwanger van 3e maar daar is het dun gezaaid;) dus kreeg bijna het gevoel ongeveer de enige te zijn! haha

Oo leuk ineke, jij ook 16 nov:) Kunnen we samen aftellen! voelt nog ver he? Jouw kleintjes zijn ook nog echt klein ja;) Die oudste van mij is net naar de basisschool als nr3 komt en de jongste is dan 2,5. Voor de oudste geldt dan natuurlijk wel dat ie zomervakantie heeft in mijn verlof, dat vind ik eigenlijk wel jammer. Zou hem graag minstens 2 dagen per week naar de opvang brengen, want ik weet nog dat ik m'n verlof van nr2 thuis met 2 kids best zwaar vond!
Ineke, brianne, ook een derde wat leuk! Ik had het zwanger van de derde topic al wel gezien, maar vond het wat ongepast om zomaar binnen te vallen met goed nieuws terwijl het met sommigen wat minder gaat. Ik heb trouwens een zoon en een dochter nu, jij brianne? En hebben jullie ooit nog getwijfeld over een derde? Ik ben ook ontzettend benieuwd naar het geslacht, dacht dat je dat met de nipt te weten kwam, maar blijkbaar toch niet, dan maar weer tot 20wk wachten....nou ja het belangrijkste is natuurlijk dat het goed (blijft) gaan.

Ik ga maandag de verloskundige maar eens bellen, twijfel nog tussen twee praktijken....Bij de vorige twee zwangerschappen kreeg ik trouwens alleen een echo bij 12 wk, dus bij 8wk zou ik een luxe vinden.

Wanneer gaan jullie het vertellen? Ik mijn ouders half november denk ik, staat al een etentje gepland toevallig, dus lijkt me leuk om dan te vertellen. Aan de kinderen wil ik het pas vertellen na de uitslag van de nipt, als we het zolang kunnen geheim houden. Anders weet de hele school het binnen no time...Brianne, ik baal ook van verlof in de zomervakantie, haha. Ik moet er ook nog even iets op bedenken.
grappig Dajka, dat je zo benieuwd bent naar het geslacht, terwijl je toch ook al van beide 1 hebt;) Zou je 'voorkeur' hebben nu? Wij hebben 2 jongens en zijn ook héél benieuwd!! allebei is super welkom (laat dat duidelijk zijn, we gaan voor een derde en niet voor 1 van beide geslachten), maar ben gewoon heel nieuwsgierig of ik bijv nieuwe kleertjes kan gaan kopen of wéér alle oude tassen van zolder moet halen haha. Wat dat betreft heeft een meisje m'n voorkeur. Maar jongens zijn wel heel leuk en bekend, dus een derde jongen zou ik ook geweldig vinden. En idd, het belangrijkste is dat het goed blijft gaan. Daar gaan we voor.

Misschien kun je kijken wanneer die praktijken de echo's doen, en dat nog laten meewegen in je keuze ;) En sommige veranderen toch best nog van beleid hoor, dus het kan best zijn dat het anders is dan bij je oudste twee kindjes. Ik had bij m'n eerste ook 1 echo met 11 wkn en toen bij m'n tweede (nog geen 2 jaar later), kreeg ik ineens 2 echo's: bij 8 en bij 12. Super luxe. Hopelijk voor jou ook iets eerder want 12 is wel ERG lang wachten!

Ik wil met vertellen sowieso wachten tot na de eerste echo. Nu weet alleen een goede vriendin het en ik vind het geheim wel even leuk eigenlijk. Ik dacht m'n ouders eind november een kaartje van 'Sint' te sturen of een cadeautje in de schoen ofzo, over 'in 2018 krijgen jullie van Sint, een derde kleinkind' ;) Ik ben nooit van de fancy-onthullingen (ik vertel alles zo lomp dat ik zelfs daar commentaar op krijg;)) , maar heb er nu wel zin in haha
wij hebben trouwens niet getwijfeld over een derde. Weten zelfs vrij zeker ooit een vierde te willen, maar we bekijken het uiteraard 1 voor 1 :) Als dit me tegenvalt oid, dan laten we het uiteraard hierbij.
Ik schrijf ook graag mee ....
Ben 36 en heb al een dochter van 10,5 maand uit onze eerste ICSI poging. Wij hadden nog cryo's (embryo's in de vriezer) over en zijn in september weer gestart met terugplaatsen hiervan. De eerste was raak, alleen werd ook een vroege miskraam.
Nu afgelopen vrijdag weer positief getest van de tweede terugplaatsing. Ik ben nog heeeel gereserveerd, maar als het allemaal goed gaat schrijf ik graag gezellig mee!
Ik heb 9 nov de eerste echo met 7 wkn. Uitgerekende datum zou 29 juni moeten zijn... Reageer binnenkort even uitgebreid!

Lou wat gaaf dat je zwanger bent geraakt met escape IUI zeg! :heart:
Welkom lilly, hopelijk blijft hij/zij nu goed zitten! Dat geldt natuurlijk voor ons allemaal, aangezien we allemaal heel pril zwanger zijn.

Brianne, wat fijn dat het voor jullie zo duidelijk is om een groot gezin te willen. Kennissen van ons hebben ook vier kinderen met telkens iets van twee jaar ertussen, en die zijn zoooo relaxed, die gaan ook zo leuk met de kinderen om.
Ik weet niet waarom ik zo nieuwsgierig ben naar het geslacht, het is allebei leuk maar gewoon zo bepalend voor je gezinssamenstelling. En dan weet ik tenminste wat ik moet bewaren en eindelijk een keer weg gedaan kan worden, hihi. We hebben een vrij klein huis en ik ben telkens maar dingen aan het bewaren voor stel dat er nog een derde komt, nu komt 'ie ook als het goed is, maar mijn handen jeuken om eens goed op te ruimen. Ik snap dat het voor jou dan wel leuk is om een dochter te hebben, maar drie van hetzelfde geslacht heeft ook wel weer wat vind ik. Wat een leuke manier van 'onthullen'! Zou ik nou nooit aan denken. Het liefst vertel ik het eigenlijk ook na een echo. Hier is het blijkbaar gebruikelijk om pas vanaf 10-12 wk een eerste echo te doen, ik zie het bij meerdere praktijken op de website staan. Nou ja..Ik voel me opeens ook kiplekker ipv wazig/duizelig/moe, begin meteen weer te twijfelen...

Hoe gaat het met de andere dames??
Met mij gaat het prima. Voel me nog steeds volkomen normaal, met een gezonde (lees: flinke) eetlust. Het is dat de test van Moeders voor Moeders afgelopen vrijdag knalde en dat mijn borsten een cupmaat groter zijn, anders zou ik echt niet geloven dat ik zwanger ben. Gelukkig heb ik maandag echo. Ik kan bijna niet wachten!!!
gefeliciteerd lilly!! wat fijn dat je zwanger bent van een cryo en niet weer eerst dat hele proces door moet, lijkt me heel zwaar. Hebben jullie nog meer cryo's? Snap dat je nog erg een slag om de arm houdt, zo is het natuurlijk ook in deze periode. Maar hopelijk komen we de eerste weken allemaal goed door. Lang wachten nog dan he, tot zo'n eerste echo

klopt idd wel dajka dat het zo bepalend is voor je gezinssamenstelling. Dat heb ik nu ook wel met óf 3 jongens of 2 jongens en een meisje. Maar ja, we zullen het moeten afwachten. Ik zat nog te twijfelen over een geslachtsecho met 16 wkn, maar dat scheelt dan maar 4 wkn met de 20wkn echo. ik zeg nu 'maar 4 wkn', maar dat is natuurlijk best lang haha. Ik kan me je opruimdrift wel goed voorstellen trouwens! wij hebben ook echt mega veel gekregen van anderen door de jaren heen en sommige dingen heeft zowel de oudste als de jongste niet aan gehad omdat ik het te faal of uit de mode vond en toch bewaar ik het dan... hoezo?? ik heb elke keer zin om eens goed door die tassen te gaan en maar een paar dingen te bewaren, maar toch lukt me dat elke keer niet. En het meeste moeite heb ik dan nog met kleren die nieuw zijn maar die ik gewoon lelijk vond. Dat is ook nog een aardige stapel, maar de kans dat ik dat nr 3 wél ga aantrekken is natuurlijk vrij klein;)

leuk lou dat moeders voor moeders al langs is geweest. Ik vond het echt een verademing, dat plassen in die flessen :rofl: Had ik eindelijk het idee dat ik iets nuttigs kon doen met die akelige eerste weken. Wanneer ga je beginnen? Maandag al de echo, wow!!

Ik voel me ook echt normaler dan normaal, kan echt niks bedenken wat met de zwangerschap te maken heeft. Maar ik probeer er dus maar van te genieten, het kan natuurlijk ook ieder moment over zijn...
Ben al begonnen gisteren. Mán wat stinken die flessen zeg! Dat was ik helemaal vergeten!

Opruimwoede heb ik ook. En dat ik de kleur van sommige muren ineens heel lelijk vind. :geek: Gelukkig heb ik niet alle kleertjes bewaard, maar alleen de dingen die nog mooi waren en die ik zelf leuk vind. Scheelt weer wat werk over een paar maanden. Ik ben wel nieuwsgierig hoor, naar het geslacht!
Hallo allemaal!

Ook ik had van het weekend een positieve test, zondag de clearblue gedaan die op 3+ stond.

Ik verwacht rond 25 juni uitgerekend te zijn! Wonderlijk genoeg in de 1e ronde.

T is de eerste dus heel erg nieuw en spannend allemaal! En daarom lijkt het me leuk om met medestrijders te kletsen!

Ik heb pas 16 november 1e echo voor een kloppend hartje ben dan denk ik 8,5 week. Vind het wel lang duren maar goed. Geduld is een schone zaak!

Groetjes!
gefeliciteerd momtobe!! extra spannend bij een eerste, leuk! Ik heb ook op 16 november de eerste echo, klinkt ver nog he? Hopen dat de weken snel voorbij gaan

hihi grappig lou, van die muren:)
@Appelflappie: Lastig he, om het voor je te houden! Jeetje, das nog heel wat bij de Gyn, het zit vast goed joh, met zulke waardes!

@Ineke: Leuk dat je meeschrijft! En wat mooi, straks drie kinderen! Ik heb ontzag voor je qua leeftijdsverschil tussen je kinderen, powervrouw!

@Brianne: Gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt schrijven! De vorige keer MvM was in een bloedhete zomer, haha. Tot nu toe valt het me mee :-D Ik snap je onzekere gevoel over het wel of niet wat zen op het toilet!

@Dajka: Welkom! Onze zoon is ook 4 als de baby geboren zal worden! Wij hebben volgende week donderdag de echo en zaterdag een etentje met mijn familie, we willen het dan vertellen. Onze zoon slaapt dan bij andere opa en oma en die kunnen we het dan ook mooi vertellen.

@Lilly: ook jij welkom! Wat fijn dat het uit de zelfde poging kon!

@Lou: ik herken de trek. Echt niet te geloven gewoon. Ik word ook echt sjagerijnig als ik dan niet direct eet. Onuitstaanbaar gewoon, haha. En nu echt aftellen he?

@Momtebe: welkom! Veel afleiding zoeken, dan is het zo 16 november joh!

Hier gaat ie z’n gangetje. Niet het gevoel dat ik zwanger ben op af en toe wat steken na. En de megahonger, haha. Oh ja, ben wel labiel. Vandaag op mijn werk in janken uitgebarsten om echt iets heel sufs. Mn collega zal ook wel denken, haha.
Verder kan ik niet wachten op volgende week donderdag, eindelijk de echo!! Hoop zo dat alles goed is!
wat fijn desperatechilli, volgende week al de echo!! kan me voorstellen dat je niet kunt wachten!! dat labiele heb ik ook al wel een beetje! gister toevallig ook bijna gaan huilen op m'n werk door een emotioneel verhaal over een zwangerschap. Heb ik sowieso al wel, dat dat me raakt, maar nu stonden letterlijk de tranen in m'n ogen;) Fijn dat je je verder goed voelt en aan die megahonger maar een beetje toegeven dan;)

pff ik vind het maar lastig dat ik er met zo weinig mensen over kan praten! ben er zo blij mee en tegelijk onzeker omdat het nog zo pril is. En dan denk ik er bijna de hele dag aan en moet steeds m'n tong afbijten. En dan kom ik maar weer jullie spammen haha
Gelukkig dat ik niet de enige ben met eetbuien😉...hebben jullie verder al kwaaltjes? Ik voel mijn baarmoeder de hele dag lijkt het. Verder nog niet echt kwalen, bij mijn vorige zwangerschappen begon dat ook pas echt vanaf zes weken.

Lou, wat spannend een echo maandag!

Momtobe, welkom en gefeliciteerd. Mijn zelf berekende uitgerekende datum is ook 25 juni!

Brianne, ik denk er ook de hele dag aan en moet ook mijn best doen om niets te zeggen..echt fijn deze uitlaatklep..

Desperatechilli, jij ook al volgende week een echo! Spannend. Ja dat labiele herken ik ook....het zal ongetwijfeld op mijn werk ook wel eens gaan gebeuren, vorige zwangerschappen werd het me ook wel eens teveel :O

Ik heb pas 15 november mijn eerste intake...en dan nog niet eens een echo denk ik...pas tussen 10 en 12 weken. Ik ga het mijn familie al wel eerder vertellen, en miskraam zou ik immers ook vertellen. Alleen jammer dat ik het nog niet helemaal als leuk nieuws kan vertellen omdat ik nog zo onzeker ben.

Ik werd trouwens vorige week elke ochtend wakker met een raar gevoel, of het wel een goed idee was om zwanger te raken. Het loopt nu gewoon allemaal goed met kinderen, en wat staat ons te wachten? Ook bang dat de oudste twee minder aandacht krijgen ect.. gelukkig is dit rare gevoel nu aan het wegtrekken en begin ik er nu echt zin in te krijgen. Diep van binnen wilden we dit alle twee heel graag, dat gevoel komt gelukkig weer helemaal terug.
kan me je twijfels goed voorstellen dajka. ik heb dat met de tweede ook in vlagen gehad. terwijl ik ook wel echt zeker wist dat we een tweede wilden, toch is het de twijfel over het onbekende ofzo. Nu is het goed, en hoe zal het er zodirect uitzien? Maar wel fijn dat het gelukkige gevoel nu weer terug komt:) Jammer dat je je echo waarschijnlijk pas later hebt. Je kunt een vroegere pretecho overwegen, maar ja.. kost natuurlijk ook weer wat. Snap dat je het eerder wilt vertellen, want 10-12 wkn is echt lang en misschien is het tzt ook al wel echt zichtbaar!

heb net op m'n werk met collega's een aantal veranderingen voor volgend jaar zomer besproken en ook dan weer ligt het zo voor in m'n mond... 'ik ga er toch niet bij zijn, want ik heb dan verlof:) dus het moet anders worden geregeld!' maar ja, ik laat het nu maar even;)

Ik voel echt nog helemaal niks trouwens en daar kan ik dan weer onzeker van worden. Dinsdag komt moeders voor moeders, ik hoop op een goede knaltest, daar kan ik dan wel weer moed uit putten:)
Haha Brianne, herkenbaar die 'plannen voor volgend jaar' op het werk. Daar loop ik ook steeds tegen aan, ik weet allang dat ik er dan gewoon verlof heb (mits alles goed gaat) moet ook idd mijn tong afbijten. Ik heb dinsdag een soort van jaarlijks evaluatie gesprek waarbij ook veel gefocussed wordt op volgend jaar..nou ja, ik ga nog niets zeggen. Fijn dat je dinsdag weer even gaat testen met mvm ! Ik voel me al wel heel anders, ik slaap ook heel licht. Bij mijn vorige zwangerschappen voelde ik voor 6 wk ook helemaal niets.
succes morgen lou! hoe laat mag je? Hoop een beetje aan het begin vd dag, scheelt weer wachten! Hoe voel je je verder?

Wie hadden er nou nog meer een echo deze week? Spannend!

@dajka, ja gedoe he met werk dan. Maar idd, niks zeggen hoor als je dat nog niet wilt. Grappig dat je je wel al heel anders voelt, dan zal het wel goed zitten toch?

Hoe gaat het verder met iedereen? Al meer mensen verteld?
Ik mag om 15.30 uur. Brrrr ik ben zenuwachtig!! Geen slecht voorgevoel, maar wel echte zenuwen :-o
ooo ik snap het helemaal!! leef met je mee, zal duimen voor een mooie echo!! hou vol, hopelijk is het snel 15.30u!
Ik duim met je mee!
Allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap.

Ik weet nu sinds een week dat ik zwanger ben van de tweede. Ik voel me alleen zo leeg en onzeker. Dit komt omdat ik bij de eerste gedurende de hele zwangerschap misselijk was. Nu met deze zwangerschap heb ik geen symptomen. Je zou denken dat bij een tweede zwangerschap je sneller een buikje hebt maar de mijne is echt zo plat.

Is er iemand voor wie dit herkenbaar is en alles gewoon goed was? Ik heb as. donderdag mijn eerste echo maar ben zo op van de zenuwen.

Grts
Ik herken het wel! Voel me volkomen normaal. Geen misselijkheid, amper vermoeidheid, geen opgezette buik, normale (tot grote) eetlust... dat was allemaal anders toen ik zwanger was van onze dochter. Vanmiddag eerste echo (7 weken en 1 dag)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven