Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
@bepje: leef met je mee lijkt er inderdaad op dat je vriend er nog niet helemaal klaar voor is. dat je mag stoppen met de pil deze maand is misschien toch nog een lichtpuntje. ik duim voor je.

ik ben bij ons eigenlijk degene die het alsmaar uitstelt. mijn vriend is er al jaren klaar voor. hij vindt het gelukkig ook niet erg dat het al zo lang duurt. kan me eigenlijk nog steeds niet voorstellen dat ik misschien heel snel zwanger ben. ik ben niet zo heel goed met baby's. al een paar x opgepast bij een vriendinnetje, maar ik vind het nog zo moeilijk. hoop dat het moederinstinct zijn werk zal doen

@mika, klunen en muca: ik duim voor julie. als ik iemand vergeten ben: ik denk ook aan jullie!

@akka: goed dat je thuis bent gebleven. verwen jezelf maar goed met rust en tijdschriften.

@ugglover: gaat weer de goede kant op. dit weekend goed ziek geweest. misschien dat ik daarom pas op zaterdag ongesteld ben geworden. mijn nieuwe lnl is 15 maart. voor mij dus ook nieuwe ronde nieuwe kansen.

@jippie: klinkt allemaal als de normale zwangerschapskwaaltjes toch? gelukkig maar.
Hoi Bebje,

Vervelend verhaal van je vriend. Wij zitten in dezelfde situatie. Nou ja, 'erger' (als je van erger kunt spreken) nog eigenlijk. Wij hebben ook een appartement met 2 slaapkamers. Iets groter dan dat van jullie, maar idee is hetzelfde. Wij kiezen er bewust voor niet alles perfect geregeld te hebben (want dat heb je nooit). En dan komt de baby maar eerder dat wij nog hier wonen. Ons appartement staat nog niet eens te koop. Wij hebben nog niet zolang een eigen zaak en dat krijg je niet makkelijk een hypotheek, dus al zouden we dit appartement snel verkopen dan hebben we niet eens wat anders. Maar woonruimte vinden wij niet zo belangrijk. Mijn schoonzus heeft ook ruim 3 maanden met haar dochtertje in een appartement gewoond. En ik ben opgegroeid tot mijn 2,5 in een appartement.

Tuurlijk is een huis fijner, vinden wij zelf ook. Vandaar dat wij het ook niet heel erg vinden als we over een paar maanden pas zwanger zijn. Maar onze kinderwens is veel groter.

Onze financiele situatie is ook niet om over naar huis te schrijven. Krijg je als je alles in je zaak stopt. Maar dat vinden wij niet belangrijk. Eerst maar eens zwanger worden en dan zien we wel verder. Ons kindje komt wel groot!

Misschien heeft hij een andere reden en ookal is het bovenstaande reden. Wat hij denkt en voelt is natuurlijk belangrijker, dan wat ik vind. Maar zo weet je dat wij in dezelfde situatie zitten.
wow terwijl ik hier nog lekker op één oor lag is er onwijs veel bijgeschreven!

@ bebje stoppen met de pil en 'ontpillen' en met condooms......die condooms zijn er binnen no time uit let maar op...de meeste mannen vinden dat gehannes niks. dsu heb hoop (maar niet te veel = teleurstelling = niet leuk)

@ de zwangere bah misselijkheid lijkt me dus helemaal niks. ik ga er lekekr vanuit dat ik nergens last van zal hebben tijdens mijn zwangershap hahahaha (hou van mn kop in het zand steken!)

ik ben dus een flapuit dus directe fam zou ik direct vertellen en paar belangrijke vriendinnetjes. op t werk is voor mij anders omdat ik frrelance werk, dus moet ik als het zo ver is nog eens goed over nadenken hoe ik dat ga doen. schoonfam (die allemaal hier wonen en eigen fam dus niet) weet ik niet hoe snel ik het zal vertellen, laat denk ik aan vriend over.

Hou ook van drankjes.....hoe kan je een mojito faken? hahaha
Hoi lieve meiden!

Nog steeds gruwelijk druk hier! Mij niet vergeten hoor, ik ben er nog steeds

Ik kijk gespannen uit naar de afspraak met de verloskundige maandag! Ik heb om kwart voor zeven 's avonds een afspraak. Dat is nog eens rekening houden met werkende mensen! En dat in zo'n durp!

Ik hoop echt dat ik een dezer dagen tijd heb om eens goed bij te lezen en bij te praten! Maar ja, manlief heeft vanavond gereserveerd voor romantische activiteiten en morgen werken en daarna sporten (jaja ik ga gewoon door )

Maar misschien morgen ergens tussen de bedrijven door?

Pff ik wil gewoon even op iedereen reageren. Nou ja, ZSM!
quote:Ugglover schreef op 18 februari 2009 @ 14:22:

Bier wordt lastig, dat moet echt een malt worden.

Als je thuis een feestje of visite hebt, is dat niet zo moeilijk. Gewoon malt overschenken in een gewoon bierflesje. Dat kan je van te voren wel klaar zetten, denk er dan alleen wel om, dat je de juiste flesjes voor jezelf houdt Al zou ik dan wel uit de fles drinken (maar dat doe ik meestal toch al) want je ziet toch wel een beetje kleurverschil vind ik. Ik denk dat ik het maar op die manier doe als het zover is. En als ik bij anderen ben, zorg ik er gewoon voor dat ik ga rijden!

Die wijntips met sapjes zijn erg handig, maar niet voor een bierdrinker. Ik lust geen wijn, dus het zou wel heel erg opvallen als ik ineens spontaan aan de wijn ga, hahahaha!
@Akka; ik ben niet héél erg misselijk, maar heb vandaag wel de hele dag een lichte misselijkheid. Dat er steeds speeksel in je mond loopt zeg maar.

En MOE, vooral 's avonds. En pijnlijke tepels. Versterkt reukvermogen (ik vind alle klanten op mijn werk echt vreselijk stinken)... verder niks.... dacht ik zo

Sterkte met je misselijkheid!
stinkende klanten = ook zwangerschapssymptoom?

hahaha
nvdp: we vergeten je niet hoor!! hmm klinkt goed romantische activiteiten...

mijn reukvermogen is ook versterkt trouwens!

@ugglover; ja vannacht heb weer rustige nacht gehad gelukkig, hopelijk blijft het zo! (als het vannacht wel weer begint met de pijn, dan komt het ongeveer om de nacht, kan ik me er in ieder geval op instellen...)

@bepje, fijn om te lezen dat je weer wat rustiger bent en dat vriendlief in ieder geval ok is met nu stoppen met de pil. Inderdaad, dat condoom gaat dan ook vast zo de deur uit.
zijn wij allemaal bezig voor de eerste baby, of zijn er ook dames die al kiddo's hebben....heb het even niet mee gekregen....
De kolom LNL gebruiken we bij de zwangeren voor andere info zoals wanneer naar de vlk enzo... Dan kunnen we dat ook bijhouden!
@Klunen, Mika en Muca; al ongesteld????
Heee meiden, heb weer heel wat bij te lezen zie ik.Ben rond 15 uur naar huis gegaan en voor de komende dagen afgesproken dat ik 50% werk. Heb stiekem toch nog wel wat last door die onsteking. Hopelijk slaat na een paar dagen die AB aan.

@Akka; vervelend dat je je zo misselijk voelt. Groot gelijk dat je jezelf verwent met tijdshriften. Rust lekker uit!

Verder vond ik het ook erg brutaal dat ze Bunny wilde vervangen, hoe durft ze het te vragen!

@ mika: vandaag je lnl. Heb je al nieuws?

@muca: hoe gaat het met jou na je wortelkanaalbehandeling? Hoorde laatst dat dat erg pijnlijk is. Ook lekker rustig aan doen!

hihi ziekenboeg hier, met zijn alle ziek thuis op het viva Forum. Of ben je daarna gewoon gaan werken?

@mundy we hebben inderdaad dezelfde lnl. Ik vind het net als jij spannend, al verwacht ik nu niets meer, vorige wek was ik overtuigd, maar nu weet ik dat het iets anders was....ach ja, als jij ook niets voelt, gaan we gewoon samen de volgende ronde in.

@ugglover; dus jij werkt bij een bank, mag je daar je uggs aan? Dat zou wel tof zijn.. De banken waar ik vaak op bezoek ga voor mijn werk, lopen de mensen vaak strak in pak...

@ weeet niet meer wie het vroegz; 3 mnd wachten met vertellen lijkt me ook erg lang, ik denk neit dat ik het zolang voor me kan houden! Mijn familie en schoonfamilie zou ik wel willen dat die het als eerste weten, dus na een paar weken zou ik dat wel vertellen, misschien zelfs wel direct, hahah. Vriendinnen zou ik proberen nog even voor me te houden en op werk zo lang mogelijk. Ben alleen bang dat die het snel doorhebben. Ze hebben er namelijk een soort van radar voor ontwikkeld. Het gaat zoooo vaak over baby';s dat het waarschijnlijk opvalt.

@Jippie: ben blij dat het bij jou weer wat rustiger is en je je beter voelt. Hopelijk komt het niet meer terug!

@Bebje; die bacardi van je vriendin vind ik ook wel erg verdacht hoor! Wat gek als ze dat normaal niet deed! Ik denk oook dat je eens 'stiekem' moet ruiken eraan. hahaha

Verder denk ik ook niet ddat je vriend die condooms lang gaat volhouden! Wij hebben dat ook gedaan, en mijn ervaring is dat mannen het toch lekkerder vinden zonder en op het moment zelf er neit aan denken.

@nvdp : spannend maandag! ben benieuwd hoe zo'n eerste bezoekje gaat, heb wel op internet wat dingen gelezen. Schijnbaar nemen ze bloed of urine af en doen ze een aantal testen.. . Jij bent ons voorbeeld, hahah, straks als wij zwanger zijn, zijn we al een beetje voorbereid door jouw, akka's en jippies ervaringen

Enne, stinkende klanten is wel heel vies.. ik was zelf soms mijn handen na een gesprek met sollicitanten, omdat ik het ook vies vindt, die zweethandjes altijd..
quote:Ugglover schreef op 18 februari 2009 @ 16:17:

@Klunen, Mika en Muca; al ongesteld????

Nog niet... Had vanmorgen echt buikpijn en een heel "vol" gevoel, maar dat is eigenlijk weer weg... Heb wel vage rugpijn en elke keer als ik ga plassen verwacht ik eigenlijk iets te zien, maar dat is dus nog niet zo...

Heb natuurlijk ook geen idee of mijn cyclus gelijk goed is...

Mijn vriend vroeg vanmiddag ook al hoe ik me voelde, het is toch wel een beetje spannend, al hebben wij ook allebei zoiets van "het zou bijna zijn alsof je de lotto wint als het gelijk de eerste ronde raak zou zijn"... Maar dit heeft natuurlijk ook te maken met de operatie enzo... Dan zou het helemaal uniek zijn... Dus vooralsnog ga ik ervan uit dat ik gewoon ongesteld ga worden, weet alleen niet wanneer...

Hoe is het met de anderen??
quote:xasi schreef op 18 februari 2009 @ 16:04:

zijn wij allemaal bezig voor de eerste baby, of zijn er ook dames die al kiddo's hebben....heb het even niet mee gekregen....Voor mij de eerste, mijn vriend heeft 3 jongens...
Goed plan van de VK opnemen in de tabel. Over een tijdje kan er misschien ook nog een kolom bij met jongen/meisje ?
Die stinkende klanten, da's echt een zwangerschapskwaal.. Ik ruik alles gewoon veel sterker! Maar 't is echt naar. Ik ruik continu poep- zweet- en urineluchtjes. En ik word daar zo misselijk van!
@xasi

Ik heb geen kinderen, mijn man heeft er drie
voor mij ook de eerste, volgens mij was er maar 1 iemand die al een kindje had, volgens mij jowellie, maar weet het niet meer zeker... de rest gaat volgens mij allemaal voor het eerste 'eigen' kind
nvdp; heb je ook ineens trek in andere etenswaren? of dingen die je ineens niet meer lust?
@ mika operatie?? heb ik weer iets gemist?

ben ook blij dat we alles kunnen volgen van de zwangere dan weten we al vast wat we moeten doen/verwachten.

1ste vraag als je dus thuis positief getets hebt, moet je dan ook gelijk langs huisarts voor bloedtest??

ooooo het is nu al ingewikkeld dat zwanger worden hahahahaha
hoi xasi,

volgens mij hoef je helemaal niet langs de huisarts. Ik begreep dat de thuistesten tegenwoordig zo secuur zijn dat ze even goed zijn als bij de huisarts. Je kan gewoon na een paar weken de verloskundige bellen dacht ik.. maar goed, misschien hebben de zwangeren hier een beter antwoord op?
@futuremaman, ik heb gewoon een enorme eetlust en vooral heel veel zin in foute dingen zoals friet enzo... vreselijk, moet me zo inhouden! En ik lust écht geen koffie meer. De geur alleen al... :puke:
Nee je hoeft niet naar de huisarts hoor, die doet namelijk dezelfde test!
@Ugglover: Kotsen = Kut! Gelukkig overkomt het me niet vaak maar overschrij helaas weleens mijn grens..... Koppijn en een kater van hier tot tokio..... Het is vaak zó gezellig! En dan drink ik snel een drankje teveel....zucht.....

@Mundy: Wat het maskeren van de drankjes betreft: Als de rest maar genoeg drinkt en lekker lam wordt, hebben ze het toch niet meer door. Hihihihihi

@Ugglover: Handig van de VLK in de tabel, top! Kunnen we het goed bijhouden!

@nvdp: Poep-zweet en urine....GATVER! Zou ik ook misselijk van worden

Sterkte met die sterk ontwikkelde reuk!
Vanavond zelfgemaakte pizza... Mmmmm ik heb er nog nooit zo'n zin in gehad

Wat gaan jullie eten vandaag? (ja ik ben erg eten-minded op dit moment.. hihi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven