Onmisbaar in de handbagage
donderdag 26 oktober 2017 om 10:29
Elke keer als ik een lange vlucht moet maken kom ik er aan boord van het vliegtuig achter dat ik iets mis. Goed voorbereide mensen om me heen halen dan zo’n handig kussentje te voorschijn of hebben een tube vochtinbrengende creme bij zich. Met lichte afgunst voeg ik het item toe aan het lijstje in de telefoon voor volgende keer.
In december mag ik weer op vakantie en dit keer wil ik die goed voorbereide persoon zijn. Wat zijn volgens jullie essentiele dingen om mee aan boord te nemen voor een zo comfortabel mogelijke vlucht?
Mijn lijst tot dusver:
- vochtinbrengende creme
- eigen koptelefoon (noise cancelling bij voorkeur)
- leeg waterflesje om te vullen na bagagecheck
- nekkussen
- tandenborstel + tandpasta
- lippenbalsem
- warme sokken/steunkousen
In december mag ik weer op vakantie en dit keer wil ik die goed voorbereide persoon zijn. Wat zijn volgens jullie essentiele dingen om mee aan boord te nemen voor een zo comfortabel mogelijke vlucht?
Mijn lijst tot dusver:
- vochtinbrengende creme
- eigen koptelefoon (noise cancelling bij voorkeur)
- leeg waterflesje om te vullen na bagagecheck
- nekkussen
- tandenborstel + tandpasta
- lippenbalsem
- warme sokken/steunkousen
noor226 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 10:34
Reden: Aanvulling nav reacties
Reden: Aanvulling nav reacties
3.67% gewijzigd
donderdag 26 oktober 2017 om 10:36
Op lange vluchten kregen we zo’n setje met sokken , tandpasta/borsteltje en een crème .
Maar wat ik zelf mee neem
Ereader
Haakwerk
Kauwgum/mintjes
Puzzelboekje
Handcreme
Oh van die tandpoets kauwtabletten van lush tootsie tabs .
Maar wat ik zelf mee neem
Ereader
Haakwerk
Kauwgum/mintjes
Puzzelboekje
Handcreme
Oh van die tandpoets kauwtabletten van lush tootsie tabs .
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 10:38
17.68% gewijzigd
donderdag 26 oktober 2017 om 10:41
Op lange vluchten heb ik eigenlijk altijd sokken gekregen, een kussentje en een dekentje en staan er in de toiletten ook cremes. Soms een tandenborstel en tandpasta.
Ik heb het vaak erg koud tijdens het vliegen dus ik heb een grote sjaal bij me. En een e reader, maar tijdens het vliegen kijk ik films.
Ik heb het vaak erg koud tijdens het vliegen dus ik heb een grote sjaal bij me. En een e reader, maar tijdens het vliegen kijk ik films.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 26 oktober 2017 om 10:44
donderdag 26 oktober 2017 om 10:47
Een klein pakketje met medicatie en sterilon, voor je weet maar nooit. (De ervaring heeft me helaas geleerd dat dit niet altijd overal verkrijgbaar is).
Kleding voor op de bestemming. Niets vervelenders dan op een tropisch eiland dagen zonder bikini zitten omdat je koffer niet is aangekomen, en ter plaatse niets kunnen kopen ivm minder gangbare maat.
Kleding voor op de bestemming. Niets vervelenders dan op een tropisch eiland dagen zonder bikini zitten omdat je koffer niet is aangekomen, en ter plaatse niets kunnen kopen ivm minder gangbare maat.
donderdag 26 oktober 2017 om 11:08
@minke dat doe ik ook, inclusief anticonceptie en lenzen. Moet er niet aan denken om op de plaats van bestemming zonder te moeten zitten.
Is zo’n slaapmasker echt zo fijn? Misschien dat ik er ook maar aan moet geloven.
Nog nooit zo’n pakketje gekregen van de luchtvaart maatschappij
Steunkousen vond ik bij de laatste 15u durende vlucht echt een uitkomst. Geen vermoeide benen bij aankomst.
Is zo’n slaapmasker echt zo fijn? Misschien dat ik er ook maar aan moet geloven.
Nog nooit zo’n pakketje gekregen van de luchtvaart maatschappij
Steunkousen vond ik bij de laatste 15u durende vlucht echt een uitkomst. Geen vermoeide benen bij aankomst.
donderdag 26 oktober 2017 om 11:18
@Noor, het is alsof je in een donkere kamer ligt, van mij moet de slaapkamer ook altijd donker zijn anders kan ik niet in slaap komen. Vooral wanneer je vaak overdag moet slapen omdat je 's nachts werkt, is zo'n slaapmasker onmisbaar. Ik ken ook mensen die juist met zo'n ding op niet kunnen slapen en er zelfs onrustig van worden.
Niet zo zuuur!!!
donderdag 26 oktober 2017 om 12:05
Usb-kabeltje zodat je je mobiel kan opladen in de usb-aansluiting in het vliegtuig.
En ik heb altijd een setje zomerkleding en slippers bij me op zonvakantie. Ik wil niet het risico lopen dat mn koffer niet aankomt en ik meteen moet winkelen. Slippers in het vliegtuig aan zodra je voeten opzwellen. Ook fijn om bij aankomst geen schoenen aan te hoeven hebben.
En ik heb altijd een setje zomerkleding en slippers bij me op zonvakantie. Ik wil niet het risico lopen dat mn koffer niet aankomt en ik meteen moet winkelen. Slippers in het vliegtuig aan zodra je voeten opzwellen. Ook fijn om bij aankomst geen schoenen aan te hoeven hebben.
donderdag 26 oktober 2017 om 12:21
Ik neem altijd mee in de handbagage:
Alle apparatuur ( fototoestel, iPads,ereader en alle bijbehorende kabels), koptelefoons.
Mijn bikini en zwembroek voor man en schoon ondergoed.
Wat te eten, müslirepen oid. Wat te snoepen: dropjes,mintjes,kauwgum. Bus pringles. Flesje water( of ik vul dat of ik koop er 1)
Sjaal.
1 plastic zakje met deo,tandpasta, crème en mondwater, lippenbalsem, neusspray.
Medicatie en sinds ik het vergeten ben ook altijd ibuprofen en paracetamol en rennies.
Bij lange vluchten slaapmasker. En nekkussens maar die zijn kapot dus moet nieuwe kopen.
Alle apparatuur ( fototoestel, iPads,ereader en alle bijbehorende kabels), koptelefoons.
Mijn bikini en zwembroek voor man en schoon ondergoed.
Wat te eten, müslirepen oid. Wat te snoepen: dropjes,mintjes,kauwgum. Bus pringles. Flesje water( of ik vul dat of ik koop er 1)
Sjaal.
1 plastic zakje met deo,tandpasta, crème en mondwater, lippenbalsem, neusspray.
Medicatie en sinds ik het vergeten ben ook altijd ibuprofen en paracetamol en rennies.
Bij lange vluchten slaapmasker. En nekkussens maar die zijn kapot dus moet nieuwe kopen.
donderdag 26 oktober 2017 om 12:36
Oplader telefoon/tablet, schone onderbroek en shirt (je zal je bagage maar kwijt zijn )
deo, stomp klein nagelvijltje (altijd zo'n kartonnen) papieren zakdoekjes, natte doekjes (zonder lotion zodat je ook je handen en gezicht er mee kunt doen), kam/borstel, pepermunt of iets anders voor een vieze smaak in de mond.
deo, stomp klein nagelvijltje (altijd zo'n kartonnen) papieren zakdoekjes, natte doekjes (zonder lotion zodat je ook je handen en gezicht er mee kunt doen), kam/borstel, pepermunt of iets anders voor een vieze smaak in de mond.
donderdag 26 oktober 2017 om 14:49
Wordt je haaknaald er niet uitgehaald bij de tassencontrole?
Ik heb verleden jaar tot mijn stomme verbazing een vrouw zien breien in het vliegtuig.
Mijn piepkleine nagelschaartje en vijltje die ik vergeten was uit mijn tas te halen kan ik ter plekke weggooien, maar haaknaald en breinaalden mogen wel, vreemd!