Gratis kleding en speelgoed ed

26-10-2017 14:46 12 berichten
Hoi allemaal,

Regelmatig heb ik mooie (kinder)kleding, speelgoed, schoenen enz. over. Ik vind het zonde om weg te gooien en zou het graag weggeven aan mensen die het niet breed hebben. Maar hoe bereik je de mensen die het écht nodig hebben ? Ik heb een soort voedselbank in gedachten maar dan voor spullen. Ik heb de gemeente, voedselbank en woonstichting gebeld in mijn woonplaats maar het bestaat hier niet. Ze kunnen me ook niet verder helpen.
Heeft hier iemand ideeën ?
In bijna elke woonplaats is wel een weggeefhoek op facebook.
Alle reacties Link kopieren
Je zou het ook kunnen doneren aan een tweedehandswinkel die hun opbrengst aan een goed doel schenken, of zelf een goed doel zijn.
Bij de voedselbank mensen met kinderen aanspreken? Of daar een briefje ophangen. Dan wordt je vanzelf gemaild/gebeld door iemand die daar je briefje heeft gelezen.

Op fb op zo'n weggeefsite zetten?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Neem eens contact op met VluchtelingenWerk in jouw buurt. Vluchtelingen hebben het over het algemeen niet breed. Of je kunt een kerkelijke instantie benaderen. Zij zijn daar vaak ook wel mee bezig.
Terre des hommes heeft in veel plaatsen een winkel waar je spullen in kunt leveren. Anders eens informeren bij Humanitas, die weten vaak wel of er dit soort organisaties bestaan in jouw gemeente. Of via de kerk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Rond Sinterklaas zijn er vaak gemeentelijke inzamelacties voor speelgoed voor arme kinderen in Nederland.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 28-11-2017 11:24
38.60% gewijzigd
Aiden schreef:
26-10-2017 14:55
Neem eens contact op met VluchtelingenWerk in jouw buurt. Vluchtelingen hebben het over het algemeen niet breed. Of je kunt een kerkelijke instantie benaderen. Zij zijn daar vaak ook wel mee bezig.
Niet breed? Ze krijgen media markt bonnen , c en a, coolcat en primark bonnen. Meer kleed en uitgeefgeld dan ik heb hoor. Vind dat krap wel meevallen.
Het is misschien een vooroordeel maar ik heb het idee dat er voor vluchtelingen en statushouders al heel erg veel gedaan word door diverse organisaties. Terwijl er naar mijn idee ook genoeg autochtone mensen zijn die op of onder bijstandsniveau leven. Op de een of andere manier lijken zij moeilijker te bereiken. Maar ik zou juist hen graag helpen.

In ieder geval bedankt voor de reacties ! Ik ga er mee aan de slag.
Tot maat 98 kun je hier eens kijken: http://www.stichtingbabyspullen.nl
nina1966 schreef:
26-10-2017 15:29
Niet breed? Ze krijgen media markt bonnen , c en a, coolcat en primark bonnen. Meer kleed en uitgeefgeld dan ik heb hoor. Vind dat krap wel meevallen.
Heb je een bron?
Ik werk bij een instelling die vrouwen, jongeren en kinderen opvangt en helpt 'sterker te staan'. Ook jonge moeders (14-17) die hulp en begeleiding krijgen bij het opbouwen van een zelfstandig bestaan. Deze instelling heeft sinds kort ook een winkel, gerund door cliënten, waar dit soort donaties naartoe gaan. Cliënten kunnen dan voor een klein bedrag kopen wat ze nodig hebben (maar leren dus wel dat je niet zomaar alles krijgt) en kunnen in deze winkel ook werkervaring op doen. Het gaat dan om tweedehandsspullen in goede staat. Wellicht zit er in jouw omgeving ook zoiets?

Hier in de gemeente wordt in de aanloop naar 5 december ook een speelgoedinzameling gehouden voor kinderen uit minima-gezinnen en kinderen in instellingen (Het Vergeten Kind).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven