Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@fragolisa: mijn vriend zat aan de tafel waar we vooraf een gesprekje hadden met de verloskundige, aan de andere kant van de kamer. Maar ik had hem graag naast me gehad zodat we het moment meer samen konden delen. Volgende keer gaan we dat gewoon regelen en sturen we de stagiaire weg ;)
@Farah: wat vreemd zeg!
Als wij de 1e echo hebben wil ik hoe dan ook dat mn man erbij is! Maar dat zij dat niet begrijpen....heel apart!!
Desondanks wel heel fijn dat alles goed is!

@charlie
Oeh spannend!!! Ik duim voor je! Hopelijk een mooi kloppend hartje!

Ik wil zo graaaag maar duurt nog 3 weken haha!
@charlie591
Succes vandaag met de echo!!:)
Was allemaal goed! Had met m’n eisprong berekend dat ik 6w6d zou zijn en daar kwam ze precies op uit :) kloppend hartje en al. Superfijn!! (En m’n vriend zat er naast ;))
Jeeeeej wat fijn, nu lekker genieten!!!

Hoelang houden jullie het allemaal nog geheim?

Ik zelf heb het wat verre afstaande zoals oude collega's die ik amper zie wel verteld. Haha om het wel kwijt te kunnen. Maar wil voor mijn familie, wachten tot kerst dan ben ik 14 weken ongeveer. ( als mijn buik niet gaat verraden) want heb zelfs in de ochtend een buikje. Ik ben normaal helemaal plat dus wss daardoor nog sneller te zien. Ben nu 5,5 week zwanger. P
@charlie Gefeliciteerd!!

@marie-louise Ik heb het ook alleen aan een zwangere collega verteld. We willen het geheim houden tot 12 weken ongeveer (tenzij het voor die tijd al op begint te vallen).
@fragolisa..

heb je zelf nu ook al last van een buikje? Ik zelf echt enorm.. en sinds vandaag echt misselijk, continu trek gevoel.
Wel vroeg dat je nu al een buikje hebt! Zal idd komen door helemaal plat zijn en misschien door al eerder kindje gekregen? Ik heb nog niks van buik hoor, ja, opgeblazen darmen ;) heb beetje gemiddeld figuur dus niet heel dun en plat (scheelt ook ;))

Gezellig dat je collega ook zwanger is! Ik dus alleen ouders verteld en vriendin die er rechtstreeks naar vroeg. M’n beste vriendin vertel ik het zondag. De rest mag nog even wachten ;)
Ik heb alleen nog maar wijde truien en bloesjes aan, en lage (heup)broeken, dat gaat prima. Ben wel 2 kilo aangekomen maar mensen weten dat ik gestopt ben met roken, en ik was wel wat aan de dunne kant dus ik kan het ook wel hebben. Jurkjes kan ik niet meer dragen, dan zie je wel echt een buikje.
Super Charlie! Fijn ook dat je kan ernaast zat, logisch dacht ik😅

Marie Louise

Bij ons weet niemand het nog was Wel bij Fam maar had Mn dikke trui mee😃

Mari Louise Bij ons zoiezo na de 12 weken maar omdat de zwangerschap wat spannend is tot nu , neig ik zelfs rond 17 weken.
In de avond heb ik echt een dikke buik niet te verbergen maargoed om minimaal 10 weken niemand te bezoeken is ook wat🙃

Hoever ben jij fragosila dat je geen gewone broeken meer past?

Verder heb ongie gevoel net wat meer vandaag en houd langer aan. Merk dat ik daarom anders dan voorheen af en toe op Mn slipje kijk😕 Denk om een blaasontsteking test te doen want dat geeft een zeurderig gevoel heb ik gehoord. Mijn urine is ook donkergeel

Ik ben toch gaan Stadten hele dag en dagje uit en wederom teveel geweest ik heb nu last vanMn bekken heupen voeten en ben zooo moe
anoniem_357043 wijzigde dit bericht op 27-10-2017 21:50
0.79% gewijzigd
Bij ons weet ook noemamd het. Maar ik wil het zo graag vertellen! We willen sowieso even wachten tot na de echo maar het liefst tot 12 weken als dat kan!

@marielouise wij lopen best gelijk! Mijn schatting is dat ik 5w4d ben :-) wanneer heb je een echo?
En wooow 14 weken! Dat duurt nog even! Wel heel leuk met een speciale gelegenheid!

Heeft iemand het nog op een 'originele' manier verteld?
Zou me niet meteen veel zorgen maken over die krampjes hoor! Merk zelf dat als ik stress of het heel druk heb die krampjes beetje toenemen. Kan me wel voorstellen dat het niet fijn is (ik ben geflipt toen m’n borsten geen pijn meer deden, moet niks zeggen, haha).

Originele manier niet, ga zondag die vriendin gewoon m’n echo foto laten zien ;) ben wel benieuwd maar evt originele verhalen!
@Jippjan Ik pas mijn broeken nog wel hoor, maar de hoge broeken zitten aan het eind van de dag niet zo lekker meer door de opgeblazen buik. Ik ben vanaf week 7 wijdere shirts gaan dragen. Ik denk niet dat iemand het al kan zien, maar dan hoef ik ook niet de hele dag m'n buik in te houden.
@momtobejune.... Jaa haha grappig! Ik heb donderdag 9 november een echo. Ik heb extreem veel last van mijn buik banden pijn, echt ook rondom en bij mijn navel voel ik het trekken. En continu misselijk honger gevoel.

Ennnn...... mijn hoogzwangere zus is er achter gekomen dat ik zwanger ben:'(

Ze wou zien hoe mijn navel eruit zag en de striae die ik nog had van mijn dochtertje. Zag ze mijn bolle buik.. eerste wat ze zei is Huh je navel steekt weer beetje uit. Ik ja klopt heb last van mijn darmen.. ze zegt: Marie jij bent zwanger he.. ik moest gelijk keihard lachen met tranen helemaal emotioneel.. dus helaas.. volgens mij heeft mijn moeder het ook door.. mijn buik is dus echt boller en zichtbaar voor de buitenwereld en dat al met 5,5 week.:(
Ojaaa en mijn andere zus kwam vandaag ook langs, en moest wel 3x plassen achter elkaar voordat we konden gaan. Gelukkig geloofde die mij dat het door het koude weer kwam. Had om de twijfel nog meer te doen laten wegnemen een nieuwe dr brown fles die ik reserve had staan weggegeven. Haha
Heb het gisteren aan één van mijn beste vriendinnen verteld, ik zat te appen met haar en te vissen of zij misschien zwanger was, ze dronk niet de laatste keer dat ze bij ons op een feestje was, en dat is in haar geval zeer ongebruikelijk.. alleen kreeg ik de bal natuurlijk terug gekaatst, want ik dronk ook niet, en ja helaas valt dat dan ook op! Bij haar was het helaas niet blijven zitten, zo jammer, was graag gelijk op gegaan...

Ik was vorige week bij de huisarts voor wat anders en probeerde een verwijsbrief voor een vroege echo los te peuteren. Hij wilde 'm wel geven maar boorde elke lol die ik had gelijk de grond in door te zeggen 'ja, dan kun je wel met je zeven weken een kloppend hartje zien, maar een uur later kan het over zijn.' Super nuchter en hard, maar misschien wel even wat ik nodig had met m'n hysterie en ongeduld. Ik wacht braaf tot m'n 10 weken echo. De kans dat het daarna mis gaat is echt heel klein. Er zijn al wat meiden die bijna op dat punt zijn hier, wat heerlijk!

@honger: de hele dag ja. Gisteren uit eten en voorgerecht en hoofdgerecht, ramvol. Uur later thuis, honger. Nog een toetje.. even ter illustratie, ik ben 1.62 en 52 kg, eet als een bouwvakker nu.

@buikje: ja gisteravond wel 😃 einde van de dag sowieso opgeblazen.

Fijne zondag allemaal!
Hoi allemaal,

Tijdje niet gereageerd maar wel meegelezen.
Sneu om te lezen dat t bij een paar meiden fout gegaan is :"-(
Hoop dat jullie snel weer zwanger zijn!

Wij hebben afgelopen donderdag met 7.5 week een echo gehad. Hierop een mooi vruchtje met een kloppend hartje.
Het meest blij was ik met het feit dat het er maar 1 was hahaa.. dit omdat tweelingen veel voorkomen in mijn familie en mijn vriend zich al helemaal zat te verheugen op 2 hartjes.. klinkt misschien raar maar ik wil er graag 1 tegelijk. :-D
Mijn vriend en moeder stonden allebei naast mij bij de echo en werden hierin goed betrokken.

9 nov hebben wij de 2e echo.

:bye:

Ooh nog een toevoeging.
Wij hebben het al best wat mensen verteld, het is de eerste dus het enthousiastme is niet te houden.
Wel zijn we zo realistisch dat we weten dat het fout kan gaan, maar vinden het allebei fijn om dit dan ook te kunnen delen.
anoniem_354685 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 10:14
Reden: Foutje
16.32% gewijzigd
De kans dat het goed gaat met een goede echo bij 7 a 8 weken is overigens ook vrij groot :) Heb paar studies gelezen en kans is inderdaad nog iets kleiner dan 5% als je goede echo hebt bij 7 weken. Ja, dat is natuurlijk nog steeds 1 op 20, maar dat het volslagen niks zegt is dus iig niet waar.
Hoi
Weet niet meer wie had gereageerd maar die ongie buikpijn had denk ik idd te maken doordat ik teveel heb gelopen
Alles is nu weer rustig ik heb wat afspraken afgezegd en mezelf de rust gegund. Besef denk ik niet hoe zwaar Mn lichaam het heeft.

Ik denk dat ik het best begrijp dat sommige van jullie het snel zeggen dat wil je ook , van de daken schreeeuwen. Ik persoonlijk niet maar dat heeft te maken met dat ik een miskraam heb gehad en dat persoonlijk niet met allerlei (de halve werkvloer bv) mensen zou willen delen. Dat is iets prives en overkomt veel vrouwen en dat hoor je ook niet echt dus veel delen het niet . Ik heb een miskraam gehad begin dit jaar na een goede echo met ruim 6 plus (kans was 2procent als hartje al klopte) en de schrik daarvan werkt toch ook door in deze zwangerschap en daarom pas bij 14 weken minimaal , dat is persoonlijk . Staar niet blind op cijfers en dat het "niks " is idd we zijn geen robot, maar op je eigen gevoel. Ik kijk niet elke keer op Mn slip hoor dat heb ik weer niet of bij elk buikpijntje dat ik denk het is mis.
Ps gefeliciteerd Bobbie met de goede echo!
Bobbie gefeliciteerd! Snap dat je liever één tegelijk krijgt, tweeling lijkt me heel bijzonder maar zó druk!

Jippjan, snap hoe je je voelt. Ik heb ook voor mijn vorige zwangerschap een miskraam gehad met 8 weken. Het maakt niet uit hoe klein het is, het blijft super naar en ik denk dat het altijd door werkt in je volgende zwangerschap(pen). Normaal ben je al angstig en onzeker maar dan misschien nog extra... Daarom wilde ik ook een extra echo, ik dacht dat ik het dan wel aan de oma's kon vertellen, als we die zekerheid zouden hebben.

Littledreamer, misschien moet je de meiden die een miskraam gehad hebben een ereplekje in de tabel geven of eruit halen, is misschien wat confronterend als ze nog mee lezen.

Rustig aan doen inderdaad! Je lichaam is toch hard aan het werk, ook al zie je er nog niet zoveel van. Lig nu ook heerlijk even in bed. Gun jezelf wat extra rust!
Ja blijft zeker tot 12 weken nog spannend natuurlijk, en hoewel de kansen kleiner worden zijn ze er nog wel. En uiteraard heeft niemand 1/20 miskraam, voor jou persoonlijk is het gewoon 0 of 100%. Maar ik moet mezelf soms ook een beetje geruststellen ;)
Sorry voor mijn radiostilte eventjes. Ik voelde me afgelopen week zo beroerd en extreem moe dat ik alleen kon werken, koken en slapen.. verder eventjes helemaal niets. Ik heb nu 2 dagen vrij dus kan gelukkig even bijtanken.

Jeetje kleineliefde en lente, wat een ontzettende tegenslag om te lezen zeg! Veel sterkte nog.. ik wens jullie beiden in de toekomst een mooie en voorspoedige zwangerschap.. maar voor nu, neem de tijd die je nodig hebt!

Welkom mom! Gefeliciteerd.. spannende tijd is inderdaad aangebroken. Gelukkig kun je hier eindeloos al je eerste kwaaltjes en dagen kwijt..

Farah; bij mijn eigen verloskundige staat mijn man gewoon aan mijn voeteneinde.. bij het echocentrum staat er een stoel naast en is er juist ook veel aandacht voor de partner.. wel apart dat er bij jou dan weinig ruimte was om mee te kijken, je wilt het toch altijd samen zien!

Wat fijn Charlie dat je een goede echo hebt gehad! Dat is toch een mooie en fijne geruststelling!

Marie Louise; aantal collega’s weten het wel ivm mijn werkzaamheden maar we willen het komende vrijdag na de echo aan beide ouders vertellen (als alles nog goed blijkt).. daar heb ik zoveel zin in!

Bij mij zie je ook al wel een klein buikje.. het lijken ook niet mijn darmen te zijn omdat het er de hele tijd zit.. wellicht dat mijn lichaam al weet wat het moet doen dat het sneller uitzet? Geen idee, maar het zit er wel.. bij mijn eerste zwangerschap kwam dat pas vanaf een week of 16..

Jippjan; goed in de gaten houden of het geen blaasontsteking is hoor.. misschien even laten checken bij de Ha? Maar goed lees ook wel dat je na rust meer beter voelt dus inderdaad op tijd even op jezelf letten.. je lichaam is momenteel veel energie kwijt!

Muca; dat kan inderdaad wel even rauw op je dak vallen wanneer een Ha zoiets aangeeft; maar inderdaad is het wel zoals het is.. heerlijk dat je zo kunt eten; zie je al voor me met een stapel boterhammen als een zwangere bouwvakker :rolling:

Bobbie; fijn dat het een goede echo was! En kan me indenken dat het dan een opluchting kan zijn om te weten dat het er eentje is.. lijkt mij ook een pittige klus met een tweeling. Ik heb in de buurt een oud klasgenoot met een drieling; echt diep respect, lijkt me vooral in het begin super zwaar!
Pff, fijn om te lezen dat nog meer mensen hier zich super beroerd voelen. Ik ben ook extreem moe, duizelig en misselijk, blegh... Gisteren niet, dan maak ik me meteen zorgen, maar vandaag was de misselijkheid weer terug.
Om die reden en de herfstvakantie afgelopen week, hebben we het al wel aan onze kinderen verteld, het lukt hun redelijk om het geheim te houden, haha, maar ze hebben ook al hun mond voorbij gepraat.
Vrijdag hebben we de eerste echo, super spannend!
hoi iedereen,
mag ik meeschrijven? ik schreef in 2016 mee in een topic toen in zwanger was en vond dat super! dochter is intussen 1.5

weet sinds een week dat ik zwanger ben, uitgerekend volgens mezelf rond 23 juni of zo. ben vlaamse, dus vandaag bloed laten prikken bij HA, en daarna op 8weken eerste echo bij de gyn.
voel me eigenlijk niet anders als normaal, behalve een beroerde conditie (ik raak amper vooruit op de fiets en dergelijke). qua misselijkheid en vermoeidheid heb ik weinig last, ondanks dat ik vorige zwangerschap steevast op de bank in slaap viel en bij het opstaan behoorlijk misselijk was (maar was ook snel over). hopelijk blijft het weg.

ik heb nog niet iedereen kunnen bijlezen, maar iedereen succes met de echo's :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven