Ben jij wel eens aangereden?
maandag 30 oktober 2017 om 11:46
Als fietser, voetganger of automobilist? Hoe ging dat? En hoe vond je het?
Vanochtend ben ik van mijn fiets gereden op een rotonde. Auto van rechts zag me volledig over het hoofd en raakte vol mijn achterwiel. Ik vloog met fiets en al over de grond. Gelukkig heb ik alleen een zere hand en een stijve enkel. Mijn fiets is wel helemaal uit het lood. De automobilist was ontzettend geschrokken, hij stond te trillen op zijn benen. Ik ben vooral bezig geweest om hem gerust te stellen, dat het wel meeviel.
Het is een hele gekke ervaring en ik ben benieuwd hoe anderen dat hebben meegemaakt.
Vanochtend ben ik van mijn fiets gereden op een rotonde. Auto van rechts zag me volledig over het hoofd en raakte vol mijn achterwiel. Ik vloog met fiets en al over de grond. Gelukkig heb ik alleen een zere hand en een stijve enkel. Mijn fiets is wel helemaal uit het lood. De automobilist was ontzettend geschrokken, hij stond te trillen op zijn benen. Ik ben vooral bezig geweest om hem gerust te stellen, dat het wel meeviel.
Het is een hele gekke ervaring en ik ben benieuwd hoe anderen dat hebben meegemaakt.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 30 oktober 2017 om 12:46
Toen ik 16 was ben ik aangereden door een auto en werd ik wakker in de ambulance. Hoewel ik een zware hersenschudding had heb ik er op wat grote littekens op mijn benen na niks aan overgehouden.
Ik was in het begin wel angstig als ik ergens moest oversteken waar auto's heel hard reden maar dat ging al gauw over.
De bestuurder reed trouwens veel te hard (+/-70 ipv 50) en had geen verzekering.
Ik was in het begin wel angstig als ik ergens moest oversteken waar auto's heel hard reden maar dat ging al gauw over.
De bestuurder reed trouwens veel te hard (+/-70 ipv 50) en had geen verzekering.
maandag 30 oktober 2017 om 12:46
Dat zeker. Heb het hem ook nooit kwalijk genomen. Wat ik hem wel kwalijk nam, was dat hij in mijn herstel periode niet langs durfde te komen (hoorde ik dan weer van een andere vriend) lekkere lamlul ben je danBoquiabierto schreef: ↑30-10-2017 12:39Wauw, dat is heftig! Wat zal hij zich schuldig gevoeld hebben.
If you can dream it, you can do it.
maandag 30 oktober 2017 om 13:04
Ja op mijn vijftiende. Fietste naar huis vanuit school en een auto van rechts vanuit een bocht gaf me voorrang maar ik zag de auto niet die van de rechte weg van rechts kwam. Toen vloog ik over de motorkap heen. Het toeval wilde dat er juist een politie-auto langs kwam rijden toen ik op de grond lag dus die hebben me netjes thuisgebracht.
Mijn moeder durfde de nacht niet in met mij dus toch nog even naar het ziekenhuis gegaan voor een check up omdat ik wel pijn had maar gelukkig niets ernstigs aan de hand.
Heb er wel lekker misbruik van gemaakt door drie maanden heerlijk niet mee te doen met gymles.
Mijn moeder durfde de nacht niet in met mij dus toch nog even naar het ziekenhuis gegaan voor een check up omdat ik wel pijn had maar gelukkig niets ernstigs aan de hand.
Heb er wel lekker misbruik van gemaakt door drie maanden heerlijk niet mee te doen met gymles.
maandag 30 oktober 2017 om 13:20
Ja, dit vraag ik me dus af. Ben gewoon doorgegaan met wat ik deed: naar m'n werk gaan. Voel nu m'n arm en been meer dan vanochtend, maar verder niet. Ik ben wel een type van doordouwen en niet zeiken, misschien laat ik het ook niet toe. Vandaar dit topicvivamien schreef: ↑30-10-2017 12:45Jeetje TO, dat is schrikken! Gelukkig ben je er goed afgekomen. Kan wel zijn dat je vanmiddag of morgen zo stijf als een plank bent. Je hebt toch een opdonder gehad. Hou het gewoon goed in de gaten, ook andere symptomen. Door de adrenaline kan het zijn dat je (nu nog) niet alles voelt. Sterkte ermee!
maandag 30 oktober 2017 om 13:22
Heb je je niet extra nalaten kijken door de huisarts? Dat is misschien nodig voor de verzekering.Merl0t schreef: ↑30-10-2017 13:20Ja, dit vraag ik me dus af. Ben gewoon doorgegaan met wat ik deed: naar m'n werk gaan. Voel nu m'n arm en been meer dan vanochtend, maar verder niet. Ik ben wel een type van doordouwen en niet zeiken, misschien laat ik het ook niet toe. Vandaar dit topickan ik lezen hoe anderen ermee omgaan.
maandag 30 oktober 2017 om 13:23
Haha! Helaas ben ik de gymles ontgroeid. Heerlijk, spijbelen van gym.blue_lagoon schreef: ↑30-10-2017 13:04
maandag 30 oktober 2017 om 13:25
Ik deed niets liever dan spijbelen met gym
maandag 30 oktober 2017 om 13:26
Ja, nou, dat kwam er niet van omdat ik op standje 'doorgaan' stond. M'n werk is nogal specifiek en lastig op te vangen, enige wat ik dacht was: ik moet door!
Geen bloed, geen zwellingen, niks gebroken. Op 't oog dus wel oké allemaal. Dan is 't verder geen verzekeringskwestie toch?
maandag 30 oktober 2017 om 13:29
Dat dacht mijn buurvrouw ook die kwam later in het ziekenhuis terecht. Ze dacht van ben een beetje beurs en blauw maar later bleek er meer aan de hand te zijn. { niet om je bang te maken hoor)Merl0t schreef: ↑30-10-2017 13:26Ja, nou, dat kwam er niet van omdat ik op standje 'doorgaan' stond. M'n werk is nogal specifiek en lastig op te vangen, enige wat ik dacht was: ik moet door!
Geen bloed, geen zwellingen, niks gebroken. Op 't oog dus wel oké allemaal. Dan is 't verder geen verzekeringskwestie toch?
maandag 30 oktober 2017 om 13:33
Ja een keer toen ik voor een rood stoplicht stond te wachten en iemand achterop me reed. Gelukkig alleen (flinke) blikschade.
Zelf ben ik ook een keer achterop iemand geknald buiten de bebouwde kom. My bad. Gelukkig ook alleen blikschade. (op een pijnlijke plek van de gordel na, maar anders was ik met mijn kop door het raam gevlogen, dus thank God voor de gordel) Schrok me lam, ook vooral of de dame in de auto voor me zat ok was. Gelukkig was ze ok. Heel veel sorry gezegd. Alles netjes afgehandeld door verzekering.
Valt gelukkig nog mee in 25 jaar rijbewijs
Zelf ben ik ook een keer achterop iemand geknald buiten de bebouwde kom. My bad. Gelukkig ook alleen blikschade. (op een pijnlijke plek van de gordel na, maar anders was ik met mijn kop door het raam gevlogen, dus thank God voor de gordel) Schrok me lam, ook vooral of de dame in de auto voor me zat ok was. Gelukkig was ze ok. Heel veel sorry gezegd. Alles netjes afgehandeld door verzekering.
Valt gelukkig nog mee in 25 jaar rijbewijs
Ab imo pectore
maandag 30 oktober 2017 om 13:33
Ik ben een keer met de auto van achteren aangereden door een andere automobilist die zat te sms-en (nog geen "app" toen, dus "sms"). Formuliertje ingevuld en klaar.
Een sms-ende fietser is een keer vol rechts m'n auto ingereden en dat was ook formuliertje en klaar. Scooter van rechts ook een keer vol er in omdat hij zat te sms-en. Zelfde verhaal.
Een dame parkeerde een keer in volle vaart UIT en dat was helaas vol in mijn auto terwijl ik op de doorgaande weg reed. Die mevrouw werd woest op mij, want ze had toch haar knipperlicht aan?! Uiteindelijk was het vooral schik van haar kant. Formuliertje en klaar.
En ik ben twee keer op de scooter aangereden. Eerste keer door een scooter die me tegemoet kwam, op mijn helft reed, me vol tegen m'n hand/stuur heeft gereden en er toen hard vandoor ging. Vet gekneusde vinger meer dan een maand gehad. En een keer een auto die me aanreed en zich wezenloos geschrokken was dat hij mij (ik had voorrang) over het hoofd had gezien. Het was koud en we zijn samen koffie gaan drinken en hebben het formulier ingevuld.
Alle keren was het even schrikken en daarna nuchter een veilig plekje opzoeken voor parkeren en de boel administratief afhandelen. Nouja, behalve bij de doorrijder dan. Qua schades viel het allemaal wel mee gelukkig, op wat klein kneus-werk na.
Oh en ff voordat jullie denken dat ik zo'n pechvogel ben met zoveel aanrijdingen; ik zit voor mijn werk bijna de hele dag in het verkeer, dus meer aanrij-kans, zullen we maar zeggen
Een sms-ende fietser is een keer vol rechts m'n auto ingereden en dat was ook formuliertje en klaar. Scooter van rechts ook een keer vol er in omdat hij zat te sms-en. Zelfde verhaal.
Een dame parkeerde een keer in volle vaart UIT en dat was helaas vol in mijn auto terwijl ik op de doorgaande weg reed. Die mevrouw werd woest op mij, want ze had toch haar knipperlicht aan?! Uiteindelijk was het vooral schik van haar kant. Formuliertje en klaar.
En ik ben twee keer op de scooter aangereden. Eerste keer door een scooter die me tegemoet kwam, op mijn helft reed, me vol tegen m'n hand/stuur heeft gereden en er toen hard vandoor ging. Vet gekneusde vinger meer dan een maand gehad. En een keer een auto die me aanreed en zich wezenloos geschrokken was dat hij mij (ik had voorrang) over het hoofd had gezien. Het was koud en we zijn samen koffie gaan drinken en hebben het formulier ingevuld.
Alle keren was het even schrikken en daarna nuchter een veilig plekje opzoeken voor parkeren en de boel administratief afhandelen. Nouja, behalve bij de doorrijder dan. Qua schades viel het allemaal wel mee gelukkig, op wat klein kneus-werk na.
Oh en ff voordat jullie denken dat ik zo'n pechvogel ben met zoveel aanrijdingen; ik zit voor mijn werk bijna de hele dag in het verkeer, dus meer aanrij-kans, zullen we maar zeggen
maandag 30 oktober 2017 om 13:42
Ik ben ook wel eens aangereden
1 keer fietste ik als meisje van ongeveer 10 jaar langs een stilstaande auto. Net op dat moment gooide de bestuurder/-ster de deur open en lag ik op de grond. Ik schaamde me vooral. Ben heel snel op de fiets gestapt en weggefietst. Pas toen ik in de winkel was waar ik naar toe fietste durfde ik de verwondingen aan mijn ellebogen en knieeen te bekijken.
Ook 1 keer heb ik in een kettingbotsing gezeten toen ik (als passagier) met mijn collega meereed. We waren niet gewond, hij had alleen blikschade. Wel moest 1 persoon uit deze kettingbotsing uit haar auto gezaagd worden door de brandweer.
En een paar jaar geleden ben ik ook een keer aangereden terwijl mijn kinderen achter in de auto zaten. Ook hier alleen blikschade gelukkig. Maar wat voelde de vrouw wie ons aanreed zich schuldig. Ze was verblind door de zon en had ons niet gezien. Toen ik een dag later van mijn werk weer kwam stond er een grote plant voor de deur en een tas met Donald Ducks en chocolaatjes voor de kinderen
1 keer fietste ik als meisje van ongeveer 10 jaar langs een stilstaande auto. Net op dat moment gooide de bestuurder/-ster de deur open en lag ik op de grond. Ik schaamde me vooral. Ben heel snel op de fiets gestapt en weggefietst. Pas toen ik in de winkel was waar ik naar toe fietste durfde ik de verwondingen aan mijn ellebogen en knieeen te bekijken.
Ook 1 keer heb ik in een kettingbotsing gezeten toen ik (als passagier) met mijn collega meereed. We waren niet gewond, hij had alleen blikschade. Wel moest 1 persoon uit deze kettingbotsing uit haar auto gezaagd worden door de brandweer.
En een paar jaar geleden ben ik ook een keer aangereden terwijl mijn kinderen achter in de auto zaten. Ook hier alleen blikschade gelukkig. Maar wat voelde de vrouw wie ons aanreed zich schuldig. Ze was verblind door de zon en had ons niet gezien. Toen ik een dag later van mijn werk weer kwam stond er een grote plant voor de deur en een tas met Donald Ducks en chocolaatjes voor de kinderen
maandag 30 oktober 2017 om 13:45
Ik ben nog niet zo gek lang geleden van mijn fiets afgereden door een onoplettende hork. Kan nu achteraf zeggen dat ik er niet heel veel aan vond. Het is net vallen. Ineens lig je gestrekt. Eenmaal opgestaan zag ik pas dat ik aangereden was. Ik hoorde natuurlijk wel de klap, maar net als vallen, struikelen enzo lig je net zo snel plat dus besef heb je er niet van. Pas na een half uur begon ik pijn te voelen, vast de adrenaline waardoor dat later pas kwam. En zag ik dus ook dat mijn heup en benen aardig kapot waren. Daarom ook het liefst 1 keer en nooit meer.
maandag 30 oktober 2017 om 13:45
Ik heb trouwens ook eens meegemaakt dat ik de 3e wachtende auto voor het stoplicht was en dat de voorste een fietser aanreed. Ik ben toen naar de fietser toe gegaan en het zag er echt even raar uit. Uiteindelijk ging het wel en wilde ze haar weg vervolgen. Het duurde nog zeker 5 minuten voor de automobiliste uit de auto kwam en ze ging eerst haar auto bekijken. Daarna wilde ze verzekeringgegevens van het meisje hebben ivm de schade aan de auto. De fietser was ook door rood gereden. Ik vond dat zo bizar.
De fietser is uiteindelijk verder gereden, maar ik maakte me best nog zorgen om haar omdat ze in eerste instantie wat verward overkwam. Heb haar nog op het hart gedrukt de huisarts te bellen als ze zich toch niet goed zou voelen.
De fietser is uiteindelijk verder gereden, maar ik maakte me best nog zorgen om haar omdat ze in eerste instantie wat verward overkwam. Heb haar nog op het hart gedrukt de huisarts te bellen als ze zich toch niet goed zou voelen.
maandag 30 oktober 2017 om 13:47
Wat heb je een geluk gehad zeg. Ik hoop dat je morgen niet alsnog flinke spierpijn hebt.
Ik ben een keer tegen een openslaande autodeur gefietst, van m'n sokken gereden door iemand die achteraf gezien schuldig was en van m'n fiets afgesleurd tijdens een beroving. Gelukkig geen blijvende schade, al heeft het laatste feit wel een heel pijnlijke botkneuzing veroorzaakt die maanden heeft geduurd.
Ik ben een keer tegen een openslaande autodeur gefietst, van m'n sokken gereden door iemand die achteraf gezien schuldig was en van m'n fiets afgesleurd tijdens een beroving. Gelukkig geen blijvende schade, al heeft het laatste feit wel een heel pijnlijke botkneuzing veroorzaakt die maanden heeft geduurd.
maandag 30 oktober 2017 om 13:51
Een paar jaar geleden fietste ik naar huis en een auto reed de oprit van een huis uit en had mij niet zien aankomen. Ik vloog van mijn fiets, de weg op. Allebei geschrokken, maar op het eerste zicht niets aan de hand. Fiets reed zelfs nog, alleen het stuur stond scheef. Een paar uur later begon mijn been op te zwellen (daar had de auto mij geraakt) en de volgende dag was ik stijf en had enorme spierpijn. Niets aan overgehouden. Reken er maar op dat je je spieren voelt morgen.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 30 oktober 2017 om 13:56
Ik wilde oversteken met de fiets en had voorrang maar de auto stopte niet. Bewusteloos geweest, drie dagen ziekenhuis, aantal botbreuken, kneuzingen en zware hersenschudding. Dat is 7 jaar geleden en heb nog steeds last van de hersenschudding en van de botbreuken. Ook altijd die angst als ik op de fiets zit.
maandag 30 oktober 2017 om 14:00
Als kind van 4 geschept door een auto op vakantie op een buitenlandse camping. Ik stak over, maar deze auto reed op dit stukje veel te hard. Ik vloog door de lucht en kwam met een harde klap op de weg terecht. Ik kan me er verder niet veel van herinneren. Ik werd door omstanders meteen van de weg gehaald en uiteindelijk bleek ik gelukkig niets te hebben, behalve blauwe plekken. De automobilist werd door de beheerder van de camping meteen van de camping gezet omdat hij te hard had gereden.
Ook een keer in de auto geramd door een andere auto op een voorrangskruising. Had mij totaal niet gezien. Auto total-loss, ik heel erg geschrokken en gelukkig alleen wat beurs en nog wel een tijdje nekpijn gehad. Jammer dat de automobilist alles in het werk heeft gesteld om de schuld bij mij neer te leggen, wat uiteindelijk niet gelukt is. Schade werd vergoed, maar ik heb er veel stress van gehad. Ik rijd nu nog steeds niet op mijn gemak als er ineens een auto op een kruispunt verschijnt.
Ook een keer in de auto geramd door een andere auto op een voorrangskruising. Had mij totaal niet gezien. Auto total-loss, ik heel erg geschrokken en gelukkig alleen wat beurs en nog wel een tijdje nekpijn gehad. Jammer dat de automobilist alles in het werk heeft gesteld om de schuld bij mij neer te leggen, wat uiteindelijk niet gelukt is. Schade werd vergoed, maar ik heb er veel stress van gehad. Ik rijd nu nog steeds niet op mijn gemak als er ineens een auto op een kruispunt verschijnt.
maandag 30 oktober 2017 om 14:04
Ja, ik stond ook te trillen erna (ik was als fietser aangereden), en had een afspraak en kwam te laat, had nog gebeld erover erna. Daar aangekomen, was mijn lijf nog zo vol stress dat ik ontlaadde, men had hier totaal geen begrip op. Best vervelend, ook voor mij, voor hun mijn reactie, voor mij hun onbegrip. Achteraf bedacht ik me dat ik beter de afspraak had af kunnen zeggen maar was in shock en had niet door dat mijn lijf zo zou reageren.
maandag 30 oktober 2017 om 14:48
Nou zeg dat.. 1 lullige aanrijding.. maar goed het is wat het is. Ik hoop ook dat ik na deze operatie klaar ben. Ben er zelf in ieder geval wel al helemaal klaar mee
maandag 30 oktober 2017 om 16:06
Omdat ik ook een hersenschudding had kon ik niet helemaal helder nadenken. En we hadden een tekening gemaakt hoe het ongeluk was gegaan. Handtekening eronder gezet..heeft hij de tekening daarna nog aangepast. Dus ik werd daardoor als schuldige gezien. Kan daar nog steeds kwaad om worden.
maandag 30 oktober 2017 om 16:18
Afgelopen zomervakantie aangereden in het buitenland.
Auto en caravan total loss verklaard...
Echt niet leuk, moet je in het buitenland met agenten mee die geen Engels of Duits kunnen. Had het gevoel dat ik 10-0 achterstond, omdat degene die ons aanreed wel de taal sprak. Dus zij konden prima met elkaar communiceren. Uiteindelijk met een officiële vertaler erbij mijn verhaal kunnen doen.
Inmiddels met behulp van de rechtsbijstand hebben we gelijk gekregen (de veroorzaker had een ander verhaal dan wij, gelukkig bleken er camerabeelden van te zijn). Dus de verzekering van de beste man moet een flink bedrag naar ons overmaken. Daar zitten we nu op te wachten...
Het was dus alleen blikschade gelukkig!
Auto en caravan total loss verklaard...
Echt niet leuk, moet je in het buitenland met agenten mee die geen Engels of Duits kunnen. Had het gevoel dat ik 10-0 achterstond, omdat degene die ons aanreed wel de taal sprak. Dus zij konden prima met elkaar communiceren. Uiteindelijk met een officiële vertaler erbij mijn verhaal kunnen doen.
Inmiddels met behulp van de rechtsbijstand hebben we gelijk gekregen (de veroorzaker had een ander verhaal dan wij, gelukkig bleken er camerabeelden van te zijn). Dus de verzekering van de beste man moet een flink bedrag naar ons overmaken. Daar zitten we nu op te wachten...
Het was dus alleen blikschade gelukkig!