Werk & Studie alle pijlers

Stage in Australië

30-10-2017 21:09 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé lieve Viva mensen!
Ik wil al heel lang naar Australië toe om te reizen of stage te lopen. Nu krijg ik volgend jaar de kans om mijn stage te doen in Australië. Ik ben zelf pas later aan mijn HBO studie begonnen en ik ben volgend jaar alweer bijna 27. Ik lees allemaal super leuke ervaringen van studenten met stages in het buitenland overal, maar het valt me op dat de gemiddelde leeftijd rond de 18 is. Ben ik niet te oud om daar stage te lopen nu? Graag meningen, adviezen en misschien ook nog wel ervaringen van lotgenoten?! :)
Je bent zeker niet te oud om zo'n levenservaring op te doen! Ik ben ook in dezelfde leeftijdsgroep als jij en ga ook stage in het buitenland lopen! Dus doen! :cheer2:
Ik zat trouwens zelf ook aan Australië te denken!
Mumin schreef:
30-10-2017 21:12
Je bent zeker niet te oud om zo'n levenservaring op te doen! Ik ben ook in dezelfde leeftijdsgroep als jij en ga ook stage in het buitenland lopen! Dus doen! :cheer2:
Ik zat trouwens zelf ook aan Australië te denken!
Ah leuk om zo'n reactie te krijgen en dat je ook nog op buitenlandse stage gaat! :)
Stagaires van het hbo en WO zijn natuurlijk vrijwel nooit 18, dan ben je nig helemaal niet zo ver. Wellicht wel gemiddeld iets jonger dan 27/28, maar daar zul je nu ook al wel aan gewend zijn met je medestudenten. Bovendien is het voordeel van stage lopen dat je juist niet alleen met studenten zit, maar ook met de gewone werknemers van je stageplek. En geloof het of niet, maar daar kun je ook lol mee hebben ;-) .
doen!!! super gaaf!
Ik zou het gewoon doen hoor. Toen ik in het buitenland stage liep voor m'n HBO studie, was ik 21 en ik was de allerjongste. Het viel me op dat buitenlandse studenten vaak ouder waren.
Dus, ga ervoor !! En als je stage loopt, dan werk je toch meestal voor een bedrijf en je collega's zijn dan meer van jouw leeftijd of wat ouder.
(ik heb trouwens ook in het buitenland gestudeerd (erasmus), was toen 19 en idd de allerjongste ;-) )
Ouder zijn heeft veel voordelen. Waarschijnlijk heb jij door je leeftijd al een stapje voor op bepaalde kwaliteiten, zoals verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Probeer het voornamelijk als iets positiefs te zien. Ik denk dat sommige bedrijven daar zeker wel zo over denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven