Levensverzekering ex-vriend
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:07
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen.
1.5 jaar geleden heb ik de premie van mijn (nu ex) vriend van zijn levensverzekering overgenomen. Ik betaal dit elke maand. Ik wil dit graag opzeggen omdat we geen relatie meer hebben maar daarvoor heb ik een kopie van zijn id nodig en een handtekening.
Het probleem: ex reageert niet op mijn berichten voor een kopie etc. Het bedrag is niet heel hoog wat ik elke maand betaal maar kan ik later ook ergens aansprakelijk voor worden gesteld stel het lukt nog een tijd niet om de verzekering op te zeggen?
Ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen.
1.5 jaar geleden heb ik de premie van mijn (nu ex) vriend van zijn levensverzekering overgenomen. Ik betaal dit elke maand. Ik wil dit graag opzeggen omdat we geen relatie meer hebben maar daarvoor heb ik een kopie van zijn id nodig en een handtekening.
Het probleem: ex reageert niet op mijn berichten voor een kopie etc. Het bedrag is niet heel hoog wat ik elke maand betaal maar kan ik later ook ergens aansprakelijk voor worden gesteld stel het lukt nog een tijd niet om de verzekering op te zeggen?
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:13
Ik zou echt niet meer betalen als hij ook de moeite niet neemt om te reageren op je.
Als je zegt tegen de verzekering dat je ex weigert mee te werken en hem niet kan bereiken..Dan kunnen hun toch ook wel een oplossing verzinnen?
Of ga gewoon langs bij hem.
Als je zegt tegen de verzekering dat je ex weigert mee te werken en hem niet kan bereiken..Dan kunnen hun toch ook wel een oplossing verzinnen?
Of ga gewoon langs bij hem.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 31-10-2017 13:16
48.98% gewijzigd
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:32
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:47
Ik snap het niet? Hoezo moet je bij een levensverzekering iemand anders de premie laten betalen?? Als het zijn levensverzekering is dan hoef jij dus niet te betalen lijkt mij. En als jij echt op de een of andere manier de verplichting zou hebben om wel te betalen zou ik het heel vreemd vinden dat je dan niet kunt opzeggen zonder zijn toestemming.
Creativity is intelligence having fun
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:49
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:51
Dood normaal dit. Ik heb ook een jaar de premie voor mijn toen nog vriend betaald met het idee, dat als hij voor ons huwelijk kwam te overlijden, ik genoeg geld in handen kreeg om onze woning van te betalen. Je moet niet je eigen verzekering betalen. Dat geeft problemen bij overlijden van de verzekeringnemer. Daarom is deze constructie. En is TO de begunstigde.Kirby schreef: ↑31-10-2017 13:47Ik snap het niet? Hoezo moet je bij een levensverzekering iemand anders de premie laten betalen?? Als het zijn levensverzekering is dan hoef jij dus niet te betalen lijkt mij. En als jij echt op de een of andere manier de verplichting zou hebben om wel te betalen zou ik het heel vreemd vinden dat je dan niet kunt opzeggen zonder zijn toestemming.
En krijgt zij al het geld als ex overlijdt
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 31-10-2017 13:51
0.12% gewijzigd
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:51
dinsdag 31 oktober 2017 om 14:40
Heet dat dan geen overlijdensrisicoverzekering i.p.v. een levensverzekering?Doreia schreef: ↑31-10-2017 13:51Dood normaal dit. Ik heb ook een jaar de premie voor mijn toen nog vriend betaald met het idee, dat als hij voor ons huwelijk kwam te overlijden, ik genoeg geld in handen kreeg om onze woning van te betalen. Je moet niet je eigen verzekering betalen. Dat geeft problemen bij overlijden van de verzekeringnemer. Daarom is deze constructie. En is TO de begunstigde.
En krijgt zij al het geld als ex overlijdt![]()
dinsdag 31 oktober 2017 om 15:17
En wat gebeurt er als je zegt dat dat niet kan, omdat jullie niet op goede voet staan, of als hij met de noorderzon vertrokken is.
Ik zou gewoon ophouden met betalen en hun daar over inlichten. Die kopie komt er gewoon niet, het moet anders opgelost worden.
dinsdag 31 oktober 2017 om 15:22
Als je een gecombineerde overlijdensrisicoverzekering hebt bestaat dat uit 2 delen:
- Jij die een premie betaald voor het overlijden van hem.
- Hij die een premie betaald voor het overlijden van jou.
Vaak is dit wel in 1 verzekering en dus premie gebundeld. Ik zou denken dat je van beide af wilt, jouw premie maar ook zijn premie over jouw overlijden. Het kan inderdaad zijn dat je voor zijn premie zijn goedkeuring nodig hebt.
Even bellen met je verzekering wat de mogelijkheden zijn. En aangeven dat jij niet gaat betalen voor zijn gedeelte van de premie.
- Jij die een premie betaald voor het overlijden van hem.
- Hij die een premie betaald voor het overlijden van jou.
Vaak is dit wel in 1 verzekering en dus premie gebundeld. Ik zou denken dat je van beide af wilt, jouw premie maar ook zijn premie over jouw overlijden. Het kan inderdaad zijn dat je voor zijn premie zijn goedkeuring nodig hebt.
Even bellen met je verzekering wat de mogelijkheden zijn. En aangeven dat jij niet gaat betalen voor zijn gedeelte van de premie.