Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, heel erg bedankt voor de lieve woorden. En ook echt super attent dat we een mooi plekje onder aan de tabel gekregen hebben.
Wij hebben vrijdag op een echo idd de bevestiging gezien dat er geen sprake meer is van een zwangerschap. Ik vond t erg fijn om de bevestiging te hebben want je gaat toch door verhalen van vriendinnen waarbij het na flinke bloedingen toch nog goed zat, een beetje hoop houden.
Goede moed voor de toekomst. Ik eens jullie heel veel plezier en voorspoedige zwangerschappen 😘
Kleine liefde heel veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat het ergens goed is dat de echo je zekerheid geeft.. Hopelijk is het snel weer raak.

MissTiek welkom!!
bloedresultaat is binnen :)
11866u/l HCG, dus inderdaad 6-7 weken zwanger, hoera! :)

enige minpuntje: nergens immuun voor, dus opgepast met katten, rauwe groenten, dochter haar poeppampers,... pfffff vind ik wel niet zo leuk

straks bellen voor afspraak voor 8w

kleine liefde: dikke :hug:
Hi dames,

Heb eindelijk de tijd kunnen nemen om al jullie berichtjes te lezen. Wat fijn dat er steeds meer dames bij komen. Voor alle nieuwe dames van harte welkom.

Hier gaat alles goed en naast de moeheid gelukkig geen last van kwaaltjes. Als dit zo door blijft gaan zal het weer net zo een fijne en makkelijke zwangerschap zijn als bij mijn dochter. Ik merk dat mijn buik de ene keer opgezet is en de andere keer weer niet, dus ja in mijn geval opgezette darmen. Vandaag heb ik het best wel zwaar qua tijd. De klok tikt gewoon niet door, wil zo graag dat vandaag over is want morgen heb ik eindelijk de eerste echo!!!!!! Ik hoop zo dat alles goed zal zijn en we een mooi kloppend hartje te zien krijgen🙏. Ik vind het zo spannend. Mijn dochter kan ook niet wachten en heeft het er al dagen over. Hoe ze mijn hand en papa’s hand zal vast houden tijdens de echo. Echt zo lief!!!!!ze is vijf jaar oud dus ze begrijpt precies wat er speelt en we hebben ook samen naar echo filmpjes gekeken zodat ze een beetje weet wat ze morgen kan verwachten. Vanavond Halloween, dus hebben we een beetje afleiding! Ik zal jullie morgen op de hoogte houden over hoe het gegaan is tijdens de echo.

@kleineliefde nogmaals heel veel sterkte gewenst🌹
Kersje, heeel veel plezier morgen! Wat super leuk de eerste echo, en ook heel spannend! Hopelijk motgenavond goed bericht hier!
Wat leuk ook dat je dochter het zo snapt en er zo mee bezig is! Lijkt me super schattig!

Tjoh en inderdaad die moeheid is wel lastig, vriendlief snapt het ook niet helemaal "je bent pas 6 weken"
Haha arme man!
Dag allemaal!

Allemaal gefeliciteerd!!
Ik lees al een paar dagen mee en nu schrijf ik dan eindelijk!
Mijn vriend en ik kwamen er 2,5 week geleden achter dat ik zwanger ben. Erg leuk en totaal onverwachts! :)

Ik ben al 2,5 jaar niet aan de pil of iets en steeds raakte ik maar niet zwanger. En ineens nadat we ons erbij neer hadden gelegd dat het niet op de natuurlijke manier ging lukken.. ben ik zwanger!

Volgens mijn eigen berekeningen ben ik 13 juni uitgerekend. Aanstaande donderdag hebben we de eerste echo. (Inwendig) ik kijk hier heel erg naar uit, hopelijk is alles goed!
momtobejune2018 schreef:
31-10-2017 18:42
Kersje, heeel veel plezier morgen! Wat super leuk de eerste echo, en ook heel spannend! Hopelijk motgenavond goed bericht hier!
Wat leuk ook dat je dochter het zo snapt en er zo mee bezig is! Lijkt me super schattig!

Tjoh en inderdaad die moeheid is wel lastig, vriendlief snapt het ook niet helemaal "je bent pas 6 weken"
Haha arme man!
Dank je wel!

Pas 6 weken? Haha ze snappen echt niet dat er zoveel van binnen gebeurt bij ons😂. Ik had het een week geleden wel ff moeilijk zat niet zo lekker in mijn vel en zijn reactie was, schat het hoort er allemaal bij en je moet er ff doorheen! Hahaha heel lief bedoelt natuurlijk maar ik dacht wel jij hebt makkelijk praten zeg!
Littledreamer en Anja, wat heftig dat de zwangerschap zo zwaar verloopt. Hoop hormonen meisje zeggen ze toch! Ik hoop dat het na de magische 12 weken minder wordt. Bij mij alleen moeheid, net als de vorige keer gelukkig weinig klachten. Het lijkt me dan zo zwaar, zeker als je al een kind hebt.

Vanmorgen echt kleding stress. Normaal al iedere ochtend maar nu stond echt niks en ik moet ook al een klein buikje verbergen. Gaat wel sneller dan bij de eerste..

Welkom jst91 en Miss Tiek en gefeliciteerd natuurlijk ❤.

Veel succes bij de echo morgen kersje!
Leuk weer allemaal nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!

Klinkt inderdaad lastig zoveel klachten, vervelend. Ik merk heel erg dat ik als ik gewoon in m’n werkritme zit ik heel weinig last heb (ja beetje zere borsten, beetje moeier, verstopping (bah!) - dat wel, maar niks onoverkomelijks), en dan als ik een dag vrij hebt komt het echt heel hard terug, qua duizeligheid en moeheid vooral. Stukje wandelen is dan al een hele opgave. Herkenbaar?

Heeel veel succes Kersje morgen! 😊
Hoe ging het kersje?
Ook erg benieuwd hoe het ging vandaag kersje! Hoop dat alles goed was.
Welkom nieuwe meiden en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb nu ook al een beginnend buikje,natuurlijk komt dit bij mij door de opgezette darmen omdat ik PDS heb en hier nu geen medicatie voor in mag nemen.. |-) ik denk dat ik hier het meest last van heb.
Misselijkheid.. mwa alleen bij een lege maag.
Pijnlijke borsten.. die zijn er zeker
Moeheid.. check, maar vooral ook hangerigheid op zn tijd haha :-D
Ja, dat buikje begint bij mij ook te komen!

Kersje, hopelijk is alles goed gegaan!

Ik ben echt zo neurotisch vandaag, heel vervelend. Komt vast door m'n hogere hartslag en snellere ademhaling dat ik me super gestrest voel. Heel angstig en heel ongeduldig. En dan ook nog maagzuur, het voelt echt alsof ik de hele dag tegen een presentatie zit aan te hikken.. :-[ Hebben jullie daar ook last van?
Bobbie, heb jij dan ook niks aan movicolon? Of gaat bij jou juist té makkelijk met je darmen? Zonder movicolon (wat dus gewoon mag) gebeurt er bij mij nu helemaal niks 😉

En zoals K al zei: als ik aan t werk ben, voel ik me prima; alleen in t weekend herken ik dat gevoel met hartkloppingen met lang staan en zo wat meer. Wel vervelend! Is er echt niks dat je gestresst maakt? Op zich zou je nu nog redelijk normale hartslag en ademhaling moeten hebben dus mss valt er iets aan te doen :)
Merk vooral als ik aan het fietsen ben of trappen loop dat ik wat sneller buiten adem ben. Maar 'in rust' niet zo'n last van hartslag naar mijn idee. Als je je angstig voelt en gejaagd, zou ik toch even met de vk bellen Fragolisa. Neem je rust!
Charlie591 schreef:
01-11-2017 20:47
Bobbie, heb jij dan ook niks aan movicolon? Of gaat bij jou juist té makkelijk met je darmen? Zonder movicolon (wat dus gewoon mag) gebeurt er bij mij nu helemaal niks 😉

En zoals K al zei: als ik aan t werk ben, voel ik me prima; alleen in t weekend herken ik dat gevoel met hartkloppingen met lang staan en zo wat meer. Wel vervelend! Is er echt niks dat je gestresst maakt? Op zich zou je nu nog redelijk normale hartslag en ademhaling moeten hebben dus mss valt er iets aan te doen :)
Nee ik heb inderdaad de tegengestelde versie charlie. Allebei niet fijn maar aan de "ren" versie is nu niet veel te doen jammer genoeg.. :-o
Hai dames,

Alles is goed gegaan! Een mooi kloppend hartje te zien en qua meting precies 8 weken! Mijn geluk kan niet meer op! Ben zo blij en zo opgelucht. Het was toch even spannend! Dochter en man ook super blij natuurlijk en zij hadden ruimte genoeg om te zitten om op het grote scherm mee te kunnen kijken. Over 4 weken mogen we terug komen voor de 12 weken echo. Aankomende week even bloedtesten en ik mag alvast voor kraamzorg gaan kijken. Het wordt zo op deze manier toch echt allemaal wat echter. Klinkt misschien gek, maar voor de dames die ook zover zijn begrijpen vast wel wat ik bedoel.
Super fijn Kersje!
Ik snap dat je het onwijs spannend vond, is het natuurlijk ook!
Wat fijn dat man en kind erbij mochten en konden zitten! Toch een speciaal moment zo!
Wauw fijn hoor!

En nu lekker alvast eea regelen en lekker wegdromen!

Had je 8 weken zelf ook berekend?
Hier helemaal nergens last van, alleen moeheid en dat maakt me allemaal zo nerveus, ik voel helemaal niets...
Nog 2 weken voor de echo en ik wil niet eerder, dat heb ik mezelf gewoon voorgenomen. Maar toch enige onzelerheid omdat ik nergens last van heb.

Hebben meer mensen dit?
Ik heb vandaag ook de echo gehad, en daar kwam uit dat ik 8 weken en 3 dagen zwanger ben. Gelukkig een heel duidelijk kloppend hartje gezien!
Ik ben zo opgelucht nu! :D
Ja hoor momtobejune! Ik heb tot 2 weken geleden vrijwel nergens last van gehad alleen van zere borsten. En soms moe, maar dat ben je toch wel vaker. En nu dus nog steeds niet zo heel veel zolang ik bezig blijf. Alleen t avondeten is lastiger dan normaal (maar pas sinds een week). En bij mij was t dus met echo allemaal prima in orde. Het zegt allemaal niks volgens mij...

Gewoon afwachten, al voelt dat super onzeker ;)

Gefeliciteerd Kersje en jst91!
momtobejune2018 schreef:
02-11-2017 10:44
Super fijn Kersje!
Ik snap dat je het onwijs spannend vond, is het natuurlijk ook!
Wat fijn dat man en kind erbij mochten en konden zitten! Toch een speciaal moment zo!
Wauw fijn hoor!

En nu lekker alvast eea regelen en lekker wegdromen!

Had je 8 weken zelf ook berekend?
Ja dat was het zeker. En 8 weken was precies wat ik uitgerekend had. Zeer regelmatige cyclus en weet ook welke dag ik mijn eisprong had en ook op welke dag het raak is geweest. Dag voor eisprong! Had ook nooit ovulatietesten nodig.
We hebben een kloppend hartje gezien op de echo vanochtend! Wat een opluchting. Het besef begint te dalen... blijft wel spannend tot de volgende echo over 4 weken...
Superleuk Anja! Gefeliciteerd, Wat fijn! Geniet ervan!
Hoever ben je ongeveer?
Momtobe, ik had zelf uitgerekend 7 weken en 4 dagen, maar volgens de vk was het 7 weken en 1 dag. Merk dat ik daar ongerust van wordt en tegelijkertijd weet ik dat het moeilijk is om dat nu al te weten. Met 12 weken heet het natuurlijk niet voor niets de termijnecho. Jouw berekening klopte dus wel momtobe?
Anja34, dat zit zo dichtbij, zou me daar echt niet zoveel zorgen over maken. Als t nou 2 weken scheelt is ‘t wat anders (maar dan nog steeds kunnen er gekke dingen voorvallen). Ik voel mijn ovulatie dus ik wist nu wanneer die geweest was (eigenlijk te vroeg in mijn geval), maar ovulatie kan nu eenmaal wat later uitvallen en dan wijk je al een paar daagjes af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven