Neeeee! Alweer sneeuw! Ik wil lente!!!

19-02-2009 12:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel heel kinderachtig van me zijn want het is heel normaal dat het sneeuwt in februari, maar ik ben er zoooo klaar mee.

Ik wil weer zon, lekkere temperaturen, fluitende vogeltjes in de tuin, kortom ik wil lente!!! Wie baalt er mee?

maleficent wijzigde dit bericht op 19-02-2009 12:48
Reden: even toepasselijk plaatje toegevoegd ;-)
% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Nieuwe poging:

hier heb je vast een beetje lente:

Moge duidelijk zijn dat ik ook naar warmer weer verlang....
Die foto is nog erger dan het winterweer
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Iiieeks Mal!

Hier van die vieze natte grote klodders. Weg met die halfzachte winter, weg met alle virussen en bacillen, laat het maar weer lente worden! Ik zit al twee weken met om en om zieke kinderen, buikgriep, gewone griep, diarreeaanval tussendoor, snotteren, hoesten en her en der pik ik ook wat bacillen mee. Blegh. Vannacht weer in het holst van de nacht ondergekotste bedden staan verschonen. Mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek, maar in januari en februari is het altijd prijs.
Oktober 2008: Vrijwel normale temperatuur, zonnig en gemiddeld over het land vrij nat

De gemiddelde maandtemperatuur is in De Bilt uitgekomen op 10,1 °C, vrijwel gelijk aan het langjarig gemiddelde van 10,3 °C.

De maand ging vrij koud van start. Daarna volgde een lang tijdvak met temperaturen rond of duidelijk hoger dan het langjarig gemiddelde. Op 13 oktober werd in het midden en zuiden van het land, waaronder De Bilt, nog een warme dag geregistreerd (maximumtemperatuur 20,0 °C). In Ell steeg de temperatuur tot 22,4 °C, de landelijk hoogste temperatuur in oktober. Warme dagen in oktober zijn niet ongebruikelijk. Het langjarig gemiddelde in De Bilt bedraagt er twee.

Aan het einde van de maand werd het enkele dagen zeer koud voor de tijd van het jaar. Op 28 oktober daalde de temperatuur in De Bilt voor het eerst na het zomerseizoen tot onder het vriespunt. In totaal telde oktober er drie vorstdagen (minimumtemperatuur lager dan 0,0 °C), tegen één normaal. De landelijk laagste temperatuur, -3,5 °C, werd gemeten op de vliegbasis Soesterberg op 30 oktober.

www.knmi.nl

Zie je wel, is het dus toch al een maand of 5 koud!!!

Dat plaatje van de belly button
je kan het ook anders bekijken:

Ik ben dol op de winter en vind het jammer dat ie al bijna op zijn end loopt!

Niets is lekkerder (voor mij dan he) om in de sneeuw of op het ijs te zijn....lente is ook wel leuk maarja winter gaat boven alles....

En dan is het al bijna zover, meestal zijn er in maart al zoveel mooie, warmere dagen...hoop dat jullie er dan van gaan genieten!

Glas is nooit half vol of half leeg, er zit gewoon iets in!
Potsiedikkie, ik kan het gewoon niet anders bekijken omdat ik de winter haat, altijd al gedaan, ook als kind. Ik wil gewoon naar buiten toe gaan zonder jas en zonder wintertenen.
Ik kreeg net het liedje van de Acda en De Munnik in mijn hoofd en krijg gelijk zin in de zon!!!

Zoals het in een film gaat

Ik zag haar lopen over straat

En het beeld werd zwart

Er kwam een plaatsnaam en een tijd

En in slow motion liep ze door

Maar nu als twintig jaar daarvoor

Een klein blond meisje zonder jas

Omdat het altijd zomer was

En in die warme middagzon

Alsof 'ie net een hoofdprijs won

Stapte een zwijgend ventje mee

Ik had de woorden toen nog niet

Ze was de baas zoals ze zei;

'ik ben een maand ouder dan jij'

Ik vond het best zolang ik mocht

Wat je met zakgeld nog niet kocht

Bij haar zijn
Ik vind winter en alles wat erbij komt kijken alleen leuk als ik of binnen kan zitten of als het weliswaar koud is maar niet nat en je dus in een winterzonnetje kunt wandelen.

Ik heb echt een hekel aan de kou, dus doe mij de rest van het jaar maar... Dan bekijk ik op internet wel de mooie plaatjes van sneeuw in Siberie ofzo...
Hmmmm, hier krijg ik zo'n typisch lentegevoel bij:

Heerlijk!

Maar nu komt de sneeuw hier met bakken uit de lucht , of kan dat alleen met regen?
anoniem_20135 wijzigde dit bericht op 19-02-2009 15:42
Reden: Grootte van plaatje aangepast.
% gewijzigd
quote:potsiedikkie schreef op 19 februari 2009 @ 13:26:

je kan het ook anders bekijken:

Ik ben dol op de winter en vind het jammer dat ie al bijna op zijn end loopt!

Niets is lekkerder (voor mij dan he) om in de sneeuw of op het ijs te zijn....lente is ook wel leuk maarja winter gaat boven alles....

En dan is het al bijna zover, meestal zijn er in maart al zoveel mooie, warmere dagen...hoop dat jullie er dan van gaan genieten!

Glas is nooit half vol of half leeg, er zit gewoon iets in!Tsja, daar zit wel wat in, maar dan moet het ook echt winter zijn. Niet dit halfzachte vieze snertweer. En ja, we hebben dit jaar zowaar een week of wat kunnen schaatsen. Hollandse winters zijn, zeker de laatste 10 winters ofzo, geen winters maar gewoon een verlengde herfst met af en toe wat koude-oprispingen.
quote:hanZie schreef op 19 februari 2009 @ 12:20:

Nog 1x schaatsen en dan lente. Dat vieze grauwe weer mag afgelopen zijn maar na nog 1 mooie vorstperiode met ijs en rijp. Geweldig. Daarna is de lente ook mooier omdat het dan nog meer gewaardeerd wordt.

Nee, nee, nee. Er is genoeg geschaatst. Basta! Nu is het de beurt aan de voorjaarsliefhebbers.

Ik haat winter!!!
Ik word er inderdaad niet goed van. Het duurt te lang. Natte derrie buiten. Koud. Kut. Kloten. Alles is grijs. Ook in mijn hoofd. Wanneer komt nou die eerste voorjaarszon? Ik wil zonder jas en op blote voeten naar buiten. En zwemmen en op het terras zitten en BBQ-en. Weg met die winter. Helaas reageert Gerrit Hiemstra steeds maar niet op mijn smeekbedes.
Dit willen we zien. Een blije Piet Paulusma!

Mijn dochter van anderhalf weigert om naar buiten te gaan wanneer er sneeuw ligt...

Zet je haar dan toch buiten neer dan blijft ze stokstijf en staan en weigert om ook maar 1 stap te zetten...

Kind lijkt op haar moeder
Ja, dat vind ik echt.
Heel Verstandig Kind.

Alles onder de 25 graden is winter.
Geen bijzonderheden
ik heb hier in huis al voorjaar gemaakt

veel plantenbakjes en schalen met bloeiende primulaatjes,en bollen.wat paaseitjes hier en daar en een broedende kip in een nest op mn voorjaarsblad.gordijnen dicht,houtkachel aan en dromen maar over mooie zonnige dagen die er heus gaan komen.
Ook ik ben klaar met de winter,gewoon lekker je tuindeur open kunnen zetten wanneer je daar zin in hebt
Ik wil jullie over een paar maanden niet horen klagen over muggen hoor

*kijkt ook de regen en kou weg en de bollen de grond uit...*
Ik vind hier dingen van.
Ik baal ook van de kou,gaan carnaval vieren en hoop elke dag weer dat er hier zulke temperaturen zijn als in Rio als ik s'morgens wakker word.
Quote: 'Tsja, daar zit wel wat in, maar dan moet het ook echt winter zijn. Niet dit halfzachte vieze snertweer. En ja, we hebben dit jaar zowaar een week of wat kunnen schaatsen. Hollandse winters zijn, zeker de laatste 10 winters ofzo, geen winters maar gewoon een verlengde herfst met af en toe wat koude-oprispingen.'

Juist. En als het zo moet, weg met die 'winter'.

Ik hoor af en toe de vogeltjes alweer fluiten, die zijn vol goede moed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven