Ervaringen geboortetens bevalling

05-11-2017 12:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week word ik ingeleid met 38 weken.
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in eventuele pijnbestrijding tijdens de bevalling.

Nu heb ik eea gelezen over geboortetens maar zou graag de mening van ervaringsdeskundigen horen voordat ik een apparaat huur/bestel.

Ben benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft. Op de site van het apparaat zijn ook ervaringsverhalen te vinden maar lees het liever van het onafhankelijk persoon.

Bedankt voor de reactie alvast!
Deed weinig. Toen het een beetje serieus werd (4/5 cm) voelde ik er niks meer van. Daarvoor was het wel aangenaam erbij. Na de bevalling stond ie nog aan en toen merkte ik het pas op 😜
Ik had er een liggen (verloskundige heeft hem standaard mee) maar niet gebruikt. Ik ging teveel op in mijn eigen wereldje om nog om pijnstilling te vragen (tot 9 cm, maar toen was het al te laat Haha)
Ik had alleen rug weeën en had niks aan de tens. Echt niks.
Ik lees graag mee...
s.
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 01:07
99.04% gewijzigd
De poespas er omheen vind ik inderdaad ook wel een ding.
Ik moet ook al aan het ctg liggen en infuus. Dus dan lig ik aan wel erg veel kabels en een beetje bewegingsvrijheid lijkt me ook wel fijn.

Maar begrijp ik goed dat het alleen helpt tegen rugweeen?

En als je de eerste cm tussendoor nog wil douchen, is het dan mogelijk om het apparaat even af te koppelen en daarna weer de plakkers erop te doen?
Hielp niks.

De ruggenprik was wel erg fijn.
.
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 01:08
99.77% gewijzigd
puknijmegen schreef:
05-11-2017 13:22
De poespas er omheen vind ik inderdaad ook wel een ding.
Ik moet ook al aan het ctg liggen en infuus. Dus dan lig ik aan wel erg veel kabels en een beetje bewegingsvrijheid lijkt me ook wel fijn.

Maar begrijp ik goed dat het alleen helpt tegen rugweeen?

En als je de eerste cm tussendoor nog wil douchen, is het dan mogelijk om het apparaat even af te koppelen en daarna weer de plakkers erop te doen?

Van de site: Bij hartritmestoornissen, epileptische aandoeningen of het gebruik van een pacemaker mag u geen TENS apparatuur gebruiken.

Je gaat in het ziekenhuis bevallen, ligt aan het ctg en andere apparatuur. Mag dit apparaat icm het zkh apparatuur wel gebruikt worden?
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom schreef:
05-11-2017 14:07
Van de site: Bij hartritmestoornissen, epileptische aandoeningen of het gebruik van een pacemaker mag u geen TENS apparatuur gebruiken.

Je gaat in het ziekenhuis bevallen, ligt aan het ctg en andere apparatuur. Mag dit apparaat icm het zkh apparatuur wel gebruikt worden?

Ja, dit heb ik nagevraagd in het ziekenhuis en mag wel! Stond ik ook van te kijken eigenlijk.
Een ruggenprik houd ik ook in m'n achterhoofd hoor. En als ik het echt niet meer te doen vind, ga ik hier ook echt voor kiezen.
Vind het toch wel spannend worden allemaal!
Ik ben ook ingeleid en had een draadloos ctg en een infuuspaal. Had zelfs kunnen douchen als ik dat wilde (wilde ik niet). Dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je aan bed gekluisterd bent. Ik zou het even navragen.

TENS ken ik niet maar de ruggenprik beviel uitstekend ;)
Ik had een pompje die ik zelf kon indrukken. Erg fijn vond ik die!
En als dat niet voldoende had gewerkt had ik voor een ruggeprik gegaan.

Zn TENS apparaatje heb ik niet zoveel vertrouwen in.
Ja, hielp tegen de rugweeen! Zelf ervaringsdeskundige (en tevens verloskundige haha). Ik had erge rugweeen en vanaf 4 cm dat ding aangesloten. Het leek wel alsof ik daardoor de buikweeen meer voelde. Maar die vond ik beter te doen dan de rugweeen. Vanaf een cm of 8 deed het niks meer, dat is gewoon het zwaarste stuk en was ff hel.
De meningen zijn erg verdeeld zo te lezen.

@lux: dat klinkt wel fijn, de bewegingsvrijheid. Ik ga het morgen tijdens de afspraak in het ziekenhuis zeker navragen.

En ja, de optie ruggenprik houd ik ook open hoor.
Voel je dan echt geen pijn meer?
Ik voelde echt niks meer, alleen vreeeselijke druk. Later bleek dat mijn weeën zo sterk waren dat ik allang VO had toen de ruggenprik aan ging, maar heeeerlijk geperst op de ruggenprik vervolgens.
Geen ervaring mee. Ik had een kruik meegenomen naar het ziekenhuis. Was ik heel blij mee, deze lag tegen mijn onderrug aan en na mijn idee verzachtte het de verschikkelijke pijn in mijn onderrug een beetje. Ook gaf het wat steun, op het verlos bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven