Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

pamelacourson schreef:
31-10-2017 09:17
Waaat? 15 graden binnen en dan geen verwarming aan als je op de bank zit? Heb je het dan niet koud of wil je hem koste wat het kost niet aanzetten (vanwege het geld of zo)?
Ik zou het verschrikkelijk vinden. Bij ons in de bijkeuken is het 18 graden en daar kom ik al liever niet.
Ik wilde precies hetzelfde schrijven. Hier kan ik echt met m'n hoofd niet bij, waarom zou je dit willen? Waarom is men hier zo trots de verwarming zo lang (zelfs tot 15 graden!!!!) uit te hebben? Het is toch geen wedstrijd?

En ja ik leef best milieu bewust, maar hier staat de thermostaat op 20,5 graden (alleen in de slaapkamer staat de verwarming uit), 's avonds gaat de houtkachel aan en zitten we heerlijk warm op de bank. Echt niet dat we gaan zitten te koukleumen thuis. Wat bizar zeg.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
31-10-2017 09:26
Ik wilde precies hetzelfde schrijven. Hier kan ik echt met m'n hoofd niet bij, waarom zou je dit willen? Waarom is men hier zo trots de verwarming zo lang (zelfs tot 15 graden!!!!) uit te hebben? Het is toch geen wedstrijd?

En ja ik leef best milieu bewust, maar hier staat de thermostaat op 20,5 graden (alleen in de slaapkamer staat de verwarming uit), 's avonds gaat de houtkachel aan en zitten we heerlijk warm op de bank. Echt niet dat we gaan zitten te koukleumen thuis. Wat bizar zeg.
Reden hier was dat het gewoon nog prima te doen was. Het voelde niet kil aan.
Temperatuur in de woonkamer was nog hetzelfde toen ik de verwarming aandeed, maar het voelde niet hetzelfde. Het voelde kouder.

Ik vertik het om kou te gaan zitten lijden in mijn eigen huis, maar zolang het nog goed te doen is ga ik hem niet aanzetten.
Houtkachel lijkt me echt fijn trouwens!
pamelacourson schreef:
31-10-2017 09:17
Waaat? 15 graden binnen en dan geen verwarming aan als je op de bank zit? Heb je het dan niet koud of wil je hem koste wat het kost niet aanzetten (vanwege het geld of zo)?
Ik zou het verschrikkelijk vinden. Bij ons in de bijkeuken is het 18 graden en daar kom ik al liever niet.
Ik vind het heerlijk om zo op de bank te zitten, ik houd van dekentjes en ik ben blij dat ik eindelijk weer met dekens op de bank kan. Ik heb het niet koud, ik fiets ook nog steeds in een hemdje naar het werk met dit weer. Ik werk in de buitenlucht, dus misschien dat ik daarom 15 graden echt niet als koud ervaar.
-Bladora- schreef:
31-10-2017 09:26

Wie heeft het over koukleumen of trots zijn op de verwarming laat aanzetten? Dat verzin je er toch echt zelf bij.
Annelleke schreef:
31-10-2017 11:17
Wie heeft het over koukleumen of trots zijn op de verwarming laat aanzetten? Dat verzin je er toch echt zelf bij.
Oh ja dat doe ik inderdaad, waarschijnlijk omdat ik me er niks bij voor kan stellen dat iemand moedwillig het huis onder de 20 graden verwarmt. Dus ik probeer me er een beeld bij te vormen en een reden voor te verzinnen. :)
-Bladora- schreef:
31-10-2017 11:48
Oh ja dat doe ik inderdaad, waarschijnlijk omdat ik me er niks bij voor kan stellen dat iemand moedwillig het huis onder de 20 graden verwarmt. Dus ik probeer me er een beeld bij te vormen en een reden voor te verzinnen. :)
Ik snap dan weer niet dat mensen het boven de 18 graden nog aangenaam kunnen vinden :proud:
Precies zoveel mensen zoveel wensen :) ik zit met 20 graden ook nog rustig knus onder een kleedje, haha. Als de houtkachel aan is geen kleedjes en dan gaat er ook wel eens een trui/vest en een paar sloffen uit.
Ik heb hem aangezet eergisteren. Lekker warm als ik thuiskom!
Vanmorgen wilde ik hem eigenlijk wel aanzetten, het was 20 graden binnen maar wel een beetje kil binnen. Maar net even 1,5 uur buiten gelopen en nu vind ik het eigenlijk wel weer lekker binnen. Dus misschien gaat ie vanavond aan, of kruip ik onder een dekentje op de bank en gebruik ik mijn meneer als verwarming.

Afgelopen weekend wel het dikke dekbed van het 4-seizoenendekbed erop gedaan, maar nu werd ik vannacht een paar keer wakker omdat ik het warm had met mijn pyjamabroek aan, dus ik denk dat ik vannacht maar een 3/4-broek aantrek in bed.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
31-10-2017 12:22

Afgelopen weekend wel het dikke dekbed van het 4-seizoenendekbed erop gedaan, maar nu werd ik vannacht een paar keer wakker omdat ik het warm had met mijn pyjamabroek aan, dus ik denk dat ik vannacht maar een 3/4-broek aantrek in bed.
's Nachts lig ik dus nog onder mijn zomerdekbed met de balkondeur helemaal open.
Overdag doe ik die juist dicht.
zand-korrel schreef:
31-10-2017 13:03
's Nachts lig ik dus nog onder mijn zomerdekbed met de balkondeur helemaal open.
Overdag doe ik die juist dicht.
Wij hebben overdag geen zon op de slaapkamer, dus het is in de slaapkamer nog een paar graden kouder dan in de woonkamer (nu misschien 17/18 graden), aangezien het raam nog wel gewoon open staat is het 's nachts nog best frisjes. Maar ik heb liever een dikker dekbed dan het raam dicht, slaap ik beter van.
Ik kan ook niet slapen als alles dicht zit hoor. Krijg ik hoofdpijn van.
pamelacourson schreef:
31-10-2017 09:19
Heerlijk :-P Als ik alleen zou wonen, zou ik dat ook doen. Helaas heb ik een man en kinderen die het snel warm hebben. Dus hier 22 graden en een lekkere sjaal om ;-)
Dat is wel jammer, maar gelukkig is het bij jou dan in ieder geval nog 22 graden, bij heel veel anderen is het veel kouder. Anders wanneer de rest van jouw gezin niet kijkt, stukje bij beetje de verwarming steeds iets hoger zetten dan wennen ze uiteindelijk aan de heerlijke warmte? Ik vind het zelf ook echt heerlijk en ik betaal daarvoor graag een stukje meer per maand, vind ik helemaal niet erg.
Hier nog steeds geen verwarming aan. Het is nog steeds 20 graden binnen en voor ons nog warm genoeg. Vorig jaar al half oktober de verwarming aangehad.
Vanmorgen was het 19 graden binnen, maar het voelt weer wat prettiger aan waardoor ik hem eigenlijk niet aan wilde zetten. Maar toen het zonnetje ging schijnen werd het vanzelf weer 20+ graden hier binnen, dus hij heeft nu sinds dinsdag niet meer aan gestaan.
Al gok ik op basis van de weersvoorspellingen dat ik er volgende week echt niet meer onderuit ga komen, dan zal het hier binnen ook echt wel af gaan koelen.
Hij staat momenteel op 21 graden. En dat is echt hoog voor hier. We hebben vloerverwarming en hij staat normaal eigenlijk standaard op 19.
Maar ik heb al verschillende lagen kleding aan, inclusief wollen vest en vertik het om nóg meer aan te trekken.
Ben overigens wel ziek momenteel, dus dat vertekent de temperatuur een beetje...
Ik ben sinds juli verhuisd en moet dus nog even aftasten wanneer het koud wordt... maar de conclusie is dat ik geweldig woon wat dat betreft! Een appartement tussen oudjes (boven, onder, links en rechts buren). Ze stoken allemaal als een malle, dus m’n verwarming staat nog steeds uit en de thermostaat heeft op “z’n koudst” 21 graden gezegd.

Alleen de slaapkamer, daar heb ik dag en nacht het raampje open en wordt het ook echt koud(er), want dat vind ik heerlijk slapen.

En verder lig ik wel met een extra kleedje en een kop thee op de bank ;-). Als het straks echt koud wordt, gaat de verwarming wel een x aan hoor, maar nu bespaar ik nog maar even lekker flink :-D!
Ik heb vandaag in de avond de verwarming aangezet. Hoewel de thermostaat nog 19.5 graad aangaf, begon de betonkou onder mijn voeten mijn schenen binnen te dringen, dus de tijd dat ik het nog wel uithield is voorbij.
Heb nu ook pantoffels van schapenhuid aan, maar dat voldoet niet helaas.
Ik had em in september al weer aan. No way dat ik in de kou ga zitten.
Hier is 'ie nog niet aan geweest, maar we zitten echt niet in de kou hoor. Het is nog steeds 20,5 graden binnen, dat is warm genoeg.

In de slaapkamer hebben we het ook liever koud, daar staat het hele jaar door dag en nacht het raam open.
Ik heb er vanavond voor het eerst weer aan moeten geloven: de verwarming in de woonkamer heeft aangestaan, vriend had het koud. Maar hij heeft het nu behaaglijk, dat vind ik het belangrijkste :)
Mijn moeder komt straks langs en ze zei dat ze niet in een iglo gaat zitten en dat ik de verwarming vast op 19 moest zetten. Dus nu staat hij aan want het was hier 16 graden. Ik laat m'n bezoek geen kou lijden.

Maar zodra ze weg ik gooi ik de ramen weer open.
Annelleke schreef:
06-11-2017 14:07
Mijn moeder komt straks langs en ze zei dat ze niet in een iglo gaat zitten en dat ik de verwarming vast op 19 moest zetten. Dus nu staat hij aan want het was hier 16 graden. Ik laat m'n bezoek geen kou lijden.

Maar zodra ze weg ik gooi ik de ramen weer open.
o_o bizar dat jouw moeder jouw stookregime bepaald. Moet niet gekker worden dat visite de temperatuur bepaald :whip:

Staat nog lekker uit en het is hier 19,5 graden en vinden wij prima in onze T-shirts.
slobberbone schreef:
07-11-2017 19:15
o_o bizar dat jouw moeder jouw stookregime bepaald. Moet niet gekker worden dat visite de temperatuur bepaald :whip:
Natuurlijk bepaalt degene wiens huis het is de temperatuur. Maar de consequentie van in 16 graden zitten is dat mensen niet meer bij je thuis willen komen. Echt no way dat ik bij iemand op bezoek ga waar het zo koud is.

En een moeder kan zoiets best tegen haar dochter zegen. Bij een vreemde of kennis is het een ander verhaal, maar je moeder ken je normaal gesproken je hele leven al hartstikke goed en als je een goede band hebt, moet dat helemaal kunnen.

Bovendien kun je je best aanpassen aan de visite. Mijn vader vindt het altijd veel te warm bij ons, dus als hij komt zet ik de verwarming wat lager en zet ik de deur een tijdje open, afhankelijk van de buitentemperatuur hoe lang.
Hier staat hij de hele dag lekker aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven