Wie al verwarming aan?
dinsdag 7 november 2017 om 21:04
Ik vind het helemaal niet bizar dat ik wil dat mensen die bij me op bezoek zijn het binnen redelijke grenzen aangenaam hebben. In mijn ogen is dat onderdeel van gastvrijheid.slobberbone schreef: ↑07-11-2017 19:15bizar dat jouw moeder jouw stookregime bepaald. Moet niet gekker worden dat visite de temperatuur bepaald
![]()
Staat nog lekker uit en het is hier 19,5 graden en vinden wij prima in onze T-shirts.
woensdag 8 november 2017 om 12:57
Wij redden het niet meer met dekens sokken en warme thee, dus gisteravond de verwarming op 20,5 gezet en het was gelijk behaagelijk in huis, heerlijk.
Mocht het tzt gaan vriezen buigen dan gaat hij nog een half graadje hoger, wij weigeren om kou te kleumen in huis, dan maar iets meer betalen hoor.
Mocht het tzt gaan vriezen buigen dan gaat hij nog een half graadje hoger, wij weigeren om kou te kleumen in huis, dan maar iets meer betalen hoor.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

woensdag 8 november 2017 om 16:54
woensdag 8 november 2017 om 17:36

woensdag 8 november 2017 om 18:13
woensdag 8 november 2017 om 20:17
Ben ik ook jaloers op, hier slaat hij gedurende de dag vaak aan. 's Nachts terug naar 15,5 maar ook dan springt hij af en toe aan.Madrid87 schreef: ↑08-11-2017 18:13Ben jaloers op al die warme huizen. Mijn oma's flat was ook altijd zo heerlijk warm. Mijn huis helaas niet, slecht geïsoleerd en echt koud.
Vandaag is hij hier al de halve middag aan, maar ben ook ziek en heb het extra koud..
Zet hem dan op 20 graden en daarna op 19. S'nachts wel altijd uit.

woensdag 8 november 2017 om 20:26
Ja mijne doet dat ook. Moet er wel bij zeggen dat ik overal vloerbedekking heb, dus de vloer is niet koud gelukkig.Sarahhoogg schreef: ↑08-11-2017 20:17Ben ik ook jaloers op, hier slaat hij gedurende de dag vaak aan. 's Nachts terug naar 15,5 maar ook dan springt hij af en toe aan.
Heb het niet zo snel koud, maar had gehoopt dat het huis warmer zou zijn omdat er iemand onder me woont maar dat is dus niet zo.
woensdag 8 november 2017 om 20:29
Inderdaad. Mijn vader was aan het oppassen en had het koud vandaag. Dus toen man thuis kwam, heeft hij direct de verwarming aangezet. Duurt wel even voordat het effect heeft, want vloerverwarming. Maar vond het voor mijn vader wel zo prettig dat hij volgende week in een behaaglijker huis zit:)

vrijdag 10 november 2017 om 19:05
Ah hier ook zo'n slecht geisoleerde woning. En toch probeer ik zoveel mogelijk het aanzetten van de verwarming te vermijden. Van de week kwamen ouders eten dus dan zet ik m wel aan. Krijg jaarlijks wel wat van de stookkosten terug maar ik snap niks van dat overzicht en vraag me wel eena af of t allemaal wel klopt...

zaterdag 11 november 2017 om 17:54
Wat bedoel je hiermee?Cateautje schreef: ↑30-10-2017 15:07Gister mijn meterstanden doorgegeven en ik krijg een leuk bedrag terug, alleen heb ik het afgelopen jaar wel 12% meer gas verbruikt dan het voorgaande jaar, dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat aan het einde van het seizoen de verwarming zo goed als leeg was en dan kost het veel meer om te stoken, maar goed in de gaten houden vanaf nu.

zaterdag 11 november 2017 om 17:56
Mijn ervaring is juist dat je bij vloerverwarming de thermostaat lager kunt zetten.
De warmte is aangenamer en voelt sneller comfortabel.
Maar misschien is de capaciteit van je vloerverwarming niet toereikend voor de ruimte? Zijn er ook nog radiatoren of is je enige (hoofd-)verwarming in die ruimte?
zaterdag 11 november 2017 om 18:42
Het is mijn enige verwarming voor de hele benedenverdieping. Misschien is dat het inderdaad. Boven in de slaapkamer hebben we zelfs helemaal geen verwarming. Waarom?Courage-- schreef: ↑11-11-2017 17:56Mijn ervaring is juist dat je bij vloerverwarming de thermostaat lager kunt zetten.
De warmte is aangenamer en voelt sneller comfortabel.
Maar misschien is de capaciteit van je vloerverwarming niet toereikend voor de ruimte? Zijn er ook nog radiatoren of is je enige (hoofd-)verwarming in die ruimte?

woensdag 29 november 2017 om 21:06
Tot nu toe warme het huis overdag nog wel redelijk op door de zon, maar de afgelopen dagen was er geen zon te zien. Ik werkte vandaag thuis en vond het niet warm, dus ik heb (voor het eerst sinds vorige winter) de verwarming weer aangedaan. Lekker dat 'ie zo lang niet hoefde te branden, maar ook lekker dat de vloer nu weer warm is.

woensdag 29 november 2017 om 21:09