Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1mm verkeerd meten geeft al direct enkele dagen verschil. Zou me er echt geen zorgen in maken hoor! Van 1ste dochter verschilde de datum per echo ook enkele dagen.
17 november hier trouwens eerste echo
Hoi dames hier hobbelen we door, elke avond ben ik blij dat er een dag voorbij is want vanaf s'ochtends vroeg tot s'nachts dat ik opsta voor de fles van mijn zoontje voer ik een race tegen de honger, altijd moeten eten (zonder trek) is echt vermoeiend en als ik echt niet meer kan moet ik overgeven en voel me erg ellendig. Nou gelukkig dinsdag middag de echo,heb er een goed gevoel bij maar het blijft spannend en ben ook heel benieuwd hoe ver ik ben!! Kleine liefde sterkte en knuffel :hug:
Charlie, ik voel m'n eisprong ook altijd. Maar idd, ik zal me maar verder geen zorgen maken over die paar dagen.

Ah, zo herkenbaar muisje, hier ook gekmakende honger en als tie niet gestild wordt overgeven... Fruit helpt niet, wel kwark. Mijn verloskundige gaf nog als tip een bouillonnetje, ga ik ook nog maar eens proberen.
Dag meiden!
Ik heb een week of 3 geleden positief getest en verwacht rond 20 juni uitgerekend te zijn. We hebben al een dochter van bijna 2. Toen ik zwanger was van haar heb ik ook met veel plezier in een maandtopic meegeschreven, dus zou graag nu ook hier aansluiten.

Sinds een paar dagen ben ik enorm moe en misselijk. Maandagavond heb ik de intake bij de vk. Een vroege echo is daar niet gebruikelijk, dus de termijnecho zal de eerste worden over een paar weken.

Sterkte voor Kleine liefde :rose:
Ow zo herkenbaar allemaal.. Hier veel last van metaalsmaak, getver. Dan probeer ik een dropje oid en helpt soms. Water en thee smaken me minder, daar baal ik van. Wil toch beetje gezond doen maar sap smaakt t beste nu.

Moe is hier zo wisselend. Na dag werken of dag met m'n zoon stort ik rond 16.00 meestal in. Maar gister ineens bergen energie dus lekker staan koken en geborreld. En toen stortte ik savonds op een verjaardag in. Dus probeer goed elke avond bijtijds naar bed.

Dan tel ik af tot donderdag voor de echo!
Gister vertelde m'n beste vriendin dat ze ook zwanger is. We schelen 3 weken, zo tof!
Onze zonen schelen ook maar 13 weken.
Hier even emotioneel ingestort. Stomme hormonen.
Dochter zit momenteel in de neen en hang fase. Ze is1.5 jaar en het valt me toch wel zwaar vandaag. Ze wilde niet eten, enkel hangen en dit al enkele dagen. Het werd me even te veel aangezien het bij anderen wel prima lukt om te eten.
Kreeg ik net een huilbui voor we naar familie moesten vertrekken.... manmanman
Welkom Alfalfalfa! De groep wordt hier wel groot! Hopelijk allemaal baby’s over 7 maanden 😉
Geweldig dat vriendin tegelijk zwanger is, gezellig om alles mee te delen ook :) ook als de baby’s er uiteindelijk zijn.
En MissTiek, weer een beetje opgeknapt intussen?

Ik prijs me erg gelukkig dat ik maar relatief weinig last heb. Honger en flauwigheid ja, maar misselijk nauwelijks en overgeven niet. Kan ondertussen wel vermiste personen op gaan sporen denk ik, want m’n reuk is echt heel goed ;) gisteren maar gaan shoppen voor een nieuwe BH, want alles puilt overal uit. Cup groter, nu al!
Gisteren weer grote onzekerheid door een keer prima kunnen eten en borsten geen pijn, maar gelukkig kan vooral m’n moeder me wel oppeppen, “doe normaal, ik heb toen ik zwanger was nooit een seconde getwijfeld of het mis zou gaan. En dat gaat het bij jou ook niet. Zonde van de tijd om je zo druk te maken.”

Ik heb echt zin in dingen waar ik normaal geen zin in heb, word wakker met zin in KFC 😝 (om 9 uur s morgens), en yoghurtdrankjes drink ik normaal nooit maar die moést ik ook ineens hebben. Gelukkig zit ik snel vol en ben daarom nog niks aangekomen 😉
Wat fijn zeg, zoveel goede echo's!!! :) :)

@vlinder54.. Wat leuk, ik heb donderdag ook een echo. Ben erg benieuwd.

Hier extreem veel van misselijkheid golven, en extreme vreetbuien wat ik allemaal niet herken van mijn eerste zwangerschap. Ik heb zelfs gister sinds 1,5 jaar weer chips gehaald en voor het eerst in mijn leven een grote friet met frikandel op:0 normaal krijg ik met moeite een kleine friet op.. voor de rest eet ik eigenlijk altijd gezond hoor hahaha.. heb manderijnen in huis gehaald ook erg lekker.

Laat de weken maar voorbij vliegen voor iedereen:)
Wat vervelend dat jullie zo'n last van misselijkheid hebben muisje, Anna en vlinder! Geen roze wolken dus... denk eigenlijk dat alle zenuwen of het goed gaat dat wel een beetje verpesten sowieso.. vind dat je moeder daar mooi nuchter in staat, Charlie. Volgens mij maakt onze generatie zichzelf veel gekker dan die van onze moeders. Juist omdat we zoveel weten, op kunnen zoeken en alle echo's.

Ik maak mezelf dus ook helemaal gek nu. Afgelopen vrijdag eten met collega's, was al een gedoe natuurlijk. Iemand had al de bestelling doorgegeven voor het drinken, terwijl ik expres vroeg naar het restaurant was gegaan, situatie had uitgelegd, gezegd dat ik een cocktail zou bestellen en dat ze er dan geen alcohol in moesten gooien. Toen kreeg ik dus een glas witte wijn voor m'n neus. Hele avond net alsof gegaan en uiteindelijk minder dan een kwart van genipt. In de kroeg had ik een alcohol vrij biertje gauw in een glas gegooid, maar vervolgens bleven m'n collega's dus gewoon bier voor m'n neus zetten, dus paar glazen weer vol stiekem naar de bar gebracht. Wat een gedoe. Heb het tot half twaalf gered, echt een record. Eenmaal thuis kreeg ik diarree, dus ik dacht dat de vis niet goed was. Gelijk in de stress. Waarschijnlijk was het de kou op m'n benen van het fietsen, maar omdat ik er letterlijk wakker van lig, ga ik morgen toch een echo laten maken, wat ik juist niet wilde, maar ja.. stress is ook 'k*t
Ow heftig muca. Inmiddels weer bijgekomen?
Wij hebben binnenkort groot feest van m'n man en vrienden die samen 90 vieren. Kijk er echt tegenop.
Maar gelukkig is beste vriendin ook zwanger dus kunnen aan de appelsap ipv apfelkorn samen. Hopelijk heeft niemand t door. Dat vind ik zo irritant aan die eerste tijd. Je overal uit wurmen.
@marie-louise. Wat leuk ook donderdag. Ook aftellen dus!

Ik ga er meestal ook vanuit dat alles goed is. Wel iets minder onbevangen dan bij de eerste maar dat komt misschien omdat er wat mensen in m'n omgeving net een miskraam hebben gehad.
Iets opgeknapt, niet overdreven.voelde me echt beroerd ook, deze namiddag ging het goed, bij familie en man hield zich vooral met dochter bezig. Ze sliep wel niet in de namiddag dus ze was doodop. Nu deze avond voel ik me weer misselijk. Wsl te weinig gedronken.
Hoi meiden, ik heb hier wel meegelezen, maar niet meer gereageerd. Ik ben nu bijna 9 weken en ik ben uitgeput. Twee weken geleden de vraag of alles wel goed zou gaan ivm vloeien, dus eerder voor een echo en daar hebben we gelukkig een mooi kloppend hartje gezien :heart: Ben daardoor wel rustiger, maar merk toch dat ik er veel mee bezig ben tot die 12 weken sws! Hebben jullie dit ook? Er zit nog oud bloed in mijn baarmoeder en ik ben telkens weer bezig met kijken bij elk toiletbezoek... over 2 weken weer een echo! Fijn dat er hier veel kloppende hartjes te zien zijn. En het is zo rot om de andere berichtjes te lezen van Lente en KleineLiefde, ik kan voorstellen hoe naar dat voelt :-? dacht het zelf namelijk ook even...

Qua klachten verschilt het dus best bij jullie. De een misselijk, de ander niet. Hier geen last van misselijkheid, tenzij ik te weinig eet. Dan krijg ik wel een misselijk gevoel.
Smorgens nog idee dat ik flauw kan vallen als ik teveel doe.

Wat vervelend van het etentje met collega’s Muca! Wat stom dat het restaurant er uiteindelijk toch geen rekening mee hield en je wijn voorzette! Niet fijn, had echt niet geweten wat ik had moeten doen.... en dat bier telkens.. wat een gedoe ja! Ben ook blij als we het kunnen zeggen over een aantal weken! Over een week een etentje en ik moet wel uitkijken dan...;-) met kerst weet iedereen het, dus dat is fijner met uit eten!
En wat betreft eetbuien..... ik heb ze ook! Heb vaak opeens zin in patat en broodjes hamburger of kroket, zo raar! Veel zin in hartige dingen hier, terwijl ik meer van de zoetigheid ben normaal... merk ook dat ik heel gauw weer honger heb na elke maaltijd.... wel last van opgezette buik, dat doet soms best pijn :-)
BlauweBes, fijn dat je een goede echo had! :) ik dus ook, ene moment denk ik “nou, nu begin ik echt wel zekerder te worden” en dan voel ik weer iets of iets juist niet en dan is t weer helemaal mis in m’n hoofd. Zou t liefst om de paar dagen even een korte echo hebben 😝 (maar daar heeft niemand, inclusief ikzelf, tijd voor uiteraard). Zou blij zijn als de echo die ik 27 november heb goed is! Nog 3 weken :)
aaah, wat haat ik het knuffelen met de wc-pot :sick: ! hopelijk ben ik er, net zoals vorige keer, rond de 14 weken min of meer van af!
de treinrit vandaag was toch maar spannend (honger-misselijk-honger-misselijk-honger-misselijk :facepalm: ) nu net nog een beetje boterham gegeten. zal wel voldoende zijn om mn lijf tot rust te laten komen
@misstiek2015..
heel herkenbaar dat honger en misselijk, erg vervelend. Net zoals dat ik nu opeens wagenziek ben.

Sorry voor mijn ego post.

Maar ik moet het even kwijt, ik moet nog tot donderdag wachten voor de echo maar weet echt niet of ik het nog zo lang volhoud, mijn symptomen zijn al 1,5 week een stuk minder als het begin. Ben bang dat het een miskraam nog gaat worden. Ik kan er zelfs niet meer van slapen... ik zit er zelfs aan te denken om de verloskundige te bellen en deze zorgen te melden. Maar voel me best wel een zeikerd dan.

Ps. Weten jullie al of jullie bij de 20 echo geslacht willen weten?
Marie-Louise: hoeft helemaal geen slecht teken te zijn... het kàn maar hoeft helemaal geen miskraam te zijn. mijn symptomen zijn ook niet elke dag even hard aanwezig... je kan altijd bellen, maar zij zullen je vermoedelijk hetzelfde zeggen. en heel misschien kun je vroeger een afspraak krijgen, maar dat is helemaal niet zeker...

wij willen geslacht weten, en iedereen mag het weten ook.
@misstiek2015...

Nee ik weet dat het niet hoeft, maar heb gewoon geen goed gevoel. Eerst was mijn buik echt bol, en nu heb ik echt qua gevoel last van mijn darmen en valt het weer mee. Best apart.

Ik ben morgen precies 7 weken, en als dan het hartje klopt. Dan is de kans al 96% dat het goed gaat. dat zou mij erg gerust stellen, uiteindelijk blijven de 12 weken natuurlijk spannend, maar zolang je nog geen hartje heb gehad, heb je toch nog meer kans dat het niet goed gaat. Of misschien heb ik alleen maar een leeg vruchtzakje. Je hoort het al ik maak me helemaal gek:p

Mocht het bij ons allemaal goed gaan, willen wij het geslacht niet weten. Lijkt ons een keer extra spannend;)
Net verloskundige gebeld, en mag vanavond om 21:45 komen voor een echo!!! Jeeeeej ben zo opgelucht. Hopelijk kan ik vanavond goed nieuws brengen, laat het jullie meteen weten:)
Top Marie-Louise van je echo, geeft veel rust, ik had dat ook hoor, en bij mij zat t dus goed! De stress en onzekerheid doen zoveel. En als je iets wil voelen is het er vaak niet ;) Mijn idee: zo’n knipperend lampje op je buik, zoals van een rookmelder, dat een keer in de minuut flitst als ie t nog doet 😉 zou schelen!
Marie Louise: fijn dat je vanavond nog voor een echo kan gaan! Ik herken overigens je angst wel.... ik ben vandaag iets minder moe en heb wat krampjes en dan denk ik gelijk: zou het wel goed zitten? Ook al heb ik het hartje gezien... stom, je wil gewoon graag dat alles goed gaat! Ik droom soms zelfs over bloedverlies... heel naar! Ik word dan echt naar wakker en ga kijken of ik bloed ben verloren... zucht. Het zien van een goede echo lucht wel op hoor! Ik heb volgende week weer een echo en nu beginnen ze zenuwen weer ;-)! Ik duim voor je!
MissTiek: wat vervelend dat je veel moet braken! Lijkt me dan helemaal niets om met de trein te reizen.... spannend ja! Zou zo gênant zijn als dat mis zou gaan.. zakje meenemen, maar mensen zullen toch altijd kijken. Kom je de dagen wel door op je werk als je je zo voelt?
hehe, blauwe bes,

overgeven is vooral in de ochtend... bij 1ste 1x bijna mis gegaan, toen werd ik warm en koud en duizelig op de trein, en het was net maandag, dus hééééél veel kinderen die naar school gingen (internaat) met valiezen. alles stond vol dus ik zat vast op mn plek (gelukkig ZAT ik neer)... toen maar een collega verteld die net opstapte (ik was toen ook maar 7-8w ofzo), maar ze mocht het niet doorvertellen. ik wilde enkel dat ze mij in de gaten kon houden voor 'accidentjes' ;) . maar ik hoop toch dat dit niet meer gebeurt deze keer hoor!

overdag minder last, enkel bij honger misselijk.
Een geluk dat je alleen smorgens misselijk bent incl braken! Misselijkheid door honger is in ieder geval iets aan te doen. Dat krijg ik namelijk ook. Snap dat je het destijds aan een collega hebt gezegd... je zou maar van je stokje gaan in de trein (duizelig)...
Ik had het aantal dagen geleden ook. Stond in de winkel en werd warm en koud en trillende benen, duizelig en gevoel dat ik neer ging.. dat is niet prettig!
ojee, jij ook, vreselijk hé dat gevoel!
ik zit nu op het werk, en nu krijg ik last van het zuur >:-(
straks nog fiets+treinrit overleven naar huis, en we kunnen weer relaxen... ah nee, want man zal wsl nog wel wat willen (af)werken aan ons huis... en dochter zal ook nog aandacht nodig hebben ... aftellen naar een uur of 8-9 dus :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven