Gestopt met de pil
zondag 5 november 2017 om 22:28
Hallo allemaal,
Er zijn waarschijnlijk al meerdere topics van.. maar ik wou toch even mijn verhaal delen
Ik ben sinds maart 2017 gestopt met de pil (11 jaar geslikt)
De eerste maand was een hel, hele dagen misselijk, diarree, overgeven, zere borsten, non-stop buikpijn.
Ik dacht dat het niet erger kon, tot ik voor t eerst na t stoppen met de pil weer ongesteld werd.
Ik was er gewoon écht ziek van!
Gelukkig is deze tijd voorbij, en voel ik me er onwijs prettig bij geen pil meer te slikken. En ben redelijk regelmatig al. Ben wel wat emotioneler, en een behoorlijk hoger libido dan anders..(who cares?
)
Maaaaaaaaar.. sinds ik gestopt ben met de pil ben ik al zo ongeveer 6 kilo aangekomen.
Vooral rondom mijn buik heupen en bovenbenen. (Voor mijn gevoel is dit niet alleen vet, maar ook vocht)
Ik eet gewoon gezond, snaai bijna niet, en sport 2 keer in de week.
Voor mijn gevoel lukt afvallen ook écht niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Er zijn waarschijnlijk al meerdere topics van.. maar ik wou toch even mijn verhaal delen
Ik ben sinds maart 2017 gestopt met de pil (11 jaar geslikt)
De eerste maand was een hel, hele dagen misselijk, diarree, overgeven, zere borsten, non-stop buikpijn.
Ik dacht dat het niet erger kon, tot ik voor t eerst na t stoppen met de pil weer ongesteld werd.
Ik was er gewoon écht ziek van!
Gelukkig is deze tijd voorbij, en voel ik me er onwijs prettig bij geen pil meer te slikken. En ben redelijk regelmatig al. Ben wel wat emotioneler, en een behoorlijk hoger libido dan anders..(who cares?
Maaaaaaaaar.. sinds ik gestopt ben met de pil ben ik al zo ongeveer 6 kilo aangekomen.
Vooral rondom mijn buik heupen en bovenbenen. (Voor mijn gevoel is dit niet alleen vet, maar ook vocht)
Ik eet gewoon gezond, snaai bijna niet, en sport 2 keer in de week.
Voor mijn gevoel lukt afvallen ook écht niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
zondag 5 november 2017 om 23:55
maandag 6 november 2017 om 10:48
Wat fijn dat je verder nog geen klachten ervaart!bagheera91 schreef: ↑05-11-2017 22:59Ik ben nu twee weken geleden gestopt met de pil
Na ongeveer een week ontrekkingsbloeding gehad, dat was zoals altijd.
Vanaf daarna dagelijks zeurende kramp in mijn onderbuik (baarmoeder)
Verder geen klachten nog
Voel me emotioneel ook stabiel
Spannend, wanneer je eerste echte ongesteldheid komt!
Hoe lang ben jij aan de pil geweest?
maandag 6 november 2017 om 10:50
Good for you! Ik zeg doen..
Mag ik vragen waarom je twijfelt? Misschien kan ik je helpen
En idd andere anticonceptie zonder vreselijke bijwerkingen bestaat volgens mij niet..
ik gebruik geen anticonceptie, en dat bevalt me écht prima! Vooral nu ik al redelijk regelmatig ben!
maandag 6 november 2017 om 15:54
Ik hoop ook dat het zo blijft eb de krampjes weg zullen gaan.
Ik heb wel gelezen dat het niks is om mij zorgen over te maken
Nu inderdaad rustig afwachten op mijn eerste echte menstruatie. Ik ben ook wel benieuwd hoe deze aanvoelt
Ik ben bijna acht jaar aan de pil geweest
maandag 6 november 2017 om 16:52
Vast en zeker! Je hele lichaam moet ontwennen, en als t bij krampjes blijft als ont-pil-verschijnselen(HAHA) mag je je handen dichtknijpen!bagheera91 schreef: ↑06-11-2017 15:54Ik hoop ook dat het zo blijft eb de krampjes weg zullen gaan.
Ik heb wel gelezen dat het niks is om mij zorgen over te maken
Nu inderdaad rustig afwachten op mijn eerste echte menstruatie. Ik ben ook wel benieuwd hoe deze aanvoelt
Ik ben bijna acht jaar aan de pil geweest
Ik was met pil nooit echt heel heftig ongesteld, nu zonder pil echt wel veel meer en puistenuitbarstingen. Maar goed! Is bij iedereen natuurlijk anders
maandag 6 november 2017 om 20:49
dinsdag 7 november 2017 om 10:52
Snap ik!
Hier ook een vaste relatie maar nog geen kinderwens.
Hebben goed overlegd, en m’n vriend stond er helemaal achter.
Condooms zijn vreselijk; maar bij ons went het
(Heeft namelijk ook wel een paar voordelen hihi)
dinsdag 7 november 2017 om 10:53
Oh oh! De warme pittenzak was m’n grootste vriend die periodebagheera91 schreef: ↑06-11-2017 21:20Ik heb te vroeg gesproken
Nu echt vreselijk kast van mijn borsten
dinsdag 7 november 2017 om 11:07
Hier nog een meelezer. Ik wil ook stoppen met anti-conceptie vanwege de hormonen. Van mijn 17de tot 23ste aan de pil geweest, daarna even prikpil en de laatste 8 jaar een implanon staafje.. Ik ben dus sinds mijn 17de niet meer 'normaal' ongesteld geweest en de laatste 9 jaar helemaal niet meer. Ik vind het best eng wat na het stoppen met mijn lijf gaat gebeuren! Ik heb geen idee van hoe mij hele cyclus van nature is... Maar nog erger is natuurlijk wat al die hormonen de afgelopen jaren gedaan hebben... Ik heb een vaste relatie en geen kinderwens. Mijn vriend wilt zich voor ons laten steriliseren. Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn om het stoppen te bespreken...
dinsdag 7 november 2017 om 22:21
Toch eens overleggen dus thuis. En jij bent er dus door aangekomen?
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.