Werk & Studie alle pijlers

Stage gaat slecht

08-11-2017 15:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik loop vanaf september dit jaar stage bij een coating bedrijf. Ik had het tot een paar dagen geleden erg naar mijn zin. De collega's die ik heb zijn erg aardig en helpen graag. Mijn stagebegeleider van het bedrijf was in het begin erg enthousiast. Maar we moesten natuurlijk veel tijd met elkaar doorbrengen. Alles wat ik zeg of doe valt niet goed. Even een voorbeeld. We moeten handschoenen aan omdat we met oplosmiddelen werken. Ik heb maat m, maar deze waren de vorige dag op. Iemand zei tegen mij dat ik haar handschoenen kan pakken als ik ze nodig heb. Mijn stagebegeleider ging wel over naar maat s, maar ik pakte dus die van de collega. Mijn stagebegeleider werd hierom boos. Ze vroeg heel geïrriteerd aan mij of ik nieuwe had besteld, want waarom doe ik dit. Ik zei daarop dat ik het had doorgegeven. Ze was ineens zo uitgevallen tegen me, dat ik me ook niet lekker voelde. Hierna werd alles ook alleen maar erger. Ik kan eigenlijk niks goed doen. Ze heeft mij ook een slechte beoordeling gegeven tegenover de docent (het is voldoende, maar de docent maakt zich zorgen). Ik voel me helemaal niet meer op mijn gemak. En ik durf ook niks aan haar te vragen, omdat ze altijd geïrriteerd doet. Ik klap helemaal dicht. Wat ze ook heeft gezegd tegen de docent is dat ik geen congtact leg met andere. Ik vond dit erg jammer. Ik ben autistisch, maar ik probeer wel contact te leggen al gaat het wat moeilijker. Ik praat ook juist veel met de collega's en probeer ook veel aan ze te vragen. Ik voel me zo rot nu op stage. Ik ga steeds met een heel naar gevoel ernaar toe.
heb je dit ook zo met je docent besproken?
Weet je begeleider dat je autistisch bent? Kun je een gesprek met haar aangaan?
Het lijkt erop dat zij verwachtingen heeft wb je collegialiteit, maar zo te horen vind je de werkzaamheden inhoudelijk wel leuk en kun je het ook.
Wanneer je beoordeling voldoende was dat is het toch niet heel slecht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ga dit bespreken met je docentbegeleider. Hij/zij moet het anders doen met wat je begeleider op de stageplek zegt en weet dan jouw kant van het verhaal niet.
Als je bang bent dat je dingen vergeet, maak je van te voren een lijst(je) en bespreek je die met je docent
Bespreek dit met je docent! Zij willen ook graag dat jij op een fijne plek stageloopt. Als ze weten hoe dit voor jou is, en je begeleider op het werk verbeterd niet, dan zullen ze nooit meer een stagiair daar heen sturen. Dus stuur een mail met hetzelfde als in je openingspost staat naar je docenbegeleider.
Jij herkent dat je begeleider geirriteerd is, je weet alleen niet waarom. Dit heeft waarschijnlijk met je autisme te maken, dat je de signalen niet oppikt wat leidt tot haar irritatie.

Als advies kan ik je geven hier een speciaal gesprek voor in te plannen met je stagebegeleider en je docent. En specifiek bespreekbaar maken dat je dus moeite hebt om te begrijpen wat er precies gebeurt vooraf aan de irritatie en met de vraag of je stagebegeleider duidelijker wil communiceren naar jou. Dus haar verwachtingen uitspreken ipv non verbaal communiceren. Is best lastig weet ik -als iemand zijnde die sterk non verbaal is ingesteld- maar kun je wel bewuster inzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven