Wat boven de eettafel hangen?

08-11-2017 16:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Even een vraagje hier om ideeën op te doen. We zijn onlangs verhuisd en hebben een grote woonkeuken met lichtkoepels en spotjes in het plafond. Er is dus geen mogelijkheid om een gewone lamp boven de eettafel te hangen, maar ik vind het zo kaal dat er nu niks hangt. Zat al te denken om takken met lampjes op te hangen (horizontaal). Wie heeft er nog een ander idee? Ik hoor het graag! Thx!
Ik zou inderdaad iets van een tak doen. En dan per seizoen aanpassen. Ik zou nu dan even wachten en er een kerst tak van maken (heb niks met sinterklaasversiering..)
Pastelblauw schreef: ↑
08-11-2017 16:43
Ik zou inderdaad iets van een tak doen. En dan per seizoen aanpassen. Ik zou nu dan even wachten en er een kerst tak van maken (heb niks met sinterklaasversiering..)
Daar zat ik idd ook aan te denken, zat al even op Pinterest rond te kijken. Of nu eerst alleen lampjes erin en later decoratie erbij.
Afbeelding
Zou zoiets doen, lijkt op een korte geschilderde ladder. Kun je per seizoen afwisselen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat ik alleen niet begrijp: je kunt er geen gewone lamp ophangen maar wel takken met lichtjes?
@Tickel; oh ja, ook leuk! Bedankt voor de tip!
Afbeelding
Afbeelding
Tickel schreef: ↑
08-11-2017 16:49
Wat ik alleen niet begrijp: je kunt er geen gewone lamp ophangen maar wel takken met lichtjes?
Ja, er zit geen stroom. Maar je kunt er van die kerstlampjes op batterij in doen zeg maar. Bovendien kun je de tak aan beide zijkanten bevestigen omdat dat recht boven de tafel niet kan ivm de lichtkoepel.
Afbeelding
Je kunt er ook plantjes aan hangen.
Afbeelding
Het moeten dus wel lampjes op batterij zijn, aangezien er geen stroomaansluiting in de buurt zit.
Of lantaarns aan hangen.

Afbeelding
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
08-11-2017 16:51
Afbeelding
Afbeelding
Tof !
zoiets? https://www.lampen24.nl/Leuke-booglamp-BOW.html
Ghost79 schreef: ↑
08-11-2017 16:51
Ja, er zit geen stroom. Maar je kunt er van die kerstlampjes op batterij in doen zeg maar. Bovendien kun je de tak aan beide zijkanten bevestigen omdat dat recht boven de tafel niet kan ivm de lichtkoepel.
Als ze toch onder de lichtkoepel hangen kun je ook kijken naar verschillende solar lantaarns . Die zijn altijd wel ergens in de aanbieding.
Afbeelding
https://www.conrad.nl/nl/solar-decolamp ... 00507.html
https://www.conrad.nl/nl/solar-decolamp ... 00591.html
En bij zulke kun je er ook nog een kersttafereel in maken.

Afbeelding
https://www.google.nl/search?q=booglamp ... 0156771353
08-11-2017 16:55
Of lantaarns aan hangen.

Afbeelding
Deze ga ik in de serre doen,lantaarns en een kunstbloemenslinger ertussen door.Eerst een oude houten ladder zoeken om wit te verven. Leuk idee zeg!
Een paar mooie plantenhangers?

Afbeelding
I think I have a problem - I think I think too much.
Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Stroom kan je uiteraard doortrekken, dus vanaf een electriciteitspunt, desnoods waar een spotje stroom krijgt, een kabeltje (laten) trekken.
Ariellle schreef: ↑
08-11-2017 18:06
Stroom kan je uiteraard doortrekken, dus vanaf een electriciteitspunt, desnoods waar een spotje stroom krijgt, een kabeltje (laten) trekken.
Ja klopt, maar dan blijf je altijd een kabel zien. En op zich hebben we ook genoeg licht van de spotjes.
Dat zou idd ook een optie zijn, maar past niet echt bij onze stijl. Het is ook meer ter decoratie dan voor het licht eigenlijk. Toch bedankt voor het meedenken!
Sabeltandcavia schreef: ↑
08-11-2017 18:01
Afbeelding
Die heb ik pas geleden gezien!
Deze is ook wel leuk voor OP tafel.

Afbeelding
[quote=Tickel post_id=27761218 time=1510156845 user_id=112730]
Als ze toch onder de lichtkoepel hangen kun je ook kijken naar verschillende solar lantaarns . Die zijn altijd wel ergens in de aanbieding.

Da’s ook een goeie, thx!
ghost79 wijzigde dit bericht op 08-11-2017 18:28
Reden: Reactie mist
6.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven