Zwanger! Uitgerekend juni 2018
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:58
zwanger! uitgerekend in juni 2018
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Lente en kleine liefde
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
| Naam&leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Littledreamer | Tweede | 14 juni | 1 december termijnecho | |
| Madeleine89 | Eerste | 20 juni | 10 november echo | |
| Kersje25 | Tweede | 13 juni | 1 november echo | |
| Muca | Tweede | 17 juni | 17 november | |
| Charlie591 | Eerste | 16 juni | 28 november termijnecho | |
| Lientjelotje | ||||
| Farah86 | 8 juni | 17 november termijnecho | | |
| Blauwebes | Eerste | 10 juni | eind oktober vk | |
| Marie-louise | 7 november echo | |||
| Fragolisa | Eerste | 5 juni | goede termijn echo gehad! | |
| Bobbie | Eerste | 10 juni | 9 november echo | |
| Anja34 | Derde | 18 juni | 3 november echo | |
| Muisje1117 | Derde | |||
| Jippjan | Eerste | juni 2018 | 23 oktober echo | |
| momtobejune | Eerste | 25 juni | 30 november termijn echo | |
| vlinder | Tweede | 9november echo | ||
| misstiek | Tweede/derde | 22 juni | 7 december termijnecho |
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
maandag 6 november 2017 om 16:15
maandag 6 november 2017 om 17:51
Logisch en nuchter denken is voor de mensen zonder baby’s in hun buik 
(Ik heb dus gewoon op een zaterdag als ik 10 weken ben een extra echo ingepland - tja, t is maar 20€ - voor de geruststelling, maar ook omdat we een familiefeest hebben met 11,5 week wat perfect zou zijn om het iedereen in 1x te vertellen, maar wel nét voor de 12 wk echo... Naja, schadelijk is t niet, en als die goed is maakt t me er toch geruster op t iedereen te vertellen
)
(Ik heb dus gewoon op een zaterdag als ik 10 weken ben een extra echo ingepland - tja, t is maar 20€ - voor de geruststelling, maar ook omdat we een familiefeest hebben met 11,5 week wat perfect zou zijn om het iedereen in 1x te vertellen, maar wel nét voor de 12 wk echo... Naja, schadelijk is t niet, en als die goed is maakt t me er toch geruster op t iedereen te vertellen
maandag 6 november 2017 om 22:15
maandag 6 november 2017 om 23:57
Fijn dat je echo goed was marie-louise.
Hier de ene dag meer last van onrust in mijn lijf en koppie dan de andere dag.
Merk dat ik meer ga nadenken en piekeren als ik even niets te doen heb.. vooral mezelf bezig houden dus haha.
Qus kwaaltjes valt het hier mee. Niet dagelijks misselijk maar welleens een dag tussendoor en dan gelijk de hele dag
Verder alleen nog pijnlijke borsten en last van mijn darmen.
Wat ik nog wel aan jullie wilde vragen,ik slik compleet mama van davitamon en omega visolie capsules.
Alleen na die pillen krijg ik echt last van boertjes laten
met als resultaat dat er een vieze vissmaak naar boven komt
bahbahhhh...
Wat slikken jullie aan vitamines en hebben jullie ook last van veel opboeren?
Hier de ene dag meer last van onrust in mijn lijf en koppie dan de andere dag.
Merk dat ik meer ga nadenken en piekeren als ik even niets te doen heb.. vooral mezelf bezig houden dus haha.
Qus kwaaltjes valt het hier mee. Niet dagelijks misselijk maar welleens een dag tussendoor en dan gelijk de hele dag
Verder alleen nog pijnlijke borsten en last van mijn darmen.
Wat ik nog wel aan jullie wilde vragen,ik slik compleet mama van davitamon en omega visolie capsules.
Alleen na die pillen krijg ik echt last van boertjes laten
Wat slikken jullie aan vitamines en hebben jullie ook last van veel opboeren?
dinsdag 7 november 2017 om 06:17
Ow wat fijn marie-louise! Vast heel lekker kunnen slapen vannacht!
Ik heb ook weer eens een heerlijke nacht gemaakt. Sliep om 9 uur al op de bank. Wel tot gevolg hebbende dat ik om 6 uur wakker was maar kan ik nog even lekker liggen voor ik eruit moet.
Hier alleen vit d en foliumzuur maar als de echo goed is wil ik dat soort dingen uitzoeken. De meeste dingen geparkeerd voor na de echo, terwijl ik me er de meeste tijd niet echt druk om maak. Maar denk toch dat t dan echt ia ofzo.... En misschien stukje zelfbescherming. Nog 2 nachtjes!
Ik heb ook weer eens een heerlijke nacht gemaakt. Sliep om 9 uur al op de bank. Wel tot gevolg hebbende dat ik om 6 uur wakker was maar kan ik nog even lekker liggen voor ik eruit moet.
Hier alleen vit d en foliumzuur maar als de echo goed is wil ik dat soort dingen uitzoeken. De meeste dingen geparkeerd voor na de echo, terwijl ik me er de meeste tijd niet echt druk om maak. Maar denk toch dat t dan echt ia ofzo.... En misschien stukje zelfbescherming. Nog 2 nachtjes!
dinsdag 7 november 2017 om 06:54
Haha Charlie precies, nuchter denken is er nu even niet bij. Ik ben gisteren ook voor een vroege echo gegaan, ook omdat we het zaterdag aan mijn schoonmoeder en zwager willen vertellen en ik me véél te druk maakte. Alles zat erop en eraan gelukkig, hartje, navelstreng en dooierzakje waren goed te zien. Ik was juist iets minder ver dan gedacht, nu circa 7+4. Ovulatie was later dus. Mijn man zei ook gelukkig is de echoscopist wel gewend aan hysterische vrouwen..' maar was fijn dat hij en m'n dochtertje er bij zaten én dat het er maar één is! Het blijft zó bijzonder ❤
Ook gefeliciteerd Marie Louise! Fijn hè, weer wat gerust kunnen slapen!
Iedereen die binnenkort gaat, veel succes!
Ook gefeliciteerd Marie Louise! Fijn hè, weer wat gerust kunnen slapen!
Iedereen die binnenkort gaat, veel succes!
dinsdag 7 november 2017 om 10:19
Wat fijn,twee goede echo’s en mooi kloppende hartjes!
Ik was zelf 7,5 week bij mijn eerste echo en dat klopte precies met de dag van mijn ovulatie!
Qua capsules met visolie: ik heb het geprobeerd (Davitamon), maar kreeg er buikklachten van savonds.. laten we zeggen: het tegenovergestelde van verstopping
! Ik neem nu vitamine D en foliumzuur en eet gewoon een keer per week vette vis.
Lijkt me zo vies om dat op te boeren! Alleen de gedachte al maakt me misselijk
Momenteel helaas echt slecht in orde, hoop echt heel hard dat het morgen weer beter gaat!!
Ik was zelf 7,5 week bij mijn eerste echo en dat klopte precies met de dag van mijn ovulatie!
Qua capsules met visolie: ik heb het geprobeerd (Davitamon), maar kreeg er buikklachten van savonds.. laten we zeggen: het tegenovergestelde van verstopping
Lijkt me zo vies om dat op te boeren! Alleen de gedachte al maakt me misselijk
Momenteel helaas echt slecht in orde, hoop echt heel hard dat het morgen weer beter gaat!!
dinsdag 7 november 2017 om 23:09
Wat fijn muisje en Marie Louise! Proficiat!! Geniet ervan!
Ik slik vitamine D en foliumzuur. Daarnaast af en toe een stuk vis.
Ik zit nu op 9,5 week en kijk uit naar de echo over anderhalve week. Ik ben met vlagen enorm moe en soms ineens misselijk, gelukkig zonder overgeven.
Ik probeer mijn nuchterheid wel vast te houden tijdens de zwangerschap en dat lukt gelukkig aardig sinds ik het hartje heb zien kloppen. Ik probeer zoveel mogelijk te vertrouwen op een goed verloop en niet te luisteren naar doemscenario’s.
Ik slik vitamine D en foliumzuur. Daarnaast af en toe een stuk vis.
Ik zit nu op 9,5 week en kijk uit naar de echo over anderhalve week. Ik ben met vlagen enorm moe en soms ineens misselijk, gelukkig zonder overgeven.
Ik probeer mijn nuchterheid wel vast te houden tijdens de zwangerschap en dat lukt gelukkig aardig sinds ik het hartje heb zien kloppen. Ik probeer zoveel mogelijk te vertrouwen op een goed verloop en niet te luisteren naar doemscenario’s.
woensdag 8 november 2017 om 09:17
Gefeliciteerd muisje!!!

Heel herkenbaar Farah! Bij mij heeft de echo ook geholpen, gisteren had ik bijv. zoveel pijn bij mijn baarmoeder dat het ademhalen al pijn deed. Maar ik was gewoon totaal niet bang voor een miskraam, ik vertrouwde zo op de goede echo. Voel me nu ook gewoon weer goed, niet echt zwanger wat opzich wel even fijn is. Hopelijk gaan de weken zo voorbij, wij krijgen 28 november de termijnecho en die foto wil ik in een fotolijstje stoppen en inpakken en dan mijn ouders de naam er op schrijven en dat in de zak van sinterklaas stoppen.
Ben alleen nog op zoek naar een origineel idee om het mijn schoonouders te vertellen die komen met kerst hier gourmetten dan willen we het graag vertellen...
Ben benieuwd naar andere verhalen....
Heel herkenbaar Farah! Bij mij heeft de echo ook geholpen, gisteren had ik bijv. zoveel pijn bij mijn baarmoeder dat het ademhalen al pijn deed. Maar ik was gewoon totaal niet bang voor een miskraam, ik vertrouwde zo op de goede echo. Voel me nu ook gewoon weer goed, niet echt zwanger wat opzich wel even fijn is. Hopelijk gaan de weken zo voorbij, wij krijgen 28 november de termijnecho en die foto wil ik in een fotolijstje stoppen en inpakken en dan mijn ouders de naam er op schrijven en dat in de zak van sinterklaas stoppen.
Ben alleen nog op zoek naar een origineel idee om het mijn schoonouders te vertellen die komen met kerst hier gourmetten dan willen we het graag vertellen...
Ben benieuwd naar andere verhalen....
woensdag 8 november 2017 om 13:15
ik heb het net verteld tegen mijn coach... ben al enkele weken in mindere doen, en ook al es niet op training geweest, dus wilde me niet langer verschuilen achter excuses. coach was al op de hoogte van de "bezigheden", dus die is enorm blij voor mij... zal wel nog zo veel mogelijk gaan trainen, als ik uit mijn zetel raak 
doen jullie nog sport?
doen jullie nog sport?
woensdag 8 november 2017 om 17:02
Haha ja jeetje dat je niet als normaal meekomt is wel logisch dan! Goed dat coach t weet
Supergoed dat je nog sport, ik heb daar echt geen energie voor.
Heb superdrukke full time werk-studie combinatie met veel reistijd elke dag (wordt wel beter tegen de tijd dat ik hopelijk érg zwanger word en kindje krijg), dus schoot er ook voor de zwangerschap al wel beetje bij in, maar nu heb ik helemaal geen energie meer als ik thuis kom en in t weekend.
Ook nog enorm verkouden, merk wel dat m’n afweer niet helemaal 100% is, verkoudheid is normaal met paar dagen wel weg maar nu blijft t zo af en aan hangen. Al met al heel slecht voor energielevel
Heb superdrukke full time werk-studie combinatie met veel reistijd elke dag (wordt wel beter tegen de tijd dat ik hopelijk érg zwanger word en kindje krijg), dus schoot er ook voor de zwangerschap al wel beetje bij in, maar nu heb ik helemaal geen energie meer als ik thuis kom en in t weekend.
Ook nog enorm verkouden, merk wel dat m’n afweer niet helemaal 100% is, verkoudheid is normaal met paar dagen wel weg maar nu blijft t zo af en aan hangen. Al met al heel slecht voor energielevel
donderdag 9 november 2017 om 00:45
Hoi allemaal,
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wil graag meeschrijven! Ik heb vanmorgen mn eerste echo gehad (spannend!) en een kloppend hartje gezien! Vooralsnog i de uitgerekende datum 16 juni 2018, maar pas met de termijnecho die op 24 november gepland staat wordt dat definitief bepaald. Het is ons tweede kindje: We hebben al een dochter van 2.
Verder ben ik nu al 3 weken ziek thuis van de misselijkheid en het overgeven, dus dat is flink balen. Morgen weer test om te kijken of ik geen verschijnselen heb van uitdroging. Zijn er bij jullie ook mensen die er zoveel last van hebben? Ik sport dus helemaal niet op t moment haha, ik slaap zo'n 16 uur per dag geloof ik. Is dat ook sport? Oh en ik slik foliumzuur en een standaard multivitamine, omdat ik natuurlijk niet echt iets binnenkrijg qua voeding.
Nou ik hoop dat jullie allemaal een goede zwangerschap hebben en we veel samen kunnen schrijven hier!
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wil graag meeschrijven! Ik heb vanmorgen mn eerste echo gehad (spannend!) en een kloppend hartje gezien! Vooralsnog i de uitgerekende datum 16 juni 2018, maar pas met de termijnecho die op 24 november gepland staat wordt dat definitief bepaald. Het is ons tweede kindje: We hebben al een dochter van 2.
Verder ben ik nu al 3 weken ziek thuis van de misselijkheid en het overgeven, dus dat is flink balen. Morgen weer test om te kijken of ik geen verschijnselen heb van uitdroging. Zijn er bij jullie ook mensen die er zoveel last van hebben? Ik sport dus helemaal niet op t moment haha, ik slaap zo'n 16 uur per dag geloof ik. Is dat ook sport? Oh en ik slik foliumzuur en een standaard multivitamine, omdat ik natuurlijk niet echt iets binnenkrijg qua voeding.
Nou ik hoop dat jullie allemaal een goede zwangerschap hebben en we veel samen kunnen schrijven hier!
donderdag 9 november 2017 om 10:42
ojee, sirithasiel! al 3 weken thuis! ben je zo ziek, amai dan mag ik niet klagen...
ben intussen al bijna 2kg afgevallen wel... ik krijg nog weinig binnen. mijn dagen bestaan nu vooral uit fruit (gaat wel goed binnen, leve bananen en mandarijnen en kiwi en zo), yoghurt, droge koeken, rijstwafels en een beetje avondeten.
van het idee boterhammen te eten word ik al misselijk... ik eet er amper nog wat van, hoewel ik me elke dag verplicht om wat boterhammen mee te nemen naar het werk in de hoop dat het mij toch weer smaakt...
ben intussen al bijna 2kg afgevallen wel... ik krijg nog weinig binnen. mijn dagen bestaan nu vooral uit fruit (gaat wel goed binnen, leve bananen en mandarijnen en kiwi en zo), yoghurt, droge koeken, rijstwafels en een beetje avondeten.
van het idee boterhammen te eten word ik al misselijk... ik eet er amper nog wat van, hoewel ik me elke dag verplicht om wat boterhammen mee te nemen naar het werk in de hoop dat het mij toch weer smaakt...
donderdag 9 november 2017 om 12:07
Wow wat heftig sirithasiel, hopelijk knap je gauw weer op. En natuurlijk gefeliciteerd met je echo!!
En misstiek, zelf doe ik aan fitness 2 keer in de week. Heb bij mijn vorige zwangerschap een dubbele hernia gehad en bekkeninstabiliteit met 7 weken al, dus hopelijk heeft het sporten geholpen. Ben nu vooral bezig met krachttraining voor mijn rug en armen (voor het tillen van mijn dochtertje Hahah) en straks die zware Maxicosi weer hellluuup
En misstiek, zelf doe ik aan fitness 2 keer in de week. Heb bij mijn vorige zwangerschap een dubbele hernia gehad en bekkeninstabiliteit met 7 weken al, dus hopelijk heeft het sporten geholpen. Ben nu vooral bezig met krachttraining voor mijn rug en armen (voor het tillen van mijn dochtertje Hahah) en straks die zware Maxicosi weer hellluuup
donderdag 9 november 2017 om 12:21
amai ML, dubbele hernia klinkt helemaal niet fijn... ik had enkel last van mijn bekkenbanden vanaf een week of 12, nadat ik wat uitschoof in modder en een verkeerde beweging maakte met mijn been. hoop dus dat ik langer gespaard zal blijven nu.
ja die maxicosi, dat lomp ding, daar kijk ik ook niet naar uit
ja die maxicosi, dat lomp ding, daar kijk ik ook niet naar uit
donderdag 9 november 2017 om 13:59
Ow pfoe.. Best pittige dingen allemaal!
Hier gaat alles wel z'n gangetje.
Als ik maar wat blijf doen en om de zoveel tijd blijf eten, dan gaat het wel prima. Alleen die moeheid.. En idd een verkoudheid en die blijft op m'n stem liggen wat echt vervelend is omdat ik voor de klas sta.
Zometeen echo..de hele dag al zenuwachtig!
Hier gaat alles wel z'n gangetje.
Als ik maar wat blijf doen en om de zoveel tijd blijf eten, dan gaat het wel prima. Alleen die moeheid.. En idd een verkoudheid en die blijft op m'n stem liggen wat echt vervelend is omdat ik voor de klas sta.
Zometeen echo..de hele dag al zenuwachtig!
donderdag 9 november 2017 om 18:05
Wow Misstiek en Sirithasiel, dat klinkt wel heel misselijk allemaal! Ik ben ook de hele dag misselijk, maar ik moet gewoon blijven eten.
Ik doe ook fitness, maar ben twee weken niet geweest (te moe). Gisteren wel, moest ik na afloop overgeven, gelukkig was ik bijna thuis... blegh...
Succes vlinder! Of ben je inmiddels weer thuis? Grappig, ik sta ook voor de klas. Niet de meest ideale baan als je zwanger en misselijk bent hè.
Ik doe ook fitness, maar ben twee weken niet geweest (te moe). Gisteren wel, moest ik na afloop overgeven, gelukkig was ik bijna thuis... blegh...
Succes vlinder! Of ben je inmiddels weer thuis? Grappig, ik sta ook voor de klas. Niet de meest ideale baan als je zwanger en misselijk bent hè.
donderdag 9 november 2017 om 20:04
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Ik had t bij mn eerste zwangerschap ook, alleen toen nog erger omdat ik geen medicijnen had (ik dacht gewoon dat t erbij hoorde haha), toen moest ik uiteindelijk naar t ziekenhuis voor uitdroging ed. Ik had gehoopt dat tweede zwangerschap anders zou zijn, maar nu het weer zo is, weet ik iig heel zeker dat dit t laatste kindje is voor ons. Maar extra van genieten dus straks 
Zijn jullie al aan t nadenken over namen of ben ik de enige idioot die zich daar al mee bezig houdt?
@MissTiek: Dat afvallen herken ik wel ja, ik ben inmiddels ruim 6 kilo kwijt (nou ben ik ook aan de zware kant), maar gezond is anders tijdens een zwangerschap. Ik eet ook vooral fruit en rijstwafels haha. Ik vind avondeten vaak al zo sterk ruiken dat ik spontaan moet overgeven, dus dat meestal niet. Maar vanavond stukje pizza gegeten, erg van genoten!
Zijn jullie al aan t nadenken over namen of ben ik de enige idioot die zich daar al mee bezig houdt?
@MissTiek: Dat afvallen herken ik wel ja, ik ben inmiddels ruim 6 kilo kwijt (nou ben ik ook aan de zware kant), maar gezond is anders tijdens een zwangerschap. Ik eet ook vooral fruit en rijstwafels haha. Ik vind avondeten vaak al zo sterk ruiken dat ik spontaan moet overgeven, dus dat meestal niet. Maar vanavond stukje pizza gegeten, erg van genoten!