Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd Aviv, klinkt lekker, en als hij te zacht is eet je hem met een lepel.

Verder niets te melden eigenlijk, het leven kabbelt rustig door
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
prada schreef:
09-11-2017 09:36
Aviv, gefeliciteerd met je zoon. :cheer2: :gift: :cheer2: :gift: :cheer2: Hoe oud is hij geworden?
Hij is 19 jaar geworden!

Ik heb al een appje gekregen met een foto van een intacte taart met de slinger "happy birthday" op de achtergrond en de opmerking "omnomnom", maar nog geen eindoordeel over de kwaliteit van de perentaart!
Pff de kleinkinderen van buurvrouw zijn daar op bezoek, en dan merk je pas hoe gehorig die huizen hier zijn. Als de eigen kinderen 30 jaar geleden zo'n herrie hadden gemaakt had papa ze allang tot stilte gemaand. Maar hopelijk gaan ze direct weer naar school
Ik ben vandaag zo blij zo blij zo blij...
Vakantione! :hyper:
Haaz schreef:
09-11-2017 13:46
Ik ben vandaag zo blij zo blij zo blij...
Vakantione! :hyper:
lekker, maak er iets leuks van
nlies schreef:
09-11-2017 14:51
lekker, maak er iets leuks van
Dank je wel
Morgen lekker weg
:cheer2:
anoniem_329033 wijzigde dit bericht op 09-11-2017 18:05
Reden: Herkenbaarheid
6.99% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2017 15:23
Reden: ivm spam
99.92% gewijzigd
Gefeliciteerd met je zoon Aviv. En je perentaart.
Ben van ellende maar een soort van vega-groentensoep aan het maken. Koud en nattig buiten, niks aan.
Everything you see I owe to spaghetti!
De perentaart was prima, eerder iets te droog dan te klef!
Mag ik het recept van die perentaart Aviv? Ik hou niet van taart maar als er veel vruchten ingaan vind ik het wel lekker.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
aviv_13 schreef:
09-11-2017 18:58
De perentaart was prima, eerder iets te droog dan te klef!
:yes:
aviv_13 schreef:
08-11-2017 22:50
Zonet een perentaart gebakken voor mijn zoon die morgen jarig is. Ik hoop dat de taart gelukt is, want de peren waren wat sappiger dan gepland.
Beetje laat maar gefeliciteerd met je zoon en te lezen was de taart gelukt :)
Avond en welterusten allemaal.

Ga er vroeg in, beetje gaar van de verkoudheid. Oudste heeft zich in slaap geniest letterlijk en de jongste laat het gewoon lopen, heerlijk!

Voor de rest een rustige dag, weinig gedaan met de jongste tot de oudste thuis kwam van school. Morgen naar Den Helder tuffen tot zondag voor twee verjaardagen een op zaterdag en een op zondag. Gaat wel lukken en we hebben er zin in :yes: ondanks de verkoudheid.
Leuk Son, je weekendje weg. En vooral dat je zelf kunt tuffen. Hopelijk genezen jullie snel van de verkoudheid.
Gefeliciteerd Aviv!
Hier mijn auto aan het vol pakken voor het weekend. Heb twee tassen oké eerlijk bijna drie. Jongste drie en de oudste bijna 3 en half maar dat worden er ook wel drie met wat proppen. Ook wat spullen mee, kinderstoeltje, wandelwagen, extra veel luiers en andere peuterspullen die je altijd meeneemt. Natuurlijk de nodige knuffels van de meiden. O ja babyfoon altijd makkelijk. Nodige opladers van mijn telefoon en tablet..... klein stukje van mijn lijstje. Past allemaal wel :thumbsup: Alleen voor een weekend hoor.. :yes:

Jammer dat het weer niet zo fijn is in het Noorden maar ja we kunnen er op kleden zal ik maar zegen. O paraplu's, mijn oudste dochter heeft haar eigen knal roze met paarse hartjes paraplu als ik die vergeet! :mad: en denk maar ook de regenpakken... zucht komt er wel.

Fijne vrijdag en weekend dames :cheer2: :bigkiss:
@sonja; en denk maar niet dat die 3 tassen minder worden hoor, de peuterspullen verdwijnen in de loop der jaren, maar daar komen andere dingen voor terug: Als ze puber zijn, en meisjes, dan kunnen ze echt niet met dat ene extra paar schoenen, want die staan niet bij dat rokje/ die broek en dat topje moet ook mee, maar dan moet die andere broek ook mee, want dat topje kan echt niet bij die ene broek (die sprekend lijkt op de andere broek)
(Ik heb zelf geen kinderen, maar ik zie dat bij anderen)
:shout: Weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :shout:
Hanglamp gekocht!!
Oudblond schreef:
09-11-2017 19:02
Mag ik het recept van die perentaart Aviv? Ik hou niet van taart maar als er veel vruchten ingaan vind ik het wel lekker.
O, dat wordt een beetje lastig. Ik weet precies wat ik erin heb gedaan, maar ik bak op mijn gevoel, dus geen flauw idee van de verhoudingen.
Een stuk boter, maar minder dan een half pak. Hoeveel minder weet ik dus niet. Dat heb ik gesmolten, toen heb ik een paar flinke scheppen bruine basterdsuiker doorheen geroerd. Hoeveel scheppen? Geen flauw idee! Toen een snufje zout, een lepel kaneel en koekkruiden, een schep of twee halfvolle kwark, twee eieren maat L (ja, dat weet ik wel precies). Daarna heb ik er zelfrijzend bakmeel en maizena door geroerd, zodat de consistentie niet meer vloeibaar, maar nog wel doorroerbaar was. Tja, het voelde gewoon goed aan. Niet zo dun als cakebeslag, maar je moet er wel partjes peer in kunnen duwen. Daarna twee grote doyenne du comice-peren geschild en in partjes gesneden en die partjes als een mooie ster in het deeg geduwd. En toen op 180 graden een minuut of 40 in de oven. Maar het kan ook 45 minuten geweest zijn.

Eens kijken of het lukt een foto ervan erbij te doen:

Afbeelding
Dag lieve roeperts,
Ik heb weinig te vertellen, alles gaat zo z’n gangetje. Ik ga zometeen een heerlijk herfstig pompoensoepje maken. Ik ben daar toch zo dol op hè. :heart:
Mooie taart aviv, en nog gefeliciteerd :lips:
Lekker Drackie, geniet van de sleur (das echt een stom woord) :rose:

Net een buffetkast via Marktplaats overgekocht, zo'n kast (met verlichting) is echt mijn droom dus ben nu heel blij :proud: :proud: :proud:
Die gaan we ophalen als we toch die verhuiswagen hebben want is heel dichtbij huis. Nu ben ik wel uitgewinkeld denk ik? In elk geval deze maand :facepalm: :facepalm:
Waar is Cateautje toch? :shout: Cateautje !! Ben je ziek? In bed met een griepje? :sherlock:
Ik heb niet veel te roepen. Straks lekker voor de buis met een glaasje wijn en een heerlijk salamirolletje met geitekaas.
Morgen wordt het slecht weer dus waarschijnlijk lekker hangen en ook een beetje tv kijken.
Fijn weekend allemaal!
Hier wordt het ook een bankhangavond in mijn eentje.
Misschien toch nog fles cola en chips optrekken. Of heel verstandig water en worteltjes. .... nog maar even bekijken. ...

Vandaag IUI 3 gehad. Duimen jullie weer mee! ! Weer 2 afwachten! !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven