Gek begin 'verkering'
donderdag 2 november 2017 om 07:59
Hi,
Ik heb sinds gisteren een leuke vriendin. Ik heb een tijd lang met haar gepraat e.d. en alles klikte erg leuk - en sinds gisteravond hebben we een officieel iets.
Alleen toen ik het vroeg, klapte ik volledig dicht. Heel schamend. De vibe die er tussen ons was, was al relatie-waardig alshetware, het moest alleen nog 'gezegd' worden. Ik vroeg haar dus hoe zij het zag, en het kwam erop neer dat ze het wel graag officieel wilde - en zo is het gegaan. De praatsessie werd toen verstoord door een of andere gast die begon te slippen met zijn auto (we stonden op de parkeerplaats bij de bioscoop), oftewel we zijn naar huis gereden.
Maar dat maakt het (voor mij) dus niet minder awkward, snap je.
In mijn hoofd had ik het allemaal wat soepeler gepland, maar het was nu echt zo'n;
'zullen we doen?'
'ja is goed'
'oke'
gesprekje... We hebben later wel gekust e.d. dus het is wel deels goedgekomen, maar toch hahaha...
Vanmiddag komt ze bij me, moet ik het gewoon allemaal laten gebeuren, of wat zou leuk zijn?
Ik heb sinds gisteren een leuke vriendin. Ik heb een tijd lang met haar gepraat e.d. en alles klikte erg leuk - en sinds gisteravond hebben we een officieel iets.
Alleen toen ik het vroeg, klapte ik volledig dicht. Heel schamend. De vibe die er tussen ons was, was al relatie-waardig alshetware, het moest alleen nog 'gezegd' worden. Ik vroeg haar dus hoe zij het zag, en het kwam erop neer dat ze het wel graag officieel wilde - en zo is het gegaan. De praatsessie werd toen verstoord door een of andere gast die begon te slippen met zijn auto (we stonden op de parkeerplaats bij de bioscoop), oftewel we zijn naar huis gereden.
Maar dat maakt het (voor mij) dus niet minder awkward, snap je.
In mijn hoofd had ik het allemaal wat soepeler gepland, maar het was nu echt zo'n;
'zullen we doen?'
'ja is goed'
'oke'
gesprekje... We hebben later wel gekust e.d. dus het is wel deels goedgekomen, maar toch hahaha...
Vanmiddag komt ze bij me, moet ik het gewoon allemaal laten gebeuren, of wat zou leuk zijn?
donderdag 2 november 2017 om 14:00
Haha, we waren juist samen van mening dat het onwennig en vreemd liep hahaha,Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑02-11-2017 11:29Dit. Op haar zal het misschien heel anders zijn overgekomen - veel minder vaag- dan jij nu denkt.
Onzekerheid is voor jezelf meestal veel groter waarneembaar dan voor anderen![]()
maar ik denk dat het idd allemaal wel een beetje logisch is - dat het zo onwennig is (nu nog)
donderdag 2 november 2017 om 14:01
Het is inderdaad allemaal een beetje wennen... Zonet kwam ze ff gedag zeggen in mijn pauze - en het liep wel iets vloeiender.Java schreef: ↑02-11-2017 11:02Haha dat is normaal hoor, dat verkering vragen meestal wat stuntelig gaat. En de eerste dagen daarna kan het ook nog wat onwennig verlopen. Niet druk om maken hoor, gewoon om lachen.
Mijn man en ik kunnen er nog steeds om lachen, hoe stuntelig het 18 jaar geleden bij ons ging.![]()
Het is voor ons meer zo van; de sfeer was er altijd al, de vibe was al richting een relatie aan het gaan, en nu is er niet veel anders...
Ik denk dat het in de loop van de dagen wel goed komt
donderdag 2 november 2017 om 14:05
Gewoon de volgende afspraak met haar in gaan alsof dat nooit ongemakkelijk is geweest. Laat het gaan. Denk ook niet dat zij daar op terug zal komen. Jullie hebben nu wat, gefeliciteerd en geniet ervan!ikdenkhetwel schreef: ↑02-11-2017 08:07Ik bedoelde het als in; hoe kan ik de (gisteren gecreëerde) 'vreemde'/nieuwe sfeer wat beter maken
donderdag 2 november 2017 om 20:22
We hebben wel beide aangegeven om nog eventjes rustig aan te doen, dus niet om het meteen aan de grote klok te hangen o.i.d. - maar we doen wel moeite voor elkaar om uit die vrienden-sfeer te komen. Het moet natuurlijk niet altijd 'als vrienden' blijven, als je een relatie begint haha...
We hebben beide een goed gevoel over elkaar, en dat zal ook zeker wel goed komen. We hopen dat het allemaal wat vloeiender gaat lopen asap
donderdag 9 november 2017 om 17:08
Nu een weekje verder, hebben we erover gepraat - en toch de keuze gemaakt om het nog ff op z'n beloop te laten. Ik voelde me er eigenlijk toch nog niet helemaal fijn bij & mijn 'vriendin' had hetzelfde. We gaan nog een tijdje wat meer daten, en als het dan iets word (waarvan het bijna zeker is) - dan gebeurt dat toch wel. En zo niet, dan helaas niet.
We kennen elkaar ook nog maar 3 weken - en we hadden van te voren erover gepraat om het NIET zo snel te laten gaan... Dat was dus iig al mislukt hahaha (al is het wel zo; als het goed is, is het goed), maar dit was wel erg snel. We nemen nu af en toe iets meer afstand om eventjes onze zaken op orde te krijgen - wat ook soms wel irritant is, als de een wel aandacht nodig heeft en andersom.
Ik denk dat we er meer aan hebben om het zo aan te pakken, dan om het nu 'per sé' officieel te hebben, en dat het dan vrij snel uit gaat - door bijv. ontwetendheden of teveel irritaties...
We kennen elkaar ook nog maar 3 weken - en we hadden van te voren erover gepraat om het NIET zo snel te laten gaan... Dat was dus iig al mislukt hahaha (al is het wel zo; als het goed is, is het goed), maar dit was wel erg snel. We nemen nu af en toe iets meer afstand om eventjes onze zaken op orde te krijgen - wat ook soms wel irritant is, als de een wel aandacht nodig heeft en andersom.
Ik denk dat we er meer aan hebben om het zo aan te pakken, dan om het nu 'per sé' officieel te hebben, en dat het dan vrij snel uit gaat - door bijv. ontwetendheden of teveel irritaties...
donderdag 9 november 2017 om 20:24
maandag 11 december 2017 om 13:48
ikdenkhetwel schreef: ↑10-12-2017 15:41Nu, een maandje verder - gaan we nog steeds ontzettend leuk met elkaar om. Het klikt erg goed - en de sfeer is steeds beter. We zijn volop aan het daten & zijn er beide wel over uit dat het wel officieel wordt.
Leuk! Geniet ervan! Zeker in december, samen door de sneeuw lopen, kopje warme chocolademelk onder de boom enzo. Heerlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 11 december 2017 om 13:59
Vergeet niet, ook wanneer ze 'officieel' jouw vriendin is, ook wanneer je een relatie hebt, zelfs wanneer je al jaren getrouwd bent, is het gewoon verstandig om nog steeds volop met elkaar te "daten". Dat houdt echt niet op wanneer je er een label aan hangt.ikdenkhetwel schreef: ↑10-12-2017 15:41Nu, een maandje verder - gaan we nog steeds ontzettend leuk met elkaar om. Het klikt erg goed - en de sfeer is steeds beter. We zijn volop aan het daten & zijn er beide wel over uit dat het wel officieel wordt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.