Heimwee en vakantie
donderdag 9 november 2017 om 21:52
Tot nog toe , gaan manlief en ik hooguit 3 nachtjes op vakantie.
Langer niet, door mijn heimwee.
Afgelopen vakantie waren t ervoor t eerst 4 nachten.
Gaan ook alleen maar in Nl op vakantie, vind Nl best mooi.
Zijn er meer mensen hier met heimwee tijdens vakantie en wat zijn jullie ervaringen zoal ?
Zou je nooit 's langer of verder weg willen ?
Zelf heb ik zo 'n idee dat als ik er al voor zou kiezen naar t buitenland te gaan...ik zou kiezen voor hooguit 8 dagen...minder kan niet. .toch ? En 10...pfff...Nee dat gaat m niet worden.
Maar stel ik ben daar...en ik krijg dan heimwee. ..wat dan ?
Dan moet ik mijn tijd uitzitten tot ik terug naar Nl kan.
Alle ervaringen zijn welkom.
Ter info , ik heb hier al meer dan 25 jaar last van.
Langer niet, door mijn heimwee.
Afgelopen vakantie waren t ervoor t eerst 4 nachten.
Gaan ook alleen maar in Nl op vakantie, vind Nl best mooi.
Zijn er meer mensen hier met heimwee tijdens vakantie en wat zijn jullie ervaringen zoal ?
Zou je nooit 's langer of verder weg willen ?
Zelf heb ik zo 'n idee dat als ik er al voor zou kiezen naar t buitenland te gaan...ik zou kiezen voor hooguit 8 dagen...minder kan niet. .toch ? En 10...pfff...Nee dat gaat m niet worden.
Maar stel ik ben daar...en ik krijg dan heimwee. ..wat dan ?
Dan moet ik mijn tijd uitzitten tot ik terug naar Nl kan.
Alle ervaringen zijn welkom.
Ter info , ik heb hier al meer dan 25 jaar last van.
anoniem_350705 wijzigde dit bericht op 09-11-2017 21:53
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.20% gewijzigd
vrijdag 10 november 2017 om 17:40
Het is meer het idee , dat ik mijn man tekort doe.-Bladora- schreef: ↑09-11-2017 23:11Sorry, ik ga misschien een domme vraag stellen, maar ik ben echt totaal onbekend met heimwee. Wat mis je dan precies als je weg bent? Waar heb je heimwee naar? En wat voor gevoel geeft dat?
Ik zou het bijvoorbeeld snappen dat je je man mist als je alleen weg bent, maar als je met je man bent, kun je hem ook niet missen![]()
Ik heb vijf jaar in een ander land gewoond met veel plezier. Als ik nu een foto voorbij zie komen van daar, of er ineens op terug denk dan gaat er wel eens een steek/droevig gevoel door me heen. De gedachte van 'woonde ik daar nog maar'. Maar vervolgens ga ik dan weer over tot de orde van de dag en hier is het leven óók leuk. Voelt heimwee zo?
Hoe dan ook als je niet persé de behoefte hebt veel van de wereld te zien, dan hóéf je toch ook niet ver en lang op vakantie? Als je de tijd alleen maar loopt uit te zitten tijdens een vakantie heb je er ook niks aan. Dan kun je net zo goed lekker thuis blijven en thuis van je vrije tijd genieten lijkt me.
Van mij mag ie alleen gaan , mocht ie de behoefte ertoe hebben.
Maar dat doet ie niet.
Hij zegt nooit dat ie 's naar het buitenland wil , maar hij wel ooit zelf geweest.
Kan mij niet voorstellen dat ie nu echt altijd , voor mij in Nl op vakantie wil gaan.
Zou zelf wel s , verder willen...gewoon s proberen..en ook weer niet.
Denk dat t ook meespeelt , dat t gewoon is dat je naar Spanje. .Griekenland of Turkije gaat ...dat het raar is als je gewoon in Nl blijft.
Mss denk ik teveel , ofzo
zaterdag 11 november 2017 om 04:17
Stoort het jezelf dat je heimwee hebt of vind je het wel ok zoals het is?
Ik geloof nl dat er wel wat mee te doen is. Maar dan gaat het wat dieper.
Je huis staat nl voor jezelf en ergens geeft het het continu aan dat je 'heimwee' naar jezelf hebt. Naar dieper kontakt met jezelf.
Als het ware thuiskomen in jezelf.
Ik geloof nl dat er wel wat mee te doen is. Maar dan gaat het wat dieper.
Je huis staat nl voor jezelf en ergens geeft het het continu aan dat je 'heimwee' naar jezelf hebt. Naar dieper kontakt met jezelf.
Als het ware thuiskomen in jezelf.
zaterdag 11 november 2017 om 10:10
Ik heb alleen heimwee op vakantie als ik ergens ben waar ik me niet fijn voel. Zoals afgelopen zomer in Florence. Was daar zes dagen alleen en vond het vanaf de eerste dag al helemaal niks. De stad was echt niets voor mij. En dan zit je daar nog 5 lange dagen. Alles was zo duur en ik vond het veel te toeristisch en de mensen niet aardig. Dus ja dan duurt de tijd lang. Dan verlang ik wel naar huis. Maar als ik straks weer 4 dagen in Madrid ben vliegt de tijd om, zo gelukkig ben ik daar.
Heimwee is ook heel lastig uit te leggen aan mensen die het gevoel niet kennen. Ik zou ook voorstellen dat je man eens alleen op reis gaat. Is niet alleen verruimend voor jezelf als persoon, maar ook gewoon erg ontspannend.
Heimwee is ook heel lastig uit te leggen aan mensen die het gevoel niet kennen. Ik zou ook voorstellen dat je man eens alleen op reis gaat. Is niet alleen verruimend voor jezelf als persoon, maar ook gewoon erg ontspannend.
zaterdag 11 november 2017 om 10:28
Dat is voor veel mensen toch een drempel waar je overheen moet. Sinds het overlijden van mijn man ben ik een aantal keren met mijn zoon op vakantie geweest en 2 keer met een vriendin. Mijn vriendinnen hebben allemaal een relatie en kunnen niet telkens met mij op vakantie vanwege de financien. Zoon werkt nu en kan niet altijd zo maar vrij nemen. Ik zit er ook aan te denken om alleen op vakantie te gaan. Had zelfs al een hotel uitgezocht in Torremolinos. Ik ben daar al een aantal keren geweest dus ik voel me dan niet zo verloren en het was maar voor 4 dagen om te kijken hoe het bevalt om alleen op vakantie te gaan. Toch heb ik het niet gedaan. Ik zit nu te denken aan het voorjaar maar het kan makkelijk zijn dat als het eenmaal voorjaar is ik het dan toch weer niet doe.redbulletje schreef: ↑10-11-2017 18:00Best raar dat je man dan niet zelf gaat als jij het hem gunt. Genoeg mensen tegengekomen die alleen reizen omdat hun partner niet reislustig is.
zaterdag 11 november 2017 om 11:42
Het lijkt me echt een heel lastig en vervelend gevoel. Ik ken het een beetje van vroeger, mijn eerste vakantie zonder mijn ouders omdat ik me ook niet helemaal 100 procent op mijn gemak voelde met de mensen waar ik mee was. Nu heb ik er gelukkig helemaal geen last meer van, al meerdere langere backpack reisjes gemaakt met mijn vriend en met verschillende vriendinnen. Bij mij maakt het wel echt uit met wie ik ben, met mijn partner of met een vriendin voel ik me ook 'thuis' waar ik ook met ze ben. Ik denk dat ik er eerder last van heb als ik alleen zou zijn, maar dan meer in het delen van de ervaring met een dierbare wat ik zou missen. Mijn huis oid mis ik nooit eigenlijk.
zaterdag 11 november 2017 om 12:09
Is 'n roadtrip dan niet prettiger voor je als je alleen reist? Mij lijkt zo'n typische strandtoko waar vooral stellen/gezinnen all-in komen ook niet echt aantrekkelijk, zeker niet als single.Blondie456 schreef: ↑11-11-2017 10:28Dat is voor veel mensen toch een drempel waar je overheen moet. Sinds het overlijden van mijn man ben ik een aantal keren met mijn zoon op vakantie geweest en 2 keer met een vriendin. Mijn vriendinnen hebben allemaal een relatie en kunnen niet telkens met mij op vakantie vanwege de financien. Zoon werkt nu en kan niet altijd zo maar vrij nemen. Ik zit er ook aan te denken om alleen op vakantie te gaan. Had zelfs al een hotel uitgezocht in Torremolinos. Ik ben daar al een aantal keren geweest dus ik voel me dan niet zo verloren en het was maar voor 4 dagen om te kijken hoe het bevalt om alleen op vakantie te gaan. Toch heb ik het niet gedaan. Ik zit nu te denken aan het voorjaar maar het kan makkelijk zijn dat als het eenmaal voorjaar is ik het dan toch weer niet doe.
zaterdag 11 november 2017 om 12:10
Alleen voel ik mij sowieso prima en ervaringen delen met dierbaren is anno nu natuurlijk heel makkelijk omdat je alles zo op facebook, app en mail kunt knallen.Puntpaprika schreef: ↑11-11-2017 11:42Het lijkt me echt een heel lastig en vervelend gevoel. Ik ken het een beetje van vroeger, mijn eerste vakantie zonder mijn ouders omdat ik me ook niet helemaal 100 procent op mijn gemak voelde met de mensen waar ik mee was. Nu heb ik er gelukkig helemaal geen last meer van, al meerdere langere backpack reisjes gemaakt met mijn vriend en met verschillende vriendinnen. Bij mij maakt het wel echt uit met wie ik ben, met mijn partner of met een vriendin voel ik me ook 'thuis' waar ik ook met ze ben. Ik denk dat ik er eerder last van heb als ik alleen zou zijn, maar dan meer in het delen van de ervaring met een dierbare wat ik zou missen. Mijn huis oid mis ik nooit eigenlijk.
zaterdag 11 november 2017 om 13:17
Nee, dat is echt niks voor mij. Ik hou er totaal niet van om dingen te gaan bezichtigen. Vakantie is voor mij: hele dagen aan het strand en terrasjes pakken en lekker eten. Meer heb ik niet nodig.redbulletje schreef: ↑11-11-2017 12:09Is 'n roadtrip dan niet prettiger voor je als je alleen reist? Mij lijkt zo'n typische strandtoko waar vooral stellen/gezinnen all-in komen ook niet echt aantrekkelijk, zeker niet als single.
zaterdag 11 november 2017 om 21:16
Ik bedoel meer het samen beleven, er samen 'zijn' met ervaringen delen.redbulletje schreef: ↑11-11-2017 12:10Alleen voel ik mij sowieso prima en ervaringen delen met dierbaren is anno nu natuurlijk heel makkelijk omdat je alles zo op facebook, app en mail kunt knallen.
Voor mezelf vind ik dat de fijnste manier van reizen, maar ik vind het heel tof wanneer mensen lekker alleen op pad gaan!
zaterdag 11 november 2017 om 21:25
Ik heb t gevoel dat ik vanaf afstand juist meer deel met dierbaren dan wanneer ik met die personen samen reis. Maar ik zal wel n twisted mind hebben als autist hahaPuntpaprika schreef: ↑11-11-2017 21:16Ik bedoel meer het samen beleven, er samen 'zijn' met ervaringen delen.
Voor mezelf vind ik dat de fijnste manier van reizen, maar ik vind het heel tof wanneer mensen lekker alleen op pad gaan!
zaterdag 11 november 2017 om 21:45
Lekker doen! Mijn oma ( inmiddels overleden ) heeft tot een heel eind in de 80 zulke vakanties gemaakt nadat mijn opa was overleden.Blondie456 schreef: ↑11-11-2017 13:17Nee, dat is echt niks voor mij. Ik hou er totaal niet van om dingen te gaan bezichtigen. Vakantie is voor mij: hele dagen aan het strand en terrasjes pakken en lekker eten. Meer heb ik niet nodig.
In haar eentje met de bus naar Spanje.
zaterdag 11 november 2017 om 21:49
Al ns naar een Caraibisch eiland geweest? Dat heeft buiten de prachtige stranden ook nog n gezellig sfeertje.Blondie456 schreef: ↑11-11-2017 13:17Nee, dat is echt niks voor mij. Ik hou er totaal niet van om dingen te gaan bezichtigen. Vakantie is voor mij: hele dagen aan het strand en terrasjes pakken en lekker eten. Meer heb ik niet nodig.
zaterdag 11 november 2017 om 21:49
Ik herken het wel, denk ik, een beetje.
Ik vind op vakantie gaan heerlijk, alleen of met mijn man, zover mogelijk van Nederland vandaan. Liefst naar landen waar ouders nog niet geweest zijn...
En toch moet ik mijn ouders elke dag bellen en alles bespreken. Ik ben heel afhankelijk van mijn ouders (zelfs nu ik getrouwd ben en eigen leven heb...) die band is op die manier gegroeid ofzo, maar dat is een ander verhaal.
Ik vind dus op vakantie gaan heerlijk, maar dat bellen is dwangmatig. Dat doe ik dan lokale tijd heel vroeg (als het dan in NL beetje normale tijd is) en dan kan ik mijn vakantiedag beginnen.
Ik mis Nederland totaal niet, ik mis mijn bed niet, ik mis mijn huis niet. Nee, ik moet echt puur contact met mijn ouders hebben.
Ik vraag me wel af wat er gebeurd als mijn ouders overlijden... maar dat is zorg voor later.
Ik vind op vakantie gaan heerlijk, alleen of met mijn man, zover mogelijk van Nederland vandaan. Liefst naar landen waar ouders nog niet geweest zijn...
En toch moet ik mijn ouders elke dag bellen en alles bespreken. Ik ben heel afhankelijk van mijn ouders (zelfs nu ik getrouwd ben en eigen leven heb...) die band is op die manier gegroeid ofzo, maar dat is een ander verhaal.
Ik vind dus op vakantie gaan heerlijk, maar dat bellen is dwangmatig. Dat doe ik dan lokale tijd heel vroeg (als het dan in NL beetje normale tijd is) en dan kan ik mijn vakantiedag beginnen.
Ik mis Nederland totaal niet, ik mis mijn bed niet, ik mis mijn huis niet. Nee, ik moet echt puur contact met mijn ouders hebben.
Ik vraag me wel af wat er gebeurd als mijn ouders overlijden... maar dat is zorg voor later.