Bitcoins
zaterdag 14 oktober 2017 om 11:07
Via de Netflix docu Bitcoins ben ik op deze nieuwe virtuele betaalmethode gekomen.
Het kan de toekomst zijn, maar ook een totale ondergang.
Nobody knows.
Is er iemand die zich ook in verdiept heeft en zoals ik een pakketje coins gekocht heeft?
Je kan er weinig informatie over terugvinden op het web, vandaar dat ik het hier probeer om mensen te vinden die zich willen uitwisselen daarover.
Het kan de toekomst zijn, maar ook een totale ondergang.
Nobody knows.
Is er iemand die zich ook in verdiept heeft en zoals ik een pakketje coins gekocht heeft?
Je kan er weinig informatie over terugvinden op het web, vandaar dat ik het hier probeer om mensen te vinden die zich willen uitwisselen daarover.
Girls compete with each other, women empower one another
zondag 12 november 2017 om 16:03
Wat is dat nou voor een domme opmerking.Stampertje12 schreef: ↑12-11-2017 16:00Criminelen zijn ook dol op euro, dus dat gebruik je ook niet?
zondag 12 november 2017 om 16:37
SLimme analyse, zo had ik het nog nooit bekeken.Stampertje12 schreef: ↑12-11-2017 15:26
Bitcoin is sinds januari ongeveer 6000 euro in waarde gestegen. Dus als je er eentje had gekocht voor 750 euro dan had je zo'n 6000 euro winst gehad. Toch blijkt uit onderzoek in Nederland dat de gemiddelde opbrengst van mensen in Nederland maar een klein beetje winst is. Dus veel mensen verliezen. Waarom? Omdat ze inkopen als de koers tijdelijk even hoog staat (komt veel in het nieuws, iedereen praat erover etc) en dan kwakkelt het de komende maanden een beetje door. Na een flinke dip zijn die mensen dolblij als de munt weer evenveel waard is als toen ze instapten en dan verkopen ze snel omdat ze het risico niet meer willen lopen.
Bitcoin Cash... in een week van 350 naar bijna 2000...Op dit moment ligt bitcoin behoorlijk onder druk en stijgt de waarde van concurrerende varianten bictoin cash en bitcoin gold nu explosief. Er is dus best een redelijke kans dat bitcoin ingehaald gaat worden. En als die 100 miljard van bitcoin naar bitcoin cash stroomt, dan weet ik wel waar het geld verdiend gaat worden... Maar ja, voor hetzelfde geld gebeurt dat niet en heb je je bitcoin juist veel te laag verkocht.
zondag 12 november 2017 om 16:43
Is toch helemaal geen domme opmerking? Ik vond jouw opmerking nogal dom, dus vandaar dat ik even een ander voorbeeld geef om te laten zien hoe raar jouw opmerking is.
Omdat er criminelen zijn die gebruik maken van bitcoin wil jij er ver van weg blijven. Maar diezelfde criminelen maken toch ook gebruik van euro of dollars? En van internet, en van mobiele telefonie, en van huizen?
Het gaat erom wat je er mee doet. En ja, het is makkelijker om als al je bankrekeningen bevroren zijn bitcoin naar elkaar over te maken. Maar bedenk dat daar ook een risico aan vast zit: je betaling kan in een dag tijd heel veel dollars minder of meer waard worden wat een enorm risico is. En je kan je bitcoin ook niet zomaar omzetten naar euro. Als je namelijk van een bitcoin wisselkantoor opeens 10.000 euro op je rekening krijgt, dan moet je dat bij de bank komen uitleggen en die zullen dat melden. Dus ook dan kun je alleen maar kleine bedragen opnemen.
Uiteindelijk is het gewoon een product dat misbruikt kan worden, net als gewoon geld. Maar de meerderheid van de mensen gebruikt het gewoon met alle goede bedoelingen. Ik doe ook gewoon belastingaangifte over de hoogte van mijn bitcoin vermogen aan het einde van het jaar. Ook al ziet de belastingdienst daar niets van.
zondag 12 november 2017 om 16:53
Je hoeft geen hele bitcoin te kopen. Je kunt voor een paar cent al instappen. Natuurlijk schiet dat niet op en zijn je transactiekosten van de eerste aankoop (meestal een euro) nogal hoog. Maar het kan wel.Deeeemilove schreef: ↑12-11-2017 16:49Ik las hier ook een reactie over zo’n coin maar dan van 20 cent of 20 euro oid. Weet iemand hoe die heten? Voor een bitcoin heb ik het geld nog niet maar voor een lagere prijs wil ik het wel graag proberen.
Er zijn wel 1000 munten, ook die voor een paar cent beginnen. Groot deel daarvan is oplichting of kansloos. Net als jonge bedrijven die investeerders zoeken. Je kunt niet zeggen: die is 20 cent nu, dus die wordt straks 20 euro. Hangt er ook vanaf hoeveel munten er in omloop zijn en komen.
zondag 12 november 2017 om 17:41
Een bitcoin is ook een tastbaar product. Precies hetzelfde als het bedrag op je bankrekening. Met als groot verschil dat het bedrag op je bankrekening niet echt daar staat omdat de bank het een keer of 4 uitleent...
zondag 12 november 2017 om 17:47
Zou jij mij meer kunnen uitleggen over welke variant ik dan zou kunnen kiezen? Ik wil er niet meer dan 30 euro voor nu aan besteden aangezien ik nog student ben. Maar met eventuele winst kan ik een duurdere halen!Stampertje12 schreef: ↑12-11-2017 16:53Je hoeft geen hele bitcoin te kopen. Je kunt voor een paar cent al instappen. Natuurlijk schiet dat niet op en zijn je transactiekosten van de eerste aankoop (meestal een euro) nogal hoog. Maar het kan wel.
Er zijn wel 1000 munten, ook die voor een paar cent beginnen. Groot deel daarvan is oplichting of kansloos. Net als jonge bedrijven die investeerders zoeken. Je kunt niet zeggen: die is 20 cent nu, dus die wordt straks 20 euro. Hangt er ook vanaf hoeveel munten er in omloop zijn en komen.
zondag 12 november 2017 om 18:16
Het klinkt een beetje alsof je verwacht dat die 30 euro volgende week 300 euro is en de week erop 3000. De waarde van een hele van zo'n munt maakt niets uit. Je kunt namelijk (meestal) in heel veel decimalen kopen.Deeeemilove schreef: ↑12-11-2017 17:47Zou jij mij meer kunnen uitleggen over welke variant ik dan zou kunnen kiezen? Ik wil er niet meer dan 30 euro voor nu aan besteden aangezien ik nog student ben. Maar met eventuele winst kan ik een duurdere halen!
Dus of je nu 0,0000001 bitcoin of 12,1228129 van een andere munt neemt: ze kunnen allebei vandaag 30 euro waard zijn bij wijze van spreken.
Als je op coinmarketcap kijkt zie je daar een lijst van zo'n 1000 munten op volgorde van de munt met de grootste totale waarde (bitcoin). Andere grote die daaronder volgen zijn Ethereum, Bitcoin Cash, NEO, QTUM, Ripple etc... Je kunt het beste de whitepapers (google op bijv. bitcoin + whitepaper) lezen en dan bedenken welke je het meest zinnig vindt. Met 30 euro gaat spreiden niet echt werken, dus zul je er eentje moeten kiezen.
Je zult wel ergens die 30 euro moeten wisselen en dan ben je toch beperkt in je keuze voor de munten omdat veel van die wisselkantoren waar je online euros naar munten kan wisselen, maar een beperkt aantal soorten munten te ruil hebben. Je kunt bijv. bitcoin kopen van je 30 euro en die bitcoin op een exchange (google maar) weer omwisselen naar andere munten.
zondag 12 november 2017 om 19:52
Als ik podjandorie vanochtend om 7 uurniet had liggen pitten had ik mijn inzet van gisteren verdubbeld! Ruim 2600 dollar stond ie toen.
Maar ja... ZzzZzzZzz was 't dus.
En vandaag vervolgens gehalveerd
maandag 13 november 2017 om 10:44
Je moet natuurlijk wel je stop orders op tijd klaar zetten....spraakwaterval schreef: ↑12-11-2017 19:52Als ik podjandorie vanochtend om 7 uurniet had liggen pitten had ik mijn inzet van gisteren verdubbeld! Ruim 2600 dollar stond ie toen.
Maar ja... ZzzZzzZzz was 't dus.
En vandaag vervolgens gehalveerd![]()
maandag 13 november 2017 om 22:00
Was m'n 1e dag op een "echte" exchange, had dat allemaal nog niet uitgezocht. En was ook niet echt verwacht natuurlijk toen. Idiote pump toen.
dinsdag 14 november 2017 om 01:08
Ik volg bitcoins van een afstandje. Ik beleg er zelf niet in, is mij iets te speculatief. Ik beleg alleen in producten met een onderliggende intrinsieke waarde. Maar ik vind het wel heel mooi te zien hoe de waarde meebeweegt met het onderbuikgevoel van de bevolking. Ik ben benieuwd wanneer de bubbel barst, maar ik verwacht dat er flink wat mensen veel geld aan zullen verdienen voor die tijd.
Wat mij opvalt, en ik hoor graag hoe dit in jullie ervaring is, is dat ik van veel mensen die in bitcoin beleggen merk dat ze de reguliere beurs, of andere beleggingsobjecten te ingewikkeld vinden en dan maar voor iets simpelers als bitcoins gaan. Maar ik vraag mij dan af of zij wel doorhebben dat het simpeler is omdat de waarde alleen bepaald wordt door vraag en aanbod en niet door een onderliggende onderneming, en dus het risico groter is. Zelfs bijbeleggen in risicovolle valuta is er vaak nog een overheid of centrale bank die er belang bij heeft de valuta drijvend te houden. In andere woorden, er lijken proportioneel veel beginners in te stappen in bitcoins, terwijl ik een 'veilige' belegging als unilever aandelen, of een tracker een veel logischer instap punt zou vinden. Maar misschien ga ik dan voorbij aan het spanningseffect dat bitcoin oplevert? en het idee niet de jackpot mis te willen lopen? Ik weet het niet, wat denken jullie?
Wat mij opvalt, en ik hoor graag hoe dit in jullie ervaring is, is dat ik van veel mensen die in bitcoin beleggen merk dat ze de reguliere beurs, of andere beleggingsobjecten te ingewikkeld vinden en dan maar voor iets simpelers als bitcoins gaan. Maar ik vraag mij dan af of zij wel doorhebben dat het simpeler is omdat de waarde alleen bepaald wordt door vraag en aanbod en niet door een onderliggende onderneming, en dus het risico groter is. Zelfs bijbeleggen in risicovolle valuta is er vaak nog een overheid of centrale bank die er belang bij heeft de valuta drijvend te houden. In andere woorden, er lijken proportioneel veel beginners in te stappen in bitcoins, terwijl ik een 'veilige' belegging als unilever aandelen, of een tracker een veel logischer instap punt zou vinden. Maar misschien ga ik dan voorbij aan het spanningseffect dat bitcoin oplevert? en het idee niet de jackpot mis te willen lopen? Ik weet het niet, wat denken jullie?
dinsdag 14 november 2017 om 10:07
Dat vooral, denk ik.tiramisuusje schreef: ↑14-11-2017 01:08het idee niet de jackpot mis te willen lopen? Ik weet het niet, wat denken jullie?
dinsdag 14 november 2017 om 18:51
Ik ben het met je eens dat als mensen denken dat cryptocurrencies eenvoudiger zijn dan aandelen dat ze niet goed weten wat ze doen. Overigens is het openen van een beleggingsrekening en het kopen van een mandje aandelen een stuk eenvoudiger. Dat kan vaak bij je bank en is via een Nederlandstalige website zo geregeld. Wat mensen denk ik vooral lastig vinden is het kiezen van welk bedrijf ze willen hebben. En dat is met cryptocurrencies natuurlijk net zo, met als verschil dat er geen overheid is die die bedrijven controleert en dus meer risico. Bitcoin kopen omdat het de grootste is, is net zoiets als Shell aandelen kopen omdat dat de grootste is. Weinig onderbouwing.
Een wallet openen en munten handelen vanuit euro’s af is wat complexer dan een beleggingsrekening.
Overigens ben ik het niet met je eens dat er geen onderliggende waarde is! Je koopt namelijk een aandeel in een netwerk (bitcoin, ethereum, NEO) of een betaalmiddel voor op zo’n netwerk (ether, gas). Als aandeelhouder in het netwerk krijg je bij verschillende netwerken bijvoorbeeld dividend uitgekeerd (NEO, ARK, Stratis). Het netwerk bestaat uit een bepaald algoritme en enorme hoeveelheden rekenkracht van alle computers die meerekenen aan het netwerk. Door die grote rekenkracht kun je als bedrijf gebruik gaan maken van zo’n bestaand netwerk. Bijvoorbeeld een pensioenfonds dat zijn administratie en berekeningen door het netwerk wil laten uitvoeren. Die betaalt natuurlijk voor die rekenkracht. Ipv in euro moet zo’n partij betalen in de munteenheid die op het netwerk wordt gehanteerd. En dan moeten ze die munten dus kopen op de beurs.
En de netwerkeigenaren krijgen bijvoorbeeld dividend uitgekeerd afhankelijk van de opbrengsten van het netwerk.
Er is dus zeker wel iets!
De ICO’s waar vaak over gepraat wordt zijn dan weer (meestal) geen netwerken, maar bedrijfjes die via een bestaand netwerk hun aandelen willen laten beheren. Een soort kickstarter dus. Ze geven in ruil voor bestaande netwerkmunten hun eigen munten (aandelen) uit en gebruiken het geld dat ze daarmee ophalen om hun bedrijf te bouwen. Die aandelenmunten worden verhandeld via het netwerk waarop ze uitgegeven zijn. Hoe meer van die bedrijven hun aandelen via zo’n netwerk verhandelen, hoe waardevoller de aandelen van de netwerkeigenaren zijn.
Een voorbeeldje:
NEO is een netwerk, aan de aandeelhouders van het NEO netwerk (1 NEO = 1 aandeel) wordt iedere paar minuten een beetje GAS uitgekeerd. GAS is de betaaleenheid voor gebruik van het netwerk.
Red Pulse is een startup die geld nodig heeft. Ze hebben een businessplan en geven een x-aantal aandelen uit die ze RPX noemen. Mensen krijgen de kans om gedurende bijvoorbeeld een maand in te schrijven als ze deze startup interessant vinden. Als je een aandeel RPX wil kun je inschrijven door je NEO aandelen in te ruilen. De startup kan de verkregen NEO aandelen verkopen voor euro’s en zo personeel betalen en aan de startup werken. Als mensen een aandeel RPX van de ene persoon naar de andere persoon willen sturen, dan maken ze gebruik van het netwerk van NEO en daar moeten ze (op termijn) een klein beetje GAS voor betalen.
Een wallet openen en munten handelen vanuit euro’s af is wat complexer dan een beleggingsrekening.
Overigens ben ik het niet met je eens dat er geen onderliggende waarde is! Je koopt namelijk een aandeel in een netwerk (bitcoin, ethereum, NEO) of een betaalmiddel voor op zo’n netwerk (ether, gas). Als aandeelhouder in het netwerk krijg je bij verschillende netwerken bijvoorbeeld dividend uitgekeerd (NEO, ARK, Stratis). Het netwerk bestaat uit een bepaald algoritme en enorme hoeveelheden rekenkracht van alle computers die meerekenen aan het netwerk. Door die grote rekenkracht kun je als bedrijf gebruik gaan maken van zo’n bestaand netwerk. Bijvoorbeeld een pensioenfonds dat zijn administratie en berekeningen door het netwerk wil laten uitvoeren. Die betaalt natuurlijk voor die rekenkracht. Ipv in euro moet zo’n partij betalen in de munteenheid die op het netwerk wordt gehanteerd. En dan moeten ze die munten dus kopen op de beurs.
En de netwerkeigenaren krijgen bijvoorbeeld dividend uitgekeerd afhankelijk van de opbrengsten van het netwerk.
Er is dus zeker wel iets!
De ICO’s waar vaak over gepraat wordt zijn dan weer (meestal) geen netwerken, maar bedrijfjes die via een bestaand netwerk hun aandelen willen laten beheren. Een soort kickstarter dus. Ze geven in ruil voor bestaande netwerkmunten hun eigen munten (aandelen) uit en gebruiken het geld dat ze daarmee ophalen om hun bedrijf te bouwen. Die aandelenmunten worden verhandeld via het netwerk waarop ze uitgegeven zijn. Hoe meer van die bedrijven hun aandelen via zo’n netwerk verhandelen, hoe waardevoller de aandelen van de netwerkeigenaren zijn.
Een voorbeeldje:
NEO is een netwerk, aan de aandeelhouders van het NEO netwerk (1 NEO = 1 aandeel) wordt iedere paar minuten een beetje GAS uitgekeerd. GAS is de betaaleenheid voor gebruik van het netwerk.
Red Pulse is een startup die geld nodig heeft. Ze hebben een businessplan en geven een x-aantal aandelen uit die ze RPX noemen. Mensen krijgen de kans om gedurende bijvoorbeeld een maand in te schrijven als ze deze startup interessant vinden. Als je een aandeel RPX wil kun je inschrijven door je NEO aandelen in te ruilen. De startup kan de verkregen NEO aandelen verkopen voor euro’s en zo personeel betalen en aan de startup werken. Als mensen een aandeel RPX van de ene persoon naar de andere persoon willen sturen, dan maken ze gebruik van het netwerk van NEO en daar moeten ze (op termijn) een klein beetje GAS voor betalen.