toepasselijk cadeau
maandag 13 november 2017 om 13:55
Hallo,
Ik ben eigenlijk opzoek naar advies voor een cadeau voor mijn vriendin. En welk publiek kan ik beter aanspreken dan de personen op dit forum. Ik zal wat context geven, zodat de setting wat duidelijker wordt. Het gaat namelijk niet om een standaard cadeautje, ik hou daar sowieso niet van, als ik een cadeau ga kopen voor een ander dan stop ik daar wel een betekenisvolle input in.
Mijn vriendin komt uit een lastige periode, wat ertoe heeft geleid dat haar zelfbeeld nou niet echt optimaal is, ook is ze onzeker over zichzelf. Het cadeau wat ik voor haar zoek is meer bedoeld als een cadeau waarmee ze zichzelf gewoon (weer) mooi kan voelen (of ten minste een stap in dit proces kan zetten).
Heel afgezaagd kwam ik uit bij sieraden (ja ik weet het) maar alsnog denk ik dat dit wel het beste cadeau is. Ze heeft namelijk geen echte sieraden (echt goud/zilver), alleen goudkleurige sieraden. Ik had dus het idee om gewoon een echt gouden sieraad (armband/ ketting) voor haar te kopen (aangezien ze sowieso alleen goudkleurige sieraden heeft). Alleen twijfel ik hierover. Is dit wel het juiste cadeau, die de juiste boodschap overdraagt? Of zit ik totaal in de verkeerde hoek te denken? Of kennen jullie misschien cadeaus die toepasselijker zijn voor het doeleinde dat ik voor ogen heb?
Eventuele suggesties zijn zeer welkom
Ik ben eigenlijk opzoek naar advies voor een cadeau voor mijn vriendin. En welk publiek kan ik beter aanspreken dan de personen op dit forum. Ik zal wat context geven, zodat de setting wat duidelijker wordt. Het gaat namelijk niet om een standaard cadeautje, ik hou daar sowieso niet van, als ik een cadeau ga kopen voor een ander dan stop ik daar wel een betekenisvolle input in.
Mijn vriendin komt uit een lastige periode, wat ertoe heeft geleid dat haar zelfbeeld nou niet echt optimaal is, ook is ze onzeker over zichzelf. Het cadeau wat ik voor haar zoek is meer bedoeld als een cadeau waarmee ze zichzelf gewoon (weer) mooi kan voelen (of ten minste een stap in dit proces kan zetten).
Heel afgezaagd kwam ik uit bij sieraden (ja ik weet het) maar alsnog denk ik dat dit wel het beste cadeau is. Ze heeft namelijk geen echte sieraden (echt goud/zilver), alleen goudkleurige sieraden. Ik had dus het idee om gewoon een echt gouden sieraad (armband/ ketting) voor haar te kopen (aangezien ze sowieso alleen goudkleurige sieraden heeft). Alleen twijfel ik hierover. Is dit wel het juiste cadeau, die de juiste boodschap overdraagt? Of zit ik totaal in de verkeerde hoek te denken? Of kennen jullie misschien cadeaus die toepasselijker zijn voor het doeleinde dat ik voor ogen heb?
Eventuele suggesties zijn zeer welkom
maandag 13 november 2017 om 14:03
Als je het geld ervoor hebt denk ik dat je wel goed zit. Kijk goed naar wat ze al heeft, neem desnoods wat foto's en laat het de juwelier zien. Het zou zonde zijn als het net haar smaak niet is.
Ik denk dat je met een ervaring wat ze leuk vind ook goed zit, bijvoorbeeld een weekendje weg, een ballonvaart als ze geen hoogtevrees heeft, luxe dineren als ze dat waardeert, iets wat zij echt leuk vind maar wat je niet vaak doet. Waarbij ze even niet over haar zelfbeeld na hoeft te denken.
Ik denk dat je met een ervaring wat ze leuk vind ook goed zit, bijvoorbeeld een weekendje weg, een ballonvaart als ze geen hoogtevrees heeft, luxe dineren als ze dat waardeert, iets wat zij echt leuk vind maar wat je niet vaak doet. Waarbij ze even niet over haar zelfbeeld na hoeft te denken.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 13-11-2017 14:04
Reden: Spelfoutje
Reden: Spelfoutje
6.99% gewijzigd
maandag 13 november 2017 om 14:03
Erg lief van je.
Ik begrijp alleen niet dat je zegt dat je 'betekenisvolle input' in een cadeau stopt en hier vervolgens om advies gaat vragen. Dan is het meer 'de meerderheid van het viva-forum vindt, dus daarom dit cadeau'. Lijkt me niet de bedoeling van het gebaar.
Ik begrijp alleen niet dat je zegt dat je 'betekenisvolle input' in een cadeau stopt en hier vervolgens om advies gaat vragen. Dan is het meer 'de meerderheid van het viva-forum vindt, dus daarom dit cadeau'. Lijkt me niet de bedoeling van het gebaar.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
maandag 13 november 2017 om 14:10
maandag 13 november 2017 om 14:12
Ja we gaan best frequent uit eten, zo frequent dat het niet meer speciaal is eigenlijk xd. Ze heeft helaas hoogtevrees, plus dat zou ze denk ik wel te koud vinden. Maar bedankt voor de tip, ik zal ook al te denken in de activiteiten-hoek, echter weet ik niet goed wat we dan zouden kunnen gaan doen.honingbijtje schreef: ↑13-11-2017 14:03Als je het geld ervoor hebt denk ik dat je wel goed zit. Kijk goed naar wat ze al heeft, neem desnoods wat foto's en laat het de juwelier zien. Het zou zonde zijn als het net haar smaak niet is.
anoniem_358752 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 14:14
13.78% gewijzigd
Koop geen ketting als ze nooit een ketting draagt, geen ring als ze een heftige nagelbijter is, geen oorbellen als ze geen gastjes daar heeft..... Kijk wat ze draagt dus en als dat een aantal zaken zijn die ze altijd om heeft, moet je je ook afvragen of jouw nieuwe sierraad dan niet teveel is (bv ring van oma en nog een van jou kan soms wat vol zijn aan haar handen). En zorg dat je kunt ruilen
maandag 13 november 2017 om 14:18
Nou dat is het hem dus, ze heeft sieraden, alleen draagt ze ze niet heel vaak, alleen als we ergens heengaan. Maar ze heeft me een aantal maanden geleden ook een keer laten weten dat ze een hekel aan haar huidige sieraden heeft en dat ze graag andere wilt. Waar het mij om gaat is; wat is een toepasselijk cadeau, die er ook voor zorgt dat ze zich meer kan apprecieren.Foodb schreef: ↑13-11-2017 14:12Koop geen ketting als ze nooit een ketting draagt, geen ring als ze een heftige nagelbijter is, geen oorbellen als ze geen gastjes daar heeft..... Kijk wat ze draagt dus en als dat een aantal zaken zijn die ze altijd om heeft, moet je je ook afvragen of jouw nieuwe sierraad dan niet teveel is (bv ring van oma en nog een van jou kan soms wat vol zijn aan haar handen). En zorg dat je kunt ruilen
maandag 13 november 2017 om 14:20
dat zit hem niet in kado´sRaoul123 schreef: ↑13-11-2017 14:18Nou dat is het hem dus, ze heeft sieraden, alleen draagt ze ze niet heel vaak, alleen als we ergens heengaan. Maar ze heeft me een aantal maanden geleden ook een keer laten weten dat ze een hekel aan haar huidige sieraden heeft en dat ze graag andere wilt. Waar het mij om gaat is; wat is een toepasselijk cadeau, die er ook voor zorgt dat ze zich meer kan apprecieren.
dat moet ze echt zelf doen (of professionele hulp bij zoeken)
maandag 13 november 2017 om 14:22
Dankje voor de bijdrage
maandag 13 november 2017 om 14:24
Ik snap dat overladen met cadeaus niet de oplossing is voor het onderliggende probleem, ik probeer gewoon een mooi gebaar te maken met een bepaalde boodschap. Bedankt voor het meedenken in ieder geval
maandag 13 november 2017 om 14:24
Dankjeyourlocalhero schreef: ↑13-11-2017 14:18Liefleven heeft een aantal armbanden met krachtige uitspraken, misschien is dit iets?
maandag 13 november 2017 om 14:26
Ik zeg doen!
maandag 13 november 2017 om 14:27
Dankjeweldromenvangert schreef: ↑13-11-2017 13:59Hoef je niet over te twijfelen hoor, je hebt volgens mij zelf al iets heel moois bedacht! Kopen dat gouden sieraad, zal ze hartstikke blij mee zijn![]()
maandag 13 november 2017 om 14:29
natuurlijk is een kado, altijd leuk om te krijgen, dus daar zit je goed hoor.
Wat mij door een moeilijke tijd heen hielp, was dat mijn partner onvoorwaardelijk achter me staat. Dat heeft zoveel gedaan.
Probeer er echt 100% voor haar te zijn, zelfs als ze dingen doet, waar je niet direct achter staat
Dat werkt geweldig.