Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom sirithasiel! Wat heftig dat er zoveel meiden zo'n vreselijke last van misselijkheid hebben. Ik lig nu op de bank, een beetje licht beroerd, maar denk vooral dat dat ligt aan het stuk gevulde speculaas dat ik na het eten nog naar binnen móest werken... verder geen last.

@ sporten, heb ik na kind nummer 1 nooit echt meer opgepakt, nu was ik al niet zo'n held hoor.. wel moet ik elke dag fietsen naar het werk, dus ik kom wel aan drie kwartier beweging per dag. Probeer nu thuis wat pre-natal yoga en gymnastiek oefeningen te doen via YouTube.

@namen, af en toe kijk ik wel of ik een leuke naam voorbij zie komen, maar minder bezig dan bij de eerste. Denk dat ik na de 20 weken echo wat meer ermee bezig ben, dan kunnen we gerichter denken!

Succes bij de echo Vlinder!
Hoi meiden.

Hier gelukkig vandaag eens niet misselijk na 2 dagen lang 24uur pfff..
Vandaag ook de echo gehad. Alles was perfect en precies zoals het hoorde te zijn. Nu precies 9 weken, net na middernacht.
Voor 11december een pretecho ingepland met ruim 13 weken, hier kunnen ze dan al zien wat het geslacht is spannenddddd en 24 nov de 12 weken echo.

Ook ik heb last van gewichtsverlies, wat voor mij niet zo gunstig is omdat ik 2 jaar geleden bijna 30 kilo afgevallen ben, dus nu precies goed qua gewicht.
Hierbij nu wel de tip gekregen om alles te eten waar ik snel van aan kan komen, dus een dieet van lekkere vette dingen/ chocolade en snoep tussendoor vind ik op de dagen dat ik niet misselijk ben niet erg hahahaha

Wij denken eigenlijk overal al over na en hebben zelfs al een kinderwagen besteld omdat we hem zooo gaaf vonden whahahaa natuurlijk wel met de optie van "mocht" het fout gaan kan het gecanceled worden, want ookal is de kans nu minimaal, er is altijd nog wel ergens een %.

Ik heb er wel alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat en dat ons eerste kindje onderweg is.
En besef me ook goed dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat jammer genoeg, dit gun je iedereen :couple:
Gefeliciteerd Bobbie123! Ik denk dat je er, voor zover je er óóit helemaal vanuit mag gaan, er bij een goede echo met 9 weken wel vanuit mag gaan dat het goed komt. Misschien daalt de kans nog van 2% naar 0,5% ofzo,
maar dat zijn toch allebei erg kleine kansjes.

Ik hád dus een extra echo geregeld na 10 weken, maar heb die toch nog verzet naar morgen (9 weken dus). K was me weer gek aan t stressen omdat ik niks voelde, en kwam al met al morgen ook wel beter uit dan volgende week. Ik hoop dat morgen alles goed is en dat ik dan ook eindelijk ietsjes meer kan ontspannen.

“Gelukkig” wel weer iets van klachtjes gekregen (niks vergeleken bij jullie extreme misselijkheid, denk dat ik mezelf toch tot de gelukkige 30% kan rekenen die daar helemaal geen last van heeft). Maar wel een onhandige: ik vind sommige geuren, onder andere de adem van m’n vriend, echt extreem vies ruiken, zelfs na uitgebreide poetsbeurten. Afgelopen week verkouden dus toen ging het, maar nu m’n neus weer begint op te klaren valt dat weer zo enorm op! Heel zielig...
Gefeliciteerd met de echo's Bobbie, muisje en marie-louise!

Hoe ging jouw echo, Vlinder?

Welkom sirithasiel!

En succes met je echo Charlie!
Oohh succes vandaag charlie591.
Laat ons weten hoe het gegaan is☺
Was goed!! Zagen zelfs even kort het armpje bewegen. Supersnel hartje nu ;) zoals t hoort. En grootte nog steeds perfect :) dus m’n weinige klachten horen gewoon zo, kennelijk 😉
Ola meiden,
Sorry even hele drukke dagen gehad.
De echo was goed! Ud nu verplaatst naar 20 juni, m'n eigen verjaardag. Zo apart! Maar met 10 weken op 23 nov termijnecho.
Meteen donderdag aan onze ouders verteld (zoon liep met pop en echo kamer binnen) en was heel erg leuk!
M'n zwager en schoonzusje vandaag verteld. Nu mijn broertje en zusje en nog wat vrienden binnenkort vertellen.
We hebben veel feestjes binnenkort en geen zin in gedoe.
Had gister al feestje van carnaval. Nou was avondje wel zonder drank (drink vaker niet, maar nu ging ik ineens op de fiets weg) dus benieuwd of ik al door de mand gevallen ben.

Verder voel ik me goed alleen nog moe. Maargoed,lekker vroeg naar bed dus!
Wat fijn van je echo Charlie, ik moest stiekem wel een beetje lachen om je verhaal met het last hebben van de adem van je vriend dat is natuurlijk wel erg vervelend. Maar je vertelde het erg mooi;)

En vlinder, wat leuk! Dan lopen wij precies gelijk. Ikzelf ben ook tot nu toe 20 juni uitgerekend.

Ik had vorige week maandag avond toen een echo, en toen kreeg ik twee metingen mee. 7 weken en 5 dagen en 8 weken. Ik hoop stiekem dat ik nog een dagje verder ben hihi. Wij vertellen het mijn ouders met sinterklaas en dan ben ik precies 12 weken.

Little dreamer hoe gaat het met je? Al een tijdje niets gehoord meer van je.
Wat fijn dat alle echo's goed waren weer! Gefeliciteerd!

Bobbie, wat kunnen ze al snel zien wat het geslacht wordt! Hebben ze speciale echo apparatuur bij jouw praktijk?

Charlie, herkenbaar hoor die onzekerheid, je zou het liefst een directe camera verbinding naar je baarmoeder hebben... gelukkig was alles goed!

Gisteren hebben we het aan schoonmoeder, zwager en schoonzus verteld. Ik had ons dochtertje onder haar jurkje een zelfgemaakt shirtje aangetrokken met daarop de aankondiging van haar eerste promotie tot Grote Zus. Ik wilde haar eigenlijk op een goed moment even naar haar kamertje meenemen en het jurkje uittrekken. Toen deed een andere mogelijkheid zich voor. Haar kleine neefje gooide een glas water over haar heen aan tafel en ze zette het op een brullen. Ik heb haar op de stoel gezet en het jurkje uit gedaan. Ze was gelijk trots (houdt ervan in het middelpunt te staan 😄) duurde even een ogenblik voor iedereen het door had, maar was wel erg leuk. Werd er al van verdacht dat ik zelf het water over haar heen had gegooid.
Wat een leuke aankondigingen van de tweede!! Mij lukt het niet om het op zo’n originele manier te doen, ik floep het er meteen uit.

Hier een voordeel ontdekt van m’n zwangerschap! Normaal gesproken heb ik wel wat puistjes, de eerste weken van de zwangerschap ook. Maar nu, met 10 weken, heb ik best een gaaf huidje!
Ah wat leuk muca!
Nu al een trotse grote zus. Hoe oud is ze?
Dank! Ze is net drie geworden. Heeft iemand trouwens een goede tip voor een voorleesboek over broertje-zusje worden of geboorte uitleg voor peuters?
Ik heb als kind “hallo baby” van Carry Slee zelf (dus was al ouder) gelezen (al had ik toen al enige tijd een zusje 😉). Vond ik toen een leuk boek , wordt op internet aangeraden vanaf 4 jaar maar misschien dat het net gaat.
Muca, dit boek is echt geweldig voor peuters: https://www.intertoys.nl/p/wat-zit-er-i ... i7EALw_wcB. Verder zijn er in de bieb ook plentie boeken te vinden. Ik gebruik de ouders-van-nu-app. Mijn dochter van 6 vraagt elke dag om de notificatie.
Veel goede echos afgelopen tijd!! Wat goed!
Hier ook afgelopen vrijdag echo gehad en ook alles was goed. Mooi kloppend hartje en alles groeide goed. Voorlopig sta ik nog steeds op 20 juni net als nog een paar meiden hier! Mooie datum. 😊
vrijdag is het (eindelijk) mijn beurt!
maar man, wat ben ik misselijk sinds vrijdag! ik vermoed dat er nu mss even iets meer speelt dan alleen maar zwangerschap (mss griepje of zo), maar vrijdag heb ik nagenoeg hele dag niets gegeten, zaterdag minimaal en zondag ging het iets beter... vandaag (ook met het vroeg opstaan) voel ik me voorlopig nog niet OK...
ik hoop dat het snel voorbij is!
Vervelend MissTiek! Maar vrijdag maakt vast veel goed.

Wij hebben vrijdag de tweede echo. Kan wederom niet wachten!
Hey dames!

Zou ik hier mee mogen schrijven met jullie? We zijn in blije verwachting van ons 2e kindje. Onze eerste is een meisje en ze is van 4 oktober 2016. We hebben 7 november een goede echo gehad en zijn 13 juni uitgerekend. 28 november hebben we de termijn echo. Heel spannend allemaal maar ik heb net als bij de eerste weer een goed gevoel!
De vorige keer zat ik ook hier in een groepje en we hebben nu zelfs een Facebook pagina afgeschermd en delen nog heel veel met elkaar. Heel erg leuk en hoop dat dat nu weer gaat gebeuren. Als jullie vragen hebben stel die gerust!!
Jaaaaa donderdag is het mijn beurt eindelijk!!!
Ik kan niet wachten!!

Fijn al die hoede echo's, dat geeft de burger moed!
haha momtobejune! ik mag vrijdag! :) samen aftellen :)

bleh, wat kijk ik uit naar het tweede trimester! ik wil mij weer beter voelen en m'n buik niet hoeven weg te steken...
momenteel pas ik volop de truuk met het elastiekje toe, omdat mijn buik al enorm opgezet is!

phuh, al sinds ik weet dat ik zwanger ben, heb ik het gedacht dat het een tweeling zal zijn... nog enkele dagen geduld en ik weet of mijn voorgevoel klopt.
Haha hier ookal echt een Buikje..
Ik kan bijna niet geheim meer huilen. Sommige weten het gelukkig en kan ik lekker mn eigen kleren aan maar bij mensen die het nog niet weten doe ik echt mega wijde shirts aan in de hoop ze het niet zien. Maar word al lastig! Gelukkig heb ik nog zwangerschapsbroeken van de eerste liggen die ik nog aan kan doen.

Oeh spannend als het er 2 zullen zijn! Komt het in de familie voor misstiek2015?
haha najaar, die 2de kids zorgen er echt voor dat het sneller gaat hé met de buik! hier weet nog nagenoeg niemand het, dusja...
en een vriendin van mij, die in december bevalt, heeft al mijn broeken liggen... ik wacht nog tot na de eerste echo, en dan zal ik het haar mss vertellen (en haar vragen de broeken die zij niet (vaak) draagt, terug te geven :)

mijn ouders vroegen dit weekend "je bent toch niet zwanger", en ik: nee nee, het is gewoon een griepje of zo. ik voel me gewoon niet lekker, met een uitgestreken gezicht ;)

tweelingen zitten langs m'n moeders kant wat in de familie... mn grootmoeder had tweelingzussen & bij mijn neef (zelfde generatie als mezelf, want ze zeggen soms dat "tweelingen een generatie overslaan" ), is er ook een tweeling... allebei ééneiig.
Jaa MissTiek, samen aftellen!
Achteraf gezien is het redelijk snel gegaan dus deze week komen we ook wel door haha!

Voor jou dus dubbel spannend, een tweeling!
Zou wel super gaaf zijn zeg!
Of zit je er niet erg op te wachten ;-)

haha, je moeder moest eens weten!
Wanneer wil je het ze gaan vertellen?
Wij willen het volgende week zaterdag doen, dan gaan we toevallig met zijn allen uiteten, en dan is iedereen bij elkaar. Bij mijn ouders is het precies hetzelfde alleen dan een week later, dus we moeten nog wel even ons mond houden, maar daar worden we nog eens goed in!

Weet je al hoe je het gaat vertellen?
Mijn man wil het op een leuke originele manier vertellen, worden denk ik helium ballonen in een grote doos, die doos inpakken en dan de echo op die ballonnen plakken ofzo. Als ze dan de doos openmaken komen er twee balonnen uit (een roze en een blauwe) is hun eerste kleinkind, dus ben heel benieuwd naar de reactie!!
@littledreamer, lang niets van je gehoord, gaat alles goed?? :)
haha momtobe, we zitten er niet echt op te wachten, maar als het zo is, dan is het zo :) haha

vertellen: geen idee... ik vermoed dat de termijnecho ergens net na de sint zal zijn, dus misschien dat ik dan een "laat sintgeschenk" maak met een fotootje of sokjes of zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven