Het feest dat de zorgverzekering heet
dinsdag 14 november 2017 om 14:29
Dag dames,
Het is weer zover, we mogen met zijn allen weer aan de slag met de zorgverzekering van 2018.
Nu vroeg ik mij af hoe jullie dat doen met (aanvullende) verzekeringen w.b.t. kraamhulp/zorg bij zwangerschap etc.
Wat zijn belangrijke punten om op te letten en hebben jullie nog belangrijke tips of trucs voordat ik en vele andere een nieuwe verzekering afsluiten?!
Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen in de wirwar van informatie en de eindeloze opties.
Het is weer zover, we mogen met zijn allen weer aan de slag met de zorgverzekering van 2018.
Nu vroeg ik mij af hoe jullie dat doen met (aanvullende) verzekeringen w.b.t. kraamhulp/zorg bij zwangerschap etc.
Wat zijn belangrijke punten om op te letten en hebben jullie nog belangrijke tips of trucs voordat ik en vele andere een nieuwe verzekering afsluiten?!
Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen in de wirwar van informatie en de eindeloze opties.
dinsdag 14 november 2017 om 14:39
Wat ik belangrijk vond in het kiezen van een aanvullend pakket terwijl wij probeerden zwanger te worden:
- Geen eigen bijdrage kraamzorg
- Geen eigen bijdrage poliklinische bevalling
- Vergoeding lactatiekundige
- Extra vergoedingen therapie ivm mogelijke bekkenklachten
- Vergoeding combinatietest zonder medische indicatie
- Vergoeding cursus rondom bevalling
Ik ben uiteindelijk voor een collectieve verzekering bij CZ gegaan (plus collectief)
Kost mij iets van €11/12 per maand en ik heb nagenoeg geen extra kosten.
Zelfs de kinkhoest vaccin welke op mijn initiatief gegeven is in de 31e week van de zwangerschap heb ik voor 75% terug gekregen.
Ik heb de extra kosten er dan ook ruimschoots uit.
Ik ben uiteindelijk voor een collectieve verzekering bij CZ gegaan (plus collectief)
Zelfs de kinkhoest vaccin welke op mijn initiatief gegeven is in de 31e week van de zwangerschap heb ik voor 75% terug gekregen.
dinsdag 14 november 2017 om 14:45
Ik heb mij juist afgelopen jaar niet extra verzekerd voor zwangerschap ondanks dat we nog wel een kinderwens hadden. De reden, ik heb al eens een keizersnede gehad, waardoor een bevalling automatisch medisch zou worden. Een kraampakket werd niet meer vergoed en ik ben boven de 36, dus extra testen zouden gewoon vanuit het basispakket gaan. Dan ging het alleen nog om eventuele fysio en eigen bijdrage kraamzorg. Ik heb een pakket genomen waar wel een aantal behandelingen fysiotherapie inzitten, maar niet het pakket waar de eigen bijdrage kraamzorg in zit. Het premieverschil was dusdanig groot dat ik beter die eigen bijdrage zelf kon betalen.
dinsdag 14 november 2017 om 16:01
Mag ik vragen hoe lang dat geleden is?Noesepoes schreef: ↑14-11-2017 14:39Wat ik belangrijk vond in het kiezen van een aanvullend pakket terwijl wij probeerden zwanger te worden:
Dat lijkt me namelijk heel onwaarschijnlijk of heel lang geleden. Want de enige aanvullende verzekering van CZ waarbij de eigen bijdrage van de kraamzorg volledig vergoed wordt is “aanvullend gezinnen” en die kost € 46,74 per maand (of 43,01 bij een collectieve verzekering). (en dat was 5 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap al zo, “aanvullend gezinnen” is de enige bij cz die de eigen bijdrage kraamzorg vergoed.)
Bij aanvullend “plus” bij cz wordt de eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed. Die kost trouwens 18,02 bij collectief en 19,70 zonder collectief (ipv 11/12 euro).
dinsdag 14 november 2017 om 19:59
Dat van 5 jaar geleden klopt niet. Dit was in 2016 zelfs nog mogelijk bij eem gewone av. Ik ben overgestapt in 2017 naar VGZ want toen was het eruit bij cz.stripverhaal schreef: ↑14-11-2017 16:01Mag ik vragen hoe lang dat geleden is?
Dat lijkt me namelijk heel onwaarschijnlijk of heel lang geleden. Want de enige aanvullende verzekering van CZ waarbij de eigen bijdrage van de kraamzorg volledig vergoed wordt is “aanvullend gezinnen” en die kost € 46,74 per maand (of 43,01 bij een collectieve verzekering). (en dat was 5 jaar geleden bij mijn eerste zwangerschap al zo, “aanvullend gezinnen” is de enige bij cz die de eigen bijdrage kraamzorg vergoed.)
Bij aanvullend “plus” bij cz wordt de eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed. Die kost trouwens 18,02 bij collectief en 19,70 zonder collectief (ipv 11/12 euro).
dinsdag 14 november 2017 om 21:59
Dit betreft de plus collectief over 2017, en ik betaal echt niet meer dan 11/12euro per maand voor deze aanvulling.stripverhaal schreef: ↑14-11-2017 16:01Mag ik vragen hoe lang dat geleden is?
Het is dus een collectieve verzekering, via mijn werkgever. Hieronder een linkje naar de vergoedingen.
https://appl.cz.nl/VoorwaardenVergoedin ... SQQAvD_BwE
Edit: de plus collectief kost mij 18euro per maand. Even de polis erbij gepakt