Daten doe ik iets fout?

15-11-2017 10:29 24 berichten
Hallo allemaal, ik ben een vrouw van 34 jaar oud en na een aantal dates die op niets zijn uitgelopen begin ik inmiddels toch echt aan mezelf te twijfelen of ik iets fout doe.
Ben al een flink aantal jaren vrijgezel (tijdje bewust, maar ook een tijd onbewust). Ben heel dik geweest en afgelopen jaar heel veel afgevallen. Zit veel beter in mijn vel en ben eigenlijk heel gelukkig met mijn leven, maar zou ook graag eens die leuke man tegen komen. Ik mis de genegenheid echt wel en ben echt toe aan een relatie merk ik.

Dus een tijd terug de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld bij een datingsite (in het verleden ook wel eens gedaan). Heb nu met 4 mannen een date gehad. Man nr 1 gaf na 6 dates aan toch niet meer dan vriendschap te voelen, terwijl hij toch anders had doen voorkomen. De 2e man gaf na 2 dates ook ineens aan te twijfelen aan zijn gevoel voor mij (had ook andere signalen afgegeven). Man nr 3 was het gewoon van beide kanten niet na 1 date. En Mijn laatste ontmoeting daar heb ik eerst intensief mee ge-appt omdat hij op vakantie was in het buitenland. Toen elkaar ontmoet en wat vonden we elkaar leuk! Het contact bleef heel intensief en bij de 2e date spatte de vonken er vanaf. Maar ineens kreeg ik de volgende dag een bericht dat zijn gevoelens plots waren omgedraaid. De vlinders waren een knoop in zijn maag geworden. Paniekaanval gehad, kwam hem te dichtbij. Hij heeft bindingsangst, gaat er hulp voor zoeken, maar tussen ons houdt het op.

Ik hoor continu van mensen om mij heen je bent zo'n leuke en lieve meid, jij vindt hem nog wel.

Nou ik begin onderhand echt aan mezelf te twijfelen.
Zou ik iets fout doen? Heb echter geen idee wat. Misschien dat jullie iets zien?

Ik ben een lief en zorgzaam type, maar niet te lief ik kan ook echt wel van mij af bijten. Ben iemand die heel veel liefde te geven heeft eigenlijk. Ik ben niet iemand die 24/7 bij iemand op de lip wil zitten. Stel het op prijs als we beiden ook nog leuke dingen los van elkaar doen, eigen hobby hebben. Dan heb je elkaar ook nog wat te vertellen denk ik maar ;-)
De combinatie van dingen samen doen en ook dingen voor jezelf vind ik prettig.
Verder zie ik mezelf als vrouwelijk, maar hou ik ook wel van een "mannen-dingen" zoals voetbal en enge films kijken. Ik hou van reizen en ben ondernemend. Vind mezelf eigenlijk ook wel makkelijk in de omgang.

Maar ben ik dan misschien te makkelijk, misschien te erg een maatje voor mannen?
Ik weet het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je een jaar geleden bent afgevallen en daarna bent gaan daten date je nog niet zo lang dus. En dan wel al 11 x een afspraak gehad met 4 mannen. Hoe snel wil je en ga je? Want het klinkt nogal als speeddaten in mijn ogen.
Spreek je iedere dag af ofzo? Of heb je de volgende date al klaar staan? Krijg het idee dat jij te veel te snel wil.
Wel grappig dat je van 5 mannen er 4 ziet zitten voor een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt pas met 4 verschillende mannen een date gehad.
Zou wel heel toevallig zijn als je gelijk de ware tegen het lijf was gelopen

Je komt redelijk wanhopig over. Dat schrikt mensen af.

Ben je zoveel afgevallen dat je nu los velt hebt?
Mensen zeggen wel dat het innerlijk het belangrijkste is maar mannen vinden loshangend vel nou niet bepaald aantrekkelijk.
Duik je gelijk met ze het bed in?
Dit is normaal bij daten. De kans is nou eenmaal groter dat je geen match bent, dan wel. In het dagelijks leven ben je ook met de meeste mensen geen match, met daten is dat niet anders.

Het is wel zo dat mensen soms erg graag willen en op zoek zijn. Zo’n man kan dan misschien toch even willen doorzetten, niet meteen afwijzen. Maar komt dan later toch tot de conclusie dat het er niet in zit.

Jij doet niks verkeerd, maar het kost gewoon tijd voor je de juiste vindt. Vond jij al je dates écht leuk, of wil je dat gewoon erg graag?
viva-amber schreef:
15-11-2017 10:38
Wel grappig dat je van 5 mannen er 4 ziet zitten voor een relatie.
Ja, dat verbaast mij ook wel. Ik zou niet te zwaar tillen aan die dates. Als je daar moeite mee hebt, dan kun je je strategie wijzigen. Je kunt bijv. standaard langer online contact hebben met iemand tot je elkaar beter kent.

Als je het idee hebt dat het met uiterlijke aantrekkingskracht te maken kan hebben, dan is het zaak om te kijken of de foto's die je online van jezelf plaatst een goed beeld van je geven. Maar ach, ik heb zo vaak meegemaakt dat ik iemand op een foto prima eruit vond zien en in het echt tegen vond vallen. Maniertjes e.d. doen er gewoon toe. Des te belangrijker om niet te zwaar te tillen aan het daten.
LizBakker schreef:
15-11-2017 10:48
Jij doet niks verkeerd, maar het kost gewoon tijd voor je de juiste vindt. Vond jij al je dates écht leuk, of wil je dat gewoon erg graag?
Touché!
Bedankt al zo snel zoveel reacties!

Ik ben tijdens het afvallen al gaan daten hoor dus het is niet zo dat ik binnen 2 maanden ofzo al deze mannen gezien heb.

Ik zag de 1e en laatste wel zitten voor een relatie, voor zover je dat na een paar dates kan beoordelen natuurlijk! De 3e niet en de 2e wilde ik eigenlijk nog wel eens ontmoeten om te kijken hoe of wat. Ben niet het type dat iemand snel afwijst, wil altijd wel een paar keer afspreken om te kijken hoe iemand echt is. Of het moet na 1x of tijdens online gesprek zo tegenvallen dan stop ik er ook mee hoor.

Ook niet gelijk met ze in bed gedoken. Alleen met de 1e.

Dat ik misschien wat te graag wil zit denk ik wel wat in hoor. Is ook misschien enthousiasme van mijn kant, omdat ik echt zoiets heb ja ik ben er aan toe. Zal ik dan misschien toch onbewust uitstralen ofzo?

En ja ik heb loshangend vel en nee dat is niet mooi. Maar het zit er nou eenmaal. Ik ben trots op mezelf. En als hij daar niet mee kan leven dan is het niet de juiste voor mij.
daten is een snuffelstage, elkaar beter leren kennen.

jij wilt waarschijnlijk ook wel te graag, want ik kan me niet voorstellen dat jij al die 5 mannen wel als nieuwe levenspartner zag tijdens die paar dates.

daten, is gewoon uitvinden of dat je elkaar leuk, en wat jij leuk vindt in een nieuwe relatie.

Ga gewoon genieten, en uiteindelijk kom je vast iemand tegen met wie je samen oud wilt worden. Dat kan volgende week zijn, maar ook pas over een jaar 2.

Vergeet niet dat het kans berekening is. Dus hoe meer dates, hoe groter de kans is dat je "de ware" tegenkomt ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
LizBakker schreef:
15-11-2017 10:48
Dit is normaal bij daten. De kans is nou eenmaal groter dat je geen match bent, dan wel. In het dagelijks leven ben je ook met de meeste mensen geen match, met daten is dat niet anders.

Het is wel zo dat mensen soms erg graag willen en op zoek zijn. Zo’n man kan dan misschien toch even willen doorzetten, niet meteen afwijzen. Maar komt dan later toch tot de conclusie dat het er niet in zit.

Dank je wel het kan natuurlijk zijn dat iemand eigenlijk al twijfelde bij date 1 over mij, maar ik dat niet zo ervaren heb! Eye-opener.
Al zijn sommigen ook echt een kanjer in andere signalen afgeven hoor...

En ja het zal inderdaad gewoon wel wat meer tijd kosten dan ik wellicht had gehoopt.
apsieflapsie83 schreef:
15-11-2017 11:04
Dat ik misschien wat te graag wil zit denk ik wel wat in hoor. Is ook misschien enthousiasme van mijn kant, omdat ik echt zoiets heb ja ik ben er aan toe. Zal ik dan misschien toch onbewust uitstralen ofzo?
Weet ik niet, maar los daarvan is het niet raar als de meeste dates op niks uitlopen. Het is denk ik vooral belangrijk dat je daar niet te zwaar aan gaat tillen. Het is net als met sollicitatiegesprekken: het kan natuurlijk gauw raak zijn, maar het is veel gebruikelijker dat er tijd overheen gaat. Hoe moeilijk het ook kan zijn, moet je proberen daar niet gefrustreerd van te raken. Het is een lastig proces en vaak is een afwijzing niet persoonlijk. De ander zoekt toch iets anders, je bent op papier geschikt maar er is geen chemie... er kunnen zoveel redenen zijn waar je niet direct invloed op hebt. Belangrijk dus om vooral met enthousiasme door te blijven gaan met daten!

Je bent echt precies het tegenovergestelde van hoe ik ben. Als ik met 100 mannen zou daten zou het al mooi zijn als ik er 1 acceptabel vond. :-P)
apsieflapsie83 schreef:
15-11-2017 11:10
Dank je wel het kan natuurlijk zijn dat iemand eigenlijk al twijfelde bij date 1 over mij, maar ik dat niet zo ervaren heb! Eye-opener.

En ja het zal inderdaad gewoon wel wat meer tijd kosten dan ik wellicht had gehoopt.
Als ik ga solliciteren, ga ik mijn twijfels ook niet al bij het eerste gesprek uiten. En soms merk ik later pas dat ik twijfels heb.

Ik denk dat veel mensen tijdens een eerste date bezig zijn met een goede indruk maken en pas daarna dieper na ga gaan denken over wat ze zelf eigenlijk van de ander en het relatiepotentieel vinden.
apsieflapsie83 schreef:
15-11-2017 11:10

Oh ja, dat heb ik ook meegemaakt hoor. Mannen die je overladen met appjes en steeds willen afspreken en dan opeens is het over.

Ik ben zelf juist een slow starter en ben zelden enthousiast in het begin, maar ik wil ook weer niet ál te kritisch zijn. Dus dan kijk ik het even aan.

Maar ben wel altijd verbaasd dat mannen zo enthousiast kunnen doen na een paar dates. Ik neem dat met een korreltje zout. Ze denken zeker dat vrouwen veel aandacht nodig hebben ofzo en dat dat erbij hoort.
Dank je wel voor je posts Nora1981. Ik heb er echt wat aan.
Je zet het echt even in perspectief voor mij.
Ik moet proberen wat vrijblijvender te gaan daten en gewoon te genieten van de ontmoetingen en er niet gelijk een label potentiële relatie aan willen hangen denk ik.

Moet ook erbij zeggen dat het voor mij wel wennen is dat ik ineens veel meer aandacht krijg van mannen. Naast dat ik veel afgevallen ben ben ik meer van het leven gaan genieten en dat straal ik ook uit zegt iedereen op mijn heen. Ik ben opener en spontaner geworden zeggen ze.

Dus note to myself: doe eens rustig aan en geniet gewoon en laat het gewoon op je af komen.
LizBakker schreef:
15-11-2017 11:22
Oh ja, dat heb ik ook meegemaakt hoor. Mannen die je overladen met appjes en steeds willen afspreken en dan opeens is het over.

Ik ben zelf juist een slow starter en ben zelden enthousiast in het begin, maar ik wil ook weer niet ál te kritisch zijn. Dus dan kijk ik het even aan.

Maar ben wel altijd verbaasd dat mannen zo enthousiast kunnen doen na een paar dates. Ik neem dat met een korreltje zout. Ze denken zeker dat vrouwen veel aandacht nodig hebben ofzo en dat dat erbij hoort.

Dank je wel. Dat korreltje zout ga ik er ook maar eens bijpakken ;)
In het begin is zo een date net zo enthousiast als jij bent.
En net als jij zou ik ook wel een leuke relatie willen.
Dan voel ik toch weer niet die klik en die mannen vaak wel.
Ik ben veel langer aan het daten en zie het ook als een leuke stapavond of middag.
Ik kan mijn gevoel niet dwingen en jouw dates ook niet.
Dit is dan de andere kant, hoe ik denk.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Qua daten doe je weinig verkeerd. Alleen maar dat je te hoge verwachtingen hebt en het jezelf aanrekent als het op niets uitdraait. Het is maar zeldzaam om ook daadwerkelijk de persoon te vinden waarbij het wederzijds past. Zelfs al is er een wederzijdse klik en alles qua gevoel erbij, zelfs dan nog kan het zijn dat jullie dan nog steeds geen geschikte relatiematch zijn. Neem het de ander niet kwalijk wanneer die na een of na 20 dates aangeeft dat het er toch niet inzit, net zoals jij zoiets evengoed kan aangeven.
Ik hoor continu van mensen om mij heen je bent zo'n leuke en lieve meid, jij vindt hem nog wel.
Trek je daar maar niets van aan. Vrouwen in mijn omgeving zeggen zoiets over mij al meer dan 20 jaar. Die staan ook allemaal verbaast te kijken wanneer ze horen dat ik nog steeds single ben. Het is misschien even leuk om te horen, maar je zult het toch echt zelf moeten doen. En de enige manier om dat te realiseren is jezelf op de markt plaatsen en heel veel contacten leggen en mensen leren kennen. Dus niet dat oppervlakkige foto gerichte swipe werk van dating sites, maar daadwerkelijk mensen spreken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Zoals ik het lees doe je niets fout hoor! Het waren gewoon niet de juiste mannen voor jou. Je legt de verwachtingen te hoog van het daten. De juiste man voor jou is zoeken naar een speld in een hooiberg. Zou alleen maar daten via datingsites als je goed tegen teleurstellingen kan en er heel vrijblijvend instaat, anders is het gewoon zwaar frustrerend want het is ook een kwestie van mazzel hebben. Anders kun je beter rondkijken in het wild als je met vriendinnen weg bent of ergens naar single bijeenkomsten/feestjes of speeddaten doen ofzo? Dan is het wat minder geforceerd en je hoeft dan niet meteen wat van elkaar te vinden. Gewoon jezelf zijn dat is goed genoeg. Of je kan ook stoppen met online daten en gewoon alleen maar heel veel gaan ondernemen met vrienden, happy zijn met jezelf en mannen even laten voor wat ze zijn. Met een beetje mazzel tref je er vroeg of laat wel weer één. Dat kan ook.
4 mannen gedate? Ik heb er wel 40 gedate, en 8 maanden geleden de juiste ontmoet! :thumbsup: Je moet het daten gaan zien als aftasten van beide kanten. Niet vergeten kritisch te zijn. En gewoon plezier hebben in deze fase, je bouwt een heel arsenaal aan anekdotes op waar je je vriendinnen mee kunt vermaken. Veel plezier TO!

Enne heel knap dat je zoveel bent afgevallen :thumbsup:
Paniekaanval gehad, kwam hem te dichtbij. Hij heeft bindingsangst, gaat er hulp voor zoeken, maar tussen ons houdt het op.

En jij gelooft dit?

Nou ik begin onderhand echt aan mezelf te twijfelen.
Zou ik iets fout doen? Heb echter geen idee wat. Misschien dat jullie iets zien?

Ik ben een lief en zorgzaam type, maar niet te lief ik kan ook echt wel van mij af bijten. Ben iemand die heel veel liefde te geven heeft eigenlijk. Ik ben niet iemand die 24/7 bij iemand op de lip wil zitten. Stel het op prijs als we beiden ook nog leuke dingen los van elkaar doen, eigen hobby hebben. Dan heb je elkaar ook nog wat te vertellen denk ik maar ;-)
De combinatie van dingen samen doen en ook dingen voor jezelf vind ik prettig.
Verder zie ik mezelf als vrouwelijk, maar hou ik ook wel van een "mannen-dingen" zoals voetbal en enge films kijken. Ik hou van reizen en ben ondernemend. Vind mezelf eigenlijk ook wel makkelijk in de omgang.

Maar ben ik dan misschien te makkelijk, misschien te erg een maatje voor mannen?
Ik weet het echt niet.
[/quote]
Nora1981 schreef:
15-11-2017 10:51
Ja, dat verbaast mij ook wel. Ik zou niet te zwaar tillen aan die dates. Als je daar moeite mee hebt, dan kun je je strategie wijzigen. Je kunt bijv. standaard langer online contact hebben met iemand tot je elkaar beter kent.
Nee, zeker niet doen ! Dan creëer je een illusiebeeld. Zo snel mogelijk afspreken maar dan de tijd nemen om elkaar te leren kennen. En het kost sowieso meer tijd dan slechts 11 ontmoetingen met 4 mannen. Je trekt veel te snel je (negatieve) conclusies.
creativeguy schreef:
15-11-2017 18:26
Nee, zeker niet doen ! Dan creëer je een illusiebeeld. Zo snel mogelijk afspreken maar dan de tijd nemen om elkaar te leren kennen. En het kost sowieso meer tijd dan slechts 11 ontmoetingen met 4 mannen. Je trekt veel te snel je (negatieve) conclusies.
Eens. Al dat gechat en geapp leidt tot niets dan teleurstellingen. Is echt altijd een anti-climax. Meteen afspreken, of niet.
Yasinaa schreef:
15-11-2017 15:54
Zoals ik het lees doe je niets fout hoor! Het waren gewoon niet de juiste mannen voor jou. Je legt de verwachtingen te hoog van het daten. De juiste man voor jou is zoeken naar een speld in een hooiberg. Zou alleen maar daten via datingsites als je goed tegen teleurstellingen kan en er heel vrijblijvend instaat, anders is het gewoon zwaar frustrerend want het is ook een kwestie van mazzel hebben. Anders kun je beter rondkijken in het wild als je met vriendinnen weg bent of ergens naar single bijeenkomsten/feestjes of speeddaten doen ofzo? Dan is het wat minder geforceerd en je hoeft dan niet meteen wat van elkaar te vinden. Gewoon jezelf zijn dat is goed genoeg. Of je kan ook stoppen met online daten en gewoon alleen maar heel veel gaan ondernemen met vrienden, happy zijn met jezelf en mannen even laten voor wat ze zijn. Met een beetje mazzel tref je er vroeg of laat wel weer één. Dat kan ook.
Mee eens. Je schrijft ook dat je 4 mannen van de 5 wel als date materiaal ziet. Verliefd worden doe je doorgaans maar paar maal in je leven. Zonder datingsites verliefd worden (dus geen arsenaal aan opgedirkte profielfotos) is heel bijzonder. Blijf bij je gevoel en ga niet willen voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven