Muur texen levert strepen op
maandag 20 november 2017 om 08:58
Hallo dames,
Ik heb dit weekend een muur in de woonkamer een kleurtje gegeven. Maar helaas, eindresultaat is niet mooi.... allemaal strepen.
Ik heb eerst de randen met een kleine roller gedaan. De rest met een grote roller op een stok. Overgang van de randen met de kleine roller en de grote vlakken is mooi, maar waar ik met de grote roller gewerkt heb zie ik allemaal strepen. Ik breng de verf eerst verticaal aan en rol die dan ook verticaal uit. Ik eindig met een baan van boven naar beneden waarbij ik niet te veel druk uitoefen.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Te veel of te weinig verf gebruikt? Teveel druk op de roller uitgeoefend?
Wie heeft er tips?!
Ik heb dit weekend een muur in de woonkamer een kleurtje gegeven. Maar helaas, eindresultaat is niet mooi.... allemaal strepen.
Ik heb eerst de randen met een kleine roller gedaan. De rest met een grote roller op een stok. Overgang van de randen met de kleine roller en de grote vlakken is mooi, maar waar ik met de grote roller gewerkt heb zie ik allemaal strepen. Ik breng de verf eerst verticaal aan en rol die dan ook verticaal uit. Ik eindig met een baan van boven naar beneden waarbij ik niet te veel druk uitoefen.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Te veel of te weinig verf gebruikt? Teveel druk op de roller uitgeoefend?
Wie heeft er tips?!
maandag 20 november 2017 om 11:32
Thanks voor de tip! Hoop dat dat inderdaad het probleem is...Marilyn182 schreef: ↑20-11-2017 09:14Je moet vooral niet te weinig verf gebruiken.
De randen komen door de roller waar waarschijnlijk meer verf zit en dus krijg je strepen.
Dus lekker veel verf en van boven naar beneden rollen met gelijk matige druk.
Succes!
maandag 20 november 2017 om 13:51
maandag 20 november 2017 om 13:54
Mijn tips voor het verven van een muur zouden zijn:
- De juiste soort roller gebruiken (niet zo'n foam ding, maar eentje voor muurverf)
- Werkt nat in nat (voorkom dus droge randjes waar je het vlak nog van moet doen)
- Gebruik veel verf (flink uitgesmeerde verf geeft strepen)
- Zorg voor een goede ondergrond (dus gebruik indien nodig primer, maak de muur schoon, gebruik bij ongelijke of donkere kleuren een een basiskleur)
- Breng 2 lagen aan
maandag 20 november 2017 om 13:56
Ik ben daar nu geheel willekeurig mee omgegaan...Romy2017 schreef: ↑20-11-2017 13:51Heb je de stok goed tegen de muur? Als je van rechts naar links verft dan moet het deel van de stok waar de roller opgezet wordt, links houden omdat je daar het meest op drukt zeg maar. Dus krijg je sowieso strepen.
Ik leg het lomp uit maar weet het even niet beter te omschrijven.
Dus als ik van rechts naar links verf moet de open kant van de haak waar je die roller op klikt naar links wijzen?
maandag 20 november 2017 om 13:57
Handige tips, dankjewel!chocolol schreef: ↑20-11-2017 13:54Mijn tips voor het verven van een muur zouden zijn:
- De juiste soort roller gebruiken (niet zo'n foam ding, maar eentje voor muurverf)
- Werkt nat in nat (voorkom dus droge randjes waar je het vlak nog van moet doen)
- Gebruik veel verf (flink uitgesmeerde verf geeft strepen)
- Zorg voor een goede ondergrond (dus gebruik indien nodig primer, maak de muur schoon, gebruik bij ongelijke of donkere kleuren een een basiskleur)
- Breng 2 lagen aan
maandag 20 november 2017 om 14:18
Nee de open kant moet in dit geval rechts.
Op de dichte kant leg je de meeste druk, dus een streep als resultaat.
Goed omschreven trouwens open en dicht