Vader gaat vreemd
maandag 20 november 2017 om 20:56
De titel zegt het al.. ik ben erachter gekomen dat mijn vader vreemd gaat en dit is niet de eerste keer. Een aantal jaar geleden had ik het voor het eerst ontdekt. Na jaren zwijgen heb ik het uiteindelijk aan mijn moeder verteld. Nu is dit weer het geval.. Wat moet ik doen? De vorige keer hebben mijn ouders alles op mij afgeschoven en familie en kennissen verteld dat ik problemen had in plaats van wat er echt aan de hand was. Ik weet het niet meer
maandag 20 november 2017 om 21:44
maandag 20 november 2017 om 21:44
Je moet je even door ik vervangen.roosjexoxo schreef: ↑20-11-2017 21:40Zekerheid omdat het aan je blijft knagen. Als je elke dag ziet dat iemand iets verbergt en snel dingen wegklikt op zijn telefoon en liegt dan ben je daar dag en nacht mee bezig. Dan ga je jezelf vragen stellen, of dat dat de reden is waarom die mij "negeert ". Dat die bang is dat ik hem weer door heb.. dan wil je op een gegeven moment weten of het zo is om jezelf een beetje rust te geven .en nee ik ben inderdaad niet zijn vrouw maar wel zijn dochter
Ik wil helemaal niets weten van het seksleven van mijn ouders en mijn ouders ook niets over het mijne.
Ik vind het ziek dat jij daar zoveel interesse in hebt dat je door iemand privézaken gaat lopen schooieren.
maandag 20 november 2017 om 21:46
Dit is waarschijnlijk meer dan je aankunt. Laat ze het zelf onderling oplossen en richt je op je eigen leven, daar heb je het vast al druk genoeg mee. Ouders moeten kinderen loslaten, maar kinderen moeten ouders op sommige vlakken ook loslaten.roosjexoxo schreef: ↑20-11-2017 21:40Zekerheid omdat het aan je blijft knagen. Als je elke dag ziet dat iemand iets verbergt en snel dingen wegklikt op zijn telefoon en liegt dan ben je daar dag en nacht mee bezig. Dan ga je jezelf vragen stellen, of dat dat de reden is waarom die mij "negeert ". Dat die bang is dat ik hem weer door heb.. dan wil je op een gegeven moment weten of het zo is om jezelf een beetje rust te geven .en nee ik ben inderdaad niet zijn vrouw maar wel zijn dochter
maandag 20 november 2017 om 21:51
Je gaat zelf op onderzoek uit. Je weet niets van hun afspraken, je moeder wil al jaren geen seks meer.roosjexoxo schreef: ↑20-11-2017 21:47Ik geen interesse in hun seksleven integendeel zelfs. Ik wil er helemaal niks van weten. Maar ik vind het wel erg dat mijn moeder zo bedrogen wordt
Je bemoeit je met dingen die jou niets aangaan en nu zit je met de gebakken peren.
Houd je mond, ga uit huis en leer wat fatsoen.
maandag 20 november 2017 om 21:57
Als je moeder je op de man af vraagt wat je weet, hoef je niet te liegen natuurlijk. Maar dan moet ze het niet zo draaien dat jij er tussen komt te staan. Geef dat dan aan, indien jou wat wordt gevraagd. Waarschijnlijk weet je moeder meer dan je denkt, dus hoef je je daar waarschijnlijk niet druk om te maken.roosjexoxo schreef: ↑20-11-2017 21:49Maar aangezien veel mensen zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien, ?moet ik dan gewoon niks zeggen? Ik weet gewoon niet wat ik op dat punt moet doen. Is dat achterbaks tegenover mijn moeder?
maandag 20 november 2017 om 21:57
Precies.MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 21:51Je gaat zelf op onderzoek uit. Je weet niets van hun afspraken, je moeder wil al jaren geen seks meer.
Je bemoeit je met dingen die jou niets aangaan en nu zit je met de gebakken peren.
Houd je mond, ga uit huis en leer wat fatsoen.
maandag 20 november 2017 om 22:00
Dat staat toch volkomen los van elkaar?aatjuhh123 schreef: ↑20-11-2017 21:17Als mijn vader niet vreemd was gegaan had ik er niet geweest.
Dus tja, ergens begrijp ik dat vreemd gaan dus wel
Rare gedachtengang .
maandag 20 november 2017 om 22:08
Waarom? Omdat derden het ongepast vinden dat je ergens achter bent gekomen? Je woont nog steeds bij je ouders en ik kan mij voorstellen dat dit nu heel onveilig voelt. Daar mag je best wat van vinden en van zeggen.
maandag 20 november 2017 om 22:16
Achtergekomen? Ze is er bewust naar op zoek gegaan.
Onveilig? Ze is een volwassen vrouw.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:29
2.57% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 22:19
Roosje.... ik begrijp dat dit rot voor je is. Maar zoals anderen ook al hebben gezegd: blijf in je kindrol. Dat mag, je blijft hun kind zolang ze leven al wordt je 80.
Als jij in de ouderrol stapt en je vader de les gaat lezen heeft dat een hoge prijs, dat heb je vorige keer al mogen ontdekken. Dan kun je niet zomaar terug in de kindrol, hoe nodig je dat ook hebt
Wat levert deze gestolen info jou op als je je vader verraadt? Wat is jouw belang daarbij?
Wat zijn jouw werkeljke motieven?
Alleen morele verontwaardiging over het bedrog is een te makkelijk antwoord.
Neem afstand, leef je eigen leven. Niks is zwart wit, dat zal ook jij gaan ondervinden.
Wees kind van je ouders en sluit je ogen en oren voor alles wat daar niet binnen hoort. Dat is aan hen. Laat je daar niet intrekken: het kind betaalt altijd de prijs. Laat het los voor ieders bestwil.
Als jij in de ouderrol stapt en je vader de les gaat lezen heeft dat een hoge prijs, dat heb je vorige keer al mogen ontdekken. Dan kun je niet zomaar terug in de kindrol, hoe nodig je dat ook hebt
Wat levert deze gestolen info jou op als je je vader verraadt? Wat is jouw belang daarbij?
Wat zijn jouw werkeljke motieven?
Alleen morele verontwaardiging over het bedrog is een te makkelijk antwoord.
Neem afstand, leef je eigen leven. Niks is zwart wit, dat zal ook jij gaan ondervinden.
Wees kind van je ouders en sluit je ogen en oren voor alles wat daar niet binnen hoort. Dat is aan hen. Laat je daar niet intrekken: het kind betaalt altijd de prijs. Laat het los voor ieders bestwil.
anoniem_286697 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:21
2.71% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 22:20
Jasses, jij verteld het...je vader ontkent en je moeder kruipt hem in de kont? Nou fijn is dat. Heb je geld genoeg om uit huis te gaan? Ik was 19 toen ik ging en ik heb dat toen ook bewust gedaan. Ouders zijn leuk, maar als ze je laten bungelen en aanklungelen dan ben je beter af door afstand te nemen. Af en toe een bezoekje en kopje thee in het ouderlijk huis blijft dan ook leuk. Lijkt mij niet TO dat ze jou serieus nemen
anoniem_352276 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:21
0.81% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 22:20
Wie zijn billen brandt mag op de blaren zitten..
Het is ook ongepast om in iemands telefoon te neuzen. Als ze zich stoorde aan het vele telefoongebruik van jaar vader had ze daar beter direct een opmerking over kunnen maken ipv zijn gangen na te gaan.
maandag 20 november 2017 om 22:24
Dat is denk ik gezien het verleden echt het beste voor jou. Maak een goed plan, zet stappen op een rij en handel deze af om zo snel mogelijk uit dit huis weg te komen. Want op basis van wat jij hier schrijft klinkt dit gezin niet echt als een gezonde situatie voor jou.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 20 november 2017 om 22:27
En voor de rest boeit het mij niet dat jij wel gekeken hebt en dat jij wel jouw mening hebt hierover. Ik vind dit ergens vrij logisch want uiteindelijk ben jij wel een onderdeel van een gezin. Blijkbaar leven de mensen in jouw gezin liever met oogkleppen op en met hun mond toe. Hun keuze maar wel erg lastig als jezelf anders in elkaar zit. Zoek dus de onafhankelijkheid en vrijheid op. Het wordt tijd.
enn wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:28
1.00% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 20 november 2017 om 22:32
Fatsoen? Als in: mond houden, liegen, bedriegen en een ander de schuld geven? Okay, fatsoen dus.
Eerlijk gezegd vind ik er niets fatsoenlijks aan dat een dochter die haar moeder wil beschermen, gebruikt wordt als 'schuldige' op het moment dat zij met haar moeder deelt dat ze erachter is gekomen dat vaders aan de boemel is. Echt helemaal niets fatsoenlijks kan ik in het gedrag van deze ouders zien.
Wel dat TO beter niets kan zeggen en haar koffers kan pakken. Fatsoen heeft vele gradaties ben ik bang.
enn wijzigde dit bericht op 20-11-2017 22:35
11.35% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 22:34
Ziek nog wel?MoirenPhae schreef: ↑20-11-2017 21:44Je moet je even door ik vervangen.
Ik wil helemaal niets weten van het seksleven van mijn ouders en mijn ouders ook niets over het mijne.
Ik vind het ziek dat jij daar zoveel interesse in hebt dat je door iemand privézaken gaat lopen schooieren.
Die iemand is haar vader. Die getrouwd is met haar moeder.
Weinig empathisch vermogen als je dit dilemma van TO dan weet terug te brengen tot 'zieke TO die rondsnuffelt '.
maandag 20 november 2017 om 22:37
Als ze er per ongeluk achter was gekomen had ik idd meer empathie gehad. Ze is zelf op zoek gegaan.
Als je je hand in het vuur steekt moet je je niet verbazen als je je verbrandt.
Sommige dingen laat je. Wat moet een kind in hemelsnaam met de info dat haar/zijn vader zijn piemel mss wel in een ander steekt?