Tuigje voor Tripp Trapp
dinsdag 21 november 2017 om 10:35
Mijn zoon van 16 maanden begint uit de Tripp Trapp met baby set te klimmen, dus ik ben op zoek naar een tuigje. Ik vind de originele nogal prijzig...die stoel kost bij elkaar zo langzamerhand meer dan 500 euro met alle accesoires er bij.
Ik had wel een universeel tuigje gevonden van Babsana, maar volgens de winkel past die niet. Hebben jullie misschien tips?
Ik had wel een universeel tuigje gevonden van Babsana, maar volgens de winkel past die niet. Hebben jullie misschien tips?
dinsdag 21 november 2017 om 10:46
Stoel, babyset, newborn set, hoes voor de baby set, hoes voor de new born set, hanger voor een speeltje, blad er op. Iedere aanschaf weer 40 euro er bij.
Misschien is het inderdaad tijd om die babyset er dan af te halen, ik denk dat hij dan snel op de tafel ligt. Maar eens kijken hoe dat gaat. Bij het kdv zit hij overigens wel in een tuigje.
dinsdag 21 november 2017 om 10:52
Ik heb vorige week net het rugkussen uit de stoel verwijderd, omdat hij deze er uittrekt. Hij zal nu wel meer ruimte hebben om er uit te klimmen.
Ik ga het eerst eens zonder beugel proberen en kijken hoe dat gaat.
dinsdag 21 november 2017 om 10:54
Ik heb het tuigje tweedehands op marktplaats gekocht (net als de stoel en babyset), maar die van mij klom met 8 maanden er al uit. Met 8 maanden vond ik zonder babyset nog te vroeg, maar ik geloof dat die met 10/11 maanden ofzo echt wel er af was. Ik zou eerst even kijken of je al zonder babyset kan en anders even op marktplaats zoeken .
dinsdag 21 november 2017 om 10:55
dinsdag 21 november 2017 om 10:59
Je bent een fan zo te lezenTinkeltje30 schreef: ↑21-11-2017 10:46Stoel, babyset, newborn set, hoes voor de baby set, hoes voor de new born set, hanger voor een speeltje, blad er op. Iedere aanschaf weer 40 euro er bij.
dinsdag 21 november 2017 om 11:01
Wij hebben deze gebruikt:
https://www.babypark.nl/titaniumbaby-ve ... imEALw_wcB
Deze werkt(e) bij ons prima! De twee uiteinden rechts en links kun je aan de stoelpoten van de Tripp Trapp vastmaken (eromheen slaan en doorhalen). Als je kind op de stoel klimt of gezet wordt even 1 kant losklikken. De sluiting maak je op de rug vast en vind ik zelf fijner dan die van het originele Tripp Trapp tuigje.
Of je kind wel of niet een tuigje nodig heeft verschilt verder per kind. Heel mooi dat sommigen het niet nodig hebben, maar die kijken alleen naar hun eigen kind(eren). Onze zoon had er wel een nodig, anders was het voortdurend strijd met van tafel lopen en klieren. Dochter bleef juist keurig zitten toen we de babyset eraf haalden, al begint ze nu met 2,5 jaar een fase te krijgen waarbij ze steeds tijdens het eten op haar stoel gaat staan. Dus we halen het tuigje nu af en toe juist wel weer van stal, want als ze niet zelf goed op haar stoel kan zitten dan heeft ze hem blijkbaar nog nodig (en dan kan ze het opeens wel heel goed, als ze dat tuigje ziet). Mijn neefje had geen tuigje nodig, maar bij hem moesten ze dan weer de stoel met een kettinkje aan de tafel vastmaken, omdat hij zich anders zo afzette tegen de tafel dat hij met stoel en al achterover kukelde. Mijn nichtje klom voor haar eerste jaar al uit de stoel, dus bij haar is een tuigje wel weer nodig, anders is het levensgevaarlijk. Elk kind verschilt daarin.
https://www.babypark.nl/titaniumbaby-ve ... imEALw_wcB
Deze werkt(e) bij ons prima! De twee uiteinden rechts en links kun je aan de stoelpoten van de Tripp Trapp vastmaken (eromheen slaan en doorhalen). Als je kind op de stoel klimt of gezet wordt even 1 kant losklikken. De sluiting maak je op de rug vast en vind ik zelf fijner dan die van het originele Tripp Trapp tuigje.
Of je kind wel of niet een tuigje nodig heeft verschilt verder per kind. Heel mooi dat sommigen het niet nodig hebben, maar die kijken alleen naar hun eigen kind(eren). Onze zoon had er wel een nodig, anders was het voortdurend strijd met van tafel lopen en klieren. Dochter bleef juist keurig zitten toen we de babyset eraf haalden, al begint ze nu met 2,5 jaar een fase te krijgen waarbij ze steeds tijdens het eten op haar stoel gaat staan. Dus we halen het tuigje nu af en toe juist wel weer van stal, want als ze niet zelf goed op haar stoel kan zitten dan heeft ze hem blijkbaar nog nodig (en dan kan ze het opeens wel heel goed, als ze dat tuigje ziet). Mijn neefje had geen tuigje nodig, maar bij hem moesten ze dan weer de stoel met een kettinkje aan de tafel vastmaken, omdat hij zich anders zo afzette tegen de tafel dat hij met stoel en al achterover kukelde. Mijn nichtje klom voor haar eerste jaar al uit de stoel, dus bij haar is een tuigje wel weer nodig, anders is het levensgevaarlijk. Elk kind verschilt daarin.
dinsdag 21 november 2017 om 11:18
Ijskoffie: haha, zo lijkt het wel. De meeste dingen vond ik maar flauwekul in eerste instantie, maar dan ga ik uiteindelijk toch maar overstag. Dat blad heb ik maar 2 keer gebruikt. Ach, als hij er uitgegroeid is zet ik het hele pakket op mp.
Nicole: ik heb net dus contact gehad met ze, en volgens hen past die niet. Verkooppraatje dus. Ik vind veiligheid echt het belangrijkste. Maar het is nogal een stuiterbal, dus we moeten het even aanzien.
Nicole: ik heb net dus contact gehad met ze, en volgens hen past die niet. Verkooppraatje dus. Ik vind veiligheid echt het belangrijkste. Maar het is nogal een stuiterbal, dus we moeten het even aanzien.
dinsdag 21 november 2017 om 11:35
Nou onzin dat die babsana niet past. Ze willen natuurlijk liever hun eigen dure tuigje verkopen. Die babsana haal je aan beide kanten m tussen de rugleuning en poten door en klik je vast. Je legt hem naar voren om je kind in de stoel te zetten en klikt hem op zijn rug dicht. Gaat echt prima en ze zitten echt vast dan!