Heimwee samenwonen

22-11-2017 14:13 31 berichten
Hallo allemaal,

Mijn vriend (26) en ik (27) zijn 2jaar bijelkaar en ik woon sinds april dit jaar samen met mijn vriend. De plaats waar wij wonen is ongeveer 60 minuten rijden van waar ik vandaan kom en 15 minuutjes van waar ik werk. Mijn vriend komt uit deze plaats zijn vrienden en familie zijn allemaal in de buurt.

Al vanaf het begin heb ik heimwee en kan ik niet aarden in ons huisje en de plaats. Ik heb een sport opgepakt dat heeft iets geholpen met de integratie maar alsnog blijft het knagen.

Mijn ouders zijn niet heel mobiel en kunnen mij dus niet vaak bezoeken. Mijn vrienden/kenissen zag ik sowieso al sporadisch maar nu dus helemaal niet meer.

Ik krijg steeds meer “ruzie” met mijn vriend hierover. Hij wilt namelijk niet weg uit deze plaats. Omdat ik hierdoor niet goed in mijn vel zit zitten we in een cirkel.. Ik moffel mijn gevoel van heimwee weg en dan gaat het weer even goed.. maar dit gevoel komt altijd weer terug..

Nu zijn we op een punt beland dat we nadenken over onze toekomst samen..

Hebben jullie hier ervaring mee en is dit op te lossen?

Thanks voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Vraag vrienden/kennissen of ze bij je langs komen. Misschien vinden ze jouw stad wel heel leuk, of kun je samen eens wat doen waar je nieuwe mensen ontmoet.
Verder zou je natuurlijk nog een sport kunnen gaan doen, een teamsport. Of een cursus. Of de vriendinnen van de vrienden van je vriend eens uitnodigen. Hier oproepje plaatsen.
Het is moeilijk maar ik zou deze dingen wel eerst proberen.
Ik Heb bijna 5 jaar gewoon in de woonplaats van mijn man. Zelfde provincie als mijn eigen woonplaats, maar te ver weg om 'ff een bakkie' te doen bij vrienden/familie. Daar kwam bij dat er een totaal ander slag volk woonde in die buurt dan dat ik gewend was. Bijna 5 jaar volgehouden en toen, eindelijk, verhuisd. We zijn nou ongeveer tussen zijn en mijn woonplaats in gaan wonen en het bevalt ons allebei prima :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad. Momenteel is het andersom en woon ik wel weer dicht bij mijn vrienden en familie, en vriend niet.

Wat ik destijds deed was een keer in de week bij mijn ouders eten. Af en toe ging ik dan vanuit mijn ouders langs een vriendin bijvoorbeeld. Natuurlijk zijn ook veel contacten verwaterd toen hoor. Je kan niet alles hebben. Dat hoort er nu eenmaal bij als je verhuisd denk ik. Probeer je daarom ook te richten op je nieuwe omgeving. Heb je misschien gezellige buren of heeft een vriend van je vriend toevallig geen leuke vriendin??
Ik zou eens beginnen met mensen uit te nodigen ipv er vanuit te gaan dat ze niet willen komen. En als jij er dan ook wat vaker heen gaat en misschien wat meer contact maakt collega's die uit de regio komen waar je nu werkt en woont word het misschien vanzelf beter.

Of je stopt de relatie. Kan ook best een goede oplossing zijn.
Gewoon ff spontaan bij elkaar aan kunnen wippen is er niet meer bij op 1 uur afstand. Moet je maar willen om elke week vol afspraken over en weer te zitten. En als je ouders nu al minder mobiel zijn (gezondheidsproblemen?) wil je dan niet liever in hun buurt wonen?
Ai, ik heb ooit een buurvrouw gehad met haar grote liefde aan het einde van het land. De grote liefde trok uiteindelijk bij mijn buurvrouw in. Maar een jaar later kwamen de barsten en moesten ze met zijn twee terug naar de stad van de grote liefde door heimwee. Nu weer paar jaar later heeft mijn buurvrouw heimwee. Er zijn nu gesprekken om ertussenin te gaan wonen. Tja, tis dan in ieder geval niet saai :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven