Streptokokken b

22-11-2017 16:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, gisteren heb ik bericht gekregen dat er in mijn urine streptokokken b gevonden is. Had geen klachten oid maar nu wel antibiotica. Het is dus actief. Nu heb ik totaal nog geen info gehad behalve dat ik dit door moest even aan de gyn en verloskundige. Aangezien ik nogal benieuwd was, heb ik info opgezocht en ben me kapot geschrokken. Wat ik wel hoorde van de gyn ( telefonisch ) is dat ik nu wordt ingeleid en een antibiotica krijg tijdens bevalling. Ik lees dat 5 op de honderd kindjes nog overlijd door deze bacterie en ben echt bang. Ben gewoon van mijn roze wolk afgegooid en zat er nog maar net op. Ben nu 17 weken zwanger en hoop dat er mensen zijn die dit ook gehad hebben en wat willen delen.
Je hebt verkeerde info. Dat van 5 op de 100 baby’s die overlijdt, klopt niet.
https://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden ... ap/item613

‘Maar’ een op de honderd baby’s van besmette moeders wordt ziek. En dan is de ziekte meestal prima te behandelen.
ik heb dit ook gehad en wist dit pas tijdens het moment dat ik ingeleid zou worden.
Ook de antibiotica giften gehad en mijn zoon heeft ook preventief antibiotica gehad.

laat je gewoon goed informeren door je verloskundige of gyn want je kan nooit een medisch issue vergelijken met elkaar
Ik heb even geloept :hug:

TO, nu direct stoppen met Googlen en stoppen met informatie opzoeken. Tot je volgende afspraak met je verloskundige/gynaecoloog heb jij een Google verbod. Bij die afspraak vraag je of zij jou erover kunnen informeren en geef je je angsten aan. Op internet staat een hoop wat niet klopt en elke situatie is weer anders. In jouw situatie is het heel onverstandig om je hierdoor te laten beïnvloeden.
Nogmaals; stop met Googlen!
SallySpectra schreef:
22-11-2017 16:12

‘Maar’ een op de honderd baby’s van besmette moeders wordt ziek. En dan is de ziekte meestal prima te behandelen.
Ik heb mijn info van de site nvog. Jou info klinkt een stukje minder eng gelukkig
boterhammie schreef:
22-11-2017 16:16
ik heb dit ook gehad en wist dit pas tijdens het moment dat ik ingeleid zou worden.
Ook de antibiotica giften gehad en mijn zoon heeft ook preventief antibiotica gehad.

laat je gewoon goed informeren door je verloskundige of gyn want je kan nooit een medisch issue vergelijken met elkaar
Je hebt gelijk, kan ook niet wachten tot volgende week. Maar werd na dit nieuws niet ingelicht door de huisarts en moest even weten wat het was. Als je dan dit leest en je verwacht een gewone blaasontsteking schrik je je kapot
boterhammie schreef:
22-11-2017 16:16

Is alles helemaal goed met je zoon???
Je kan sowieso beter je informatie halen bij de juiste persoon en niet op een forum :)
Renate333 schreef:
22-11-2017 16:26
Ik heb mijn info van de site nvog. Jou info klinkt een stukje minder eng gelukkig
In deze folder van de nvog staat dezelfde informatie als in de link die ik eerder plakte.
http://www.nvog.nl/Sites/Files/00000001 ... RSCHAP.pdf
stripverhaal schreef:
22-11-2017 16:22
Ik heb even geloept :hug:

TO, nu direct stoppen met Googlen en stoppen met informatie opzoeken. Tot je volgende afspraak met je verloskundige/gynaecoloog heb jij een Google verbod. Bij die afspraak vraag je of zij jou erover kunnen informeren en geef je je angsten aan. Op internet staat een hoop wat niet klopt en elke situatie is weer anders. In jouw situatie is het heel onverstandig om je hierdoor te laten beïnvloeden.
Nogmaals; stop met Googlen!
Haha hier moet ik wel naar luisteren he. Het is ook niet handig maar zit sinds een tijdje bij de deur en heb teveel tijd om te piekeren. En al helemaal over zoiets als dit.
De angst overheerst nu echt alles en dat wil ik niet. Kreeg vanochtend een babygym cadeau en kon alweer huilen gewoon omdat ik zo bang ben dat straks alles voor niets is. Vooral door dat google inderdaad. Zo stom!
Renate333 schreef:
22-11-2017 16:26
Dit zegt de nvog

Een pasgeborene wordt pas ziek als de bacteriën het lichaam binnendringen. Dit gebeurt bij 1 op de 100 kinderen die GBS van hun moeder kregen overgedragen. (Dat is 1 op de 1.000 van alle pasgeboren kinderen).
Wees blij dat ze het op tijd weten. Onze zoon is hier aan overleden.

Had meerdere keren blaasontsteking tijdens de zwangerschap maar nooit een bacterie gevonden.

Zoon is gezond geboren en later op de dag werd hij ziek. Helaas heeft hij het niet gered.

Daarna nog een dochter gekregen, bij haar 2x antibiotica gehad tijdens de ingeleide bevalling. Gelukkig geen problemen onder vonden.

Onthoud dat je na de bevalling er nog niet bent. De eerste 12 weken zijn nog risicovol.

Ga naar ogbs.nl voor alle info en onderzoeksgegevens.

Sterkte. Ik hoop dat alles goed zal gaan.
Madelief1987 schreef:
22-11-2017 16:31
Dit zegt de nvog

Een pasgeborene wordt pas ziek als de bacteriën het lichaam binnendringen. Dit gebeurt bij 1 op de 100 kinderen die GBS van hun moeder kregen overgedragen. (Dat is 1 op de 1.000 van alle pasgeboren kinderen).
En van díe kinderen overlijdt 5%.
Uiteindelijk een héél kleine kans dus, mede omdat de kans dàt je baby besmet wordt zo klein is. Blijft naar en onzeker dus, maar je staat onder controle.
SallySpectra schreef:
22-11-2017 16:12

Meestal... maar er overlijden nog steeds gemiddeld 5 babies per jaar en er raken nog steeds babies permanent gehandicapt.
O en wat jij bedoeld met 5 op de 100 overlijd, dan gaat het dus over het percentage kinderen das daadwerkelijk ziek wordt van de besmetting.

De ziekte kan zich in heel snel tempo ontwikkelen, soms binnen enkele uren. Daarom komt medische hulp soms te laat. Het komt zelfs voor dat de ziekte slecht afloopt, terwijl de behandeling wel snel was gestart. Ongeveer 5 op de 100 kinderen met de GBS-ziekte overlijdt aan de infectie.

Maar als ze het van te voren weten krijg je sowieso al een antibiotica infuus om een ziek kindje te voorkomen
ikbenmoedervan schreef:
22-11-2017 16:34
Meestal... maar er overlijden nog steeds gemiddeld 5 babies per jaar en er raken nog steeds babies permanent gehandicapt.
Dat is niet wat er staat. En TO en haar baby worden in de gaten gehouden hè? Daarbij is de kans dat de baby besmet wordt is dus heel klein.
SallySpectra schreef:
22-11-2017 16:37
Dat is niet wat er staat. En TO en haar baby worden in de gaten gehouden hè? Daarbij is de kans dat de baby besmet wordt is dus heel klein.
Dit komt van de site ogbs.nl;

Hoe vaak komt GBS-ziekte voor?
Ongeveer 20% van alle zwangere vrouwen in Nederland is ongemerkt draagster van de GBS-bacterie. Van de 200.000 bevallingen in Nederland per jaar zijn bij ongeveer 35.000 bevallingen GBS-bacteriën aanwezig. Van deze baby’s worden ongeveer 250 – 300 kinderen ziek en ongeveer 10% overlijdt aan deze infectie.
ikbenmoedervan schreef:
22-11-2017 16:42

Ongeveer 20% van alle zwangere vrouwen in Nederland is ongemerkt draagster van de GBS-bacterie. Van de 200.000 bevallingen in Nederland per jaar zijn bij ongeveer 35.000 bevallingen GBS-bacteriën aanwezig. Van deze baby’s worden ongeveer 250 – 300 kinderen ziek en ongeveer 10% overlijdt aan deze infectie.
Dat komt omdat de verloskundige niet standaard checkt of de bacterie aanwezig is. Als dit bekend is wordt de kans op besmetting al verkleind.

Volgens mij screent het ziekenhuis er wel standaard op.
ikbenmoedervan schreef:
22-11-2017 16:42

Ja. Klopt het dan wat je eerder schreef? Wat jij doet is alleen maar verwarrend voor TO hoor.
SallySpectra schreef:
22-11-2017 16:50
Ja. Klopt het dan wat je eerder schreef? Wat jij doet is alleen maar verwarrend voor TO hoor.
Laat maar. Het is voor mij te emotioneel om hier verder te schrijven.

TO, heel veel sterkte. Met de juiste begeleiding komt het vast goed.
Even buiten bovenstaande discussie wil ik je meegeven dat dit geen indicatie is om in te leiden.
Als je vliezen spontaan breken ga je naar het ziekenhuis en krijg je op dat moment de antibiotica via het infuus.
eenhoornn schreef:
22-11-2017 16:58
Even buiten bovenstaande discussie wil ik je meegeven dat dit geen indicatie is om in te leiden.
Als je vliezen spontaan breken ga je naar het ziekenhuis en krijg je op dat moment de antibiotica via het infuus.
Ow volgens de gyn wel zei ze gisteren. Zodat mijn vliezen niet eerder breken dan dat ik aan de antibiotica lig.
ikbenmoedervan schreef:
22-11-2017 16:32
Wees blij dat ze het op tijd weten. Onze zoon is hier aan overleden.

Had meerdere keren blaasontsteking tijdens de zwangerschap maar nooit een bacterie gevonden.

Zoon is gezond geboren en later op de dag werd hij ziek. Helaas heeft hij het niet gered.

Daarna nog een dochter gekregen, bij haar 2x antibiotica gehad tijdens de ingeleide bevalling. Gelukkig geen problemen onder vonden.

Onthoud dat je na de bevalling er nog niet bent. De eerste 12 weken zijn nog risicovol.

Ga naar ogbs.nl voor alle info en onderzoeksgegevens.

Sterkte. Ik hoop dat alles goed zal gaan.
Wat afschuwelijk! Ik hoop zo dat die 2 x antibiotica voldoende is. Ik las het inderdaad van die 12 weken. Ik ga die kleine dus ook geen seconde uit het oog verliezen en zal extra oplettend zijn.
Is het je eerste kindje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven