Gezondheid alle pijlers

Bovengebit eruit, kunstgebit

22-11-2017 17:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik heel mijn bovengebit laten verwijderen bij de kaakchirurg en daar is meteen een prothese opgezet.

Naar mijn idee zit ie echter wat te los, ook al vond de tandarts dit vandaag wel meevallen. Ik kan alleen echt totaal niet eten, nog geen kwark of yoghurt want dan lijkt het of het gebit naar beneden zakt. Ik heb nu van WeightCare van die drinkbare maaltijdvervangers en dat is op zich wel te doen.

Van de tandarts heb ik kleefpasta meegekregen en ik moet tweemaal daags spoelen met Corsodyl en dan heb ik maandag een vervolgafspraak. Hij kon nu nog weinig doen omdat alle wonden nog moeten helen.

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar mensen die ook een kunstgebit hebben en hoe jullie ervaringen hiermee waren? Zijn er nog tips, dingen waar ik op moet letten?
melliflvovs schreef:
22-11-2017 17:06
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik heel mijn bovengebit laten verwijderen bij de kaakchirurg en daar is meteen een prothese opgezet.

Naar mijn idee zit ie echter wat te los, ook al vond de tandarts dit vandaag wel meevallen. Ik kan alleen echt totaal niet eten, nog geen kwark of yoghurt want dan lijkt het of het gebit naar beneden zakt. Ik heb nu van WeightCare van die drinkbare maaltijdvervangers en dat is op zich wel te doen.

Van de tandarts heb ik kleefpasta meegekregen en ik moet tweemaal daags spoelen met Corsodyl en dan heb ik maandag een vervolgafspraak. Hij kon nu nog weinig doen omdat alle wonden nog moeten helen.

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar mensen die ook een kunstgebit hebben en hoe jullie ervaringen hiermee waren? Zijn er nog tips, dingen waar ik op moet letten?
Mijn moeder kreeg onlangs ook een bovengebit. Zij mocht evenwel de eerste 24uur haar gebit niet uitnemen; anders zou het hele boeltje weer gaan bloeden.
De wonden zijn pas over 4 weken geheeld, en tot die tijd kun je toch nauwelijks eten. Dus soep, pap, warm eten met de staafmixer, brood soppen in de soep etc.
Kleefpasta is echt raar, dan trek je elke keer de wonden weer open.
Pluisi schreef:
22-11-2017 17:22
De wonden zijn pas over 4 weken geheeld, en tot die tijd kun je toch nauwelijks eten. Dus soep, pap, warm eten met de staafmixer, brood soppen in de soep etc.
Kleefpasta is echt raar, dan trek je elke keer de wonden weer open.
Mag de kleefpasta ook alleen gebruiken op het stuk van het gehemelte, zodat het in ieder geval iets minder los zou zitten.

Ik heb er nu 1,5 week voor uitgetrokken om echt thuis te zitten, volgende week donderdag moet ik weer aan het werk. Zou dat redelijk zijn of onderschat ik het dan?
Moemoe64 schreef:
22-11-2017 17:17
Mijn moeder kreeg onlangs ook een bovengebit. Zij mocht evenwel de eerste 24uur haar gebit niet uitnemen; anders zou het hele boeltje weer gaan bloeden.
Nee klopt dat mocht ik inderdaad ook niet! Gisteren om 14u ben ik geholpen en vandaag om 16u is het bij de tandarts er voor het eerst uitgegaan. Vanaf nu mag ik het tweemaal daags uithalen om te spoelen
Nee hoor, mijn man ging na 2 dagen alweer werken.
Als je tóch af moet slanken is dit een prima gelegenheid.

Tegenwoordig worden veel kunstgebitten geplaatst op implantaten zodat hij muurvast blijft zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat kan pas na een jaar als de kaak voldoende geslonken is.
Idd ,bij mij mocht dat ook pas na 1 jaar
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Door de wonden is de zuigkracht van jouw gehemelte en kaak niet volledig.
Vandaar het gevoel dat het gebit naar beneden zakt.
Over een week, dan gaat het beter vast zitten, dan kan het plaatje zich beter vast zuigen tegen het gehemelte aan.

Gebruik geen kukident, want dan trek je de wonden open, als je het gebit schoon wil gaan maken.

met een weekje dan gaat het eten gemakkelijker en over ene maand dan kun je bijna alles weer eten.

Implantaten in de bovenkaak, moet je zelf betalen, pas als alles is geprobeerd aan aanpassingen, dan wordt het soms vergoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven