
Abonnementskosten UPC
vrijdag 20 februari 2009 om 15:46
Een gewaarschuwd mens telt voor 2:
Telefonisch werden wij benaderd door UPC.
99% van dit soort telefoontjes wordt door ons afgekapt. Ditmaal niet omdat we er zelf al over dachten om over te stappen.
Alles goed doorgesproken en ook alle prijzen van verschillende abonnementen op een rijtje gezet. We besloten om over te stappen.
Inmiddels hebben we een factuur ontvangen. Wat bleek: er kwam nog BTW bij! Daar hadden wij even niet bij stil gestaan. Maar als je in een winkel prijzen ziet dan is het ook incl. BTW. Als er een bon in de VIVA staat met een prijs voor een jaarabonnement is dat toch ook incl. BTW.
Misschien een beetje stom van ons maar toch vind ik het niet netjes.
Telefonisch werden wij benaderd door UPC.
99% van dit soort telefoontjes wordt door ons afgekapt. Ditmaal niet omdat we er zelf al over dachten om over te stappen.
Alles goed doorgesproken en ook alle prijzen van verschillende abonnementen op een rijtje gezet. We besloten om over te stappen.
Inmiddels hebben we een factuur ontvangen. Wat bleek: er kwam nog BTW bij! Daar hadden wij even niet bij stil gestaan. Maar als je in een winkel prijzen ziet dan is het ook incl. BTW. Als er een bon in de VIVA staat met een prijs voor een jaarabonnement is dat toch ook incl. BTW.
Misschien een beetje stom van ons maar toch vind ik het niet netjes.
vrijdag 20 februari 2009 om 18:05
Volgens mij is dat niet verplicht hoor. bij heel veel groothandels maken ze ook reclame voor prijzen excl BTW (bij de Makro bv, maar daar staat het er wel bij). Maar je denkt daar als klant niet altijd aan en trapt er zo in, zeker als het telefonisch is.
Op zich geen slimme zet vind ik, want je zou het als bedrijf bij mij op die manier direct verprutst hebben als je zo probeert te verkopen en ik zou gelijk weer opzeggen per eerstvolgende mogelijkheid plus een hele slechte mond-op-mond-reclame zijn.
Nou scheelt het dat UPC hier de tent toch al niet meer in komt... .
Ben benieuwd of ze nog gaan bellen dan bij ons. Wij zijn net verhuisd en kregen gister een envelop 'aan de bewoners van' met info over hun abonnementen.
Op zich geen slimme zet vind ik, want je zou het als bedrijf bij mij op die manier direct verprutst hebben als je zo probeert te verkopen en ik zou gelijk weer opzeggen per eerstvolgende mogelijkheid plus een hele slechte mond-op-mond-reclame zijn.
Nou scheelt het dat UPC hier de tent toch al niet meer in komt... .
Ben benieuwd of ze nog gaan bellen dan bij ons. Wij zijn net verhuisd en kregen gister een envelop 'aan de bewoners van' met info over hun abonnementen.
vrijdag 20 februari 2009 om 19:54
In het zakelijk verkeer is het gebruikelijk om ex BTW te offreren. Bij de Makro is het ook logisch omdat het eigenlijk ook zakelijk verkeer is.
Maar zoiets als abonnementen waarvoor hoofdzakelijk met particulieren gewerkt wordt vind ik het toch anders.
Op de bevestiging die we later kregen stond ook helemaal niet vermeld of in in- of ex BTW is!
Maar zoiets als abonnementen waarvoor hoofdzakelijk met particulieren gewerkt wordt vind ik het toch anders.
Op de bevestiging die we later kregen stond ook helemaal niet vermeld of in in- of ex BTW is!

zondag 22 februari 2009 om 14:14
Het is ook van belang om na te gaan wat de prijzen zijn. Op de website van Upc staat er in de, weliswaar, kleine lettertjes, maar het staat er wel, dat de prijzen incl. Btw zijn.
Jezelf goed voorlichten is ook van belang.
Ben zelf Upc-klant,en dit al 17 jaar. En heb tot op de dag nooit problemen ergens mee gehad.
Jezelf goed voorlichten is ook van belang.
Ben zelf Upc-klant,en dit al 17 jaar. En heb tot op de dag nooit problemen ergens mee gehad.
zondag 22 februari 2009 om 15:33
dinsdag 24 februari 2009 om 12:07
@ Growing:
Het spijt ons te lezen dat er onduidelijkheid is ontstaan over het tarief. Uit je posting kan ik niet opmaken om welke diensten het gaat en welke prijs er is genoemd, echter de prijzen die wij communiceren zijn altijd inclusief btw.
Bij verkoop op afstand ontvang je een schriftelijke bevestiging waarin het geldende tarief wordt bevestigd, uiteraard inclusief btw. Mocht je je om wat voor reden ook bedenken dan kan de overeenkomst binnen 7 dagen weer ongedaan worden gemaakt.
Het spijt ons te lezen dat er onduidelijkheid is ontstaan over het tarief. Uit je posting kan ik niet opmaken om welke diensten het gaat en welke prijs er is genoemd, echter de prijzen die wij communiceren zijn altijd inclusief btw.
Bij verkoop op afstand ontvang je een schriftelijke bevestiging waarin het geldende tarief wordt bevestigd, uiteraard inclusief btw. Mocht je je om wat voor reden ook bedenken dan kan de overeenkomst binnen 7 dagen weer ongedaan worden gemaakt.
woensdag 25 februari 2009 om 11:29
quote:Flashy schreef op 24 februari 2009 @ 13:21:
UPC heeft op internet zijn prijzen ook exclusief btw. Hadden wij ook ,verder beviel het prima er kwam alleen 5 euro per maand bij.Zoals we hierboven aangeven zou dat niet het geval moeten zijn. Kun je aangeven waar (link)? Dan kunnen we dit aan laten passen.
UPC heeft op internet zijn prijzen ook exclusief btw. Hadden wij ook ,verder beviel het prima er kwam alleen 5 euro per maand bij.Zoals we hierboven aangeven zou dat niet het geval moeten zijn. Kun je aangeven waar (link)? Dan kunnen we dit aan laten passen.
woensdag 25 februari 2009 om 13:53
[quote]UPC_Webcare schreef op 24 februari 2009 @ 12:07:
@ Growing:
Geef ook eens door dat ze mij niet meer bellen met de mededeling dat er achterstand is in betaling.Alles is betaald krijg ik een telefoontje van KPN met een sms-je van UPC , u moet betalen anders word u afgesloten.
Heel vervelend dit soort grappen van UPC.
@ Growing:
Geef ook eens door dat ze mij niet meer bellen met de mededeling dat er achterstand is in betaling.Alles is betaald krijg ik een telefoontje van KPN met een sms-je van UPC , u moet betalen anders word u afgesloten.
Heel vervelend dit soort grappen van UPC.