Centraal Moderatortopic

27-08-2017 23:11 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
FiddlyDiddlyDoo schreef:
24-11-2017 01:17
Beste Moderator,

Ik wil graag een vraag stellen en ik hoop op een oprecht antwoord. Waarom is het zo moeilijk voor diegene die de bugs kan oplossen om dit topic te openen en daarin te zien wat er mis gaat? De stap om te mailen is voor forummers zoals mij groot, maar ik zal vanuit mezelf spreken nu. Ik heb geen zin om mijn mail te openen, daarin een foto te uploaden en te vergezellen van informatie. Daar ben ik simpelweg te lui voor geworden, omdat er op mails die in het verleden zijn gestuurd door mede-forummers ook lang niet altijd actie op werd ondernomen. Het is in jullie belang om de bugs op te lossen, want anders vertrekken forummers en lopen jullie flinke inkomsten mis. Waarom willen jullie er dan geen zorg voor dragen om op laagdrempelige manier bugs te kunnen melden? Het is in jullie belang, niet zo zeer in het onze. Ik vind persoonlijk dat jullie meer energie horen te steken in prettig forummen dan wij. Jullie krijgen er immers voor betaald/doen stage-ervaring op/whatever en wij doen dit voor de leuk.

Ik hoop op een antwoord.

Met vriendelijke groet,
FiddlyDiddlyDoo
Beste FiddlyDiddlyDoo,

Bedankt voor jouw bericht, wij begrijpen de vraag. Echter is het voor ons op deze manier makkelijker om mee te kijken met de problemen waar jullie tegenaan lopen. De TD heeft veel aan een url, screenshot etc. hiermee kan het probleem sneller achterhaald worden.
Het is natuurlijk niet verplicht om te mailen, alleen helpt dit wel snel om de problemen op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Dag mod

Feow en ik hebben beiden gisteren gevraagd of het 'Moderator mededelingen'-topic sticky (vastgeprikt) mag worden. Onze posts zijn niet gewist, itt vele andere posts, maar het betreffende topic is niet sticky gemaakt, en ook is er niet gezegd dat dat niet gebeurd.
Nu staat het topic op de tweede pagina van de lijst met topics in deze pijler. Deze 2 pagina verschijnt niet als je onderaan de lijst op pagina 2 klikt (want dan krijg je pagina 3 in beeld). Zo krijgen dus veel forummers de mededeling nooit te zien. Zou je nog eens over het verzoek van Feow en mij na willen denken?

gr Marana
_Marana_ schreef:
24-11-2017 11:27
Dag mod

Feow en ik hebben beiden gisteren gevraagd of het 'Moderator mededelingen'-topic sticky (vastgeprikt) mag worden. Onze posts zijn niet gewist, itt vele andere posts, maar het betreffende topic is niet sticky gemaakt, en ook is er niet gezegd dat dat niet gebeurd.
Nu staat het topic op de tweede pagina van de lijst met topics in deze pijler. Deze 2 pagina verschijnt niet als je onderaan de lijst op pagina 2 klikt (want dan krijg je pagina 3 in beeld). Zo krijgen dus veel forummers de mededeling nooit te zien. Zou je nog eens over het verzoek van Feow en mij na willen denken?

gr Marana
Beste Marana,

Bedankt voor het meedenken! Echter kan iedereen het topic vinden in het menu boven onder: 'Mededelingen' waar ook FAQ en de huisregels te vinden zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
23-11-2017 20:00
Beste forummers,

klachten mbt tot banners (en andere bugs) willen we graag per mail ontvangen omdat we jullie dan beter kunnen helpen. Zouden jullie een screenshot, je device en je browsers willen doorgeven?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Voor de zoveelste keer: dat gaat niet!!!! Door die banners kan ik geen screenshot maken op de iPhone!
En ook niet van de melding dat op mijn startpagina mijn topic over Beatrix vermeld staat bij “jouw topics” (als enige topic overigens) van 47 jaar geleden. Dat staat er letterlijk en een screenshot lukt niet!!!
En haal dit niet weg want dit is niet OT! Ik reageer op een vraag van jou!
Device iPhone 7 met safari. Dit moet echt afdoende zijn.
ModeratorViva schreef:
24-11-2017 11:47
Beste Marana,

Bedankt voor het meedenken! Echter kan iedereen het topic vinden in het menu boven onder: 'Mededelingen' waar ook FAQ en de huisregels te vinden zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Dank voor je antwoord. Ik forum hier al jaren, maar het was me echt nog nooit opgevallen dat daar in het menu een link naar dit topic staat.
_Marana_ schreef:
24-11-2017 11:51
Dank voor je antwoord. Ik forum hier al jaren, maar het was me echt nog nooit opgevallen dat daar in het menu een link naar dit topic staat.

Het is ook helemaal niet handig, omdat je daar niet ziet dat er een nieuwe mededeling is geplaatst. Of worden we geacht dagelijks op die link te klikken omdat we anders belangrijke informatie missen?
ModeratorViva schreef:
Beste Marana,

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Hoeveel moeite is het nou helemaal om dat topic even sticky te maken. Gotsamme zeg.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2017 11:58
Hoeveel moeite is het nou helemaal om dat topic even sticky te maken. Gotsamme zeg.

Ik heb zelfs nog een suggestie gedaan om 2 andere topics dan unsticky te maken, zodat de lijst niet langer wordt.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2017 11:58
Volgens mij kunnen gesloten topics niet sticky worden gemaakt, ik meen dat eens te hebben gelezen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
24-11-2017 12:13
Volgens mij kunnen gesloten topics niet sticky worden gemaakt, ik meen dat eens te hebben gelezen.
En je kan hem Bookmarken of in je Favorieten zetten, dat vind ik zelf handiger.
Alixane schreef:
24-11-2017 12:13

Aaah! Dan is dat dus het juiste antwoord. Thnx Alixane. Ik heb m nu dan ook maar favoriet gemaakt.

Edit: het bugtopic is ook gesloten en wel sticky, dus dat is toch niet de reden
Echter kan iedereen het topic vinden in het menu boven onder: 'Mededelingen' waar ook FAQ en de huisregels te vinden zijn.
Mededelingen, faq en huisregels zijn niet te zien als je op een tablet forumt. De zwarte menubalk is namelijk niet aan te klikken, daar zit iets overheen. Ik heb een screenshot gemaakt, maar dat kan ik niet posten.
anoniem_252501 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 12:38
24.51% gewijzigd
Mind the gap
Kan ik op anoniem? Ivm de standaard zuigers hier?
_Marana_ schreef:
24-11-2017 12:26
Aaah! Dan is dat dus het juiste antwoord. Thnx Alixane. Ik heb m nu dan ook maar favoriet gemaakt.

Edit: het bugtopic is ook gesloten en wel sticky, dus dat is toch niet de reden
Ah, je hebt gelijk, een gesloten topic kan wel sticky worden gemaakt.
Hmm, volgens mij gaven ze toen dit argument toen we vroegen het bantopic sticky te maken. Geeft wel weer te denken :hihi:
Ellius schreef:
24-11-2017 12:29
Mededelingen, faq en huisregels zijn niet te zien als je op een tablet forumt. De zwarte menubalk is namelijk niet aan te klikken, daar zit iets overheen. Ik heb een screenshot gemaakt, maar dat kan ik niet posten.
Maar weet je dan niet dat je dat screenshot moet mailen????

:mrgreen:
ñuca schreef:
24-11-2017 12:35
Maar weet je dan niet dat je dat screenshot moet mailen????

:mrgreen:
:proud:
Mind the gap
yasmijn schreef:
Voor de zoveelste keer: dat gaat niet!!!! Door die banners kan ik geen screenshot maken op de iPhone!
En ook niet van de melding dat op mijn startpagina mijn topic over Beatrix vermeld staat bij “jouw topics” (als enige topic overigens) van 47 jaar geleden. Dat staat er letterlijk en een screenshot lukt niet!!!
En haal dit niet weg want dit is niet OT! Ik reageer op een vraag van jou!
Device iPhone 7 met safari. Dit moet echt afdoende zijn.
Je kunt met de iPhone 7 van elk scherm een screenshot maken. Gaat als volgt:
Screenshot maken op iPhone 7 en iPhone 7 Plus

Het maken van een screenshot op de iPhone 7 (Plus) gaat gewoon op de manier die je al kent. Omdat je de thuisknop niet echt indrukt, voelt het weliswaar anders dan anders, maar het principe is onveranderd gebleven:
  • Ga naar of open het scherm waarvan je een screenshot wilt maken.
  • Druk tegelijkertijd de thuisknop onder aan het scherm en de sluimerknop aan de rechter zijkant van het toestel in.
  • Het scherm licht nu op en als het geluid aan staat, hoor je een sluitergeluid.
  • Je vindt de afbeelding terug in de app Foto’s
Of je dat vervolgens wil mailen is aan jou natuurlijk. ;-D
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2017 13:59
Reden: off topic
97.75% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2017 14:00
97.04% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2017 19:19
Reden: off-topic
99.34% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2017 19:19
Reden: off-topic
99.50% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2017 14:04
99.05% gewijzigd
Het topic: “wie wilt als vrijwilliger een maatje worden in het Westland?” is verwijderd ivm oproep doen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Ik heb dit topic geopend op OVerig: Black Friday - topaankoop?
Maar er is al een Black Friday topic. Willen jullie deze sluiten?
Mod, als je wilt dat je openingspost serieus genomen worden dan is het MINSTE wat je kunt doen die zélf ook serieus nemen.

Ik denk even voor jullie:

Hé, in onze openingspost staat een link naar een bugtopic waar we al maanden niets meer mee doen.

Hé, in onze openingspost staat een link naar 'denk mee over actueel' wat al maanden gesloten en voor ons afgedaan is.

Hé, als wij besluiten een topic van ons wat wij al jaren negeren weer in gebruik te nemen kunnen we er niet vanuit gaan dat forummers dat kunnen ruiken.
feow wijzigde dit bericht op 24-11-2017 17:30
Reden: Verkeerde bericht van mod waar ik op reageer gequoot
32.91% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven